Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

focus III PowerShift Otm. hakkında bilgi ?


Bekir B.

Soru

merhaba

f 2,5 otm. ten memnunuz ama f 3 PowerShift Otm.le yenilemeyi düşünüyoruz. PowerShift Otm. kullanan veya duyumu (sıkıntıları bakımından) olan var mı? hani yeni alalım derken eskiyi aramayalım...şimdiden bilgisini paylaşan arkadaşlara teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

başlık kapatılmazsa powershift kullanıcısı olarak sorularınızı cevaplayabilirim..

Yakupçum, verdiğin linkteki başlık her ne kadar powershift bir aracın incelemesi olsa da, powershift şanzımana ilişkin pek birşeye değinilmemiş. aracın içi, yeni focus'un işçiliği, ferahlık, genişlik gibi şanzımanın etki etmediği konular konuşulmuş. bu açıdan bekir bey haklı gibi. powershift hakkında konuşuldu ama onlar da çeşitli başlıkların altında parça parça.

Alperen G. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

başlık kapatılmazsa powershift kullanıcısı olarak sorularınızı cevaplayabilirim..

Yakupçum, verdiğin linkteki başlık her ne kadar powershift bir aracın incelemesi olsa da, powershift şanzımana ilişkin pek birşeye değinilmemiş. aracın içi, yeni focus'un işçiliği, ferahlık, genişlik gibi şanzımanın etki etmediği konular konuşulmuş. bu açıdan bekir bey haklı gibi. powershift hakkında konuşuldu ama onlar da çeşitli başlıkların altında parça parça.

Alperen bey..

bize bu daha yeni biraz geçsin bakalım ne olcak dediler ve bizi tedirgin ettiler...konuyu açmam o yüzden..siz memnun musunuz..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

walla Bekir bey, bu benim sahip olduğum ilk aracım. onun dışında yıllarca babama ait 2001 model focus 1 kullandım, düz vites. ama rahatlık buymuş diyorum inanın. vites geçişleri harika, çok çok nadiren 1den 2ye geçişte hafifçe hissediliyor ama dediğim gibi çok nadir, 100 defada 1-2 kez.bunu saymazsak (ki bence sayılmaz) vites değiştiğini anlamanız mümkün değil. bir ara yokuşlarda yığılma problemi yaşıyordum ama o da benim otomatiğe duyduğum acemiliktenmiş, şimdi sıkıntı yok. araç hem benzinli hem de otomatik olunca haliyle yakıt tüketiminde ekonomi aramak biraz abesle iştigal olur. rodaj henüz dolmadığından, havalar da epey soğuk olduğundan 10,5 şuanda. tabii bu şehiriçi trafiği. şehirdığında kullanma fırsatım olmadı. ankaranın bol dur-kalklı yavaş akan trafiğinde bu rakam. ilk aldığımda 11,5 civarıydı. şimdi 10,3 - 10,5 civarında geziniyor. tek hanelilere düşer diyorlar. yakıt dışında kötü diyebileceğim hiçbirşeyle karşılaşmadım. Allah nazardan saklasın en ufak bir şikayetim yok.

biraz genel bir anlatım oldu ama daha spesifik sorularınız varsa memnuniyetle cevaplayabilirim.

Alperen G. tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

walla Bekir bey, bu benim sahip olduğum ilk aracım. onun dışında yıllarca babama ait 2001 model focus 1 kullandım, düz vites. ama rahatlık buymuş diyorum inanın. vites geçişleri harika, çok çok nadiren 1den 2ye geçişte hafifçe hissediliyor ama dediğim gibi çok nadir, 100 defada 1-2 kez.bunu saymazsak (ki bence sayılmaz) vites değiştiğini anlamanız mümkün değil. bir ara yokuşlarda yığılma problemi yaşıyordum ama o da benim otomatiğe duyduğum acemilikdenmiş, şimdi sıkıntı yok. araç hem benzinli hem de otomatik olunca haliyle yakıt tüketiminde ekonomi aramak biraz abesle iştigal olur. rodaj henüz dolmadığından, havalar da epey soğuk olduğundan 10,5 şuanda. tabii bu şehiriçi trafiği. şehirdığında kullanma fırsatım olmadı. ankaranın bol dur-kalklı yavaş akan trafiğinde bu rakam. ilk aldığımda 11,5 civarıydı. şimdi 10,3 - 10,5 civarında geziniyor. tek hanelilere düşer diyorlar. yakıt dışında kötü diyebileceğim hiçbirşeyle karşılaşmadım. Allah nazardan saklasın en ufak bir şikayetim yok.

biraz genel bir anlatım oldu ama daha spesifik sorularınız varsa memnuniyetle cevaplayabilirim.

:kıhkıh: :kıhkıh: :nazar: teşekkürler...

Bekir B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba,

FII otomatik de kullanmış biri olarak, Powershift' in eskisine göre her yönden daha iyi olduğunu söyleyebilirim.

Daha hızlı

Daha sarsıntısız

Daha ekonomik

Daha sessiz

Çift kavramalı şanzımanların kullanım karakteri tork konvertörlü şanzımanlara göre düz vitese daha yakın. Bu ne demek? Yani şanzıman tam siz vites değiştirmek istediğiniz zamanda viteş değiştiriyor.

Kullanım aÇısından kesinlikle tavsiye ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba,

FII otomatik de kullanmış biri olarak, Powershift' in eskisine göre her yönden daha iyi olduğunu söyleyebilirim.

Daha hızlı

Daha sarsıntısız

Daha ekonomik

Daha sessiz

Çift kavramalı şanzımanların kullanım karakteri tork konvertörlü şanzımanlara göre düz vitese daha yakın. Bu ne demek? Yani şanzıman tam siz vites değiştirmek istediğiniz zamanda viteş değiştiriyor.

Kullanım aÇısından kesinlikle tavsiye ederim.

teşekkürler...

aslında bizimki biraz keyfe değer ama f 3 e binince diyeride f 3 olsun diyoruz ama eşim otm. kullandığı iÇin mecburen PowerShift Otm. olmak zorunda

acaba yeni risk mi alıyoruz diye düşündük ve işte sizlere danışmaya karar verdik...şu ana kadar bir sıkıntı duymadık.....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bekir Bey,

Yaklaşık 1 aydır ben de Powershift Otomatik şanzımanlı bir Focus kullanıcısıyım. Öncelikle belirtmek isterim ki Öncesinde de MK1'den MK2'ye, otomatik/değil farklı donanımlarda uzun süreli Focus deneyimlerim çok oldu.

Önceliğimiz şanzıman olunca başka birşey anlatmayacağım.

Powershift, Ford'un, Alman şanzıman ve aktarma organı üreticisi Getrag ile birlikte geliştirdiği çift debriyajlı yeni nesil bir otomatik şanzıman türüdür. Sınıfında birçok Örneği bulmak artık mümkün DSG, EDC gibi isimlerle...

Kullanım karakterine gelince:

Eski otomatik şanzımanlara gÖre en büyük artısı, kesintisiz ve sarsıntısız güç iletimi olarak tanımlayabilirim. Yüksek tork aktarılmadığı durumlarda vitesin değiştiği ancak devir saatinden anlayabilirsiniz. 1 ve 2 gibi torkun gÖrece yüksek olduğu viteslerde ise ani hızlanmalarda çok doğal olarak bir miktar sarsıntı hissedebiliyorsunuz ancak bu rahatsızlık verici boyutta olmaktan çok uzak. Ayrıca belirtmeliyim ki zaten ani bir hızlanma isteğiniz varsa, aracın ne kadar seri vites değiştirdiğini hissedebilmeniz ve bundan keyif alabilmeniz de Önemli diye düşünüyorum.

DSG de kullanmış biri olarak Özellikle yoğun trafikte ve park ederken DSG'nin ani zıplamalarından da çok uzakta daha yumuşak bir kalkışı fren pedalından ayağınızı çektiğinizde veya gaza dokunduğunuzda alabiliyorsunuz ki konfora ve güvenliğe olumlu katkısı olduğu kanısındayım.

Yokuş kalkışlarında ise klasik otomatik şanzımanlar gibi ayağınız frendeyken daimi bir kavrama sÖz konusu değil. Bu tür koşullar için geliştirilen yÖntem oldukça akıllıca çalışıyor. Eğimin az olduğu yerlerde hemen hemen hiç kavrama olmuyor. Hatta araç ayağınızı frenden çektiğinizde geri veya ileri kaçabiliyor (kavrama gerçekleşene kadar, birkaç yüz milisaniye içerisinde). Ancak yüksek eğimli yerlerde şanzıman veya fren kilidi devreye giriyor ve araç ileri-geri kaymıyor. Fakat bu durum uzun sürmüyor yaklaşık 1sn sonrasında kilit serbest kalıyor ve araç hareket ediyor. Ancak bu süre ayağınızı frenden çekip gaza yerleştirmek için oldukça yeterli.

Tüketim değerlerine bakacak olursak bir konu için ayrıntılı yazmıştım ama buraya da eklemek faydalı diye düşünüyorum:

Araç: 2012 Focus Titanium 1.6Ti-VCT HB

Km: 1400

Güç: 125hp

Vites: Powershift Otm.

Yakıt: Opet FullForce 95

Lastikler: Lassa Snoways Era 205/55/16 91V

Günlük kullanım karakteristiği :

--> Sürüş karakteri: Ekonomiye Önem veren ancak arada sportifliği de unutmayan, keyifli...

--> Ofise gidiş geliş toplam 50km'dir. Bu mesafenin 15km'si akıcı trafik (ortalama sürat:70km/h), kalan kısmı için ortalama sürat: 20km/h'dir.

--> Gün içerisinde yaklaşık 10km şehir içi ağır trafik (ortalama sürat:10km/h)

--> Toplam günlük kullanım 60-100km

--> Ortalama sürat: 42km/h

--> Ortalama Tüketim 7.4lt/100km

Farklı sürüş koşulları için yaptığım farkı testlerde ise:

--> 20km'lik bir mesafede ortalama sürat 75km/h iken ortalama tüketim 4.7lt/100km

--> 10km'lik bir mesafede ortalama sürat 10km/h iken ortalama tüketim 10.6lt/100km

--> 80km'lik mesafede (yüksek rakıma çıkış ve inişlerin olduğu,virajlı, soğuk (-5C) iklim koşulları), ortalama sürat 85km/h iken ortalama tüketim 6.5lt/100km

Sonuç olarak şunları sÖyleyebilirim; Powershift çift kavramalı otomatik şanzıman, oldukça konforlu, keyifli, kullanması rahat sizi üzmeyecek bir yapıda. Uzun süreli testlerde ne olur bilinmez tabi ama. Hemen her çeşit otomatik şanzıman kullanmış biri olarak verdiğim ekstra paranın sonuna kadar hakedildiğini düşünüyorum.

Saygılarımla...

onderpeker tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.