Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önerilen Mesajlar

Duman atma sorunu hepimizin başına gelebilecek bir durumdur. Aşağıda kısaca nedenleri özetlenmiştir.

BEYAZ DUMAN : Dumanda beyaz rengi,egzosta bulunan yakıt parçacıkları verir. Genel olarak beyaz duman soğuk çalışma sonucunda oluşur. Soğuk bir motor ısınana kadar beyaz egzost gazı; başlangıçta içindeki su buharının yoğunlaşması sonucu beyaz duman gözükür. Beyaz duman aşağıdaki durumlarda görünür ;

Motorun fazla ısınması.

Eksik yanma ( Genellikle geç enjeksiyona bağlı ).

Silindir duvarlarına yakıt spreyi çarpması,soğuması ve birikim yapması.

Düşük kompresyon .

Az uçucu yakıt.

Düşük seton numarası ( ateşlenmenin çok gecikmesi ).

MAVİ DUMAN : Mavi duman yakıtla ilgili değildir. Bu fazla miktarda motor yağının ateşleme hücresine gelerek yanması sonucu oluşur. Bunun sebebi de, yağ segmanlarının aşınması, supap kayıtlarının aşınması veya turboşarj şaft keçesinin eskimesidir. Yağ seviyesinin çok yükseldiği yağ banyolu hava filtreleri de motor yağ sızdırabilir. Duman oluşturan bu sebeplerin yakıt kalitesiyle ilgisi yoktur.

KARA DUMAN : İs ve yanmamış karbon nedeniyle meydana gelen zengin karışımların sonucunda oluşur. Yakıt yanarken yeterli derecede hava bulunmayışı ve diğer nedenlerden oluşur. Bu nedenler :

Motorun fazla yüklenmesine bağlı olarak fazla yakıt gelmesi.

Kısıtlı hava akımı veya tıkanmış hava filtresi.

Düzensiz yakıt püskürtülmesi veya patlama hücresine düzensiz yakıt girmesi.

Enjeksiyonun gecikmesi,yani güç püskürtme.

Enjeksiyonun başlamasıyla yakıtın ateşlemesi arasındaki sürenin kısa oluşu. Bunun neticesinde havayla yakıt iyice karışmadan ateşleme meydana gelir.

Düşük kompresyon basıncı .

Fazla yakıt püskürtme veya atomize olmadan damlama.

-alıntıdır-

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Paylaşım için teşekkürler..

Annemin C-maxi 3000 deviri geçince kara duman atıyor kaç kere gittim servise fazla yağ konuduğu içindir dendi yağ değişti oranlandı ama hala duman atma var çözemedim onu 93.000kmde araç belkide yaşlandığı içindir ;)

Sabri Özer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.