Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Durma Mesafesi Nasıl Hesaplanır?


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Başka konularda güvenli takip mesafesinden bahsetmiştim. 

Anglosaksonlarda bu "2 saniye kuralı" diye geçiyor. 

Öndeki araç bir nişan noktasından geçtikten sonra sizin en az iki saniye sonra aynı noktadan geçmeniz lazım, daha kısa sürede geçerseniz fazla yakınsınız demektir. 

Bunu belirlemek pek kolay olmadığı için kabaca eşdeğeri olan seyir hızının yarısının metre olarak ifadesi kullanılabilir. 

Peki ama o hızda durma mesafesi nedir?

Almanya'da ehliyet kurslarında öğretilen ve sınavda da sıklıkla sorulan bir sorudur bu.

Durma mesafesi ile fren mesafesini karıştırmamak lazım. 

Durma mesafesi = Reaksiyon mesafesi + Fren mesafesi

Reaksiyon mesafesi = (Seyir hızı / 10) x 3

Fren mesafesi = (Seyir hızı /10) x (Seyir hızı /10)

ya da tek formülle ifade edersek

Durma mesafesi = [(Seyir hızı / 10) x 3] + [(Seyir hızı /10) x (Seyir hızı /10)]

Bunu 50 km hızla giden bir araca uyarlarsak

Durma mesafesi =[(50/10)x3] + [(50/10) x (50/10)] = 15 + 25= 40 m

Tabii bu formüllerin uzun bir geçmişi var ve zamane araçlarında fren performansı çok arttı. 

Ben güncelleyecek olsam böleni 10 değil 15 alırım ama burada maksat kesin mesafeyi belirlemekten çok seyir halindeyken durmanın pek de kolay olmayacağını hatırlatmak. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

50-0 10 metre bu videoya göre, üzerine reaksiyon mesafesi eklersek 50/10 x 3 -> 15 m

25m ediyor.

5 kapı focus 4.360m, hadi 5 dersek 5 araba/ boy demek bu.

 

Diğerlerinin örnekleri aşağıda. Araçlar arasında çok bir fark yok görüldüğü üzere

 

 

 

 

 

 

Diğer Sonuçlar:

https://www.youtube.com/user/eotodergi/search?query=100-0

focus.PNG

 

 

320d.PNG

 

 

gt86.PNG

 

 

730.PNG

 

 

a6.PNG

 

 

golf.PNG

--3 dakika sonra eklendi--

Macan Panemare ve sl350'yi de ekleyelim:

sl350.PNG

panamera.PNG

macan.PNG

--19 dakika sonra eklendi--

Daha da detay teknik açıklama istiyorum diyenlere, gavurcana da olsa:

 

Bunda da Cem abinin verdiği formülde de olduğu gibi hız/fren mesafesi ilişkisi üsteldir, gavurcana tabiriyle "exponential". Yani hızınız 2 katına çıtkığında, 50'den 100'e, fren mesafeniz 4 katına çıkar, o yüzden takip mesafenizi de 4 katına çıkartmanız gerekir.

 

--4 dakika sonra eklendi--

Cem abiye de bu konuyu açıp şu makalede tam da tartıştıklarımıza denk gelmeme sebep olduğu için tekrar teşekkür edeyim:

https://www.nhtsa.gov/DOT/NHTSA/NRD/Multimedia/PDFs/VRTC/ca/capubs/NHTSAabsT4FinalRpt.pdf

 

Araştırmayı yapan da şunlar:

https://www.nhtsa.gov/

Amerikan otoyol güvenliği bir şeysi, resmi devlet kurumu

  • Beğen 5
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.