Mustafa Anil Oluşturma zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Oluşturma zamanı: Şubat 10, 2012 tekrar merabalar. aklıma takılan bir soru, daha doğrusu işyerindeki arkadaşlarla tartıştık, sağlıklı bir sonuca varamadık:)).. sorumuz şu, örnek olarak,2 km lik sürekli çıkış, eğimi kuvvetli bir yolda yakıt sarfiyatı bakımından en optimum sürüş devri nedir? ..... bir başka şekilde sorayım, bu 2 km lik yolu, seri bir kullanımda yüksek devirde 100-120 km/ hızla kısa sürede (atıyorum 30-40 saniyede) çıkmak mı??? yoksa, düşük devirde, örnek 70-80 km/h ile ama daha uzun sürede (atıyorum 1 dakika civarında) çıkmak mı daha ekonomiktir??? herkese kolay gelsin.. kış bir türlü gitmedi:))) sağlıklı sürüşler.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Büyüksu Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Torkun en yüksek olduğu devirde çıkmalısınız. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Torkun en yüksek olduğu devirde çıkmalısınız. Turbo araçlar için evet Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Büyüksu Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Atmosferik için? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Erçetin Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Yokuşa girdiğimiz şekilde ayağımızı gaza daha fazla basmadan aracı kasmadan kendi halinde çıkmasını sağlamak. Vites küçültmemiz gerekiyorsa da bir alt viteste 2500 3000 devir arası devam ederim. Benim aracım benzinli 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Atmosferik için? 4000 devirde çıkmak pek ekonomik olmaz ama en rahat çıkışı sağlar o ayrı Buarada genel bir devir söylemek mümkün gözükmüyor, yola ve araç durumuna göre bayıltmadan gitmekte fayda var ama hızlı mı yavaş mı gitsek ekonomik olur sorusu için tecrübeye sahip değilim Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Erçetin Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Yakup gaz daha fazla basmak gereksiz. Araç zaten sana söylüyor vitesi küçült diye Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Yakup gaz daha fazla basmak gereksiz. Araç zaten sana söylüyor vitesi küçült diye A'dan B'ye gidiş için konuşuyoruz ya şimdi yoksa tabi orası öyle Yüksek devir kısa süre mi ? Düşük devir uzun süre mi ? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Erçetin Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 A'dan B'ye gidiş için konuşuyoruz ya şimdi yoksa tabi orası öyle Yüksek devir kısa süre mi ? Düşük devir uzun süre mi ? Düşük devir yakıt sarfiyatı açısından daha iyidir tabiki ama aracıda boğmamak lazım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Rampa öncesi biraz hızlanıp tırmanma sırasında extra gaz vermeden ve devri çok fazla düşürmeden tamamlayabilirseniz en ekonomik tırmanmayı sağlamış olursunuz. Mesela 100 ile seyrediyorsam rampa öncesi hızımı 120 ye çıkartıp tırmanma sonunda (vites düşmeyi gerektirecek kadar devir düşmezse) 90-80 le tamamlayabilirsem en ekonomik tırmanmayı yapmış olurum. Vites değiştirmek gerekecekse, bir alt vitesin max. torkuna gelecek şekilde diğiştirmeye çalışırım, tdci için 2000 civarlarına. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 2 km'lik bir yolu sabit şiddetli yağmurda koşarak giderken mi daha çok ıslanırsınız yürüyerek giderken mi? 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alperen G. Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 2 km'lik bir yolu sabit şiddetli yağmurda koşarak giderken mi daha çok ıslanırsınız yürüyerek giderken mi? çok basit bir mantıkla, kontrol edilemeyen değişkenler ihmal edildiğinde, yağmur yağan her bölgeye(dx diyelim hadi gereksiz yere) bir saniyede düşen su miktarı eşittir.kişimiz yolculuğunun her anında bu bölgelerden birinde olacaktır.bu bölgelerde daha çok saniye(süre) geçiren kişi daha çok yağmura temas edecektir.(yani 5 saniye yağmurlu bölgede bulunan arkadaşımız 5 birim ıslanacak,2 saniye bulunan 2 saniye ıslanacak)o halde koşarsak daha az süremizi bu bölgelerde geçirir,daha az ıslanırız. ayrıca discovery channel'da mythbusters programında da ele alınmıştır bu olay. sonuç olarak yağmurda koşanların daha az ıslandığı ortaya çıkmıştır.deney şöyle yapılmıştır; -2 deneğin kıyafetlerinin ağırlıkları ölçülüp dışarı çıkarılmışlardır. -1. denek 35 metrelik mesafede yürüyerek gidip gelirken 2. denek koşarak gidip gelmiştir. -bu işlem sonucunda kıyafetlerin ağırlıkları ölçülmüştür. -bu işlem 3 defa tekrarlanmıştır. - sonuç olarak her seferinde koşan kişinin daha az ıslandığı gözlemlenmiştir. Rampa öncesi biraz hızlanıp tırmanma sırasında extra gaz vermeden ve devri çok fazla düşürmeden tamamlayabilirseniz en ekonomik tırmanmayı sağlamış olursunuz. Mesela 100 ile seyrediyorsam rampa öncesi hızımı 120 ye çıkartıp tırmanma sonunda (vites düşmeyi gerektirecek kadar devir düşmezse) 90-80 le tamamlayabilirsem en ekonomik tırmanmayı yapmış olurum. Vites değiştirmek gerekecekse, bir alt vitesin max. torkuna gelecek şekilde diğiştirmeye çalışırım, tdci için 2000 civarlarına. optimum yakıt konusuna gelecek olursak bu yoruma kesinlikle katılıyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Büyüksu Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Motor terminolojisinde yakıt tüketimi lt/100 km değil g/kWh olarak belirtilir. 1- g/kWh değerinin en düşük olduğu değer motorun en verimli olduğu noktadır. 2- Bu da genelde maks. tork devrine yakın değerdir. 3- g/kwh eğrisi genelde çanak şeklindedir. (Yani orta devirler en verimli) Bir örnek verelim : (Sayılar ortalama değerler - her motorun karakteristiği farklı) Aynı vites için : Devir:1000 dev/dak :30km/saat - 15 kW - 5 lt/saat = 0,33 lt/kWh (Az verimli) Devir:3000 dev/dak :90 km/saat - 40 kW - 8 lt/saat = 0,20 lt/kWh (çok verimli) Bu arada turbo ya da atmosferik farketmez. Benzinli ya da dizel olması ufak farklılıklar yaratır. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Motor terminolojisinde yakıt tüketimi lt/100 km değil g/kWh olarak belirtilir. 1- g/kWh değerinin en düşük olduğu değer motorun en verimli olduğu noktadır. 2- Bu da genelde maks. tork devrine yakın değerdir. 3- g/kwh eğrisi genelde çanak şeklindedir. (Yani orta devirler en verimli) Bir örnek verelim : (Sayılar ortalama değerler - her motorun karakteristiği farklı) Aynı vites için : Devir:1000 dev/dak :30km/saat - 15 kW - 5 lt/saat = 0,33 lt/kWh (Az verimli) Devir:3000 dev/dak :90 km/saat - 40 kW - 8 lt/saat = 0,20 lt/kWh (çok verimli) Bu arada turbo ya da atmosferik farketmez. Benzinli ya da dizel olması ufak farklılıklar yaratır. Kesinlikle burası öyle zaten ama konumuzdaki yüksek torq benzinlide max ekonomi sağlamayacaktır...bundan dolayı fark eder Benzinli yada dizel olması zaten turbolu & turbosuz da anlamına geliyor değil mi ecoboost hariç Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 10, 2012 (düzenlendi) Devir:1000 dev/dak :30km/saat - 15 kW - 5 lt/saat = 0,33 lt/kWh (Az verimli) Devir:3000 dev/dak :90 km/saat - 40 kW - 8 lt/saat = 0,20 lt/kWh (çok verimli) Bu veriler ışığında probleme geri dönersek araç düşük devirde daha az yakacak ama daha uzun süre bu yakıtı kullanacak ve 2 km'yi 4 dakikada kat edecek ve toplam tüketimi 0,33 l yakıt olacak. Yüksek devirde göreceli daha çok yakacak ancak mesafeyi daha hızlı alacağı için (1dak 20 saniye) nihai tüketim daha düşük olacaktır: 0,18 l Aslında belli bir mesafede düşük tüketim rekorları kırılırken farklı bir teknik uygulanıyor, araç verimli bir şekilde maksimum hıza ulaştırılıyor, sonra boşta yavaşlayana kadar ilerlemesi bekleniyor, yeniden hızlanıyor ve boşta kaymaya bırakılıyor ve böyle devam ediyor... Ama tabii akan bir trafik içinde bu yöntemi kullanmak mümkün değil. 2 km'lik bir yolu sabit şiddetli yağmurda koşarak giderken mi daha çok ıslanırsınız yürüyerek giderken mi? Bu sorunun cevabı da basit: İkisi de sırılsıklam olur Şubat 10, 2012 Cem Boneval tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap