Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dizel mi Benzinli mi?


Yıldırım Polat

Önerilen Mesajlar

27 dakika önce, çağlar çetinkaya yazdı:

kendi hesabımı yaptım yüz defa söyledim,verilen farkı bankaya koy aylık getirisiyle mazottan daha çok kâr edersin,Dizel gibi değerde kaybetmez aracınız..Tablodan bahs etmiyorum ben sadece şehir içi paylaşmışsınız o yanlış,karışık  tüketim paylaşın fabrika verisi üzerinden

 

Mazot filtresinin ekstra maliyetini tek başına hesapladık, ama şehiriçi şehirdışı farkını %50-%50 mi hesaplayalım?

 

O zaman aradaki farkı dolara yatırıp, 7 iken bozup, tekrar faize yatırıp, düşünce tekrar alıp seçim öncesi tekrar bozdurup dizel benzinli farkını çıkartıp, bu sirkülasyona girmişken istifa edip borsaya girip, otosana hissedar olmaya kadar gidip, koç indirimi ile dizel benzinli farkının bana etkimemesini de sağlayabilirdim oysaki!

 

Dizelin değer kaybı somut olarak ne kadar? 100k km'de dizeller hep çöp de haberim mi yok, 200k km'de dizel 177'lik sorunlu motoru benim arkadaş gayet rahat bir şekilde sattı, bizim pederin araba 200k'ya geliyor değiştirmeyi düşünmüyoruz bile, benim eski focus 100'e geliyordu pek bir dert tasa yaşamadım ben dizel olmasından kaynaklı olan. Kötü taksiye çıkan 1.3 palio dizeller gözü kapalı 300-400k görüyor. Şimdi bu örnekler varken stok haliyle 60-80k'da motor kıran 1.6 turbo benzinlinin değer kaybının çok daha az olduğunu söylemek de ayrı bir gariplik bence de bu somut olarak kanıtlayabileceğim bir şey değil tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Aydın Baran yazdı:

Bugünün oranları ile tutar bu hesap, geçen senelerde terse çalışmıştı bu mantık.

geçen senelerde de yarısı kadar yine kar vardı .

--9 dakika sonra eklendi--
Bir saat önce, Mertcan Çelik yazdı:
 

Mazot filtresinin ekstra maliyetini tek başına hesapladık, ama şehiriçi şehirdışı farkını %50-%50 mi hesaplayalım?

 

O zaman aradaki farkı dolara yatırıp, 7 iken bozup, tekrar faize yatırıp, düşünce tekrar alıp seçim öncesi tekrar bozdurup dizel benzinli farkını çıkartıp, bu sirkülasyona girmişken istifa edip borsaya girip, otosana hissedar olmaya kadar gidip, koç indirimi ile dizel benzinli farkının bana etkimemesini de sağlayabilirdim oysaki!

 

Dizelin değer kaybı somut olarak ne kadar? 100k km'de dizeller hep çöp de haberim mi yok, 200k km'de dizel 177'lik sorunlu motoru benim arkadaş gayet rahat bir şekilde sattı, bizim pederin araba 200k'ya geliyor değiştirmeyi düşünmüyoruz bile, benim eski focus 100'e geliyordu pek bir dert tasa yaşamadım ben dizel olmasından kaynaklı olan. Kötü taksiye çıkan 1.3 palio dizeller gözü kapalı 300-400k görüyor. Şimdi bu örnekler varken stok haliyle 60-80k'da motor kıran 1.6 turbo benzinlinin değer kaybının çok daha az olduğunu söylemek de ayrı bir gariplik bence de bu somut olarak kanıtlayabileceğim bir şey değil tabi.

