Enes Andıç Oluşturma zamanı: Ağustos 20, 2017 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ağustos 20, 2017 Arkadaşlar çevremde gördüğüm kadarı ile genellikle araç klimaları yanlış kullanılıyor, servisler bu konuda pek bilgi vermez benim arkadaşımın sürekli yüksek devirde açtığından dolayı klima motoru kitlenince( 1500tl ye mal oldu) bende konuya bir hassasiyet kazandım, kendim zaten dikkat ediyorum sizlerede faydalı olabilir diye yazayım. 1. Klimayı araç çalıştığı gibi açmayın önce camları açın biraz hareket edin araç içindeki sıcak havayı tahliye edin. 2. araç klimasını açarken elinizden geldiği kadar düşük devirde hatta rolenti devrinde açın, seyir halinde iken debriyaja basıp araç rölentiye düşünce açın klima devreye girince yavaşça debriyajı bırakın (otomatik araçlarda bu şansınız yok sadece biraz daha düşük devirde açabilirsiniz) klima motoru siz klimayı açtığınız anda araç devri kaç ise ona paralel hız ile dönmeye başladığı için ilk haraketi çok yüksek devirde yapması ömrünün kısalmasına hatta arızalanmasına sebep olabilir. 3.Klimayı kapatmadan önce AC modunu kapatın 30-40 saniye sonra komple havalandırmayı kapatın, eğer evaporatör soğuk halde iken klimayı kapatırsanız bölgede su damlacıkları oluşacak(yoğuşma yapacak) ve bir sonraki klima açışınızda leş gibi koku ve nem üfleyecektir(nem oranı düşük illerde pek önemli değil fakat yüksek illerde bu çok önemli) yeni model araçlar klima ilk açıldığında havayı önce ayak bölgesine üfler o nemli ve bakterili hava size gelmesin diye ama yinede araç içine o havayı doldurmayın. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bedirhan Doğan Yanıtlama zamanı: Ağustos 20, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 20, 2017 @Enes Andıç bey elinize sağlık güzel bilgiler paylaşmışsınız. Bunlara ek olarak bir de şunları eklemek istiyorum: 1. Klimayı devamlı LO konumunda çalıştırmak sağlığımız açısından çok sakıncalı. Çünkü LO konumunda çalışan klimada geri besleme çevrimi olmayacağı için klima hep soğutmaya çalışacaktır. Adananın sıcağında bile LO kademesinde çalışan klima bir süre sonra üşütmeye başlıyor. En güzeli 22 ila 26 arası bir kademede çalıştırmak. 2. Soğuk havayı direkt göğsümüze vermemeliyiz. Bunun yerine ön cama ve yan camlara yönlendirmeliyiz. Orta ızgaraları mümkün olduğunca kısık ya da tamamen kapalı tutmalıyız. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap