Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Türkiye, 2018 WRC Takviminde


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Uluslararası Otomobil Sporları Federasyonu FIA Ralli Komisyonu, Marmaris'te gerçekleşen Marmaris Rallisi'nin 2018'de Dünya Ralli Şampiyonası'na (WRC) dahil edildiğini resmi olarak açıkladı. Türkiye, 13 yarıştan oluşan takvimin 10. yarışı olarak 13-16 Eylül tarihlerinde Muğla ve çevresinde gerçekleştirilecek.

 

 

ROUND RALLY DATE

1. Monte-Carlo 25 - 28 January

2. Sweden 15 - 18 February

3. Mexico 8 - 11 March

4. France 5 - 8 April

5. Argentina 26 - 29 April

6. Portugal 17 - 20 May

7. Italy 7 - 10 June

8. Finland 26 - 29 July

9. Germany 16 - 19 August

10. Turkey 13 - 16 September (Eylül)

11. Great Britain 4 - 7 October

12. Spain 25 - 28 October

13. Australia 15 - 18 November

 

http://www.wrc.com/en/wrc/news/october-2017/turkey-confrmed/page/4954--12-12-.html

 

12397_Murat-Bostanci-Turkey-2017_001_896x504.jpg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Türkiye, 2018 WRC Takviminde olarak değiştirdi

Marmaris rallisini değerlendirmeye gelen FIA yetkilileri ile birlikte gezme ve kısmen izleme şansım oldu.

Öncelikle parkur Marmaris çevresinde kolay ve hızlı ulaşılabilir yollar seçilerek hazırlanmış ve lojistik destek açısından verimli bir parkur. 

Etaplar genelde dar, kaygan ve yer yer kırıcı ve tehlikeli. Nefis manzaralar ve bolca uçurum var.

Teknik değerlendirmeyi Michele Mouton yaptı (gençler bilmez, bir zamanların ralli efsanesidir), etapları özellikle kırıcılığı nedeniyle beğendi.

Malum Avrupa rallileri giderek medenileşiyor ve kırıcı ralli azalıyor. 

Seneye ralliye eklenecek etaplar da geçildi ve onay verildi.

Organizasyon başarılı idi, ama haliyle WRC düzeyine çıkınca eklemeler gerektirecektir. 

Ben WRC takviminin güzel bir yarışı olacak izlenimi ile ayrıldım.

Bu seneki yarışa gelirsek, yabancı katılımı bir ekip ile sınırlı idi. 

Ancak Türk pilotlar arasında güzel bir çekişme vardı.

Yağız Avcı Peugeot 208 ile, Orhan Avcıoğlu Skoda Fabia R5 ile (bu arada müthiş bir araba) ve Murat Bostancı Ford Fiesta R5 ile kıyasıya kapıştılar.

Bostancı'nın yoldan çıkması, Avcı'nın motorunun bitmesi ile Avcıoğlu podyumda yalnız kaldı ve hak edilmiş bir galibiyete ulaştı. 

 

OVERVIEW-MAP_OVERVIEW.jpg

 

Burak Çukurova bu yarışta Türkiye Ralli Şampiyonluğunu ilan etmiş oldu. 

WIW_5515.jpg

722X5853.jpghh-1.jpg

uuuu-1.jpg

 

Rallilerin vazgeçilmez homurtulu müdavimleri: Lancer Evo'lar...

BTA_1189.jpg

 

Tofaş'ın hazırladığı ve 0B ve 00 olarak koşan araçlar da göz doldurdu. Bir takım katılımı olur mu seneye diye merak etmedim değil. 

BTA_1768.jpg 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 10 ay sonra...

Kaldığımız yerden devam edelim.

WRC Turkiye'yi tek kelimeyle özetlemek gerekirse "dramatik"ti...

Nedenleri çok: Etaplar genellikle çok kırıcı idi; ikinci ve üçüncü gün ilk etaplar 30 km üzerindeydi, bu bir de sıcakla birleşince pilotlara işkence, lastiklere de parçalayıcı oldu; çok fazla mekanik arıza yaşandı.

Yarışın başında hızlı olab değil akıllı olan kazanır diyorduk, arzu ettiği hızı yakalayamayınca aracını koruma stratejisi ile devam eden Tanak akılcı yaklaşımı ile hat-trick yaparak Finlandiya ve Almanya'dan sonra Türkiye'yi de kazanmayı bildi. 

Şampiyona lideri Neuville ve Ogier süspansiyon arızası ile yarış dışı kalınca yarışın kaderi zaten belirlenmiş oldu.

İki araba yandı, biri ormanı da biraz yaktı. 

Karakteri ile FIA tarafından çok beğenilen ve takımların araç geliştirmede hız kadar dayanıklılığa da önem vermesini gerektiğinin altının çizen, bu açıdan itibarlı bir yere şimdiden yerleşmiş ralli oldu.

Kontrat 2 + 1 olduğu için seneye de kesin var, ama 2020 şartlara bağlı.

Organizasyon açısından da başarılıydı, elbette her ilk gibi düzeltilmesi gereken yerleri yok değil. 

Şimdi şampiyona fena halde kızıştı ve ilk üç pilotun şansı neredeyse eşit.

Bu arada Türk takımlarına yarış ağır geldi ve ciddi bir dökülme yaşandı.

Toplam 45 araç start aldı, 14'ü bitirdi.

Sonuçlar:

image.png

 

Puan durumu:

image.png

 

Tüm dramayı özetleyen bir de video:

 

 

  • Beğen 7
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.