Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3'deki Eksiklikler ve Hatalar


Bora A.

Önerilen Mesajlar

arabadaki tıkırtı ve cazırdamalar bizim araçta da var. konsolun sol tarafındaki ses bizim araçta direksiyon kutusunun alt kısmındaki plastik aksamdan geliyor. parke yolda veya mıcır asfaltta resmen vız vız arı vızıltısı gibi. o kısma bastırdığımda ses kesiliyor. ya gevşek ya da boşluk var.

keşke ses sadece o olsa. genel olarak araçta bir takırdama var. özellikle müzik dinlerken sesi açtığınızda kapı döşemeleri bayağı bir takırdamakta. eski cosmo astrada sesi sonuna kadar açsam bile(deneme amaçlı) nerdeyse hiçbir tıkırdama olmazdı. sadece aynalar bayağı titrerdi. kafama takmadığım için fazla dert etmiyorum. aldık bi kere, satana kadar çekeceğiz.

öyle kafaya çok takacak sorunlar değil zaten bunların hepsi. Ben bu olumsuzluklara ragmen arabamı hala çok severek kullanıyorum. diğer araçlarla kıyasladıgımda hala önde. çünkü almadan önce de test etmedigim araba kalmamıştı.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim focus unda arka bagaj ile stop lambaları arasında ayarsızlık var. aralıklar eşit değil. bir de sağ ön kapı sanki tam kapanmamış gibi yandan bakıldıgında çizgi şeklinde çıkıntı görünüyor. kapı fitilleri köşe yerlerden sökülüyor. 15000 bakımında hepsini göstereceğim servise. umarım garanti kapsamında bu sorunları hallederler. Bu arada arabam 13000 de. ben daha lastikler yeni sanıyordum ama, geçen gün ters kapana girdim :mad: sol ön lastik yarıldı. stepne ile değiştirdim farkı gördüm. yanlız aynı lastikten almadım stepneye. çok pahalı geldi. adam 390 tl dedi. bende pirelli nin 250 tl lik lastıgını aldım. nasılsa stepne diye. ama sonradan hata ettiğimi anladım. ön lastigin biri yeni biri eski olunca sola çekiyor araba.

Bekir bendede vardı servıste ayarlıyorlar ıkı dakkada bagaj kapagını
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

EKSİKLİKLER :

1- Anahtarsız giriş olmaması -

Eksiklik mi bilemem, ama ben en çok aracı sürücüsüz vermelerinden şikayetçiyim, ne o öyle her gün kullan kullan, rahat yok...

2-Alarm olmaması -

Caydırıcılık dışında bir etkisi yok, o etkisi de pek kalmadı denebilir, zaten üstüne zıplayan kediden bile öten alarma genelde bakan da yok. Yıllarca mahallede öten ama ilgi gösterilmeyen alarmları dinledik, son zamanlarda alarma ilgi azaldı da kafa dinliyoruz artık.

3-Gösterge ekranı ile Müzik sistemi ekranlarının düşük çözünülürlüklü ve küçük olması +++

İşlevselliği etkilemese bile görselliğe katkısı büyük, Avrupa'da standart olanın Türkiye'de ucuzunu yediririz nasılsa zihniyeti ile getirilmemesini, bunun sonradan iyileştirme adı altında pazarlama unsuru olmasını kınıyorum.

4-Arka kapıların üstünde tweeter olmaması -

Nedense ben ses kalitesinde memnunum

5-Soğutuculu Torpido olmaması -

Arabada bir şey yeme içme alışkanlığım olmadığından hiç önemsemedim

6-Arka koltuk havalandırma ızgaralarının bulunmaması +

İklimlendirme genelde kötü değil arka için ama ekstra destek fena olmazdı

7-ön konsolda yeterli eşya koyma gözünün olmaması -

Kapı cepleri geniş, orta konsolda iki bardaklık, bozuk para gözü, kolçak içinde göz, sol mini torpido, gözlük kabı, daha ne olsun, fazlası için bagajı yapmışlar zaten.

8-Küçük stepnenin olmaması (2012 Ekiminden itibaren var artık) ±

Ben eşyalarım bagaja sığmazsa komple stepne ve kabını çıkartıp kullanmak ve lastik tamir kiti taşımak taraftarıyım. Hatta normal stepnenin lastiğini de rotasyona sokup lastik ömrü kazandığım için mutluyum.

9-Start-Stop olmaması(Dizellerde) ±

Bence olmazsa olmaz değil ve aracımda olmasa üzülmezdim.

10-ESP nin devre dışı bırakılamaması -

Menüden traksiyon kontrol iptal edildiğinde ESP de devre dışı kalıyor denilmekte, hala deneyecek fırsatım olmadı.

11-17 inç jant olmaması +

Tercih edilebilir

12- Sedefli Beyaz renk olmaması,renk seçeneklerinin az olması

Az olan renk seçeneklerinde bile fazla seçme şansınız olmuyor genelde, ne varsa onu almak zorunda kalıyoruz. önceden sipariş yolu ile seçilebilir belki. Renk oldukça bireysel bir seçim, herkesi mutlu edecek skalayı tutturmak zor, bence renkler yeterli.

13-Ultraviole ön Cam olmaması +

Bu ne? üstten karartılmış cam ise doğru bir istek olur. Bu arada cam en yalın hali ile bile UV ışınlarını geçirmez.

14- Avrupadaki özelliklerin bazılarının hala satışta olmaması +++

Bkz. Madde 3

15- İçerden açılamayan bagaj kapağı ±

Kendiliğinden komple açılmadığı sürece içeriden kumanda önemli değil.

16-Amortisörlü Kaput yok +

çok sık motor kapağını kaldırmak zorunda olmadığım sürece önemli bir ayrıntı değil, servis düşünsün...

17-Arka bagaj kapağında içerde el tutma yeri yok (Sedan'da yok) +

El kirletmeyecek bir formül üretilmeliydi.

18-Sony Müzik sistemi ±

Kullanışsız buluyorum, sırf hoparlör sistemi için belki düşünülebilir, ama standart sistem de fazlası ile yeterli

19-Sadece önlerde ambians ışıklandırması olması -

Eskiden ambians ışığı mı vardı, tek pratik yanı gece içeriden kapı açma mandallarını görebilmek, gerisi hikaye

20-Ambians ışıklarının gösterge ışıkları ve müzik siteminin ışıklarının rengini değiştirememesi ---

Bkz.bir önceki maddde

21-Torpidonun kilitsiz olması ---

Son derece gereksiz bir ayrıntı, değerli eşyalarınızı yanınıza alın, torpido kilidinin bir tornavida kanırtımlık canı var, yalancı güvenlik hissi!

22-Benzin deposu kapağının kilitsiz olması -

çevremde benzini çalınan kimseyi duymadım

23-Lastik Basınç uyarı sisteminin olmaması +

Güvenilir hassasiyette olursa iyi olurdu.

24-Bagaj aydınlatması hala çok zayıf ±

HB'de iki lamba birden var, şaşırmıştım ilk gördüğümde. Kenara bir LED fener atın...

HATALAR

1- ön konsol kenarlarının çıkıntılı olması nedeniyle bolca diz çarpması yaşanıyor,dizlerde morartılar oluşuyor

Koltuğu çok arkada ve alçakta tutmamama rağmen 1,83 boy ve >0,1 Ton ağırlığımla daha bir yere çarpmadım. Bazen girerken dizim direksiyon alt kaplamasına hafiften temas ediyor, bacağımı ileri uzatmassam, o kadar...

2-USB girişi torpidoda ve çok kötü konumlandırılmış,flash belleği takmak eziyet

Tam tersine bence yer mükemmel, sürücü koltuğundan ulaşılabiliyor, gözden ve el altından uzakta ve parmak yordamı ile kolayca takılabiliyor.

3-Torpido çok küçük,kullanışssız ve kapağını açmak,özellikle ön yolcu koltuğunda biri varsa imkansız...

Küçük demek haksızlık olur, çünkü bir hayli derin, ayrıca kitapçık ve ruhsat için tavana bakan tarafında cebi var. Kapak açılması hele iri biri oturursa sıkıntılı bu doğru...

4-Bluetoothtan telfonunuzun isim rehberini alıyor ama isimleri önce soyad,sonra ad olarak tanıyor,bunu ad-soyad yapamıyorsunuz,araycağınız kişinin soyadını bilmezseniz bayağı uğraştırıyor birini bulmak rehberden

Bu telefon ile ilgili sanırım, ben Android kullanıyorum ve rehbere nasıl girmişsem öyle gösteriyor.

5-Ses kumandaları ve yol bilgisayarı kumandaları direksiyonda olmamış,direksiyonu çevirdiğinizde kullanılamaz hale geliyorlar,eskisi gibi direksiyondan bağımsız ve sabit olmalıydı

Anlık çevirmelerde eliniz de birlikte dönebildiğinden yine de kumanda etmek mümkün, biraz alışma ve belki beceri gerektiriyor, kaldı ki direksiyonu ne kadar süre ile dönük tutuyorsunuz ki, 2 saniye sonra ayar yapılabilir. Ayrıca radyonun kendisi de çok kolay ulaşılabilir konumda. Ben de kollardaki kumandalardan hiç hoşlanmayanlardanım mesela...

