Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Hız Sorunu


Hüseyin B.

Soru

Merhaba arkadaşlar aracim 160 km zar zor geçiyor devir 3100 civari fazla gecmiyor bu bahsettigim durum 5. Viteste oluyor  .2.3.4 viteste 3000 , 3500 , 4000 , 4500 civari devirleniyor . Sizce sıkıntı ne olabilir arkadaşlar . En cok yaptigim hiz 140 dır otobanda bir kere bi basayim dedim oda yemedi gaz pedali dibe dayandı fakat 160 ve 3000 yada 3100 deviri gecmedi. Turbo 1800, 1900 devirlerde aciyor ve arac ivmeleniyor turboda ötme sesi de yok.    Aracım 2005 c-max dizel

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bakım durumu vs ne durumda, km kaç?

Bir sorun olma ihtimali yüksek ancak uzaktan ne olduğunu tahmin etmek zor...

23.09.2017 - 13:08 tarihinde, Hüseyin B. yazdı:

Merhaba arkadaşlar aracim 160 km zar zor geçiyor devir 3100 civari fazla gecmiyor bu bahsettigim durum 5. Viteste oluyor  .2.3.4 viteste 3000 , 3500 , 4000 , 4500 civari devirleniyor . Sizce sıkıntı ne olabilir arkadaşlar . En cok yaptigim hiz 140 dır otobanda bir kere bi basayim dedim oda yemedi gaz pedali dibe dayandı fakat 160 ve 3000 yada 3100 deviri gecmedi. Turbo 1800, 1900 devirlerde aciyor ve arac ivmeleniyor turboda ötme sesi de yok.    Aracım 2005 c-max dizel

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınız kaç bin kmde ? Katalizatörünüz tıkanmış olabilir belki. Diğer viteslerde çekiş kaybı performans düşüklüğü yaşıyormusunuz ? 

 

Yol rüzgarlıysa önden aldıysanız rüzgarı onunda etkisi olabilir. Malum C max yüksek tavanlı bir araç rüzgara karşı daha fazla savaş veriyor otomobillere nazaran 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 9/23/2017 at 1:08 PM, Hüseyin B. said:

Merhaba arkadaşlar aracim 160 km zar zor geçiyor devir 3100 civari fazla gecmiyor bu bahsettigim durum 5. Viteste oluyor  .2.3.4 viteste 3000 , 3500 , 4000 , 4500 civari devirleniyor . Sizce sıkıntı ne olabilir arkadaşlar . En cok yaptigim hiz 140 dır otobanda bir kere bi basayim dedim oda yemedi gaz pedali dibe dayandı fakat 160 ve 3000 yada 3100 deviri gecmedi. Turbo 1800, 1900 devirlerde aciyor ve arac ivmeleniyor turboda ötme sesi de yok.    Aracım 2005 c-max dizel

DPF tıkalı ve EGR valfi sizi artık pek sevmiyor, daha kötü senaryoları söylemiyorum. Arabanın yakıtını söylemiş olsaydınız bir fikrimiz olurdu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Servet Ö. yazdı:

DPF tıkalı ve EGR valfi sizi artık pek sevmiyor, daha kötü senaryoları söylemiyorum. Arabanın yakıtını söylemiş olsaydınız bir fikrimiz olurdu.

DPF yok, bişey değiştirirmi bilmiyorum ama hatırlatayım dedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
34 minutes ago, Ozan Kar said:

DPF yok, bişey değiştirirmi bilmiyorum ama hatırlatayım dedim.

2005 üretimi ise araç, dpf olması gerek.

http://www.fordpers.be/content/assets/news-2011/pdf/Ford_tech_FAP_TDCi_NL.PDF

--0 minutes later eklendi--

Not: Euro 4 olsa dahi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Servet Ö. yazdı:

2005 üretimi ise araç, dpf olması gerek.

http://www.fordpers.be/content/assets/news-2011/pdf/Ford_tech_FAP_TDCi_NL.PDF

--0 minutes later eklendi--

Not: Euro 4 olsa dahi.

Türkiye cmax 1lerde dpf yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cevap yazan arkadaslara tsk ederim.  diger viteslerde devirlenme ve perfonmansinda sıkıntı yok aracim dizel ve dpf yok biliyorum servise sormakta hic aklima gelmedi. Servis harici tamirci egsozcu w.s bilmezmi. En onemli sorun arac 160 neden gecmiyor. Değişen bir mekanik yok. ( egr maf map sensorleri gibi) Yag degisimi geldi onu degistirecem.  2005 model 185 km arac icin   CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5 olurmu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakup bey cevabiniz icin tsk ederim lakin verdiginiz linkte c max yok. Ayrica baksamda anlamam guc hic bilgi sahibi degilim.  Yukarıda belirttigim yag uygun ve iyiyse yagcima onu koyduracam .yada hic bir sey demicem bilgim olmadigi icin ne yag koyarsa ona razi gelicem

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Hüseyin B. yazdı:

Yakup bey cevabiniz icin tsk ederim lakin verdiginiz linkte c max yok. Ayrica baksamda anlamam guc hic bilgi sahibi degilim.  Yukarıda belirttigim yag uygun ve iyiyse yagcima onu koyduracam .yada hic bir sey demicem bilgim olmadigi icin ne yag koyarsa ona razi gelicem

 

Focus ve C-max aynı arabalar. Sizin aracınızıa uygun olan satırdaki bilgiye bakmanız yeterli. 5W-30 yağın, şartnamesi şu şekilde olmalı; WSS-M2C-913-B. Hadi rastgele :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
25 dakika önce, Hüseyin B. yazdı:

Peki ; WSS-M2C-913-B.  Ile   ; WSS-M2C-913-A   arasindaki fark nedir

Alıntı

 

Ford WSS-M2C913-A

Engine oil, Initial and service fill, SAE 5W-30. This specification meets the ILSAC GF-2 and ACEA A1-98 and B1-98 and additional Ford requirements.

Ford WSS-M2C913-B

The Ford M2C913-B specification is released in Europe for initial fill engine oils used for lubrication of spark ignition engines using gasoline and for compression ignition engines using diesel fuels. The specification is also used to define engine oils for servicing Ford engines where applicable. The oil shall meet all the requirements of the ILSAC GF-2 and GF-3 specification, the ACEA A1-98 and B1-98 specification and additional Ford requirements.

Spoiler

Ford WSS-M2C913-C

Fully backwards compatible and is strongly recommended for all applications that currently require the specification Ford M2C913-B. The new engine oil provides various benefits to the customer such as improved fuel economy benefits and high robustness to biodiesel fuels.

Ford WSS-M2C913-D

Introduced in 2012, oils meeting this specification are recommended for all Ford diesel engines except Ford Ka TDCi models manufactured before 2009 and Ford Galaxy 1.9 TDi models manufactured between 2000 and 2006. A product meeting this specification is especially recommended for diesel engines where M2C913-B or M2C913-C oils were initially required. An oil meeting this specification must be used in Ford Transit vehicles manufactured from 2012 onward with Duratorq 2.2 engine. Oils meeting this specification can be used with extended oil change intervals and are also suitable to be used in engines running on biodiesel or high sulfur diesel.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Selamın Aleyküm konuyu biraz hortlatmış olacağım kusruma bakmayın aynı sorun bende de var 2005 model 1.6 Tdci Focus C-max Ghia paket 144 bin km de olan aracım var turbosu 117 binde kendi isteğimle Altınsoy Ford bayisinde değişti en son bakıma da 138 bin km de girdi ortalama yakıtım biraz performanslı kullandığımdan ötürü 6.4 civarlarında seyir ediyor aracım 4. Viteste 170 - 180 li hızlara gelebiliyorken 5. Viteste nedense ibre yerinden kımıldamıyor bu durum beni aşırı derece de soğuttu en son 5. Viteste yaptığım hızın fotoğrafını yollayacağım bilen varsa lütfen bi çözüm gösterebilir mi ? 

E3BD5D80-3226-49F4-9219-A72518FE53FA.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.