Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Merhaba arkadaşlar. “2012 1.0 Ecoboost 52 Bin Km'de Garantide Motor Arızası” başlıklı yazının benzeri başıma geldi. Olay biraz daha farklı olduğu ve yazının eski olmasından dolayı yeni başlık açmayı düşündüm.
2016 Mayıs’ta yıllık bakım için servise gittiğimde su kaçağından dolayı garantiden devir daim pompasını değiştirdiler. Bu yıl garantim Mayıs ayında bitmeden Nisan’da servise gittim ve sırf “beni bulur aksilik kaçmayayım masraftan” mantık yada mantıksızlığıyla kıydım paraya ve normal bakım artı triger artı balata vs 2000 tl ödedim. Haziran’da da yani yaklaşık iki ay sonra yazlık kontrol için farklı bir servise gittim. Herhangi bir problem ile karşılaşmadık.
Aradan iki ay daha geçti Kurban Bayramı’nın ikinci günü akşamı yaklaşık 50 km/h ile giderken bir anda “motor ısındı durdurun” diye uyarı verdi. Sağa yanaştım durdum motoru durdurdum. Yaklaşık bir dakika sonra baktım normal sıcaklığa dönmüş. 50 metre geride uygun yer vardı, çalıştırıp döndüm ve yol dışına park ettim, başka her hangi bir yol yapmadım. Ford direkt hattını aradım çekici istedim. “Aracınızı serviste yaptırırsanız çekici ücreti olmayacak.” dediler. “Altı üstü hararet yaptı ne kadar masraf olacak ki” diye düşünüp “olur” dedim. Çekiciye çalışır vaziyette bindim, yaklaşık 20 km sonra serviste tekrar çalıştırarak çekiciden indim, otoparkta bıraktım, gösterge normaldeydi.
Bayram sonrası Salı günü işbaşı yapılınca aracımı içeri almışlar. Akşamüstü servise gittim ve olduysa aracı almaya geldiğimi söyledim. Usta motorun yandığını ve aracın çalışmadığını söyledi. Yaklaşık 35 bin lira gibi bir maliyetinin olacağını belirtti ama indirimlerle yaklaşık 18 bine hallolacağını söyledi. 10 saniye hararet ile motorun yanmasını benim aklım almıyor açıkçası. Ustanın açıklamasına göre su kabında hiç su kalmamış. (Daha sonra ben de gördüm kapta kılcal bir sürü çatlak vardı. Servis müdürüne bir bakım bir de kontrole gelmeme rağmen ve böyle bir sorunla karşılaşma ihtimali olmasına rağmen neden kaçakların kontrol edilmediğini sorduğumda tüketicinin şikâyeti olmadan böyle bir kontrol yapılmadığını belirtti. İyi de su kabının üst, yani görünen kısmında her hangi bir hasar görünmüyor, kabın altta kalan yani benim kullanıcı olarak göremeyeceğim kısımda kalıyor.) Başvuru devir daim pompası üzerinden yapıldı ve Nisan’daki bakımda garanti kapsamındaki pompayı diğer servisin değiştirmemesi sebep gösterilerek servis hatası nedeniyle böyle bir sorunla karşılaştığımız üzerinden iyi niyete başvuruldu.
Ayrıca ben de iyi niyete başvurdum. Garantinin iki ay önce bittiğini, garanti dolmadan serviste bakımın ve triger setinin değiştiğini, iki ay önce de yazlık bakıma geldiğimi, 4 yaş ve 55000 km.de olduğumu belirtmeme rağmen Mayıs’ta garantim dolduğu için Ağustos’ta iyi niyeti kabul etmediler. Böyle saçmalık olur mu ne zaman göstereceksiniz peki iyi niyeti? İkinciye iyi niyet için aradım ve ya fabrikadan mühendis göndermelerini ya da mahkeme aracılığıyla bilirkişi isteyeceğimi belirttim. Birileri vasıtasıyla olumlu haber geldi. Servis sandık motor istedi fakat Ford, motor bloğu ve silindir kapağını karşılayacaklarını ama diğer işçilik, triger seti, pompa vs. benim karşılayacağımı belirtti. Ecoboostlarda revize olmadığı halde anlaşmalı oldukları Şahin Rektifiye’ye motor gönderildi ve rapor beklendi. Bloğun ve silindir kapağının iş göremeyeceği belirtilmiş raporda. Velhasıl Ford direkt hattı hiçbir işe yaramıyor ve tüketicinin lehinde değiller.
İndirimler ile bana toplam 6500 tl.’ye mal olacakmış bu iş. Ayrıca baskı balatanın da değişmesi gerektiğini, yıpranmalar olduğunu belirttiler (ki ben Tekirdağ gibi küçük bir şehirde yaşadığım için çok trafik olmamasından sebep pek debriyaj ve fren kullanan biri değilim. 4 yıl ve 55000 km araç için o da erken gibi geldi ama farklı bir servisi aradığımda daha fazla fiyat çıkardılar, gittiğim servis motor sökülü olduğu için işçilik ücreti almayarak baskı balata için 2000 tl ücret çıkardı.) Araç hala çıkmadı, haftaya yetişebileceğini belirttiler.
Ben aracımı yıkamacıya bile vermeyen, kendi yıkayan biri olarak bu kadar hassas olurken nasıl böyle bir iş başıma geliyor. Hala daha aklım almıyor hiçbir uyarı vermeden bir seferlik hararette ki 5-6 saniye içinde durduğum ve stop ettiğim halde su kabında hiç su kalmayıp bütün suyun motorun içinden çıkmasını. Cam suyunun bile azaldığını uyaran araç, motor yanıp kül oluyor umrunda bile değil!!! Ama evdekiler bütün gün yoldasın ya kaza olsaydı, başına başka bir şey gelseydi diye manevi yönden vurmaya başlayınca vardır bunda da bir hayır, verilmiş sadakamız varmış demeye başladım
Sizlerle de dertleşmek ve bilgilendirmek istedim. Ne dersiniz yazdıklarım sizce mantıkla izah edilebilir mi? Biraz uzun yazdım tekrar tekrar yazarak vakitlerinizi almamak için tüm detayları yazmaya çalıştım. Acısını çeken biri olarak söylüyorum lütfen şu dandik su kaplarınızı şikayetim var deyip sık sık kontrol ettirin. 100-150 liralık bir kap size 35 000 tl. ye mal olabilir, beni teğet geçti ama geçmesi bile yetti
Dün Cem Bey ve Yakup Beyle mesajlaştık, sağ olsunlar düşüncelerini belirttiler, derdime ortak oldular. Sonuç olarak Yakup beyin bir cümlesini aktarıyorum. “Okyanusu geçip derede boğuluyorlar.” Allah kimseyi Ford direkt hattına düşürmesin. Sağlam su depolu günler dilerim, saygılarımla.
Soru
Yasin Tansu Dinler
Merhaba arkadaşlar. “2012 1.0 Ecoboost 52 Bin Km'de Garantide Motor Arızası” başlıklı yazının benzeri başıma geldi. Olay biraz daha farklı olduğu ve yazının eski olmasından dolayı yeni başlık açmayı düşündüm.
2016 Mayıs’ta yıllık bakım için servise gittiğimde su kaçağından dolayı garantiden devir daim pompasını değiştirdiler. Bu yıl garantim Mayıs ayında bitmeden Nisan’da servise gittim ve sırf “beni bulur aksilik kaçmayayım masraftan” mantık yada mantıksızlığıyla kıydım paraya ve normal bakım artı triger artı balata vs 2000 tl ödedim. Haziran’da da yani yaklaşık iki ay sonra yazlık kontrol için farklı bir servise gittim. Herhangi bir problem ile karşılaşmadık.
Aradan iki ay daha geçti Kurban Bayramı’nın ikinci günü akşamı yaklaşık 50 km/h ile giderken bir anda “motor ısındı durdurun” diye uyarı verdi. Sağa yanaştım durdum motoru durdurdum. Yaklaşık bir dakika sonra baktım normal sıcaklığa dönmüş. 50 metre geride uygun yer vardı, çalıştırıp döndüm ve yol dışına park ettim, başka her hangi bir yol yapmadım. Ford direkt hattını aradım çekici istedim. “Aracınızı serviste yaptırırsanız çekici ücreti olmayacak.” dediler. “Altı üstü hararet yaptı ne kadar masraf olacak ki” diye düşünüp “olur” dedim. Çekiciye çalışır vaziyette bindim, yaklaşık 20 km sonra serviste tekrar çalıştırarak çekiciden indim, otoparkta bıraktım, gösterge normaldeydi.
Bayram sonrası Salı günü işbaşı yapılınca aracımı içeri almışlar. Akşamüstü servise gittim ve olduysa aracı almaya geldiğimi söyledim. Usta motorun yandığını ve aracın çalışmadığını söyledi. Yaklaşık 35 bin lira gibi bir maliyetinin olacağını belirtti ama indirimlerle yaklaşık 18 bine hallolacağını söyledi. 10 saniye hararet ile motorun yanmasını benim aklım almıyor açıkçası. Ustanın açıklamasına göre su kabında hiç su kalmamış. (Daha sonra ben de gördüm kapta kılcal bir sürü çatlak vardı. Servis müdürüne bir bakım bir de kontrole gelmeme rağmen ve böyle bir sorunla karşılaşma ihtimali olmasına rağmen neden kaçakların kontrol edilmediğini sorduğumda tüketicinin şikâyeti olmadan böyle bir kontrol yapılmadığını belirtti. İyi de su kabının üst, yani görünen kısmında her hangi bir hasar görünmüyor, kabın altta kalan yani benim kullanıcı olarak göremeyeceğim kısımda kalıyor.) Başvuru devir daim pompası üzerinden yapıldı ve Nisan’daki bakımda garanti kapsamındaki pompayı diğer servisin değiştirmemesi sebep gösterilerek servis hatası nedeniyle böyle bir sorunla karşılaştığımız üzerinden iyi niyete başvuruldu.
Ayrıca ben de iyi niyete başvurdum. Garantinin iki ay önce bittiğini, garanti dolmadan serviste bakımın ve triger setinin değiştiğini, iki ay önce de yazlık bakıma geldiğimi, 4 yaş ve 55000 km.de olduğumu belirtmeme rağmen Mayıs’ta garantim dolduğu için Ağustos’ta iyi niyeti kabul etmediler. Böyle saçmalık olur mu ne zaman göstereceksiniz peki iyi niyeti? İkinciye iyi niyet için aradım ve ya fabrikadan mühendis göndermelerini ya da mahkeme aracılığıyla bilirkişi isteyeceğimi belirttim. Birileri vasıtasıyla olumlu haber geldi. Servis sandık motor istedi fakat Ford, motor bloğu ve silindir kapağını karşılayacaklarını ama diğer işçilik, triger seti, pompa vs. benim karşılayacağımı belirtti. Ecoboostlarda revize olmadığı halde anlaşmalı oldukları Şahin Rektifiye’ye motor gönderildi ve rapor beklendi. Bloğun ve silindir kapağının iş göremeyeceği belirtilmiş raporda. Velhasıl Ford direkt hattı hiçbir işe yaramıyor ve tüketicinin lehinde değiller.
İndirimler ile bana toplam 6500 tl.’ye mal olacakmış bu iş. Ayrıca baskı balatanın da değişmesi gerektiğini, yıpranmalar olduğunu belirttiler (ki ben Tekirdağ gibi küçük bir şehirde yaşadığım için çok trafik olmamasından sebep pek debriyaj ve fren kullanan biri değilim. 4 yıl ve 55000 km araç için o da erken gibi geldi ama farklı bir servisi aradığımda daha fazla fiyat çıkardılar, gittiğim servis motor sökülü olduğu için işçilik ücreti almayarak baskı balata için 2000 tl ücret çıkardı.) Araç hala çıkmadı, haftaya yetişebileceğini belirttiler.
Ben aracımı yıkamacıya bile vermeyen, kendi yıkayan biri olarak bu kadar hassas olurken nasıl böyle bir iş başıma geliyor. Hala daha aklım almıyor hiçbir uyarı vermeden bir seferlik hararette ki 5-6 saniye içinde durduğum ve stop ettiğim halde su kabında hiç su kalmayıp bütün suyun motorun içinden çıkmasını. Cam suyunun bile azaldığını uyaran araç, motor yanıp kül oluyor umrunda bile değil!!! Ama evdekiler bütün gün yoldasın ya kaza olsaydı, başına başka bir şey gelseydi diye manevi yönden vurmaya başlayınca vardır bunda da bir hayır, verilmiş sadakamız varmış demeye başladım
Sizlerle de dertleşmek ve bilgilendirmek istedim. Ne dersiniz yazdıklarım sizce mantıkla izah edilebilir mi? Biraz uzun yazdım tekrar tekrar yazarak vakitlerinizi almamak için tüm detayları yazmaya çalıştım. Acısını çeken biri olarak söylüyorum lütfen şu dandik su kaplarınızı şikayetim var deyip sık sık kontrol ettirin. 100-150 liralık bir kap size 35 000 tl. ye mal olabilir, beni teğet geçti ama geçmesi bile yetti
Dün Cem Bey ve Yakup Beyle mesajlaştık, sağ olsunlar düşüncelerini belirttiler, derdime ortak oldular. Sonuç olarak Yakup beyin bir cümlesini aktarıyorum. “Okyanusu geçip derede boğuluyorlar.” Allah kimseyi Ford direkt hattına düşürmesin. Sağlam su depolu günler dilerim, saygılarımla.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Top Posters For This Question
15
5
4
4
Popular Days
Ekm 12
20
Haz 29
10
Ksm 6
9
Ekm 15
6
Top Posters For This Question
Yasin Tansu Dinler 15 posts
Servet Ö. 5 posts
Serkan Karakoca 4 posts
Çağdaş Kolcuoğlu 4 posts
Popular Days
Ekm 12 2017
20 posts
Haz 29 2018
10 posts
Ksm 6 2017
9 posts
Ekm 15 2017
6 posts
Popular Posts
Cem Boneval
Bu çağda sayısı az olsun çok olsun su deposunun çatlaması ya da su borusunun patlaması nedeniyle motor yakma olasılığı kabul edilebilir bir şey değil ve herkesin psikopat gibi sürekli motor kaputunun
Yasin Tansu Dinler
Merhaba arkadaşlar. “2012 1.0 Ecoboost 52 Bin Km'de Garantide Motor Arızası” başlıklı yazının benzeri başıma geldi. Olay biraz daha farklı olduğu ve yazının eski olmasından dolayı yeni başlık açmayı d
Servet Ö.
Su seviyesi sensoru olsa, hararet yapmadan cok once farkedersiniz durumu. Demek istedigim bu, hararet yaptiktan sonra her turlu gecmis olsun zaten.
Posted Images
Bu soruda 56 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap