Emre Dikmen Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 İddia edemem ama bildiğim kadarıyla, start stop devreye girdiğinde yani motor stop ettiğinde tüm sistemler devre dışı kalmıyor. Örneğin turbo yağlaması devam ediyor diye biliyorum. Bir yerde de start stopun 15 sn den daha kısa duraklamalarda kullanılmaması gerektiğini okumuştum. O yüzden ben genelde aracı çalıştırınca start stopu devre dışı bırakıyorum ve uzun duracağımı bildiğim yerlerde anlık olarak devreye alıyorum. Böyle bi durum olsaydı start stop 15 saniye beklemeden sonra devreye girerdi diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Bu stop - start (SS) tartışması herhalde hiç bitmeyecek. Bazı notlar: Turbo yağlanması için ayrı bir pompa yok, sistemden yağlanıyor, zaten ihtiyaç da yok. Turbo normal ve sakin kullanımda tehlikeli boyutta hasar görecek düzeyde ısınmaz. Yokuş yukarı römork çekme ya da 5000 dd ve üzerinde bir saat sürerseniz ısınma endişe edici boyutlara ulaşabilir ve bu gibi ağır yük koşullarında zaten 30-60 saniye rölantide soğutmayı öneriyoruz. Zaten SS bu şartlarda kendiliğinden devreye girmiyor. Aslında start stopta en önemli sorun marş motoru ya da turboda değil, doğrudan yağ yatağında dönene krank mili yataklarında. Ar-Ge birimleri bu riski azaltmak için yatak malzemesinde dayanıklılığı arttırmak yanında yağ üreticileri de daha dayanıklı ince yağ filmi sağlayan yağlar üreterek bu sorunu göğüslemeye çalışıyorlar. SS kuşkusuz ki çok kısa süreli (<10-15 s) pek anlamlı değil. Ancak bu süreyi aşan beklemelerde en önemli katkısı benzin tasarrufuna da değil, çevreyi zehirli maddeye boğan egzoz çıktılarının azaltılmasında... Yoğun şehir trafiğinde yaya olarak yürüyüp genzi yanmayan yok gibidir. İşte SS teknolojisinin yayılması halinde en önemli kazanç bu yönde olacaktır. Hoş SS yayılana kadar muhtemelen elektrikli motorlara geçmiş olacağız ama olsun. Düz viteste ayağı debriyajda tutarak SS kolay kontrol edilebiliyor, ancak otomatik viteste bu mümkün değil. Trfik akışı ve duruş sürelerine göre kullanıcının düğmeyle kontrol etmesi mantıklı yol olacaktır. Ve lütfen artık bu turbo koruyucu olacağı iddia edilen gereksiz beklemeler için uğraş vermeyelim. 2 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yasin Taşcı Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 bence bu start stop gereksiz bir özellik zaten yakıt tasarrufu sağalamak isterken marş dinamosu akü şarj dinamosunun kepsinden gidiyor ...Benide çok gıcık ediyor octaviada bazen yanaşırken stop ediyor her binişte kapatıyorum vag comla kapatılıncada hiç açılmıyor yabancılar yapmış motoru çalıştırınca kapalı isteğe göre açıyosun onuda vag comcu beceremedi[emoji21] 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Misafir Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 1.5 tdci'nin start&stopu gayet stabil ve çok güzel çalışıyor. Ford türkiyenin bu konula ilgili bir blog yazısı var. https://blog.ford.com.tr/ford-teknolojileri-otomatik-start-stop-sistemi/ Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ertan Eren Ergin Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Bu özelliği sürekli olarak kapatmak mümkün mü? (Elm vs.) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yasin Taşcı Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2017 Bu özelliği sürekli olarak kapatmak mümkün mü? (Elm vs.)Vag grubu araçlarda mümkün. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
İbrahim Dikmen Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2017 Start-stop, NEDC testlerinde yakıt tüketimini düşük göstermek için icat edilmiş bir sistem. 1180 saniye süren NEDC testinin 267 saniyesi rölantide beklemekle geçiyor. Otomobil firmaları bir zaman sonra yakıt tüketimini düşürmek için çok para harcamaya başlayınca akü ve alternatöre yatırım yapmayı daha akıllıca buldular Emisyon açısından yararı ise şu oldu: 1-Rölantide egzoz sistemindeki katalistleri efektif çalışma sıcaklıklarına getirmek uzun sürüyor. Haliyle, rölantide beklerken salınan gazlar hiçbir indirgemeye maruz kalmadan egzozdan çıkıyor. NEDC'nin "şehir içi" diye bilinen edilen kısmında bu durumdan kaçınmak için motoru durdurmak, egzozu ısıtmak için ise aracın hareket ettiği ve motora daha fazla yük bindiği süreleri kullanmak daha mantıklı. 2-NEDC'nin "şehir dışı" diye bilinen kısmında ise katalistler efektif çalışma sıcaklığına ulaşmış oluyor, motor kalibrasyonu da "ısıtma" modundan "verim" moduna geçiyor. Bu moda geçince yanma daha verimli olduğu için egzoz sıcaklıkları düşünüyor. Bu noktada motoru rölantide çalışır vaziyette bekletmek bu sefer de katalistleri soğutmuş oluyor, yani efektik çalışmaktan uzaklaştırıyor. Bu sebeple bu noktada da motoru durdurmak emisyon açısından mantıklı. Bu arada, Start-Stop sistemi aktif iken, motor su sıcaklığı belli bir sıcaklığa ulaşmadan (15-20 derece) sistem devreye girmeyecek şekilde kalibre edilir. VAG yine çakallık yapmış olabilir, denk gelmedim onda 15 derece altına Turbo konusunda da korkmayın o kadar, normal kullanımda turbo limitlere kadar ısınmıyor. Sıcak havada, uzun yoldan dönüşte ya da aracı yüklü kullandıktan sonra motoru durdurmadan 30sn bekleseniz yeterli. Focus 1.5tdci PWS için, bence start-stop çalışma şeklini sevmiyorum. Araç tam durduktan 3sn sonra motor stop ediyor. Ayrıca motor çalıştıktan 1-2 saniye sonra kavrama gerçekleşiyor. 1.6tdi dsg Golf'te 5km/h altına düşünce motoru durduruyor, ayağı gazdan çekince direk kavrama yapıyor, daha atak. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2017 3 dakika önce, İbrahim Dikmen yazdı: Focus 1.5tdci PWS için, bence start-stop çalışma şeklini sevmiyorum. Araç tam durduktan 3sn sonra motor stop ediyor. Ayrıca motor çalıştıktan 1-2 saniye sonra kavrama gerçekleşiyor. 1.6tdi dsg Golf'te 5km/h altına düşünce motoru durduruyor, ayağı gazdan çekince direk kavrama yapıyor, daha atak. Golf'ün yaptığı kapanma konusunda bence yanlış ve gereksiz. Sonuçta ışıklar için tasarlanmış bir sistem ama biz sık sık trafiğe giren veya yavaş giden trafiğe sahibiz durmasını istemediğim anda arabanın kendini durdurması sevimsiz duruyor ben bu tür arabaları sürerken sistemi kapatıyorum. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
İbrahim Dikmen Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2017 44 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı: Golf'ün yaptığı kapanma konusunda bence yanlış ve gereksiz. Sonuçta ışıklar için tasarlanmış bir sistem ama biz sık sık trafiğe giren veya yavaş giden trafiğe sahibiz durmasını istemediğim anda arabanın kendini durdurması sevimsiz duruyor ben bu tür arabaları sürerken sistemi kapatıyorum. tercih meselesi. cok defansif bir sistem ford'daki, örnek olarak bir çok firmada start-stop aktif ve motor durmuş iken direksiyonu çevirmeye çalıştığınızda motor tekrar çalışıyor. ne yazıkki bu sistem ford'da deaktive durumda. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Yürüyen Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2017 (düzenlendi) 23.10.2017 - 13:29 tarihinde, Zafer Akbs yazdı: Abi ona alıştım ben, şahsi araç olarak ilk oto vitesli aracım. Durduğumda hemen tık diye N ye alıyorum pratik. Tabi biraz alışmak gerek. --1 dakika sonra eklendi-- abi marş motorunu kurtardık diyelim. Peki ya turbo ?? Ben enaz 40 sn bekledikden sonra stop ediyorum ve aracı hareket ettiriyorum. (rölantide turbonun kendine gelmesi gerek) Bence stop-start riskli.. Cok yanlis ve gereksiz... Asil N’ye alarak kavramanin yaglamasini engelliyor olabilirsin. Ayagin zaten frene basili ve araba kapaliysa (kapali olmasada fark etmez) kavrama tam ayrilmistir. Senin ki kas yapayim derken goz cikarmak... turbo nun uzerindeki yag oyle saniyeler icinde ucup gidecek cinsten degil. Bu konuda anlamsiz bir gerginlik var kullanicilarda. Cok inanilmaz bir yukleme, yaris kivaminda bir devir kullanimi yoksa bunu dusunmek anlamsiz. Turbodaki yagin suzulmesi uzun suruyor, o zamana kadar araba yuz kere kndini calistiriyor zaten. Turboda sensor olmasi durumu bizimki gibi aile arabalarinda yok. Ama premium ve super sport larin turbolarinda boyle bir sensor oldugunu ve turboya zarar gelmemesi icin start stop u bu sensorun sinyaline gore devreye sokup cikardigini biliyoruz. Ama dedigim gibi bizim araclar icin yok ve gerek te yok bence Kasım 28, 2017 Mert Yürüyen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Misafir Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2017 (düzenlendi) 6 saat önce, Mert Yürüyen yazdı: Cok yanlis ve gereksiz... Asil N’ye alarak kavramanin yaglamasini engelliyor olabilirsin. Ayagin zaten frene basili ve araba kapaliysa (kapali olmasada fark etmez) kavrama tam ayrilmistir. Senin ki kas yapayim derken goz cikarmak... Birazdaha araştır derim, Sürekli Dur kalkda D den N ye almakdan bahsetmiyorum zaten, uzun vadeli dur kalkda D konumunda bekletmemen gerekli (2-3 dakika üzeri). Yada stop&Start'ı devre dışı bırakmayacaksın. ( bu şekilde D den N ye almaya gerek yoktur ) Ben marşa basar basmaz stop&start'ı devre dışı bırakıyorum (araç zaten az yakıyor devamlı stop edip çalışması bana göre gereksiz) Kasım 29, 2017 Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2017 N'ye alınması gerektiğinden emin değilim ama start stopu devreye girince zati gerek olmuyor. Fordun hemen stop etmemesi daha iyi bence. Start için bir gecikme ben sezinlemedim. Ama aracın kendine gelip hareket etmesi bir zaman alıyor haliylen. O nedenle çok dur kalka girdiğimizde ben de devreden çıkarıyorum. Bunun yanında yukarıdaki ifade çok doğru. Start stop, emisyon oranlarını ve yakıt tüketimlerini küçük göstermek için uydurulmuş bir sistem. Hiç bir şey etkilenmese bile, start stoplu araçlarda akü ömrünün önemli ölçüde düştüğüne eminiz. Diğer parçalara da etkisi var muhtemelen ama standart kullanıcı için önemli değil bana göre. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2017 Turbo koruma paranoyasına stop-start nefreti eklendi, şimdi bir de şanzıman gider fobisi doğuyor. Alemsiniz vallahi... 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Misafir Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2017 Şanzıman konusunda Benim söylediğime inanmayabilirsiniz, biraz araştırmak yeterli olacaktır. Bknz. Ford Mekatronik lerine & Mastertech lerine. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Z. Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2017 9 saat önce, İbrahim Dikmen yazdı: Bu arada, Start-Stop sistemi aktif iken, motor su sıcaklığı belli bir sıcaklığa ulaşmadan (15-20 derece) sistem devreye girmeyecek şekilde kalibre edilir. Focus'ta kesinlikle böyle çalışmıyor. Garajdan arabayı yola çıkarıyorum. Kapının kapanmasını beklerken hemen devreye giriyor. Motor çalışalı henüz 30 saniye falan ancak geçmiş oluyor yani. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap