Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Bir soru.. optimum yakıt sarfiyatı hakkında..


Mustafa Anil

Önerilen Mesajlar

Bu veriler ışığında probleme geri dönersek araç düşük devirde daha az yakacak ama daha uzun süre bu yakıtı kullanacak ve 2 km'yi 4 dakikada kat edecek ve toplam tüketimi 0,33 l yakıt olacak.

Yüksek devirde göreceli daha çok yakacak ancak mesafeyi daha hızlı alacağı için (1dak 20 saniye) nihai tüketim daha düşük olacaktır: 0,18 l

:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

En ekonomik sürüş , mutlaka 5. viteste ve hızınızın min -max 90-100 km olduğu durumda oluşur. Şöyle bir durum var aracınızın gücü yeterli değil ise yokuş devam ettiği sürece bayılma yapıyorsa, hızlanarak yokuşa girmek en mantıklı çözüm olacaktır. Hızınızı 90 km nin altına düşürmeden, eğer mümkünse 5. viteste stabil gidebilirseniz, o zaman maksimum tasarruf sağlarsınız. Yakıt tasarrufunu yolda harcadığınız zamandan çok aracınızın Deviri- hangi viteste olduğu ve motor gücü(tork ve beygir) etkiler. Bunun yanında gaz pedalına ne kadar az basarsanız arabanız o kadar az yakar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

En ekonomik sürüş , mutlaka 5. viteste ve hızınızın min -max 90-100 km olduğu durumda oluşur.

Kendi aracım için bu görüşe katılamayacağım.

Nitekim daha önceden 90 ile gittiğim bir yolda ortalama yakıt tüketimim 4-4,5 arasıyken geçen vakit konusunda problemim olmadığı için 6. vites 75 km hızla CC ile tabi 3,2-3,8 lt arasında değişti. Devir 1250-1300 arasıydı galiba. Turbonun devreye girmediği bir devir. Bu devirlerde daha az yakıt tüketiyor. Ama her halükarda lpg li bir 1.6 litre motora sahip bir araçtan daha az yakıt tüketimi var 1.6 TDCİ'nin. Benden 5 yıldız. :) :) :):D :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

En ekonomik sürüş , mutlaka 5. viteste ve hızınızın min -max 90-100 km olduğu durumda oluşur. Şöyle bir durum var aracınızın gücü yeterli değil ise yokuş devam ettiği sürece bayılma yapıyorsa, hızlanarak yokuşa girmek en mantıklı çözüm olacaktır. Hızınızı 90 km nin altına düşürmeden, eğer mümkünse 5. viteste stabil gidebilirseniz, o zaman maksimum tasarruf sağlarsınız. Yakıt tasarrufunu yolda harcadığınız zamandan çok aracınızın Deviri- hangi viteste olduğu ve motor gücü(tork ve beygir) etkiler. Bunun yanında gaz pedalına ne kadar az basarsanız arabanız o kadar az yakar.

1. Soru en ekonomik sürüş nasıl olur değil ama, tanımlanmış bir problemimiz var, 2 km yokuş yukarı en ekonomik nasıl gidilir.

Tanımlanmamış bir parametre giriş hızımız, ben onun bizim seçimimize bırakıldığını düşünüyorum.

2. Mutlaka 5.vites tanımlaması da yetersiz değil mi, ya 6 ileri ise..?

3. Min 90 max 100 km/h hız neye göre hesaplandı, tork değerine göre ise aktarma oranlarını da göz önünde bulundurmak gerekmez mi?

Falan filan işte...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ECU nun yük hesabına göre tüketiminiz değişir. Bahsettiğimiz makinelerin sabit devirli jeneratör motoru olmadığını unutmayalım.

Konu içindeki en mantıklı yorum :) +1 diyorum

Siz gaz pedalının altına taş koysanızda daha fazla basamamak için :) Araç rampaya geldiğinde binen yük artacağı için yakıt tüketiminizde artacaktır :)

Onun için Aydın abinin (Baran) dediği gibi rampaya girmeden hızlanıp 120 rampa sonunda 90 la devam ediyorsanız gaz pedalı ile hiç oynamadan aracın en az yakıt tüketeceği kullanım şekli odur :D

Uzun yolda bu kullanım şekli ile rampa iniş çıkışlarında cruise kontrolü kapatarak. düzdede sabit 90 km hızı aşmadan 500 km lik mesafede ( çok az tempolu sürüş 10 dk kadar 120-140 arası. 10 km kadarda şehir içi sürüş hava soğuk motorun bakım zamanı gelmiş halde) 3,7 lt / 100 km ortalama yaptım :D sıcak havada yeni bakımdan çıkmış filtrelerim ve yağım temiz halde ve o 10-15 dklık tempolu sürüş olmadan 3,5 yakarım diye düşünüyorum :D Yazın tatile giderken görücez artık :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ECU nun yük hesabına göre tüketiminiz değişir. Bahsettiğimiz makinelerin sabit devirli jeneratör motoru olmadığını unutmayalım.

Kuşkusuz yüke göre tüketim değişir, ama burada konuştuğumuz sabit yükte en düşük tüketim nasıl sağlanır değil mi?

Yük arttıkça maksimum tork değerinde seyir daha verimli hale gelecektir zaten.

Yani bu açıklamanın sorunun çözümüne önemli bir katkısı yok bence...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kuşkusuz yüke göre tüketim değişir, ama burada konuştuğumuz sabit yükte en düşük tüketim nasıl sağlanır değil mi?

Yük arttıkça maksimum tork değerinde seyir daha verimli hale gelecektir zaten.

Yani bu açıklamanın sorunun çözümüne önemli bir katkısı yok bence...

Mertol abinin kastettiği yük araca yüklenen ekstra ağırlık değil.

Motora uygulanan yükten bahsediyor abicim :yeah: Düz yol ile rapma tırmanışı arasında motora binen yük değişeceğinden yakıt tüketimide ona göre artacaktır

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mertol abinin kastettiği yük araca yüklenen ekstra ağırlık değil.

Motora uygulanan yükten bahsediyor abicim :yeah: Düz yol ile rapma tırmanışı arasında motora binen yük değişeceğinden yakıt tüketimide ona göre artacaktır

Herhalde Ogün...

Aynı şeyi kast ediyorum zaten, eğim motora binen yükü arttıracak, ama sonuçta bu da sabit bir yük, bu yüzden maksimum tork değerinde gitmek daha verimli olacaktır diyorum.

Aynı şeyleri yazdığımın farkındayım ama başka türlü nasıl anlatacağımı bilemedim!?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Herhalde Ogün...

Aynı şeyi kast ediyorum zaten, eğim motora binen yükü arttıracak, ama sonuçta bu da sabit bir yük, bu yüzden maksimum tork değerinde gitmek daha verimli olacaktır diyorum.

Aynı şeyleri yazdığımın farkındayım ama başka türlü nasıl anlatacağımı bilemedim!?

Rampa girişinde maksimum torku elde ettiği devirin daha üst devrinde girip rampanın sonunda maksimum tork devrine düşecek şekilde (gaz pedalı hiç oynamadan) hızımızı düz yolda ayarladığımızda daha az bi yakıt tüketimi ile rampayı çıkmış oluyoruz abicim.

Düz yolda hızlanmak rampada o sabit hızı korumaktan daha az güce ihtiyaç duyar abicim. 1,3 mjet fiorino ile bolu - istanbul arası mekik dokurken. kabaca test ettiğim bir mevzuydu bu dönüşte arabam boş oluyordu. 90 km 2000 rpm 5. viteste boş halde. otobandaki rampayı tırmanırken anlık tüketim. Göstergesinde 5,4 lt/100 km gözüküyor.(2000 rpm maksimum tork devrinde rampada 90 km sabit hızı koruyarak çıkmaya çalıştığımda) düzlükte ise yine aynı şekilde 3,9 lt gösteriyor.

Diğer bir şekilde aynı arabayla yine boş halde aynı rampayı başka bir tarihte rampaya gelmeden 110 km hıza çıkarak tırmandığımda 110a çıkmak için gaz pedalına yaptığım hamlede tüketim 3,9 ltden 4,3 lt ye çıkıyor rampadada 4,7 lt e yükseliyor. Gaz pedalıyla hiç oynamıyorum ve rampa sonunda 90 ile çıkıyorum. Gaz pedalına uyguladığım basıncı kaldırıp tekrar 3,9 lt ye düşüyorum.

2. şekilde çıkış bana daha ekonomikmiş gibi geliyor.

Biraz karışık oldu post ama :yeah: düşüncene zıt düşünce değil anlatmak istediğim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

çok güzel yazmış herkes. birşeyler anlamaya kapmaya çalışıyorum ama, bana sonuç olarak ne tavsiye edersiniz?

ama Cem Bey in yorumu, benim kısaca yanıtını aradığım durumu çok güzel özetliyor..2 km yi 4 dakikada alırsam 033 ltre.., 2 km yi daha hızlı bir şekilde, 1 dak, 20 saniye de alırsam, 018 ltre harcıyacaksa.. ben o rampanın başında gazı kökleyip, 120-130 ile kısa sürede belki 30 saniyede finişe varayım:))..

sonuç, hedefe, zirveye, 2 km lik yolun sonuna ulaştığımda daha az mı benzin yakarım??? ... öyleyse hızlı gideyim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eğer imkanınız varsa rampaya gelmeden biraz hızlanın, rampa çıkarken gaza nazik davranın aracı bayılmıycak kadar gaza basın,araç yavaşlayarakta olsa rampayı çıkmış olacaktır.Buda size düz yolda gidiyormuş gibi tüketim yapmış olmanızı sağlıyacaktır.Bu baştan hızlanma imkanı olan rampalar için geçerli eğer bu imkan yoksa 2bin devirllerde kalcak şekilde sakin çıkmakta fayda ve mümkünse 2bin deviri sağlıyabildiğinizi en büyük viteste çıkmanız ekonomik olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.