Cem Boneval Oluşturma zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Oluşturma zamanı: Eylül 7, 2017 Bu bayram her zamankinden biraz fazla yol yaptım. Antalya - Bursa - İstanbul - Niğde - Antalya güzergahında yaklaşık 2200 km yol katettim. Değişik günlere ve yörelere yayılmış sürüşlerde trafiği gözleme şansı da buldum. Bu arada günlük kaza istatistiklerini de takip ettim. Önce kaza istatistikleri: TÜİK verilerine göre son yıllarda günde ortalama 10 kişiyi kaza anında kaybediyoruz. Son iki yılda kaza sonrası ölümlerdeki artış geç dönem sonuçlarının da istatistiklere eklenmesine bağlı ki gerçek değer budur. Genel eğilim olarak yıllar içinde toplam kaza sayısında anlamlı bir değişim yokken ölümlü, yaralanmalı kaza sayısında artış ve kaza anında ölüm sayılarında düşüş var. Özellikle kaza başına ölüm değerinde 2007'de 6/1000 kaza iken 2016'da 3/1000 kazaya düşüş anlamlı. Bunda araç parkının modernleşmesinin ve araçlardaki pasif güvenlik önlemlerindeki iyileşmesinin önemli rolü olduğunu düşünüyorum. Bu çerçevede bakınca yoğun bayram trafiğine rağmen istatistiklerde önemli bir sapma olmaması anlamlı bir bulgu ve gazete manşetlerinde vurgulanmaya çalışıldığı gibi sıra dışı bir durum değil. Peki kaza sonrası ölüm sayısının dünya ölçeğinde yeri ne? Karşılaştırmayı Almanya ile yaptım, öncelikle nüfus hemen hemen aynı, sonrasında Almanlar dünyaının belki de en disiplinli sürücüleri. Almanya'da trafik kazalarında 2015 yılında 3475 kişi kaybedilmiş (kaza anı ve 30 gün içinde), bizdeki değerin neredeyse yarısı. Ama ölü sayısını araç sayısı başına hesaplarsanız durum fena halde dramatikleşiyor: Almanya'da milyon araç başına 77, bizde 663, yanı 8-9 katı. Neden bu durumdayız? Bayram trafiğindeki gözlemlerim sonrasında ortalama sürücü için şunları yazmak isterim: Sürücü kendini sadece aracının sınırlarını aşmayan bir coğrafi konuma yerleştiriyor ve ilgi alanı ön aracın tamponunu nadiren geçiyor. Aynaya bakma alışkanlığı zaten yok. Zihinsel donanım trafik akışındaki dinamikleri izleyecek, yorumlayacak ve ona göre davranacak yapıdan bir hayli uzak. Trafik kuralları ya bilinmiyor ya da umursanmıyor. Tatilciler kalabalık, yüklü araba ve her daim neşe içinde hareket halindeler. Aracın içindeki ruh hali heyecanlı bir filmi ailecek seyrediyoruz kıvamında, bu sürücüyü trafikten zaman zaman ciddi boyutlarda koparıyor. Ciddi ego sorunu var. Herkes en hızlı sürücü, hızlı gitmese bile sol şerit her zaman onun hakkı. Ya da düz ve açık yolda sollamayan sürücü ben arkasına geldiğimde rahatsız olup arkası görünmeyen virajda sollayıveriyor. Hız ciddi bir sorun değil, belki %95'in üzerinde hız limitlerine uyum var. Bu pozitif bir bulgu. Küçük ticari araç sürücüleri sınıflamada açık ara önde en tehlikeli grubu oluşturuyorlar. "Profesyonel" sürücüler ise işin ciddiyetinden çok ama çok uzaklar. Özetle eğitimsiz, umursamaz ve dikkatsiz bir sürü kişi bayramlarda yolları dolduruyor. Ayrıca karayollarında da ciddi eksiklikler ve aksaklılar var ama o da başka bir yazı konusu olsun. 12 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Volkan Ö. Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Bize birşey olmaz kafası en önemli etken. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yıldırım Polat Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 "Cehalet". Başka da birşey demiyorum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Misafir Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Şu sol şerit magandalarına ne demeli bilemiyorum . Yolların tek hakimi onlar sanırım Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Bende 9 günlük tatilde Karasu-Ereğli-Zonguldak-Bartın-Karabük-Bolu-İstanbul-Kırklareli-Edirne rotası yaptım. Genel bir sabırsızlık var insanlarda. Çoğu insan heyecanlı ve dikkatsiz. Trafik kurallarının bilinmeyişide cabası. Gerede Bolu arasında otobanda orta şeritte 120 ile giderken bir tır tarafından az daha biçiliyordum. Sonrasında eşime polisi aramasını söyledim. Aracın plakasını alabilmek için aracı kovaladım. Tır 150-160 aralığında ancak yan yana gelebildik. Aynaya bakmayıp gaza basmamış olsam haberlerde görürdünüz kötü haberimizi. gaza sonuna kadar basmama rağmen tırın logosunu arka camımın içinde gördüm resmen o kadar yaklaştı. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Bugün hızlı başladı Azrail. Öğleye kadar 16 ölü... Neden? Kader... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Tabiki de önce kader de burada unutulan ya da sorulması gereken nokta: yer çekimi nedir bilmeyen biri 5. 10. kattan düştüğünde öleceğini öngörebilir mi? Sol şerit magandalığı ya da olduğundan iyi sürdüğünü kanıtlama çabaları, arabasının limitlerini kabiliyeti ile değil hırsı ile test etmeye çalışmak, bunlar hep komplek bence. Adam 5 yıl kredi ile araç almış, beygiri donanımı çok olsun diye uğraşmış, sıfır almış, kredisini ödeyeceğim diye belki de lükslerinden veya günlük hayattaki alışkanlıklarından fedakarlık etmiş, sonra gelecek bir 2012 eski ford focus, içinde de yaşlı başlı amca geçecek ufukta kaybolacak, "yek yaa" Bunu tartışmanın bir sonu yok, standart Türk kompleksi olan papatya sendromunun trafiğe yansıması, diğer ülkelerde olmayan yan etkiler şirket araçlarının amansızca kullanılması, trafik cezalarının kontrolünün ve ceza miktarlarının az olması, insanların hız fren mesafesi arasındaki üstel ilişkiyi bilmiyor olmaları. Lastik ömrü, fren ömrü, araç bakımının önemi, yolun kirli/temiz olmasının öngörülmesi, virajda ve normal yolda şerit içinde kalmanın umursanmaması, çoğu insanın özellikle uzun yolda tablet/telefon ve benzeri elektronik cihazlardan bir şeyler izleyerek yol alması, giderken telefonla konuşmanın, araç içinde kavga etmenin, arka koltuktaki çocuklara bağırıp çağırmanın ve benzeri şeylerin trafikten koparmasının ne kadar tehlikeli olduğunun farkına varılmaması büyük sorunlar. Çözümü var mı, yakın gelecekte bence yok, şerit takip uyarı sistemi ilk standartlaştırılması gereken donanım bence, yurt içi yurt dışı kamu spotlarından daha çok yararlanılması olabilir, daha bilinçli gençlik diyeceğim de bilinçli gençlik, benim kendi tecrübüme göre, bir üst nesille anlaşamıyor, ben olabildiğince bilgi vermeye çalışıyorum, somut örneklerle, ADAC'tan Amerikan highway safety'den filan örnekler veriyorum, bir süre sonra olması gereken insanların öğrenmek için daha çok sorması araştırması tartışması iken, olan kimsenin benimle araba konusunda hiç bir şekilde konuşmaya tartışmaya girmemesi, uyardığım şeyleri de ben varken uygulayıp yokken umursamamaları, araba alma süreçleri hariç, onlarda arayıp soruyorlar... Yine çok uzun oldu kusura bakmayın 7 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serdar Eryürekli Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Kimsenin kimseye saygısı yok, herkes ''önce ben'' derdinde. Ve tabi ki ehliyet sınavlarında test bölümünü geçen herkese direksiyon sınavında başarısız olsa bile ehliyet verilmesi. Ezberi iyi ise iyi sürücüdür düşüncesi var demek ki. (son zamanlarda bir kaç kişinin direksiyon sınavından dolayı kaldığını duyduğum oldu, inşallah doğrudur) Sen boş ver testi falan da şu direksiyon sınavına önem ver.. Vermezsen sonuç bu işte.. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 2013'te bir ders için araştırırken bulduğum bir istatistiği de ekelyeyim kazalarda dikkat dağınıklığı ile ilgili: Mavi herkes koyu gri yılda 75 bin dolardan fazla kazanan açık gri en az üniversite mezunu düzeyinde eğitimi olan Sırayla, radyoı ayarlama, müzik ayarlarma yemek yeme telefon ile konuşma sol sütün: sigara ya da pipo yakma, telefon ile mesaj atma veya alma romantik bir etkileşim okuma Kaynak: [24] “Who Are The Most Affected By Distracted Driving? [Poll]” http://www.insurancequotes.com/auto/distracted-driving Accessed on November 25 2013 Bizde de buraya aile/eş ile kavga etme, arka koltuktaki çocuklarla uğraşma, tv'deki dizini kaçırmama vs. geliyor. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tugay Kuruöz Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Bayramlarda yollar bilgisiz, tecrübesiz kullanıcılarla doluyor maalesef, en iyi kullanıcı bile kaza yapabilir tabi ki adı üstünde kaza, ancak bizim yollarda yaşanan birçok hadiseye kaza demek pek de mümkün değil. Benim gözlemlerimden birisi, uzun yolda dahi emniyet kemeri takmayan çok fazla buna arka koltuk yolcuları da dahil, dahada önemlisi çocuk koltuğu kullanmayı bırakın çocuklar arka koltukta ayakta seyahat ediyor. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Bunu oyle istatistiklere falan bağlamaya gerek yok. Her yerde olduğu gibi trafikte de saygısızız ve bil hassa cahiliz. Üstüne yetmiyormuş gibi şark kurnazıyız, hiç birinin ciddiyetini kavrayamadığımız ve hatta ne olduğunu bile bilmediğimiz şartları ve kuralları zorlayarak kendimizce hinlik peşindeyiz, trafiği tehlikeye sokmamız falan umrumuzda değil. Bir arabayı uygunsuz bir şekilde yükleyip içine insanları tıkıştırıp kolluk güçleri tarafından sorulduğunda fakir edebiyatı, arkadaşlarımız tarafından sorulduğunda ne kadar doğru yapıp çok az para harcadığımızın, yolda 1km de kaç kuruş yağtığımızın muhabbetini övüne övüne yapıyoruz. Daha da yetmezmiş gibi yılda toplasan 2bin km yapan evin önünde yatan arabaya bakım dahi yaptırmadan yine o arabanın şöförü olarak binip 1000km lik yola çıkıyoruz becerebilecekmişiz gibi, acemiyiz ama burnumuzdan kıl dahi aldırmıyoruz. İşin daha da ilginci bunları yaparken keyif alıyoruz. --2 minutes later eklendi-- En çok medya kanallarına ayar oluyorum. Nedeni ise şu: 'AŞIRI HIZ CAN ALDI' diye manşet atıp sadece aşırı hızdan zarar görülebileceğini öne sürmeleri. Milyon tane sebep daha var, hangisi olduğunu nereden biliyorsun??? Daha emniyet güçleri bilmiyor, sen nereden biliyorsun birader diyen yok. --7 minutes later eklendi-- Mesela ben gecenlerde Eskişehir yolundan dönülüp Odtünün içinden geçen yolda kaza yapıyordum. Hızım 40km/h. Nedeni aşırı hız mı? yooo. Park ve bahçeleri sulayan insanlar yol kenarında çimleri sulama amacıyla bırakmış hortumu gitmiş, su akmış yola yol kızak. Noldu yandan patlayacak tekerler değince belki takla atacaktım, freni bırakıp gazlayıp geçtim. Neden? gerizekalının tekinin sorumsuzca bir hareketi yüzünden. Motor kullanan birinin o virajdan dönebilme ihtimali bence sıfıra yakın. Ne olacaktı aşırı hız can aldı... 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Benim en büyük şikayetim, virajı alamayan kişiler. Madem şeridinde girip çıkamayacaksın bas frene 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Erhan Er. Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Trafikteki eski ve güvensiz araçlar da ölümlü kazaların sayısını artırıyordur, keşke bununla ilgili bir istatistikte tutulsa... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 (düzenlendi) hgs de kuyruk vardı, ogs boştu..girdim otobana, çıkışta hgs den ve 20 tl yazdı..normalde 2.75..bakalım ne olacak. kimi düzelir normal fiyat ödersin diyor kimi 100 kmi 200 tl cezası var diyor.. kural ise 11 katı para cezası.. 2 ogs bom boş, 2 hgs de 500 mt kuyruk.. hangi devirde yaşıyoruz az önce biraz daha baktımda ceza gelmeyecek gibi Eylül 7, 2017 Mehmet Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hasan EKİN Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2017 Trafikte öyle eskisi gibi eski Güvensiz araçlar pek çok değil sadece eski insanlar var, nasıl olsa benim arabamda abs asr tcs vb. Donanımlar mevcut yapıştır [emoji3] bu güven duygusundan meydana geliyor kazalar tabiki dikkatsizlik saygısızlıkta eklenince. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap