Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Bir soru.. optimum yakıt sarfiyatı hakkında..


Mustafa Anil

Önerilen Mesajlar

tekrar merabalar. aklıma takılan bir soru, daha doğrusu işyerindeki arkadaşlarla tartıştık, sağlıklı bir sonuca varamadık:))..

sorumuz şu, örnek olarak,2 km lik sürekli çıkış, eğimi kuvvetli bir yolda yakıt sarfiyatı bakımından en optimum sürüş devri nedir?

.....

bir başka şekilde sorayım, bu 2 km lik yolu, seri bir kullanımda yüksek devirde 100-120 km/ hızla kısa sürede (atıyorum 30-40 saniyede) çıkmak mı???

yoksa, düşük devirde, örnek 70-80 km/h ile ama daha uzun sürede (atıyorum 1 dakika civarında) çıkmak mı daha ekonomiktir???

herkese kolay gelsin.. kış bir türlü gitmedi:))) sağlıklı sürüşler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Atmosferik için?

4000 devirde çıkmak pek ekonomik olmaz ama en rahat çıkışı sağlar o ayrı :(

Buarada genel bir devir söylemek mümkün gözükmüyor, yola ve araç durumuna göre bayıltmadan gitmekte fayda var ama hızlı mı yavaş mı gitsek ekonomik olur sorusu için tecrübeye sahip değilim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup gaz daha fazla basmak gereksiz. Araç zaten sana söylüyor vitesi küçült diye :(:)

A'dan B'ye gidiş için konuşuyoruz ya şimdi :) yoksa tabi orası öyle

Yüksek devir kısa süre mi ? Düşük devir uzun süre mi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Rampa öncesi biraz hızlanıp tırmanma sırasında extra gaz vermeden ve devri çok fazla düşürmeden tamamlayabilirseniz en ekonomik tırmanmayı sağlamış olursunuz.

Mesela 100 ile seyrediyorsam rampa öncesi hızımı 120 ye çıkartıp tırmanma sonunda (vites düşmeyi gerektirecek kadar devir düşmezse) 90-80 le tamamlayabilirsem en ekonomik tırmanmayı yapmış olurum.

Vites değiştirmek gerekecekse, bir alt vitesin max. torkuna gelecek şekilde diğiştirmeye çalışırım, tdci için 2000 civarlarına.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 km'lik bir yolu sabit şiddetli yağmurda koşarak giderken mi daha çok ıslanırsınız yürüyerek giderken mi? :(

çok basit bir mantıkla, kontrol edilemeyen değişkenler ihmal edildiğinde, yağmur yağan her bölgeye(dx diyelim hadi gereksiz yere) bir saniyede düşen su miktarı eşittir.kişimiz yolculuğunun her anında bu bölgelerden birinde olacaktır.bu bölgelerde daha çok saniye(süre) geçiren kişi daha çok yağmura temas edecektir.(yani 5 saniye yağmurlu bölgede bulunan arkadaşımız 5 birim ıslanacak,2 saniye bulunan 2 saniye ıslanacak)o halde koşarsak daha az süremizi bu bölgelerde geçirir,daha az ıslanırız.

ayrıca discovery channel'da mythbusters programında da ele alınmıştır bu olay. sonuç olarak yağmurda koşanların daha az ıslandığı ortaya çıkmıştır.deney şöyle yapılmıştır;

-2 deneğin kıyafetlerinin ağırlıkları ölçülüp dışarı çıkarılmışlardır.

-1. denek 35 metrelik mesafede yürüyerek gidip gelirken 2. denek koşarak gidip gelmiştir.

-bu işlem sonucunda kıyafetlerin ağırlıkları ölçülmüştür.

-bu işlem 3 defa tekrarlanmıştır.

- sonuç olarak her seferinde koşan kişinin daha az ıslandığı gözlemlenmiştir.

Rampa öncesi biraz hızlanıp tırmanma sırasında extra gaz vermeden ve devri çok fazla düşürmeden tamamlayabilirseniz en ekonomik tırmanmayı sağlamış olursunuz.

Mesela 100 ile seyrediyorsam rampa öncesi hızımı 120 ye çıkartıp tırmanma sonunda (vites düşmeyi gerektirecek kadar devir düşmezse) 90-80 le tamamlayabilirsem en ekonomik tırmanmayı yapmış olurum.

Vites değiştirmek gerekecekse, bir alt vitesin max. torkuna gelecek şekilde diğiştirmeye çalışırım, tdci için 2000 civarlarına.

optimum yakıt konusuna gelecek olursak bu yoruma kesinlikle katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Motor terminolojisinde yakıt tüketimi lt/100 km değil g/kWh olarak belirtilir.

1- g/kWh değerinin en düşük olduğu değer motorun en verimli olduğu noktadır.

2- Bu da genelde maks. tork devrine yakın değerdir.

3- g/kwh eğrisi genelde çanak şeklindedir. (Yani orta devirler en verimli)

Bir örnek verelim : (Sayılar ortalama değerler - her motorun karakteristiği farklı)

Aynı vites için :

Devir:1000 dev/dak :30km/saat - 15 kW - 5 lt/saat = 0,33 lt/kWh (Az verimli)

Devir:3000 dev/dak :90 km/saat - 40 kW - 8 lt/saat = 0,20 lt/kWh (çok verimli)

Bu arada turbo ya da atmosferik farketmez. Benzinli ya da dizel olması ufak farklılıklar yaratır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Motor terminolojisinde yakıt tüketimi lt/100 km değil g/kWh olarak belirtilir.

1- g/kWh değerinin en düşük olduğu değer motorun en verimli olduğu noktadır.

2- Bu da genelde maks. tork devrine yakın değerdir.

3- g/kwh eğrisi genelde çanak şeklindedir. (Yani orta devirler en verimli)

Bir örnek verelim : (Sayılar ortalama değerler - her motorun karakteristiği farklı)

Aynı vites için :

Devir:1000 dev/dak :30km/saat - 15 kW - 5 lt/saat = 0,33 lt/kWh (Az verimli)

Devir:3000 dev/dak :90 km/saat - 40 kW - 8 lt/saat = 0,20 lt/kWh (çok verimli)

Bu arada turbo ya da atmosferik farketmez. Benzinli ya da dizel olması ufak farklılıklar yaratır.

Kesinlikle burası öyle zaten ama konumuzdaki yüksek torq benzinlide max ekonomi sağlamayacaktır...bundan dolayı fark eder :)

Benzinli yada dizel olması zaten turbolu & turbosuz da anlamına geliyor değil mi ecoboost hariç :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Devir:1000 dev/dak :30km/saat - 15 kW - 5 lt/saat = 0,33 lt/kWh (Az verimli)

Devir:3000 dev/dak :90 km/saat - 40 kW - 8 lt/saat = 0,20 lt/kWh (çok verimli)

Bu veriler ışığında probleme geri dönersek araç düşük devirde daha az yakacak ama daha uzun süre bu yakıtı kullanacak ve 2 km'yi 4 dakikada kat edecek ve toplam tüketimi 0,33 l yakıt olacak.

Yüksek devirde göreceli daha çok yakacak ancak mesafeyi daha hızlı alacağı için (1dak 20 saniye) nihai tüketim daha düşük olacaktır: 0,18 l

Aslında belli bir mesafede düşük tüketim rekorları kırılırken farklı bir teknik uygulanıyor, araç verimli bir şekilde maksimum hıza ulaştırılıyor, sonra boşta yavaşlayana kadar ilerlemesi bekleniyor, yeniden hızlanıyor ve boşta kaymaya bırakılıyor ve böyle devam ediyor... Ama tabii akan bir trafik içinde bu yöntemi kullanmak mümkün değil.

2 km'lik bir yolu sabit şiddetli yağmurda koşarak giderken mi daha çok ıslanırsınız yürüyerek giderken mi? :)

Bu sorunun cevabı da basit: İkisi de sırılsıklam olur

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.