2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız×
Hoş Geldiniz!
Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Merhaba arkadaşlar aranıza bu gün katıldım. Formu uzun zamandır üye olmadan izliyorum, başımdan geçen br olayı paylaşmak istiyorum. Aracım 2006 model focus c max tdci önceki gün akşam ekranda akü lambası yandı ve kısıtlı park fren işlevi uyarısı çıktı. sabah elektrikçimi aradım. akü veya konjektör arızası olabilir getir bakalım dedi bende akü yeni araba çalışıyor akü arızası değildir, konjektör veya elektrikli fren kaynaklı olabilir diyerek aracımı bu şekilde yaklaşık 4 km kullanarak sanayi ye gittim. Elektrikçimin dükkanına park ettiğimde keskin bir kablo ve yanık kokusu hissettik hemen kaputu açatık. Gördüğümüz manzara şarj dinamosunun üzerinde mangal ateşine benzer korlaşmış her an parlamaya hazır bir yanma idi. Hemen yangın söndürücü ile müdahale ederek söndürdük ve soğuttuk. Eğer 150-200 metre daha gitmiş olsam sanırım arabam yanmaya başlamışmış olacaktı. Daha sonra söktük dinamo üzerindei konjektör ve kablo aksamı tamamen yanmış kavrulmuştu. Oto elektrikçisi tamir için gerekeni yaptı ancak araç kabul etmedi ve uyarı lambalarını söndürmedi. Farklı konjektörler denedik yine kabul etmedi. Yedek parça aldığım arkadaşla görüştüm focuslarda tamirat yapılmadığını dinamonun orjinal ve sıfır olarak değişmesi gerektiğini söyledi mecburen öyle yaptık ve araç bütün uyrılaı kapattı sistem normale döndü.
Arkadaşlar buradan benim çıkardığım ders akünüz arabanızı normal şekilde çalıştırıyor ve akü ikaz lambası yanıyorsa aracınısı kullanarak sanayiye gitmeyin veya sonra giderim diyerek ara kullanım yapmayın. Konjektör den kaynaklanan ısınma korlaşma yeterli oksijeni bulduğu anda Allah korusun normal yanmaya dönerse aracınız yanabilir. Böyle bir durumla karşılaşmanızı istemem .bu tecrübemi paylaşarak bilgilendirme istedim tüm forum üye ve izleyenlerine kazasız sağlıklı günler dilerim . kurban Bayramına girmek üzereyiz herkesin bayramını kutları.
Soru
H.Hasan Karakaya
Merhaba arkadaşlar aranıza bu gün katıldım. Formu uzun zamandır üye olmadan izliyorum, başımdan geçen br olayı paylaşmak istiyorum. Aracım 2006 model focus c max tdci önceki gün akşam ekranda akü lambası yandı ve kısıtlı park fren işlevi uyarısı çıktı. sabah elektrikçimi aradım. akü veya konjektör arızası olabilir getir bakalım dedi bende akü yeni araba çalışıyor akü arızası değildir, konjektör veya elektrikli fren kaynaklı olabilir diyerek aracımı bu şekilde yaklaşık 4 km kullanarak sanayi ye gittim. Elektrikçimin dükkanına park ettiğimde keskin bir kablo ve yanık kokusu hissettik hemen kaputu açatık. Gördüğümüz manzara şarj dinamosunun üzerinde mangal ateşine benzer korlaşmış her an parlamaya hazır bir yanma idi. Hemen yangın söndürücü ile müdahale ederek söndürdük ve soğuttuk. Eğer 150-200 metre daha gitmiş olsam sanırım arabam yanmaya başlamışmış olacaktı. Daha sonra söktük dinamo üzerindei konjektör ve kablo aksamı tamamen yanmış kavrulmuştu. Oto elektrikçisi tamir için gerekeni yaptı ancak araç kabul etmedi ve uyarı lambalarını söndürmedi. Farklı konjektörler denedik yine kabul etmedi. Yedek parça aldığım arkadaşla görüştüm focuslarda tamirat yapılmadığını dinamonun orjinal ve sıfır olarak değişmesi gerektiğini söyledi mecburen öyle yaptık ve araç bütün uyrılaı kapattı sistem normale döndü.
Arkadaşlar buradan benim çıkardığım ders akünüz arabanızı normal şekilde çalıştırıyor ve akü ikaz lambası yanıyorsa aracınısı kullanarak sanayiye gitmeyin veya sonra giderim diyerek ara kullanım yapmayın. Konjektör den kaynaklanan ısınma korlaşma yeterli oksijeni bulduğu anda Allah korusun normal yanmaya dönerse aracınız yanabilir. Böyle bir durumla karşılaşmanızı istemem .bu tecrübemi paylaşarak bilgilendirme istedim tüm forum üye ve izleyenlerine kazasız sağlıklı günler dilerim . kurban Bayramına girmek üzereyiz herkesin bayramını kutları.
Cem Boneval tarafından düzenlendiYorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 5 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap