Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Klima Titreme Sorunu


Engin K

Soru

Merhaba,

 

Focus 3 trend x aracımda yolda seyir halindeyken klimayı açtığımda 3 ve 4.kademede aşırı titreme sorunu yaşadım.1 ve 2 de titreme hissedilmiyor hafif bir ses var.soğutma sorunu yok soğutuyor ama 3 ve 4.kademede titreme sorunu var.bilgisi olanlar cevap verirse sevinirim.saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
50 dakika önce, Serkan erden yazdı:

Sorun fanın güçlü çalışması. 4. kademeye almıyorum,uğultu ve titreme yapıyor,kafaya takılacak birşey gelmedi bana. Zaten yilda 2-3 ay kullandığımız birşey.

Yeni serilerde mi böyle, bende uğultu da titreme de yok, istersem son kademeye alayım. 

Bir de fan 12 ay kullanılıyor, yazın soğutmak için, kışın ısıtmak ve buhar çözmek için. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Soru 1: Arabanin rolanti devrinden kaynakli olarak motorun dalgali calismasindan mi bahsediyoruz, yoksa motor duzgun klima mi bu sesi yapiyor?

Soru 2: Klima acikken mi havalandirma acikken mi bunu yapiyor? Yada farketmiyor mu?

Soru 3: Kontak acik motor stop vaziyette havalandirmayi actiginizda da aynisini yapiyor mu?

 

1. sorunun cevabi motorda asiri titriyor diyorsaniz eger muhtemelen atesleme sisteminde yuksek ihtimalle bobinlerinizde problem var.

2. sorunun cevabi klima acikken titreme asiri oluyor ise klima kompresorunuzde problem olabilir.

3. sorunun cevabi stop vaziyette duzgun ise sarj dinamosundan oluyor olabilir.

 

Gelelim sadede; bu sorunlarin hepsi elektriksel aletlerle ilgili, servise gosterip bu sorularin cevaplarini ozet olarak soylediginizde kontrol ettirip sonuc alabilirsiniz.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlginiz için teşekkürler.motor düzgün çalışıyor.yolda giderken klimayı açmıştım ve gürültülü titreme şeklinde çalışma gerçekleşti.bugün farkettim ki direk fani açtigimdada aynı titreme vardı.bugün özel servise gösterdim. Fan motorundan olduğunu söyledi.torpidonun sökülmesi gerektiğini tamiri yapılırsa en az 1000 tl 'yi bulur dedi.başka yerlerede göstermeyi düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Yeni serilerde mi böyle, bende uğultu da titreme de yok, istersem son kademeye alayım. 
Bir de fan 12 ay kullanılıyor, yazın soğutmak için, kışın ısıtmak ve buhar çözmek için. 

Klima olarak bahsetmistim ama eksik aciklama oldu sanirim. 4. kademe sesli geliyor bana. Önceki aracim opeldi. Daha sessiz calisiyordu,belki ona kiyasla fazla hissediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu konuya da dahil olmanın telaşı var şu an içimde. 

Dijital klima bildiğiniz üzere auto modunda siz ısıyı kaç dereceye ayarlamışsanız araç içindeki ısı sensörlerinden aldığı verilerle iç ortam sıcaklığını hep sizin ayarladığınız derecede tutmaya çalışıyor. Çok da konforlu bir özellik bence. 

Ancak benim aracımdaki klima ne yazık ki 2017 yazından bu yana ayarladığım ısıda değil, müthiş sıcak hava vermeye başladı. En düşük seviyeye aldığımda buz gibi hava verirken, istediğim değer olan 21-22 derecelerde yaklaşık 10 saniye kadar soğuk hava, akabinde en yüksek sıcaklığa almış gibi sıcak hava vermeye başladı. 

Forumda yaptığım araştırmalar neticesinde ısı sensörlerinin tozlandığını ve bu nedenle doğru ölçüm yapamadığını tespit ettim. 

Bu durumu servise bildirdiğimde direksiyonun altındaki bir yerden (yuvarlak, 1 tl büyüklüğünde hava menfezi gibi tasarlanmış bir yer) basınçlı hava tuttular ve başka bir müdahelede bulunmadılar. Tabi bir işe de yaramadı. 

 

Bu gün bu durumun artık canıma tak demesi neticesinde direksiyonun altındaki yukarıda bahsettiğim yeri söküp bakmaya ve gerekirse tozdan arındırmaya karar verdim. ( Vermez olaydım. ) 

direksiyonun altını asılarak söktüm. Tırnaklı bir şey zaten. Kuvvetlice asıldığınızda sökülüyor. Tabi internetten de yaptığım araştırmalarda gördüğüm bir malzemeyle karşılaştım. Bu malzeme üzerinde minnacık bir fan bulunan, aracın içindeki sıcaklığı sensöre çekmek için tasarlanmış bir şey galiba. 

Bu parça direksiyon altındaki plastikte açılan bir yere geçmeli olarak oturuyor. (Kalem kapağı gibi düşünebilirsiniz)

Parçayı buradan söküp içine baktığımda “S” şeklindeki bir telin ortasında açık yeşil renkli bir kaplama olduğunu gördüm.  (Kuman’da içlerinde, elektronik aletlerde falan olur adını bilmiyorum ama)

Bu kaplamanın üzeri tozla kaplanmıştı. Haliyle bu tozu temizlediğimde sorunu da çözüleceğini düşündüm. Elimle tozu tele temas etmeden bir kez sildim ve tozun büyük bir kısmı da gitti. Üfleyerek falan biraz daha temizledim. Parçayı yerine takmadan klimayı çalıştırıp bir denemek istedim.

Ve sürpriz! 

Klima her kademede sesli ( tabi fan hızı yükseldikçe artıyor) ve sarsıntılı çalışmaya başladı. 

Sanki evlerde ve iş yerlerinde kullandığımız vantilatör pervanelerinin Balans yapmış vaziyetteki çalışması gibi. 

Tabi hemen arkadaşıma ait tamirhaneye gittim. Bilgisayara bağladık. Isı sensörü arızası tespit etti. 

Benim söktüğüm parçayı söküp tekrar baktık, iç ortam sıcaklık fanı gibi bir arıza daha ekledi. Parçayı taktığımızda iç ortam sıcaklık fanı gibi hatırladığım arıza kaydı yok oldu. 

Arkadaşım bu parçada sorun yok dedi. Ama ısı sensörü arızalı dedi. 

Bir elektrikçiye gittik. Elektrikçi kalorifer motorunun Balans yaptığını ve %80-90 değişmesi gerekeceğini ve bunun içinde torpidonun tamamen sökülmesi gerektiğini söyledi. Motorun 850-900 tl civarında olduğunu söyledi. İşçilikle muhtemelen 2000 tl ye çıkarım diye düşünüyorum. 

Şu an problem klima hem yüksek sesli hem de titreşimli çalışıyor. 

Ayrıca auto modda önce soğuk sonra sıcak hava veriyor. Ve klimayı çalıştırdığımda motora aşırı bir yük bindirdiğini hissettim. Yokuş aşağı kompresyon halinde bir yer inerken klimayı kapattığımda motorda sanki “oh be” demişçesine bir rahatlama hissetim. Sonra tekrar çalıştırdım resmen yüke girdi. Tekrar durdurdum yine çok net bir şekilde bir rahatlama oldu. 

Bu konuda tecrübesi olan, başına gelen, herhangi bir duyumu, bilgisi olan varsa deneme tahtası olmadan yardımlarınızı bekliyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlginç bir durum meydana geldi. 

Bu kadar yazmış olmama rağmen gece hayal ettiğim gibi sabah gürültü namına hiç bir sorun yok. Titreşim yok. 

Uzun süre kapalı kalınca resetlemiş olabilir mi kendini? 

Her ne yaptıysa bana geçmiş olsun. 

Şimdi otomotik modun düzgün çalışıp çalışmadığını test etme zamanı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

focusta kalorifer fan motoruna erişebilmek için komple ön kısmın sökülmek zorunda olması kötü... bende yaşadım Allah'tan sadece sıkışma olmuş da motor değiştirmek zorunda kalmadım. siz siz olun polen filtresini hafife almayın sık sık değiştirin ve ön cama hava veren kanalların oraya kartvizit kağıt vb kanal içine kaçabilecek şeyler koymayın... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

konuyu açan arkadaşın bahsettiği durum bende de oldu bugün..

1.2 kademe hissedilmiyor ama 3.4. kademede direksiyonu titretiyor, uğultu vuruntu karışımı bir ses çıkıyor. soğutuyor.

2, 3 kere arabayı stop ettirip yeniden çalıştırdım ve rolantide klimayı çalıştırdım, şu anda iyi gibi.. biraz sonra tekrar yolda deneyeceğim.

sorunun fan kaynaklı olduğunu pek düşünmüyorum, gayet iyi eskisi gibi üflüyor. iş arabayı bile titretiyorsa kompresör dür diye düşünüyorum..

eğer bariz devam ederse yaptırmaktan başka çare kalmayacak.

 

@Engin K  sizin son durum ne oldu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben bu sorundan dolayı servise gittim.fan motorundan kağıt çıktı.oraya nasıl girdi bilmiyorum ama dedikleri gibi ön konsol sökülmeden torpidonun ordan müdahale edildi.kağıt cikartilinca sorun kalmadı.özel servis 1000 tl istemişti.yetkili serviste 50 tl ye yaptilar sagolsunlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 Benzer bir durumda benim başımda. Dün öğleden sonra aracı çalıştırdım.klimayı devreye aldım.auto konumunda 23C ile başlattım. 2-3 dakika olması gerektiği gibi maksimum soğutma ile başladı sonra fan kademesi otomatik olarak 4 veya 5 seviyesine indi ama anormal bir ses başladı. Bana fan rulmanı sesi gibi geldi ama bilemedim. Servisi aradığımda aracın servise getirilmesini elektrikçinin bakacağını ama tatilden dolayı nöbetçi personelin olması sebebiyle pazartesi gününe ancak bakabileceklerini söylediler. 

Bu problemle ilgili kokpitin komlpe sökülmesi mi gereliyor yoksa araç içi dinleme ile kısmen tespit edebilirlermi? Ayrıca arıza kaydı vermişmidir? Basit bir rulman problemiyse komple fanı değiştirmeme gerek varmı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.