kardeş sen anlamak istemiyorsun biz çöp demiyoruz dizele ,örneğin alırken dizele 30 bin fark veriyoruz 100 bine geldiğinde bunun ancak 20 binini alırız diyorum...Bugünki ekonomik duruma göre söylemedim hep bankada duracak dolar ,borsa vs. değil ,geçen seneye göre 30 binin aylık getirisi benzin mazot farkından daha çoktu bu seneyi varın siz hesap edin...Dizel araç arıza verir vs. az km dayanır vs. de iddia etmiyorum ben sadece benzinliye göre daha çok değer kaybediyor ve 0 km alırken verilen 30-40 binin getirisinin mazot&benzin karından daha fazla olduğunu söylüyorum bu sene daha da fazla bu oran..Eskiden 0km dizel ile  benzinli arasında bu kadar fiyat farkı yoktu şimdiki durum bu siz istediğiniz kadar ekonomi yaptığınızı savunun ...Bu dediğim 0 km için geçerli 2. elde dizel tercih edilir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benzinli motorların büyük bir kısmında yağ yakma olayıda var. Ekstra motor yağı masrafı oluyor. Küçük hacimli benzinli motorların sorunları dizellere göre çok daha fazla. 2.0 benzinli motorlar genelde sorunsuz ama bu seferde yakıt masrafı çok fazla oluyor. Ayrıca benzinli arabalarda benzin filtresi var ama dizel kadar sık değiştirilmiyor.

Mehmet Gün tarafından düzenlendi
harf eksikliği
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

nerde %35 % 40 yok % 80 ,bizde dizel kullandık kar ancak % 20 25 focus için,hatta düşük hacimli benzini ile kıyaslarsak % 10 15 tir birde vergi avantajı var düşük hacimin..Dizele verilen fazla paranın getirisi ve dizelin benzinliye göre daha çok değer kaybetmesi ne olacak peki? Dizel ancak 2,elde tercih edilir değer kaybettiği için yoksa 0 km alırken 30 40 50 bin tl fark vermenin hiç biri karı yok isterseniz yılda 30 bin km yapın...Az yakıyor deyip kendini avutuyor millet diğer gelir-gideri hesaba katan yok hesap ortada ...Dahada kar ediyom diyen şunu açıklasın 0 km de dizele verilen örneğin 30 bin tl nin getirisi ile kaç lt yakıt alınır? Şimdi burda kar yaptığını açıklayamayan ben dizeli performansı ,torku için alıyorum diyecek bende ona turbo benzinli ne olacak diyorum!

--16 dakika sonra eklendi--

Bmw nin bakımı gayet uygun 15 bin ile 10 bin arası sürüş karekterinize göre bakıma giriyor ,yol bilgisayarı sürekli güncelliyor bakıma kalan km yi,yetkili serviste ağustos ayında 30 binlik bakımı 700 tl ye yaptırdım ,bir sonraki bakım 900tl bir sonraki 1200 tutuyor her 10-15 binde polen hava vs. değişmiyor ,her bakımda değişen sadece yağ ve yağ filtresi dizelde aynı aralıkta giriyor onda birde ekstra mazot filtresi var o da ekstra 300-400 tl ...İsterseniz özel serviste bakımı 300 500 tl yede yaptırırsınız...Sorun çıkarma ihtimali az araba istiyorsak toyota,honda.mazda ya binelim o zaman

Ben focusun 2015 benzinli ve suan 2017 dizelini kullanıyorum. Aralarında net % 50 tüketim farki var. Dizeli ticari araç kullanır gibi kullanmazsanız değer falan kaybetmez.. küçük hacimli turbo benzinli dediğiniz aracı dizel gibi sıkıstırın bakalım yakıt nasıl oluyor.. biraz internete girmesini bilen ve okuma yazması olan herkes turbo benzinli fiyatlarının dizele yakın olduğunu biliyor, siz bunu bile farklı yansıtmaya çalışıyorsunuz burada?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

örneğin alırken dizele 30 bin fark veriyoruz 100 bine geldiğinde bunun ancak 20 binini alırız diyorum

Ford Focus 1.0 Ecoboost St Line otomatik 166.500 tl 

100 km de şehir içi 7.3 lt fabrika verisi   

100000 kmde 7300 litre benzin sarfiyatı güncel fiyat: 7300*6,43: 46939 tl

 

 

Ford Focus 1.5 Tdci St Line otomatik         182.500 tl 

100 km de şehir içi 4.9 lt fabrika verisi   

100000 km de 4900 litre mazot sarfiyatı güncel fiyat: 4900*6,42: 31458 tl

 

 

Aradaki yakıt maliyeti farkı:                   15481 tl   Mazot avantajlı

Araba ilk satın alma maliyeti farkı:        16000 tl   Benzinli araba avantajlı

 

7 YIL/105000 km Ford bakım paketi 1.5L dizel otomatik için:         9039 tl

7 YIL/105000 km Ford bakım paketi 1.0L benzin otomatik için:      9323 tl

 

Bu bilgiler ışığında ikisi de yaklaşık olarak aynı kapıya geliyor diyebiliriz. Tabii şu anda yakıt fiyatları arasındaki fark çok az. Bu makas açılırsa dizel bir miktar daha avantaj sağlayabilir.

 

Not: Bunlar hep can sıkıntısından ? 

Cankut Bulut tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

54 dakika önce, Mehmet Gün yazdı:

Benzinli motorların büyük bir kısmında yağ yakma olayıda var. Ekstra motor yağı masrafı oluyor. Küçük hacimli benzinli motorların sorunları dizellere göre çok daha fazla. 2.0 benzinli motorlar genelde sorunsuz ama bu seferde yakıt masrafı çok fazla oluyor. Ayrıca benzinli arabalarda benzin filtresi var ama dizel kadar sık değiştirilmiyor.

büyük kısmında yok. vag gurubunun ilk dönemlerinde var sadece. yenilerde onda da yok.

benzin filtresi standart kullanımda değişmez.

benzinlinin sürekli değişen farkı bujileri.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Cankut bak yine aynı şeyi yaptın, sen-ben ne anlarız kardeşim ?

Aslında herşey apaçık ortada abi sadece insanlar görmek istediği gibi görüyo ?   

Çok basit bir örnek vereyim;  arkadaşım zamanında Tuscon almıştı turbo benzin otomatik. O zamanlar bayağı bir övmüştü aracı.

Sonra satmak zorunda kaldı. Aradan zaman geçti araç makyaj dedi. Dedim kanka gördün mü Tuscon makyajlanmış dizel otomatik seçeneği gelmiş.

Dedi bi b.ka yaramaz o araba. 

Dedim tamam kardeşim teşekkür ederim ? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

54 dakika önce, Erdem Ay yazdı:

Ben focusun 2015 benzinli ve suan 2017 dizelini kullanıyorum. Aralarında net % 50 tüketim farki var. Dizeli ticari araç kullanır gibi kullanmazsanız değer falan kaybetmez.. küçük hacimli turbo benzinli dediğiniz aracı dizel gibi sıkıstırın bakalım yakıt nasıl oluyor.. biraz internete girmesini bilen ve okuma yazması olan herkes turbo benzinli fiyatlarının dizele yakın olduğunu biliyor, siz bunu bile farklı yansıtmaya çalışıyorsunuz burada?

%50 olur mu ya % 100 kârdır o bi yanlışlık var,biz dizel kullanmadık bilmiyoruz zaten.Bende focusün hem dizel hem benzinlisini kullandım uzun yolda 1lt ancak kârı var her 100 km de neden hep şehir içi tüketim örnek veriliyor kullanımlar şehir içinden mi ibaret ..Siz bi girin bakalim sitelere honda,vw,skoda,seat, vs aradaki farka bakın adamlar 1.6 tdi ile 1.4 tsi passat a 59 bin Tl fark istemişler ikiside manuel..O kadar fark olmasına rağmen passat alanların çoğu dizel alıyor..Sizin gibi matemetik hesapları iyi onlarında...Ha birde 2.el 100 bin km de ki fiyat farkına bakın,Birde atmosferik motordaki fiyat farkına bakın onda makas daha da geniş...Eskiden dizel ile turbo benzinli fiyatı yakın olurdu evet bizim millet dizele yüklendikçe firmalarda dizele fiyati yükledi.Matematigi iyi olanlarda almaya devam ediyor bakalim bundan sonra ne olacak fiyatlar aynı ben hatta 6.20 ye rafineri benzini alıyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

%50 olur mu ya % 100 kârdır o bi yanlışlık var,biz dizel kullanmadık bilmiyoruz zaten.Bende focusün hem dizel hem benzinlisini kullandım uzun yolda 1lt ancak kârı var her 100 km de neden hep şehir içi tüketim örnek veriliyor kullanımlar şehir içinden mi ibaret ..Siz bi girin bakalim sitelere honda,vw,skoda,seat, vs aradaki farka bakın adamlar 1.6 tdi ile 1.4 tsi passat a 59 bin Tl fark istemişler ikiside manuel..O kadar fark olmasına rağmen passat alanların çoğu dizel alıyor..Sizin gibi matemetik hesapları iyi onlarında...Ha birde 2.el 100 bin km de ki fiyat farkına bakın,Birde atmosferik motordaki fiyat farkına bakın onda makas daha da geniş...Eskiden dizel ile turbo benzinli fiyatı yakın olurdu evet bizim millet dizele yüklendikçe firmalarda dizele fiyati yükledi.Matematigi iyi olanlarda almaya devam ediyor bakalim bundan sonra ne olacak fiyatlar aynı ben hatta 6.20 ye rafineri benzini alıyorum 

Dizel ve benzinli arasında 1 lt fark mı var. Focus'tan bahsediyoruz değil mi? Ha gerçi siz de haklısınız. Dizel olunca gaza basmaya çekinmiyoruz, benzinli olunca pedalın altında yumurta oluyor.

Süleyman Ünal tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

39 dakika önce, çağlar çetinkaya yazdı:

honda,vw,skoda,seat, vs aradaki farka bakın adamlar 1.6 tdi ile 1.4 tsi passat a 59 bin Tl fark istemişler

Passat 1.4 TSI 125 PS DSG  Trendline  188.200,00 TL

Passat 1.6 TDI 120 PS DSG Trendline   257.800,00 TL

 

Benzinli model dizelden 69600 tl daha ucuz. Peki dizel ne kadar bu kadar pahalı? Az yaktığı için mi? Hemen altta inceleyelim.

 

Passat 1.4 TSI 125 PS DSG  Trendline Net Fiyat  117.335,72 TL   %35 Ötv diliminde

Passat 1.6 TDI 120 PS DSG Trendline Net Fiyat  135.866,42 TL    %60 Ötv diliminde

 

İsterseniz Ötv dilimlerinin aynı olduğu farklı bir donanımı inceleyelim.

Sizin için güzellik yapıp 150 PS ACT motoru konu alıyorum.

 

Passat 1.4 TSI ACT 150 PS DSG Comfortline   265.300,00 TL    Net Fiyat  139.838,88 TL

Passat 1.6 TDI 120 PS DSG        Comfortline   267.900,00 TL    Net Fiyat  141.216,00 TL

 

 

Haydaaaa bu seferde aradaki fark 2600 tl' ye indi.

 

Sapla samanı karıştırmayın Hocam. Haddim değil ama kritik yaparken tüm verileri kullanmanızı öneririm.

Ayrıca bazen tercih yaparken tamamen duygularımızla hareket edebiliyoruz. Doğal olarak bu işin tek doğrusu kalmıyor.Bu hayatta herkes haklı.

Dini inançlar da böyledir mesela. Tüm insanlar cennete gidecek ya da tüm insanlar cehenneme...

 

Saygılarımla.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.