Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Ecoboost Motor Yaktı


Erhan Karasu

Soru

Selamlar arkadaşlar. Resimdeki kırık parça yüzünden aracım motor yaktı ve şimdi neredeyse bir araç parasına yeni motor yapılması gerekiyor. Aracım Cmax 2012 1.6 ecoboost tit.x paket. Cumartesi günü İzmir'den Çeşme'ye doğru yol alırken araç birden gaz kesmeye başladı, klima soğutmayı kesti ve ekranda akü ışığı yandı, hararete baktığımda sona dayanmıştı. Hemen sağa çekip stop ettim, kaputu açtığımda soğutma su haznesinin boş olduğunu gördüm. Yaklaşık 5 dakika fanın susmasını bekledim, durduktan sonra hazneye su ekledim ve kapağını kapattım. Marş yapıp motorun başına gelince haznenin bağlantı hortumlarından birinden su fışkırttığını gördüm ve tekrar motoru stop ettim. Sonrasında kaskodan çekici çağırıp aracı Ford Ustaeller özel servisine götürdüm. Sonuç; üst kapak ve alt blok onarılamaz derecede hasarlı ve dönmüş durumda. İçerideki aksamlarda da ciddi hasar var ve komple motor gerekiyor. Aracımın garantisi 2015 yılında bitti, fakat forumlardan araştırdığım kadarıyla ecoboost motorlarda soğutma suyu hortumu kırılması sonucu motor yakan birçok araç olmuş.Ve hatta Ford 1.0 ecoboost araçlarla ilgili bu hortumun değiştirilmesi için TSB yayınlamış. Şimdi karşımda iki seçenek var. Ya kendi imkanlarımla araca sıfır sandık motor değişimi yaptıracağım(maddi olarak çok sıkıntı verecek) ya da durumla ilgili Ford Otosan'ın sorumluluk üstlenmesini isteyeceğim. Aracım 2012 model ve 82000 km'de.

Sizlere birkaç sorum olacak;

1- 1.6 Ecoboost motorlarda bu sorunla ilgili yayınlanmış bir TSB var mı? 

2- Aramızda benzer veya aynı sorunları yaşayan arkadaşlar var mı? Var ise, sorunla ilgili nasıl bir sonuca ulaştılar?

21761767_10213414908942845_271405317855221267_n1.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
Soğutma suyu seviyesi ve yağ sıcaklığı sensörü koymayan Ford yerin dibine batsın emi.

Serkan diyor ki kuga da bu ikaz var. Acaba diyorum yazılımsal olarak bir ikaz var da bu aktif değil mi? Detayları Serkan yazar ama bana garip geldi. Kugaya ekleyip focus ve cmax e eklememeleri.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

4-5 gece önce ford servisten gece yarısı yol yardımda görevli arkadaş yolcu var gel servise dedi. Gittim adam 2015 Kuga 1,5 EB 30.000 km de motora yatak sardırmış. 8000 tl verip gaz taktırmış. Olayın olduğu gün motor arıza ışığı yanmış o halde Kırklareli' den Edirne' ye gelmiş. Servise göstermiş servistekiler çıkmayın yola demişler kalsın araç burada demişler. Adam ve eşi Yunanistana tatile gidiyorlarmış. Taaa Kırklareli' den geldik bir şey olmadı diyip Yunanistana yola çıkmışlar. İskeçede motor yatak sarmış. Çekiciyle sınıra sonrada yol yardımıyla servise. Adama çok yüklenmek istemedim gece yarısı ama bu kadar da göz göre göre lades olmaz yaw

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4-5 gece önce ford servisten gece yarısı yol yardımda görevli arkadaş yolcu var gel servise dedi. Gittim adam 2015 Kuga 1,5 EB 30.000 km de motora yatak sardırmış. 8000 tl verip gaz taktırmış. Olayın olduğu gün motor arıza ışığı yanmış o halde Kırklareli' den Edirne' ye gelmiş. Servise göstermiş servistekiler çıkmayın yola demişler kalsın araç burada demişler. Adam ve eşi Yunanistana tatile gidiyorlarmış. Taaa Kırklareli' den geldik bir şey olmadı diyip Yunanistana yola çıkmışlar. İskeçede motor yatak sarmış. Çekiciyle sınıra sonrada yol yardımıyla servise. Adama çok yüklenmek istemedim gece yarısı ama bu kadar da göz göre göre lades olmaz yaw


Olur olur tipik türk milleti mantığı [emoji6]
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16.09.2017 - 13:39 tarihinde, Hasan EKİN yazdı:

Geçmiş olsun aynı motoru kullanıyorum focus Mk3 1.6 ecoboost 182ps haftada bir kaputu kaldırıp yağına suyuna bakmayı ihmaletmiyorum. Yazılımdan sonra bikaç tanıdığımızın turbo benzinli aracında da benzer durumdan yarım ve tam motor yaptırdılar

 

Hortum yolda seyir halindeyken kopsa 2 dakikada sistemdeki suyu boşaltıp, motor hararete doğru ilerlemeye başlar.

 

Herhangi bir uyarıda vermediğinden dolayı  fark etmeden kullanıldığında su boşaldıktan sonraki 20 dakika içinde fark etmeden motora kalıcı zarar vermiş olursunuz.

 

Yani kontrol etmek tabi ki riski azaltıyor fakat bu tür hortum patlama, yerinden çıkma olayları daha çok seyir halinde iken yaşanıyor. Dolayısıyla oraya kamera bağlayıp sürekli seyredilmediği sürece her saniye risk devam ediyor.

 

Ford'un taşırma kabına kesinlikle seviye sensörü koyması gerekiyordu.

 

Fakat istenilirse sonradan seviye sensörü montajı yapılıp, araç içinde bir ışıkla kontrol edilebilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
39 dakika önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Ford'un taşırma kabına kesinlikle seviye sensörü koyması gerekiyordu.

Motorun ısıya bu kadar dayanıksız olacak ve başıbozuk bir hararet göstergesi dışında bir izleme yöntemi olmayacak.

Sırf bu yüzden ben daha etkin bir denetleme yöntemi bulunmadığı sürece kimseye EB önermeyeceğim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Motorun ısıya bu kadar dayanıksız olacak ve başıbozuk bir hararet göstergesi dışında bir izleme yöntemi olmayacak.

Sırf bu yüzden ben daha etkin bir denetleme yöntemi bulunmadığı sürece kimseye EB önermeyeceğim.

 

Birde maliyetli bir parça olsa anlayacağım, 1 dolarlık bir sensör altı üstü.

 

Cam suyu deposuna bile koymuşlardır seviye sensörünü belkide :mad:

 

 

Çağlar Sertan KASIMOĞLU tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Birde maliyetli bir parça olsa anlayacağım, 1 dolarlık bir sensör altı üstü.
 
Cam suyu deposuna bile koymuşlardır seviye sensörünü belkide :mad:
 
 


Cam suyunda var focusta evet ford mühendisleri yeni mondeoda onada gerek duymamışlar ;)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ford cam suyu deposuna seviye sensörü koyupta, motor soğutma suyu için taşırma kabına sensör koymamakla gerçekten ard niyetli davranmış.

 

Ama sıradan bir yağ bakımına 3000 km geç kalsan cd çaları bile garanti dışı bırakırlar, bu kadarda pis bir sektör maalesef...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 9/16/2017 at 10:17 PM, Doğan Kurban said:


Serkan diyor ki kuga da bu ikaz var. Acaba diyorum yazılımsal olarak bir ikaz var da bu aktif değil mi? Detayları Serkan yazar ama bana garip geldi. Kugaya ekleyip focus ve cmax e eklememeleri.

Yok oyle bir sey focusda.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16.09.2017 - 22:17 tarihinde, Doğan Kurban yazdı:


Serkan diyor ki kuga da bu ikaz var. Acaba diyorum yazılımsal olarak bir ikaz var da bu aktif değil mi? Detayları Serkan yazar ama bana garip geldi. Kugaya ekleyip focus ve cmax e eklememeleri.

 

27 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Yok oyle bir sey focusda.

 

geçen sene yazın patronun oğlu kuga 1.6 ecoboost 182 hp olan  aracı kullanırken beni aradı hatta whatsup üzerinden resim attı (resimi bualbilirsem eklerim buraya) bodrumda araç normal seyir halinde giderken çekiş düşüklüğü yapıp motor aşırı ısındı uyarısı vermiş ve çalışmamış araç kendini korumaya almış.Kugaya bu yazılımsal korumayı koyan ve aynı motoru kullanan focus a bu yazılımsal güvenlik önlemini koymayan mühendislerde selam olsun .  Beni telefonla görüntülü aradılar hemen aklıma sabıkalı hortum geldi o tarafı göstermesini istedim sabıkalı hortum normal fakat motor suyunun olduğu bidonun altından su sızdığını gördüm kontrol ettirdim bidon patlamış .Aracı oraya bıraktırdım çekici ile yol yardımla servise gitti. Bidon ve sabıkalı hortumu değiştirdik.Sorun kalmadı bu motorda  kıytırık hortumu ve kıytırık beş para etmeyecek motor suyu bidonunu kullanıp son kullanıcının 10 -20 bin tlsini gasp eden forda ve bu malzemeleri onaylayan  mühendislerin kulaklarını çınlatmadan edemeyeğim ...

--2 dakika sonra eklendi--
12 saat önce, Mustafa Çakıroğlu yazdı:

4-5 gece önce ford servisten gece yarısı yol yardımda görevli arkadaş yolcu var gel servise dedi. Gittim adam 2015 Kuga 1,5 EB 30.000 km de motora yatak sardırmış. 8000 tl verip gaz taktırmış. Olayın olduğu gün motor arıza ışığı yanmış o halde Kırklareli' den Edirne' ye gelmiş. Servise göstermiş servistekiler çıkmayın yola demişler kalsın araç burada demişler. Adam ve eşi Yunanistana tatile gidiyorlarmış. Taaa Kırklareli' den geldik bir şey olmadı diyip Yunanistana yola çıkmışlar. İskeçede motor yatak sarmış. Çekiciyle sınıra sonrada yol yardımıyla servise. Adama çok yüklenmek istemedim gece yarısı ama bu kadar da göz göre göre lades olmaz yaw

 

5 saat önce, Serdar yaman yazdı:

 


Olur olur tipik türk milleti mantığı emoji6.png

 

Aynen bu bahse konu olan kugacı nerden incelirse ordan kopsun demiş :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Birde maliyetli bir parça olsa anlayacağım, 1 dolarlık bir sensör altı üstü.

 

Cam suyu deposuna bile koymuşlardır seviye sensörünü belkide :mad:

 

 

Sensörü boşver. Sensör için genleşme kabının tasarımında birkaç değişiklik yapmak gerekli kalıpları revizyon yaptıracaklar falan. Maliyet yine bunlar. Yazılımla bile bitirebilirler işi. Motorun çalışma sıcaklığının üstüne çıktığı zaman kademe kademe uyaracak bir yazılm yapmak hiç zor değil. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
40 dakika önce, Ogün Özemre yazdı:

Sensörü boşver. Sensör için genleşme kabının tasarımında birkaç değişiklik yapmak gerekli kalıpları revizyon yaptıracaklar falan. Maliyet yine bunlar. Yazılımla bile bitirebilirler işi. Motorun çalışma sıcaklığının üstüne çıktığı zaman kademe kademe uyaracak bir yazılm yapmak hiç zor değil. 

Sensör yuvalı bidonlar var FoMoCo'da. Ayrı bir kalıp maliyetine  gerek yok, hazır elindekini kullanabilir gayet güzel, tabi amaç kullanmak ise.

 

Sadece bir sensöre bağlı kalacaklarını zannetmiyorum, su basınç ve su sıcaklık olmak üzere 2 sensör olmalı motorda.

Ayrıca taşırma kabında seviye sensörü olmalı. 3 sensörü okuyup, belirli değerin üstüne çıktığında yada altına indiğinde ECU'da arıza yaratacak, Ford için çocuk oyuncağı bu işler.

 

Tabi amaçları bunu yapmak ise, müşteriyi ve kendini kollamak ise...

 

O boktan hortumu bir şekilde tedarikçi sana getirdi, senin giriş kalite mühendislerin var, gelen malzemelere ısı,basınç,vibrasyon vs. testleri yapması lazım. Hadi diyelim testlerde geçti o anda.

 

Kaç tane şikayet almışsın bu hortumdan dolayı, kaç kişinin başına gelmiş, çıkar bir servis aksiyonu, bu motoru kullananlara e-mail- SMS gönder, servise davet et, gerekirse telefonla ara çağır tek tek.

 

Çok mu zor?

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu konuda Nissan çok başarılı. ilk aracım almerayı sıfır almıştım bir gün Nissan Türkiyeden aradılar aracımı servise götürmemi farların değişeceğini söylediler bazı serilerde titreme yapıyormuş 2 farda değişmişti ayrıca vites topuzunuda değiştirmişlerdi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.