Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2012 Abi bahsedilen aracın yükü ise benim bahsettiğim o değil. ECU motor için yük hesabı yapıyor. Bunu yaparken arabanın eğiminden pedal sensöründen gelen veriye, motorun devrinden giren havanın ısı ve kütlesine kadar zilyon tane şeye bakılıp yapıyor. Yokuş çıkarken sabit yük hesaplamanız imkansız. Dolayısı ile ECU size o konuda izin vermeyeceği için bunu bilmeden yapılacak yorumlar subjektif olur ve sorunun çözümüne katkısı olmaz. Maksimum torka takılıp kalmanın bir anlamı yok. Motor yüküne dayalı olarak aracın kütlesini yukarı kadar çıkartabilecek torku ürettiği her devir yeterlidir. Yani örneğin atmosferik focus için konuşursak 1800 devirde torkun %80 i zaten üretiliyordu hatırlarsan. Eğer arabanın kütlesini 120-13 nm tork ile hareket ettirebiliyorsanız o zaman maksimum torka gerek kalmaz. Siz ne yaparsanız yapın, aracın enjeksiyon süresi hesaplanırken motorun yükü baz alınır. Dolayısı ile en az yakmak için motor yükünü mümkün olduğunca düşük tutmanız lazım. Bununda yolu gaza az basmak ve mümkün olduğunca closed loop ta sürüş gerçekleştirmek. Ve pek tabii doğru vitesi kullanmak. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Büyüksu Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2012 Motoru en az yukte tutmak, en yuksek tork degerinde olmaz mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap