Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2012 C-Max Turbo - Intercooler - Motor Verimi Hk.


Ozan Koç

Soru

Arkadaşlar merhaba;

 

Geçen hafta başı 2012 tit x model cmax arac satın aldım, expertiz yaptırdım motor verimi ile ilgili aşağıda fotografını paylaşıyorum, expertiz yapan arkadaş intercooler borusunu gösterdi terleme yapmış temizletmelisin birde gaza biraz yüklen turbo tembelleşmiş dedi,

 

Sizce motor verimi nasıl yukarı çıkarabilirim, ankara'da işin erbabı bir usatnız varmıdır.

 

teşekkürler.

 

https://hizliresim.com/8N85Oa

IMG_2432.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 9 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Arabanın maksimum gücü 115 ama dynoda 98 çıkmış; maksimum torku 270 ama o tam 270 çıkmış. Yani güç kaybetmiş ama tork kaybetmemiş. 

Şimdi internetten araştırmak lazım bu mümkün mü ? Yani tork kaybetmeden güç kaybetmek...

 

Tork fabrika verisi olduğu için bence performans düşüklüğü hissettirmez. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Araçta sorun vardır yada yoktur demiyorum fakat verdikleri dyno raporu oldukça saçma, bu rapora göre bir yorum yapmak, şu bozuktur demek oldukça saçma ve yalan olur :) 

 

Araç 120.000 km'ye gelmiş, muhakkak ufak tefek  sorunlar olacaktır, sensör hatalı okumaları olacaktır, verim kaybı olacaktır.

Turbo hortumları kontrolu + akışmetre, manifold basınç sensörü temizliğinden sonra  kısmende olsa daha verimli çalışacağını düşünüyorum.

 

Triger durumunu muhakkak kontrol edin, değişmediyse muhakkak değiştirin, hava filtrenizi orijinal filtre ile muhakkak 15.000 km'de bir değiştirin.

Aynı şekilde bir kaliteli yağ (Mobil1 5w30 ESP öneririm) ve orijinal yağ filtresi(FoMoCo-Peugeot-Citroen-Mahle markalı ürünler)  ile 15.000 km'de bir değiştirmenizi öneririm.

Yakıt filtresini değiştikten sonra dolu yakıt deponuza Wynns - LIQUI MOLY dizel enjektör temizleyicisi kullanmanızı öneririm.

İyi sürüşler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, H. Cenk yazdı:

Arabanın maksimum gücü 115 ama dynoda 98 çıkmış; maksimum torku 270 ama o tam 270 çıkmış. Yani güç kaybetmiş ama tork kaybetmemiş. 

Şimdi internetten araştırmak lazım bu mümkün mü ? Yani tork kaybetmeden güç kaybetmek...

 

Tork fabrika verisi olduğu için bence performans düşüklüğü hissettirmez. 

ölçümün sağlıksız oldugunun kanıtı denilebilir aslında dogru diosunuz tor ve güç arasınde endirek bir baglantı var ama rapora yansımamıs.

2 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Araçta sorun vardır yada yoktur demiyorum fakat verdikleri dyno raporu oldukça saçma, bu rapora göre bir yorum yapmak, şu bozuktur demek oldukça saçma ve yalan olur :) 

 

Araç 120.000 km'ye gelmiş, muhakkak ufak tefek  sorunlar olacaktır, sensör hatalı okumaları olacaktır, verim kaybı olacaktır.

Turbo hortumları kontrolu + akışmetre, manifold basınç sensörü temizliğinden sonra  kısmende olsa daha verimli çalışacağını düşünüyorum.

 

Triger durumunu muhakkak kontrol edin, değişmediyse muhakkak değiştirin, hava filtrenizi orijinal filtre ile muhakkak 15.000 km'de bir değiştirin.

Aynı şekilde bir kaliteli yağ (Mobil1 5w30 ESP öneririm) ve orijinal yağ filtresi(FoMoCo-Peugeot-Citroen-Mahle markalı ürünler)  ile 15.000 km'de bir değiştirmenizi öneririm.

Yakıt filtresini değiştikten sonra dolu yakıt deponuza Wynns - LIQUI MOLY dizel enjektör temizleyicisi kullanmanızı öneririm.

İyi sürüşler.

evet rapor sacma geldi banada hocam, arac 115 binde rapora 119 bin yazmıslar tork fabrika verisinde ama güç düşük enteresan bir rapor cidden, triger değişmiş agır bakımları yapılmıs ama turbo sisteminin temizligini yaptırmadan içim rahatlamaycak, bakım ürünleri önerileriniz içinde ayrıca teşekkür ederim bakımı 125 binde bakalım artık.

--2 dakika sonra eklendi--
5 saat önce, Özer Aksu yazdı:

İşkembeden sallamış. Turbo tembelleşmesi nedir allah aşkına. Bu testlere güvenip, inanmayın.

turbo devrine geldiginde gaza yüklenin, vites değişimlerini 3 bin üzerinde yapın gibi şeyler söylendi. yakıtı etkiler ama turboyu biraz canlandırmak için böyle bi öneri sundu,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bastan sona sacma, elindeki grafige gore araban once hizlanip sonra hizlanmasi yavaslayip sonra tekrar hizlaniyor. Var mi senin arabanda boyle birsey? :)


Intercooler borusunu temizlet, 1 ay sonra bak, yine ayni olur. Karter terlemeden gelen yag buhari tasiyan hava geciyor, tabiki terleme olacak.

Turbo tembellesmez. Ya duzgun calisir yada oter ses yapar, yag kacirir ve balansi bozulur. Gaza yuklenince tekrar eski duzenine gelmez, buradan anla is bilmediklerini. Ha dese ki dpf dolmustur senin az yuksek devirli kullan acilsin. :) Turbo tembellesmesi nedir allah askina.

 

Motorunun yada turbonun verimi ile ilgili bir sikinti oldugunu da sanmiyorum. Gitmeyin boyle insanlara, ne dynolari dyno, ne bilgileri bilgi.

Icin rahat olsun. Boyle grafik cikartan dynonun sahibinin yaptigi yorumlara dayanip uzulecek kafa yoracak kadar naif olmayin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
40 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Bastan sona sacma, elindeki grafige gore araban once hizlanip sonra hizlanmasi yavaslayip sonra tekrar hizlaniyor. Var mi senin arabanda boyle birsey? :)


Intercooler borusunu temizlet, 1 ay sonra bak, yine ayni olur. Karter terlemeden gelen yag buhari tasiyan hava geciyor, tabiki terleme olacak.

Turbo tembellesmez. Ya duzgun calisir yada oter ses yapar, yag kacirir ve balansi bozulur. Gaza yuklenince tekrar eski duzenine gelmez, buradan anla is bilmediklerini. Ha dese ki dpf dolmustur senin az yuksek devirli kullan acilsin. :) Turbo tembellesmesi nedir allah askina.

 

Motorunun yada turbonun verimi ile ilgili bir sikinti oldugunu da sanmiyorum. Gitmeyin boyle insanlara, ne dynolari dyno, ne bilgileri bilgi.

Icin rahat olsun. Boyle grafik cikartan dynonun sahibinin yaptigi yorumlara dayanip uzulecek kafa yoracak kadar naif olmayin.

:) dogrusunuz ilk defa dizel arac kullanıyorum o yüzden kafam karısık, birde üzerine ikinci el arac olunca beyin yanıyor tabi, sistem bilgi ekranına hata düşürürümü Dpf doldu veya turbo hatası intercooler hatası gibi yoksa aracın veriminde anormal kayıbı hissedince bir ustaya gösterme vakti gelmiştir demeliyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 hour ago, Ozan Koç said:

:) dogrusunuz ilk defa dizel arac kullanıyorum o yüzden kafam karısık, birde üzerine ikinci el arac olunca beyin yanıyor tabi, sistem bilgi ekranına hata düşürürümü Dpf doldu veya turbo hatası intercooler hatası gibi yoksa aracın veriminde anormal kayıbı hissedince bir ustaya gösterme vakti gelmiştir demeliyim.

Sapik gibi DTC hatar, rahat ol. Basinci hosuna gitmezse, DPF tikanir acamaz ise, performansi duserse aninda servise git uyarisini gorursun. Ugrastirma makinayi "usta" kilikli kasaplara.

 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 saat önce, H. Cenk yazdı:

Arabanın maksimum gücü 115 ama dynoda 98 çıkmış; maksimum torku 270 ama o tam 270 çıkmış. Yani güç kaybetmiş ama tork kaybetmemiş. 

Şimdi internetten araştırmak lazım bu mümkün mü ? Yani tork kaybetmeden güç kaybetmek...

 

Tork fabrika verisi olduğu için bence performans düşüklüğü hissettirmez. 

güç=tork*devir

olabilir ama zor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.