6-ön koltuk kafalıkları çık kaba ve öne eğimli,başınızın arkasından sizi öne doğru ittiriyor,ayrıva tam olarak oturmuyor,eğimli çubukları nedeniyle

Bunu okuyana kadar dikkatimi çekmemişti, sabah gelirken biraz önde konumlandığını fark ettim :mad:

7-ön konsol o kadar uzunki ön camları silemiyorsunuz içeriden

Güncel tasarım öğelerinden biri ve benzeri tüm araçlarda kaçınılmaz bir şekilde var bu durum

8-Ses sisteminde mute yok

Ben de şunu istiyorum: Telefon bağlı, ses ünitesi açık, ama başka bir şey seçili olmasın. Yani telefonu ses sistemi üzerinden kullanmak istiyorsak ille bir şeyi dinliyor olmamız gerekiyor (mu?).

Düzeltme: Ses kısıldığında bile telefon ses ayarı değişmiyor, yani ses tamamen kapatıp telefonda kalabiliyorsunuz.

Peki telefon ses ayarı nereden yapılıyor - bu da yeni araştırma konum

9-Bluetoothla bağlandınız diyelim,ama özel konuşmak istiyorsunuz,otomobilin teybini bir kapatyosunuz telefonda kapanıyor,arayanın yada aradığınız kişinin suratına çat diye kapatıyosunuz telefonu

Sesi kısıp telefondan konuşmak olmuyor mu? Olmuyormuş (Bkz. bir üst madde). Bu durumda menüden BT bağlantısını sonlandırmak lazım, o da hattı koparır mı denemek lazım...

10-USB den müzik klasörlerini seçerek karışık dinleyemiyorsunuz,ya tüm usb deki müzikleri karışık çalıyor yada sadece bir dosyayı karışık çalıyor,bunu anlatmak biraz zor ama olmamış işte...

USB'den müzik dinleme ayrıcalığın var, karıştırması yetersiz olsun varsın...

11-Sunroof biraz daha geniş olsaymış keşke...

O tiplere "cabriolet" diyorlar :)

12-Kornayı çalmak çok zor,çalmak için bayağı güç harcıyorsunuz...,

Haydaaa, hiç böyle bir sorunum olmadı, iyi yanından bak, kendin park ederken yanlışlıkla korna çalmamış olursun

13-Radyodan kanalları direksiyondan istasyon atlatarak bulmak eziyet,konsoldan bulmak daha kolay...

.........

14-Orta ekrandan müzik çalar menülerini kullanmak çok sıkıntılı ve çok dip yaptırıyor,çok alta inip geri dönmeler var...

????

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öyle bişey olduğunu sanmıyorum ,sanırım start-stoptaki marş dinamosu daha farklı ve büyük..Bu konuda Mertol dah Çok bilgili...Bu konuya da bakacaktı zaten...

Şarj dinamosu, marş motoru sanırım... :mad:

Bu sistemi koyanlar yeterli testten geÇirmiştir diye düşünüyorum.

Tek sorun var benim iÇin düzensiz ama akan trafikte her duruşta motor duruyor, 2 saniye sonra devam etmek iÇin yeniden Çalışıyor ve bu bÖyle dur-kalk gidiyor.

Bu kadar sık start-stopun yakıt tüketimine olumlu etkisi olmayacağı aÇık, debriyaj pedalı veya düğmeden müdahale etmek gerekiyor sistem. En azından ben Öyle yapıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Turboyu soğutmayı engelleyen bir sistem olduğu için belki marş dinamosuna diil ama turboya bir zararı olurmu ki aceba??Ben genelde ilk çalıştırdığımda ve akşam eve geldiğimde,çoğunluklada her hareket edişimden önce ve parkedişlerimde en az 30 saniye rölantide çalıştırıyorum arabayı turbo soğuması nedeniyle....

Şehir trafiğinde turbo ısınması pek olası değil bu nedenle beklemeden kapatılabilir. Sorun ancak 3500/4500 dd (dizel/benzinli) üzerinde devamlı ve uzun süreli kullanımlarda (30 dak ve üstü) baş gösterebilir, bu durumda rölantiye düştükten sonra start-stopu devre dışı bırakarak 30 saniye beklenmesi önerilmektedir. Başka bir şey yapmanıza gerek yok, tüm bilimsel kaynakçalar (başta kullanıcı kılavuzları) bu yönde.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Karartılmış farlar sadece düz titaniumda vardı. 2012 titaniumlarda yokmu?

Var var,

Önceden dÖnen muhabbet vardı..Style alan birine karartılmış gelmiş :mad: hata ile tabi :)

Benim 2.5 da içi titanium dışı trend & tit-x gibiydi :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yazılı kılavuzda 40, Pdf olanda 42. sayfada çift kilitlemeyi kullandığınız sinyal lambalarının üç kez yanıp sönmesi gerektiği yazmakta ama benim arabanınki 2 kere yanıp sönüyor.

Benim arabada bu özellik hiç mi yok yoksa hata mı bilmiyorum da alarm olmayan bir arabada bu özellik önemli bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Karartılmış farlar sadece düz titaniumda vardı. 2012 titaniumlarda yokmu?

benim temmuz ayın focus style vardı hb, şu an titanium sedan oldu daha doğrusu styledada karartılmış koymuşlardı şans Emre D. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.