H. Cenk Oluşturma zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ekim 23, 2017 (düzenlendi) Ne zamandır yazmak istediğim bir konuydu. Focus ve türevlerinde auto hold özelliği olmadığı için duruşlarda frene basmamız lazım. Hem de kuvvetli basmamız lazım malum. Bu esnada stop start devreye girdiyse ve araç stop ettiyse, hareket etmek için ayağınızı frenden çektiğinizde araç daha çalışırken henüz güç gelmemişken hemen ileri hareket etmeye çalışmak durumunda kalıyor ( Malum insanımız sabırsız ışık yeşil olduğunda anında kornalar , selektörler başlıyor). Fakat motor daha tam çalışmamış daha tam güç üretemiyor ve bir nev yığılma gibi oluyor. Hani düz vites arabayı vites takılı debriyaja basmadan çalıştırırsanız ileri atılır ve kalır ya öyle gibi oluyor. Bunun yürüyen aksama uzun vadede zarar verebileceğini düşünüyorum. Bu yüzden ben kendim şöyle bir uygulama yapıyorum. Frene basıyorum stop start devrede. Işık yeşil olduğunda arkadakilerin kornasını selektörünü takmıyorum. Ayağımı fren pedalından 2-3 mm çekiyorum bu durumda motor çalışıyor ancak fren hala arabayı tutuyor. Yarım saniye kadar motorun rölanti devrinde sabit hale geldiğini bekledikten sonra ayağımı frenden tam çekiyorum ve araba rahatça hareket ediyor. Stop start devrede iken böyle kalkış yapmayı öneririm. Ekim 23, 2017 H. Cenk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Misafir Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 1.5 tdci focuslarda tcm güncellemesi ile ani kalkışlar engellenmiş ( volana olan yük kısıtlanmış) Güncelleme yapılınca bu problem ortadan kalkıyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Bir saat önce, Özer Aksu yazdı: 1.5 tdci focuslarda tcm güncellemesi ile ani kalkışlar engellenmiş ( volana olan yük kısıtlanmış) Güncelleme yapılınca bu problem ortadan kalkıyor. Ben de yapıldı güncelleme , hala aynı.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Misafir Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Stop&Start özelliğinin marka gözetmeksizin yakıt tasarrufu sağlamayı bırak aksine motor ve aksamlarına zarar verdiğine inanıyorum. Bu nedenle marşa bastıkdan sonraki ilk hamlem stop-startı devreden çıkartmak oluyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 bence bu start stop gereksiz bir özellik zaten yakıt tasarrufu sağalamak isterken marş dinamosu akü şarj dinamosunun kepsinden gidiyor ... 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Araba çalışana kadar bir hareket yapmıyor ben de. Gerçi ben yavaşca gaza geçiyorum. Burada otomatik stop olması, nedense bana otomatik vitesli araçlarda iyi bir şeymiş gibi geliyor. Araç ileri doğru atılmadığı için, bir nevi vitesi boşa alma ihtiyacı ortadan kalkıyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Z. Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 (düzenlendi) Ben de uzun yol dönüşlerinde ilk ışıkta araba stop edince turbo soğuyamadan dönmeye devam eder diye devreden çıkarıyorum start stopu. Gerçi bir iki sefer unuttum kapatmayı sanırım sensörler ölçüm yapıyor, çeşitli değerlere bakıyor ve her şey uygunsa araba stop ediyor. Yine de tam emin olamıyorum o yüzden kendim kapatıyorum. Kırmızı ışıklarda ise ben de Cenk Hoca'm gibi yapıyorum. Bir süre önce frendeki dozu hafifletip aracı çalıştırıp bekliyorum. Bence de çok gereksiz bir sistem. Hedeflediği yakıt ekonomisi ile yaşattığı sıkıntı oranı düşünüldüğünde tabi. Ekim 23, 2017 Serkan Z. tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 1 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: bence bu start stop gereksiz bir özellik zaten yakıt tasarrufu sağalamak isterken marş dinamosu akü şarj dinamosunun kepsinden gidiyor ... Normal araçlar 35 bin; stop startlı araçlar 150bin kez marş yapacak şekilde üretiliyor.. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Misafir Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 41 dakika önce, Murat Ka. yazdı: Araba çalışana kadar bir hareket yapmıyor ben de. Gerçi ben yavaşca gaza geçiyorum. Burada otomatik stop olması, nedense bana otomatik vitesli araçlarda iyi bir şeymiş gibi geliyor. Araç ileri doğru atılmadığı için, bir nevi vitesi boşa alma ihtiyacı ortadan kalkıyor. Abi ona alıştım ben, şahsi araç olarak ilk oto vitesli aracım. Durduğumda hemen tık diye N ye alıyorum pratik. Tabi biraz alışmak gerek. --1 dakika sonra eklendi-- 17 dakika önce, H. Cenk yazdı: Normal araçlar 35 bin; stop startlı araçlar 150bin kez marş yapacak şekilde üretiliyor.. abi marş motorunu kurtardık diyelim. Peki ya turbo ?? Ben enaz 40 sn bekledikden sonra stop ediyorum ve aracı hareket ettiriyorum. (rölantide turbonun kendine gelmesi gerek) Bence stop-start riskli.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Zafer Yusoğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Anlamadığım bunu yapan mühendisler bunları düşünmemiş mi? 1.5 powershiftin en eğlenceli kısmı seri kalkışı zaten. Start stop tan sonra ok gibi fırlıyor zaten. Ben pek problem göremiyorum. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Misafir Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 9 dakika önce, Zafer Yusoğlu yazdı: Anlamadığım bunu yapan mühendisler bunları düşünmemiş mi? 1.5 powershiftin en eğlenceli kısmı seri kalkışı zaten. Start stop tan sonra ok gibi fırlıyor zaten. Ben pek problem göremiyorum. Zafer abi Rizede sıkıntı yok zaten Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Zafer Yusoğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Sıkıntısız yere bekleriz. Paranızla neden sıkıntı çekiyorsunuz ki? ☺ Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre Dikmen Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Ben start stopun güzel bi özellik olduğu düşüncesindeyim yakıt tasarrufu konusunda. Diğer hususlarda da Eminim ki bizim gibi amatör olarak arabayla ilgilenen işin sadece tüketim, kullanım tarafında olan kişiler bile bunları düşünüyorsa; bu işin uzmanı mühendisler herşeyi göz önünde bulundurarak bu özelliği üretip araçlara monte ediyorlardır. Ben kırmızı ışıklarda genelde n'ye alıp ışık yeşil olacağı zaman d'ye alıyorum bu sayede ayak frendeyken motor çalışmaya başlamış oluyor ve sağlıklı bi kalkış yapabiliyorum. Zafer hocamın dediği gibi biraz alışmak lazım bu harekete. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Misafir Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 6 dakika önce, Zafer Yusoğlu yazdı: Sıkıntısız yere bekleriz. Paranızla neden sıkıntı çekiyorsunuz ki? ☺ Yazın sıkıntısız kışın sıkıntılı memleketteyiz Sıkıntı çekerken bile mevsimlik işe bak Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Günal Y. Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 İddia edemem ama bildiğim kadarıyla, start stop devreye girdiğinde yani motor stop ettiğinde tüm sistemler devre dışı kalmıyor. Örneğin turbo yağlaması devam ediyor diye biliyorum. Bir yerde de start stopun 15 sn den daha kısa duraklamalarda kullanılmaması gerektiğini okumuştum. O yüzden ben genelde aracı çalıştırınca start stopu devre dışı bırakıyorum ve uzun duracağımı bildiğim yerlerde anlık olarak devreye alıyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap