Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost Motorun Hararetten Yanması


Yasin Tansu Dinler

Soru

     Merhaba arkadaşlar. “2012 1.0 Ecoboost 52 Bin Km'de Garantide Motor Arızası” başlıklı yazının benzeri başıma geldi. Olay biraz daha farklı olduğu ve yazının eski olmasından dolayı yeni başlık açmayı düşündüm.

 

     2016 Mayıs’ta yıllık bakım için servise gittiğimde su kaçağından dolayı garantiden devir daim pompasını değiştirdiler. Bu yıl garantim Mayıs ayında bitmeden Nisan’da servise gittim ve sırf “beni bulur aksilik kaçmayayım masraftan” mantık yada mantıksızlığıyla :) kıydım paraya ve normal bakım artı triger artı balata vs 2000 tl ödedim. Haziran’da da yani yaklaşık iki ay sonra yazlık kontrol için farklı bir servise gittim. Herhangi bir problem ile karşılaşmadık.

 

     Aradan iki ay daha geçti Kurban Bayramı’nın ikinci günü akşamı yaklaşık 50 km/h ile giderken bir anda “motor ısındı durdurun” diye uyarı verdi. Sağa yanaştım durdum motoru durdurdum. Yaklaşık bir dakika sonra baktım normal sıcaklığa dönmüş. 50 metre geride uygun yer vardı, çalıştırıp döndüm ve yol dışına park ettim, başka her hangi bir yol yapmadım. Ford direkt hattını aradım çekici istedim. “Aracınızı serviste yaptırırsanız çekici ücreti olmayacak.” dediler. “Altı üstü hararet yaptı ne kadar masraf olacak ki” diye düşünüp “olur” dedim. Çekiciye çalışır vaziyette bindim, yaklaşık 20 km sonra serviste tekrar çalıştırarak çekiciden indim, otoparkta bıraktım, gösterge normaldeydi.

 

     Bayram sonrası Salı günü işbaşı yapılınca aracımı içeri almışlar. Akşamüstü servise gittim ve olduysa aracı almaya geldiğimi söyledim. Usta motorun yandığını ve aracın çalışmadığını söyledi. Yaklaşık 35 bin lira gibi bir maliyetinin olacağını belirtti ama indirimlerle yaklaşık 18 bine hallolacağını söyledi. 10 saniye hararet ile motorun yanmasını benim aklım almıyor açıkçası. Ustanın açıklamasına göre su kabında hiç su kalmamış. (Daha sonra ben de gördüm kapta kılcal bir sürü çatlak vardı. Servis müdürüne bir bakım bir de kontrole gelmeme rağmen ve böyle bir sorunla karşılaşma ihtimali olmasına rağmen neden kaçakların kontrol edilmediğini sorduğumda tüketicinin şikâyeti olmadan böyle bir kontrol yapılmadığını belirtti. İyi de su kabının üst, yani görünen kısmında her hangi bir hasar görünmüyor, kabın altta kalan yani benim kullanıcı olarak göremeyeceğim kısımda kalıyor.) Başvuru devir daim pompası üzerinden yapıldı ve Nisan’daki bakımda garanti kapsamındaki pompayı diğer servisin değiştirmemesi sebep gösterilerek servis hatası nedeniyle böyle bir sorunla karşılaştığımız üzerinden iyi niyete başvuruldu.

 

     Ayrıca ben de iyi niyete başvurdum. Garantinin iki ay önce bittiğini, garanti dolmadan serviste bakımın ve triger setinin değiştiğini, iki ay önce de yazlık bakıma geldiğimi, 4 yaş ve 55000 km.de olduğumu belirtmeme rağmen Mayıs’ta garantim dolduğu için Ağustos’ta iyi niyeti kabul etmediler. Böyle saçmalık olur mu ne zaman göstereceksiniz peki iyi niyeti? İkinciye iyi niyet için aradım ve ya fabrikadan mühendis göndermelerini ya da mahkeme aracılığıyla bilirkişi isteyeceğimi belirttim. Birileri vasıtasıyla olumlu haber geldi. Servis sandık motor istedi fakat Ford, motor bloğu ve silindir kapağını karşılayacaklarını ama diğer işçilik, triger seti, pompa vs. benim karşılayacağımı belirtti. Ecoboostlarda revize olmadığı halde anlaşmalı oldukları Şahin Rektifiye’ye motor gönderildi ve rapor beklendi. Bloğun ve silindir kapağının iş göremeyeceği belirtilmiş raporda. Velhasıl Ford direkt hattı hiçbir işe yaramıyor ve tüketicinin lehinde değiller.

 

     İndirimler ile bana toplam 6500 tl.’ye mal olacakmış bu iş. Ayrıca baskı balatanın da değişmesi gerektiğini, yıpranmalar olduğunu belirttiler (ki ben Tekirdağ gibi küçük bir şehirde yaşadığım için çok trafik olmamasından sebep pek debriyaj ve fren kullanan biri değilim. 4 yıl ve 55000 km araç için o da erken gibi geldi ama farklı bir servisi aradığımda daha fazla fiyat çıkardılar, gittiğim servis motor sökülü olduğu için işçilik ücreti almayarak baskı balata için 2000 tl ücret çıkardı.) Araç hala çıkmadı, haftaya yetişebileceğini belirttiler.

 

     Ben aracımı yıkamacıya bile vermeyen, kendi yıkayan biri olarak bu kadar hassas olurken nasıl böyle bir iş başıma geliyor. Hala daha aklım almıyor hiçbir uyarı vermeden bir seferlik hararette ki 5-6 saniye içinde durduğum ve stop ettiğim halde su kabında hiç su kalmayıp bütün suyun motorun içinden çıkmasını. Cam suyunun bile azaldığını uyaran araç, motor yanıp kül oluyor umrunda bile değil!!! Ama evdekiler bütün gün yoldasın ya kaza olsaydı, başına başka bir şey gelseydi diye manevi yönden vurmaya başlayınca vardır bunda da bir hayır, verilmiş sadakamız varmış demeye başladım :)

 

     Sizlerle de dertleşmek ve bilgilendirmek istedim. Ne dersiniz yazdıklarım sizce mantıkla izah edilebilir mi? Biraz uzun yazdım tekrar tekrar yazarak vakitlerinizi almamak için tüm detayları yazmaya çalıştım. Acısını çeken biri olarak söylüyorum lütfen şu dandik su kaplarınızı şikayetim var deyip sık sık kontrol ettirin. 100-150 liralık bir kap size 35 000 tl. ye mal olabilir, beni teğet geçti ama geçmesi bile yetti :)

 

Dün Cem Bey ve Yakup Beyle mesajlaştık, sağ olsunlar düşüncelerini belirttiler, derdime ortak oldular. Sonuç olarak Yakup beyin bir cümlesini aktarıyorum. “Okyanusu geçip derede boğuluyorlar.” Allah kimseyi Ford direkt hattına düşürmesin. Sağlam su depolu günler dilerim, saygılarımla.

  • Beğen 3
  • Şaşırmış 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Başta Cem ve Yakup beyler olmak üzere herkese tek tek teşekkür ederim konuyla ilgilendiğiniz için. Amacım üç kuruşluk malzemenin 300 kuruşluk masraf çıkardığını anlatabilmek. Benim başıma geldi, umarım grup arkadaşlarımın başına gelmez. Özetle, dediğim gibi Nisan'da bakıma, Haziran'da yaz kontrolüne gitmeme rağmen belki ustaların, belki servislerin, belki de Ford'un ilgisizliği sebebiyle başımıza bunlar geldi. bugün 1,5 ay oldu aracı teslim edeli, dün bakmaya gittim ve daha iki hafta kalacağını söylediler. Yani toplamda tam iki ay sürmüş olacak. Ki hala parça fiyatlarını hem yazılı olarak vermiyorlar, hem söylemiyorlar. Allah'tan otosanda tanıdık var ve ilgileniyorlar!!! Aracı olmasaydı ne bloğu karşılarlardı bir de herhalde kısa dönem askerlik süresince araç servisten çıkmazdı :) 

Velhasıl kelam; çok dikkatli olun ve her servise uğradığınızda şikayetlerinize su kabını yazdırın ki baksınlar. Şikayet olmayınca bakmıyoruz deyip kendilerini haklı çıkartmasınlar! Araç çıkınca bilgi olarak tekrar yazarım. Selamlar, saygılar.

--3 dakika sonra eklendi--
16.10.2017 - 10:37 tarihinde, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

o iyi niyet falan değil, ard niyettir bence.

 

12.10.2017 - 09:35 tarihinde, Yasin Tansu Dinler yazdı:

Ayrıca ben de iyi niyete başvurdum. Garantinin iki ay önce bittiğini, garanti dolmadan serviste bakımın ve triger setinin değiştiğini, iki ay önce de yazlık bakıma geldiğimi, 4 yaş ve 55000 km.de olduğumu belirtmeme rağmen Mayıs’ta garantim dolduğu için Ağustos’ta iyi niyeti kabul etmediler. Böyle saçmalık olur mu ne zaman göstereceksiniz peki iyi niyeti? Velhasıl Ford direkt hattı hiçbir işe yaramıyor ve tüketicinin lehinde değiller.

Aynen dediğiniz gibi, bana bu durumda iyi niyet gösterilmeyecekse peki ne zaman gösterilecek? Ford'u, beni kaale almasa da kınım kınım kınıyorum :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Faturanın tamamını ödedim [emoji20] blok ve silindir ford tarafından karşılandı.

Ben bu bayinin yaptığı işçiliğe güvenemiyorum. Inşallah sorun yasamazsiniz. Bir çok kez şikayet etmeme rağmen hala aynı yetersiz adamlar herşeyden bihaberler. Bunlara değil araba bisiklet dahi teslim etmem ben.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
53 dakika önce, Özer Aksu yazdı:

Ben bu bayinin yaptığı işçiliğe güvenemiyorum. Inşallah sorun yasamazsiniz. Bir çok kez şikayet etmeme rağmen hala aynı yetersiz adamlar herşeyden bihaberler. Bunlara değil araba bisiklet dahi teslim etmem ben.

Arabasını yaptıran kişi olarak bunu okumak istemezdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 hour ago, Yasin Tansu Dinler said:

Faturanın tamamını ödedim :( blok ve silindir ford tarafından karşılandı.

Gaz kelebegi neden? Rektefiye ucreti neden? 2bin TL ye yakin rakami fazladan odemissiniz, aradan birde baski balata eklemisler tadindan yenmemis. Yetmezmis gibi parca/iscilik indirimi de 0. Nasil olsa indirim yaptik blok ve kapak koymadik diyip onlerine gelen is kalemini eklemisler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Yasin Tansu Dinler yazdı:

Merhaba arkadaşlar. Ödettirilen fatura ektedir. Kazasız, belasız günler dilerim.

FATURA.pdf

Geçmiş olsun hocam.

 

Ford'un iş bilmeyen veya bilmiyormuş gibi gözüken mühendisleri yüzünden bozulan aracınız ve Otosan'ın tamamen işten sıyırmak için çıkarttığı yüksek bedeller.

 

Sanayiden çıkma motor alsaydınız daha ucuza yada aynı paraya denk gelirdi.Yemişim iyi niyetlerini...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Katılıyorum Özer bey fakat ilk yazdığımdaki gibi altı üstü su kaynattı deyip de gittim eski erkan yeni volkan servisine. Tahmin etseydim keşan tuzculara çektirirdim arabayı. Akşam teslim alırım düşüncesiyle oraya çektirdim. Burası evime 3-4 km mesafede, her gün önünlerinden geçiyorum ve inanın 4 yılda hiçbir bakıma gitmedim pahalılıkları yüzünden ve özellikle yanılmıyorsam 3 yıl önce körükten ses geliyordu, değiştirdiler, 3 gün sonra daha çok ses geldi. Ertesi hafta keşan tuzculara yıllık bakıma gideceğim için önemsemedim. İçeri çağırdılar tuzcular'da, bir baktım ki kelepçe ile körüğü öyle bir sıkmışlar ki, körük boydan boya kesilmiş, o kadar başarılılar!!! yani. Daha da gitmem davosa diyerekten sadece ücretsiz kontroller için gittim volkan'a. gitmediğim 4 yılın acısını çıkardılar. Elim kolum bağlı olduğu için birşey yapamadım.

 

Okudum maalesef Cem Bey :) bence tüm arkadaşlar okusun ki başlarına neler gelebileceğini ve fordun nasıl kulak ardı ettiğini görsünler.

 

Servet bey; tahminimce bayi, ford nasılsa bloğu vs. karşıladı, lifecard da indirim yaptı, biz neden indirelim nasılsa mecbur düşüncesinde. O kadar içeriden bağlantı kurup blok ve silindiri forda karşılatmama rağmen bayi kuruş indirim yapmadı maalesef. Gaz kelebeğini titremeden dolayı değiştirdiklerini söylediler. Bildiğiniz gibi servisler bakım ve onarım yapmayıp sadece değiştiriyorlar. Baskı balatadan az da olsa ses geliyordu sökülmüşken yapılsın diye kabul ettim. Sorunun ilerleyip volana kadar büyümemesi için.

 

Çağlar bey; çıkma motor alsam dediğiniz gibi yaklaşık bir fiyat tutacaktı ama buna garanti vermeyeceklerdi. Şimdi 2 yıl parça garantisi verecek mecburen. Zaten bugüne kadar bakım için servise gitmemiş olsaydım bi bu kadar daha blok ve silindir ücreti ödeyecektim. Benim bastırma şansım 2 ay önce ağır bakımdan çıkmış olmam ve tüm bakımların serviste olması, bahane bulamadılar yani. 2 yıl daha rahat kullanırım serviste yapıldığı için.

 

Sonuç olarak hala daha mantıklı bir açıklama yapılmış değil ve herkesin başına gelebilirmiş!!! olacağı varmış yani. Mühendisim, herşeyin bir matematiği vardır fiziği vardır ama bana "hımm evet sebebi buymuş" dedirtecek bir cevap veremiyorlar. Diğer servisin hatasını ve bu servisin dikkatsizliğini ağır ve acı bir şekilde ben ödedim. Ama çok kurcalayamıyorum çünkü arada olan kişiler var ve onlara sorun çıkmasını istemiyorum ve göze alamam. En azından araç sıfırlandı, faturadan gördüğünüz gibi sadece kapı kolları ve sibop kapaklarını değiştirmemişler çok şükür :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12.10.2017 - 11:16 tarihinde, Yasin Tansu Dinler yazdı:

Ama 3 ay sonrası Ford'a daha büyük masraf çıkardılar

Öncelikle büyük geçmiş olsun, yalnız Ford masraf etmez. Şu durumda bile kar etmişlerdir. Kapitalizmin gözüdür Ford :)
Hep derim, keşke Focus WV'ye ait bir model olsaydı. 

 

Yasin bey, ayrıca keşke bu yaşadıklarınızdan sonra "Şimdi 2 yıl parça garantisi verecekler" cümlesini asla kurmamanız gerektiğini anlasaydınız. 

 

Allah göstermesin ama, temin ettiğiniz parçalar genellikle başka problemlere bağlı arızalanan parçalar. Yani düz mantık garantiyle bir işiniz yok. Faturayı sonradan inceledim, Ford bu operasyonda kar oranını düşürmüş, tatlı da para kazanmış. 

Şöyle bir şey söyleyeyim, Aracı sıfır alıp bakımını etkili serviste yaptırmak ; Kaliteli Yağ ve Parça, Daha sık yapılan bir bakım ve cepte kalan bir ton para yapıyor. En azından 55 bin Km'de servisin ne olduğunu anladıktan sonra Servise alt takım garanti işleri dışı hiç girmedim. 18 bin tl dedikleri sandık motoru sanırım 10-11 bin tl ye temin edebilirsiniz. Bu şarlatanlara para kazandıracağıma biraz daha üstüne koyar sıfır motor keyfi yaşardım.

 

Not: Servisçi ve bayi bir abimiz vardı bu formda, en son bu satış rakamları verdiğim de sandık motorun parasını yazmıştı "Oldu canıım o fiyata sandık motor olur mu" tadında.. Tam 10 bin tl ye yakın daha ucuz iki üç tane sıfır motor bulmuştum ve mesaj olarak göndermiştim örnek olsun diye :)  

Furkan Çiçek tarafından düzenlendi
Ek.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Furkan bey, o şaşkınlıkla ne yapacağımı bilemedim. Öğleden sonra suyunu tamamlarlar akşam alırım düşüncesiyle servise çektirmiştim ki, gittiğimde motorun yandığını öğrenince şapşalladım. Bir de Tekirdağ ufak yer olduğu ve benim de İstanbulla hiç bir alakam olmadığı için açıkçası bunu yapacak ustayı bulmak, parça peşinde koşacak vaktim ve imkanım olmadığından bu olay buralara vardı. Ben yandım forum arkadaşlarım yanmasın hepimize ders olsun diye de buraya not düştüm.

Aracın bugün muayenesi var. Daha çıkmadı. Geçen hafta başka bir sorun yaşadık. Aracı muameleci firmaya vermişler, iş olmayınca Çorlu servisine bırakmışlar. Müsteri danışmanına ve servis müdürüne her gün arayıp sormama rağmen aracı kime verdiklerini ve nerede olduğunu bilemediklerini söylediler. Ford'u aradım aracımı bulun diye, ortalık karıştı, müdür, koordinatör vb. kalabalık bir grup Kıbrıs'ta toplantıdaymış. Ford merkez hepsini hoplattı. Danışmanlardan biri işten çıkartıldı, diğeri geri plana çekildi ve servis müdürü son ihtarı aldı, bir ayağı kapı dışında. Ben daha sonra firmanın koordinatörü ile görüştüm "artık özür bile dileyecek durumda değiliz" dedi. Ha ben işin buraya varmasından memnun değilim tabi ki, hatta söyledim defalarca kimse işinden olmasın diye ama benim durumum son damla olduğu için işin böyle sonuçlandığı söylendi. Ben Ford'un konunun bu kadar hızlı bir şekilde üstüne düşeceğini tahmin etmezdim. Ama araç 5 gündür Lüleburgaz'da denildi, yolda iken servisi aradım konum atın aracımı görücem dedim, araç Çorlu'da denildi. Danışmandan müdürüne kadar kimse nerde olduğunu bilmiyordu. Bu kadar sorumsuz bu kadar ilgisizler, ki 4 yıldır hiç bir bakıma gitmediğimi daha önce yazmıştım. Volkan servisi bu iş için bayağı bir sıkıntı yaşadı Ford ile umarım ders olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.