Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Makyajlı Focus Vites Geçişinde ki Ses ve Servisin Yaptığı Hatalar. Ayıplı Hizmet ve Ayıplı Ürün Kapsamında Değişim Talebi Süreç


İzzettin D.

Soru

Öncelikle herkese merhabalar,

 

Foruma bu konuyu açmadan kısa bir süre önce katıldım. Daha önce focusclubtr'yi misafir olarak ziyaret etsem de üyeliğim olmamıştı. Yaşadığım bir problem ile ilgili süreçten bahsetmek ve gelecekte bu tarz durumları yaşayacak arkadaşlarıma yol gösterecek olması nedeniyle buradayım. Kasten olmasa da eksiklerim hatalarım yanlışlarım varsa baştan özür diliyorum.

2014 Aralık çıkışlı "Makyajlı Yeni Ford Focus MCA Titanyum  5K 1.6 TDCI 115PS  Adaptif Bi-Xenon + Tekno Paket + Şeker kırmızı renk opsiyonu" satın alınmış aracı 2016 Ekim ayında 2.el olarak satın aldım.

 

20170429_124400.thumb.jpg.3b583a3e4b7f9319f6e0a550c4d0644c.jpg

 

 

Aracı satın almadan önce expertiz işlemini yaptırıp, servisten geçmiş kayıtlarını inceledim. kayıtlarını incelediğimde araç 0 km satın alındıktan 3 gün sonra "sol sis farının içinde oluşan buhulanma" şikayeti ile üretim hatası olarak garantiden değiştirilmiş olduğunu ve 2016 Eylül ayında "klimanın soğutmama ve beyaz toz atma" şikayeti üzerine klima radyatörünün garantiden değiştirilmiş olduğunu öğrendim. Bunun dışında çamurluğunda 10-15 santim kadar bir boyama işlemi yapılmıştı. Başka herhangi bir problemi olmayan aracı yukarıda belirttiğim gibi 2016 Ekim ayında satın aldım. Anlatacaklarımın hepsi yaklaşık olarak 3 aylık zaman içinde gerçekleşen durumlardır.

 

20170424_192034.thumb.jpg.51e454caac3f00bc085ab74593ce231d.jpg

 

Servis ile tanışana kadar her şey güzeldi Şöyle ki;

Kara yolunda ki lastik kaplamasına çarpmam sonucu yapılan tek taraflı kazada arac servise bırakılmış, aracın ön kısmında hasar olduğu servis tarafından yapılan incelemede; araç ön tamponu, klima radyatörü ve radyatör gibi ana parçaları hasar gördüğü ve onarımın mümkün olmadığı tespit edilmiş, servis tarafından orijinali ile değiştirilmiş, Aracın kaporta aksamında (kaput, çamurluklar, şaseleri) kazadan dolayı herhangi bir zarar oluşmamıştır. Tamponun değişme sebebi sis farını ve alt eki tutan tırnakların kırılmış olması, klima radyatörünün değişme sebebi peteklerin zarar görmüş olması radyatörün ise kaçak olabileceği şüphesi, işlemler kaskodan gerçekleşti ve 5600 TL toplam tutar işlemler sonlandırıldı. İşte her şey buradan sonra tabiri caizse arap saçına döndü.

20170410_160831.thumb.jpg.3d8d89bba4fbec671a4dc461894bbf56.jpg

 

  1. Araç teslim edilmek için getirildiğinde şans eseri bir bijon yuvasının boş olduğunu gördüm hemen bir bijon vidası bulup koştur koştur taktılar. Aracımı teslim alıp servisten çıkarken aracın park sesnsörlerinin anormal şekilde uyarı vermesi ile tekrar servise döndüm. Aracımın ön kısmına baktığımda park sensörlerinin ters takıldığını fark ettim. Bununla ilgili servis personeline durumu izah ettim. Tampona park sensörlerini yanlış taktıklarını hemen düzelteceklerini söylediler. Aracın tekrar servise alınıp tamponunun sökülmesi gerektiği söylenildi. Araç tekrar işlemden geçti ve tampon sökülerek sensörler düzeltildi. Servisten ısrarla yapılan işlemle ilgili servis fişi istememe rağmen bu işlemin diğer işlemin devamı niteliğinde olduğunu ifade ederek yapılan işlemle ilgili kayıt açmayarak bir belgede de vermediler.

  2. Kısa bir süre sonra  aracı gece kullandığım esnada sol farın zaman zaman yanmadığını veya gelip gittiğini, farın bu arızayı vermesiyle birlikte araç panelinde; yokuş kalkış desteği hatası, ESP hatası, ABS hatası, Motor hatası…” şeklinde sürekli farklı farklı hatalar verdiğini bildirdim. Sorunun giderildiği telefonla bildirildi. Sorunun ne olduğunu sorduğumda “aracın tampon sökme takma işlemi esnasında şasi kablosuna zarar verdiklerini sorunun taraflarınca giderildiğini” söylediler.

  3. Görevim gereği 15 günlük Kocaeli'nden Ankara'ya gitmem gerekti. Rahatım için kendi arabamla gittim. Mevsim şartları sebebiyle pek kullanmak durumunda kalmadığım ancak belirttiğim tarihte kullanma pozisyonun doğduğu, tampon üzerinde bulunan far yıkama aparatının kapaklarından bir tanesinin yolda seyir halinde iken düştüğünü fark ettim. Kontrol ettiğimde yuvanın uygun pozisyonda olmadığını gördüm yukarıda belirttiğim işlemler esnasında değişen tamponum da ki bu yuvayı orijinal araçlarda ki yuva ile mukayese ettiğimde daha sonradan açılmış ve standarttan uzak olduğunu anladım, diğer kapağa baktığımda ise onunda tutmaya yarayan tırnakları zarar görmüştü ancak düşmemişti. Servise telefonla durumu durumu izah ettim aracı Ankara dönüşü getirin bakalım dediler 30.000 km bakımı için getireceğim zaten dedim. Servis inceleme yaparak hatalarını kabul etti ve tamponda ki yuvaları ücretsiz olarak (bedel servis tarafından karşılanarak ) düzeltme işlemine gitti ve kırılan ve düşen kapakları sipariş geçip boyayıp servisten kaynaklanan hatayı giderdi.

Tüm bunlar insanlık hali olur böyle hatalar denilip sineye çekilebilir belki, belki büyütülecek bir şey değil denebilir. Ancak bu koskoca Ford Otomativ A.Ş'nin Kocaeli yetkili servisi arabanı bakıma götürdüğünde senden 800 TL civarında ücreti alan koskoca servis koskoca şirket. Biz müşterilerden kaynaklanan bu tarz dikkatsizliklerden hatalardan kaynaklanan  sorunda kusura bakmayın deme lüksümüzün olmadığı firmalar bunlar. Samimiyetimizin olduğu saflığına inandığımız, ekmeğine saygısı olan kapı komşumuz bakkal Mahmut Bey Amcamız değil. Biz müşteriler hakkımızı biliyoruz ya yada bilsek de 2 sene kim mahkeme ile uğraşacak diye uğraşmıyoruz ya neden bize hakkımızı hukukumuzu hatırlatsınlar ki? Bende ilk zamanlar böyle düşünüyordum. Ne zamana kadar mı?

 

Şimdide deneme yanılma yöntemi ile servisin tamirat macerası ve sonuçsuz kalan araç arızasını aktaracağım:

 

  1. Aracımın 06.07.2017 tarihinde 30.000 km bakımı için servise götürdüm araçta vites geçişleri esnasında özellikle 1’den 2’ye ve 2’den 3’e vites geçişlerinde bir sesin oluşmaya başladığını bu sesin son dönemlerde aşırı derecede hissedildiğini söyledim. Servis bakımı tamamladı ve test sürüşü bile yapmadıklarını kilometresinden anladığım aracımı arıza yoktur diyerek (eğer 200 m test sürüşü yapılmışsa sözümü geri alıyorum) bana teslim etmeye çalıştı. Bende itiraz edip görevli personelleriyle test sürüşü yapmak istediğimi söyledim. Test sürüşünde servis personeli arıza olmadığını söyledi başka bir araç ile test sürüşü yapmak istiyorum dedim 2 farklı aynı özellikte 15 BİN km ve 90BİN km araçla tes sürüşü yaptıktan sonra servis personeli arızayı onayladı ve aracım tekrar servise çekildi. Terimleri tam hatırlayamasam da ( motor kulağı veya takozu, şanzıman takozu gibi parçaların ayarlanması gerek denildi ve aracın ayarları kontrol edildi. Sonuçta arıza giderilemedi. Yeni randevu alın detaylı olarak bakalım şanzımandan kaynaklanıyor olabilir dediler.
  2. Yeniden randevu alarak aracımı tekrar servise götürdüm araçta şanzımandan kaynaklanan sorun nedeniyle aracın sorun çıkardığı söylendi ve aracın garanti kapsamında tamiratının yapılacağı söylendi şanzıman indirildi ve içerisinde parçalar değiştirildi. Senkromeç senkromenç halkası tespit mili ..... şeklinde 14 kalem içerisinde işçilikte dahil hepsi garantiden yapıldı. Telefonla aracınızı teslim alabilirsiniz diye aradılar aracı aldım ve servisten çıkıp tekrar aynı sesi duymam üzerine servise dönmeden aradım aracı tekrar getiriyorum dedim. Servis çalışanlarının paydos ettiğini söylediler araç sizde kalsın yarın tekrar getirirsiniz dediler.
  3. Servisten tekrar randevu alarak aracı servise götürdüm. Aracı incelediler ve sorununu tespit edemediklerini bu bağlamda başka bir işlem yapamayacaklarını sözlü olarak söylediler. Yazılı olarak istediğimde talebim olumsuz karşılandı. “Aracı bu şekilde kullanmam sorun teşkil etmeyecek mi?” dediğimde ise hayır dediler bununda yazılı olarak veremeyeceklerini söylediler. Araçla ilgili bu sefer herhangi bir kayıt açmadılar. Bu kaydın neden açılmadığını sorduğumda aracınıza bir işlem yapmadık ki dediler. Araç servise girdi incelediniz işlem yapmak için motoru şanzımanımı indirmeniz gerekiyor dedim. İstersem Kocaeli Ford  fabrikasından üretim mühendisinin gelip aracımı inceleyebileceğini söylediler. Neden mühendis inceliyor sorusuna yeni araçlarda çözemediğimiz sorunlarda üretim mühendisi aracı inceliyor bizimde bilmediğimiz şeyler oluyor sonuçta onlar üretimin her aşamasında yer aldıkları için daha donanımlılar dediler. Peki dedim ve ayrıldım. Sonra yaptığım araştırmalar ve mesleğim gereği avukatlar ile görüşmelerimde konuyu dile getirdim. Firma ile görüş ve ayıplı hizmet ve ayıplı mal kapsamında haklarından faydalan dediler ancak firma ile uzlaşma yolunu dene çözüm bulamazsan Tüketici mahkemesinde hakkını ara dediler. Bende 6502 Sayılı Tüketici Koruma Kanunu gereği 444 36 73 başvuruda bulundum. Şöyle ki ;

 

 

444 Ford müşteri hizmetleri aracılıyla 27.07.2017 günü aracımda ki yaşananlardan dolayı aracımın değişimini talep ettim. Değerlendirip size döneceğiz dediler

  1. 15 gün sonra aracın şanzıman bölümünün komple değiştirilmesi konusunu teklif ettiler. Bende aracın tamiri için servisinize aracımı 2 götürdüm. Tamir hakkınızı kullandınız araç değişim talebi dışında ki tekliflerinizi kabul etmeyeceğim 30 gün içerisinde talebime olumlu ya da olumsuz cevap vermenizi istiyorum dedim. 
  2. 16.08.2017 saat 18:19’da yapılan 7 dakika 20 saniyelik görüşmemde Aracın şanzıman bölümünü değiştirme teklifinde, 
  3. 28.08.2017 saat 09:39’da yapılan 3 dakika 17 saniyelik görüşmemde 2. el aldığım için aracın noter satış sözleşmesini istemiş, 
  4. 29.08.2017 saat 09:39’da yapılan 1 dakika 57 saniyelik görüşmemde; A.) Şanzımanını değiştirip 2.000TL değer kaybı ödemeyi,  B.) 72 Bin TL'ye satın almayı,  C.) 75.000TL olarak takasta kullanılamamı teklifi,
  5. 05.09.2017 09:16’da yapılan 9 dakika 56 saniyelik görüşmemde; sıfır araç alımınızda 10.000TL indirim kullanabileceğimi ancak mevcut araçla ilgili bir işlem yapmayacakları teklifi, 
  6. 05.09.2017 11:20’de yapılan 1 dakika 4 saniyelik görüşmede, fatura bedel iadesine ilişkin talebimin, müşteri ilişkileri yönetimce onaylandığı bildirilmiştir. Kocaeli E…OTO vasıtası ile işlemleri gerçekleştirebilirsiniz denilmesine rağmen. Süreci başlatmak için gerekli evrakları hazırladığım esnada; aynı gün saat 15.47’de yapılan 8 dakika 07 saniyelik görüşmemde ise yanlış bir bilgi verildiği aracın noter satış bedelinin iade edilebileceği söylenmiştir. 
  7. Talebime 30 iş günü sonunda nihai bir kararın ısrarıma rağmen tarafıma yazılı ya da sözlü (telefon aracılığıyla) olarak bildirmemesi üzerine; 

 

Bu arada belirtilen teklifler hakkında ki düşüncelerinizi merak ediyorum. Yasalar kapsamında yada yasadan bağımsız çünkü ben hiçbirisini kabul etmedim aracımın şanzımanını yaptırıp verilen parayı alsam verdikleri teklifin üzerinde 2.el olarak zaten ben satarım tabi servisin yaptığı hatalar yüzünden çift haneli rakamlara ulaşmamış servis kaydı olmasa yanlış mı düşünüyorum acaba?

 

Yapılan daha sonra ki görüşmelerde talebiniz inceleniyor. Bize size döneceğiz. Dönüş için bir yasal süremiz yok (yasal sürenin kanun ve maddesini söylediğimde ben hukukçu değil müşteri temsilcisiyim ) diyen firmaya;

 

19.09.2017 tarihinde Noter kanalıyla 2 Sayfa önlü arkalı yazdığım yukarıda ki bilgiler ve yazmadığım bazı detaylar ile gerekli kanun ve yasal dayanakları emsal kararları belirten bir ihtarname çekip "aracın ayıpsız misli ile değiştirilmesi" talebinde bulundum. Şimdi ihtarnamenin ellerine ulaşması akabinde 7 günlük süre içerisinde cevap vermekle yükümlüler belkide vermeyebilir bu sebeple konuyu yargıya taşıyacağım. Yukarıda ki servis kayıt fişleri vermedikleri fişler için ekip arkadaşımın şahitliği yapılan hataların müşteriden kaynaklanmadığını gösteren ücretsiz hizmet ve parça ve garanti kapsamında yapılan işlemler mevcut artık o aşamadan sonra taktir Yüce Mahkemenin.

 

Konu Hakkında Yasal Dayanaklar:
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 

Garanti Belgesi Yönetmeliği Esasları

 

Konu hakkında Yargıtay Hukuk Kurulu İçtihatları Emsal Niteliği Taşıyan Durumlar ve İçerik Özetleri : 
Yargıtay Hukuk Genel Kurulu 2009/13-542 E. 2009/551K. 25.11.2009T  

(Aracın 2. el sahibi olmanızın haklara engel teşkil etmediği )

 

Yargıtay Hukuk Genel Kurulu E.2004/4-29 K. 2004/83 T.18.02.2004

( Servis hataları tüketiciye maledilemez olduğu ve cezai yaptırımları) 

 

Yargıtay Hukuk Genel Kurulu 2005/4-309E. 2005/391K. 22.06.2005T  

(Aracın değişim talebi modeli olmadığı ithalatının yapılmadığı firmanın el değiştirdiği için reddedilemez ve araç kullanıldığı öne sürülerek iade edilen araç için müşteriden ücret talep edilemez. Şayet firmada aracı sattıktan sonra müşterinin parasını değerlendirmiş ve kullanmıştır.)

 

 

 

 

İzzettin D. tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
  • Şaşırmış 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
İzzettin Bey elinize sağlık bence izlenmesi gereken yolların gösterilmesi için aydınlatıcı bir yazı olmuş. Elbette tatsız bir süreç ancak siz gereğini yapmışsınız. Allah kolaylık versin. Umarım istediğiniz gibi sonuçlanır. 


Kesinlikle ben süreci tam anlamıyla doğru algılayamadım. Servis fişlerinize dikkat edin aynı şikayetten 2 kere gittiğinizde sorun giderilemezse tamirat işlemine 3 kez başvurun ancak tamirat fişine şerh düşün arıza teşhisi yapılsın onaysız tamirat yapılmasın diye ve firma ile görüşün 30 iş günü sonuç alamazsanız ki firmayı 30 iş günü beklemeden direk noterden ihtarnamede çekebilirsiniz ben firma ile anlaşamayınca ihtar gönderdim (noter ücreti kendim yazdım 321TL ) Avukatlar yazmak için 200 ile 500 lira arası ücret istiyor. BEn malesef firma ile oyalandım. Ya firma hakkınızı veriri yada mahkeme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu şekilde bir belge imzalatıp 2.000TL Verecekler ve araçı tamir edecekler ancaj akla gelen bazı sorular var bunlara cevap veremiyorlar.

Bunu imzaladın arabayı tamir etti 10 gün sonra arıza tekrarladı yada arıza başka bir arızaya yol açtı gibi durumlarda yukarıda ki belgeye göre hak idda edemeyecegimi anladım.
Fikirlerinizi merak ediyorum.
Screenshot_20171107-130345.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 9/21/2017 at 2:07 AM, Yakup Çağatay said:

Titanium HB opsiyonsuz kasko değeri 70 bin TL

Sacmaligin daniskasi bana sorarsan, kendisi satarken kasko degerinden mi satiyor? Kasko degeri bir emsal mi? Sifir arabayi kaskolarken kasko degeri fatura bedeli kadar mi?

 

Ne sacma bu tip bir hesaba girisiyorlarsa. Ayipli mal ise yenisiyle degistirsin. Ha arac onceden kazaliymis bir masrafi varmis diyelim. E sifir aracta hasar kaydi vs yokken neye bakiyor, e tamam ayip bizim getir sifiriyla degistirelim, yada fatura bedelini oduyor mu? Neyin tatavasiysa artik.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar firmalar hukuk sisteminde davaların geç sonuçlandığını bizden daha iyi biliyorlar malesef bende dahil bir çok insan bu uzun süreyi göze almaktan çekiniyor. Aldığınız bir maldan varolan hakkınızı istediğinizde firma bunu yasal olarak yok sayıyor ancak mahkeme yoluyla alabilirsin demeye getiriyor. Sonuç olarak 100 kişiden 50 si hakkını aramıyor 30 kişi mahkemeyi göze almıyor derken firma istediğini uyguluyor mahkemeye gidip kazandığındada en başta vereceğini mahkemr kararı ile veriyor. Mahkeme kararı ile verince ekstra yaptırım olsa mahkeme ile verildiği için %30 hak fazlası verme şartı gibi bir yaptırımı olsa ama yok tabiki

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.