Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Punto Su Eksiltme ve Genleşme Kabı Kapağı


Ozan Kar

Önerilen Mesajlar

Fazla uzatmamaya çalışarak en baştan anlatayım,

Temmuz sonu gibi Puntonun hararet göstergesi tavan yapmış, servis görünürde bir kaçak yok demiş. Eylüle kadar o şekilde su ekleyerek kullanıldı. Mesela bir hafta hiç eksiltmeyip sonra birden yarım litre eksiltiyordu.

Bu sırada su eklemek için genleşme kabı kapağını açacakken baktım tırnak atlamış, açılmıyordu. Mecburen tırnağı keserek açtım (fazla sıkılmasını önleyen tırnak)

Eylülde bakıma girdi, devridaim motoru değişti. Usta kaçırıyordu dedi. Kapağı değiştirmedi.

Ancak su eksiltme aynı şekilde devam etti.

Geçen hafta servise gittim, baktılar görünürde bir şey yok deneme yanılma yapmayalım takip et diyip gönderdiler. Kapağı sordum, kalsın bir şey olmaz dediler.

Geçen salıdan, bu salıya kadar hiç eksiltmeyip yine yarım litre eksiltti.

Birde kapağı açınca, kola kapağı açar gibi pıst yapıyor (tamamen soğumuş olsa bile basınç kalıyor yani). Focusta denedim yapmadı.

 

Kapağın tırnağının kesilmiş olması sorun yaratır mı? Ne gibi sonuçları olabilir? Su nereye gidiyor fikri olan var mı?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba,

Babamın 2001 marea aracı var. Birkaç yıldır aynen bahsettiğiniz sorunla uğraşıyoruz. Bazen hiç eksiltmiyor bazen bir günde yarım litre eksiltiyor. İki hafta önce suyun tamamına yakını boşaldı. Bereket versin erken farkına vardık ve motoru yakmadık. Radyatörün alt kısmından suyun radyatörü terk ettiği kalın bir hortum var. Bu hortum yaklaşık 30 cm uzunlukta. Hortumun bu ucunda su iki kola ayrılıyor. İşte tam o ayrımı yapan T borusu çürümüş. Değiştirdik, iki haftadır problem yok maşallah. Gözlem yapıyoruz her gün.

Bütün hortumlar, borular ve özellikle T boruları kontrol edilmeli. İnşallah bulunur.

 

Bedirhan Doğan tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Bedirhan Doğan yazdı:

Merhaba,

Babamın 2001 marea aracı var. Birkaç yıldır aynen bahsettiğiniz sorunla uğraşıyoruz. Bazen hiç eksiltmiyor bazen bir günde yarım litre eksiltiyor. İki hafta önce suyun tamamına yakını boşaldı. Bereket versin erken farkına vardık ve motoru yakmadık. Radyatörün alt kısmından suyun radyatörü terk ettiği kalın bir hortum var. Bu hortum yaklaşık 30 cm uzunlukta. Hortumun bu ucunda su iki kola ayrılıyor. İşte tam o ayrımı yapan T borusu çürümüş. Değiştirdik, iki haftadır problem yok maşallah. Gözlem yapıyoruz her gün.

Bütün hortumlar, borular ve özellikle T boruları kontrol edilmeli. İnşallah bulunur.

 

geçmiş olsun. gözle görünüyor muydu kaçak? serviste söyledim ama altta bakacak bir şey yok dediler, saçma geldi ama peki dedim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet, T çatlamış, çatlak kireç bağlamıştı. Kriko ile aracı biraz kaldırıp girdim altına. Hortumu tutunca çatlak kırıldı zaten. Motor suyu şırıl şırıl aktı gitti. Hatta suyun tadına bakmak bile nasip oldu. İğrenç bir tat :)

Size de geçmiş olsun.

  • Beğen 4
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir yerde basınçtan esneme yapıp basınç bitince, yani su/buhar boşalınca/azalınca, normale dönüyor büyük ihtimalle. Başka bir açıklama gelmiyor aklıma, bunun da sebebi belirtildiği gibi eski aşınmış bir boru olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2012'de sıfır km Punto 1.4 multiair almıştım. (105 ps olan model.) Henüz 2 aylıkken sürekli su eksiltmeye başladı. Kapalı garajda olduğundan aracı çıkardığımızda yerde renkli sıvıyı görebiliyorduk fakat her gün olmuyordu. Sanki zorlamalarda basınca bağlı olarak kaçırıyor gibime gelmişti. Altta motorun içinde detaylı olarak su lekesi var mı diye incelendi güçlü bir ışıkla. Hortumu sıkan orijinal kelepçe yalama olmuş ve değiştirildi orijinaliyle. Yine aynı sorun aynı yerden baş gösterdi. Bu sefer usta sanayiden başka bir kelepçe taktı ve halloldu. Bir daha da su kaçırmadı satana kadar. Bence bu da benzer bir problem gibi duruyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 saat önce, Mertcan Çelik yazdı:

Bir yerde basınçtan esneme yapıp basınç bitince, yani su/buhar boşalınca/azalınca, normale dönüyor büyük ihtimalle. Başka bir açıklama gelmiyor aklıma, bunun da sebebi belirtildiği gibi eski aşınmış bir boru olabilir.

basınç artınca olsa su ısınınca kaçırması lazım, usta da öyle dedi, sıcakken açtı kapağı borudan olsa bu kadar basınçta şimdide kaçırır dedi kapattı.

--4 dakika sonra eklendi--
14 saat önce, Özer Aksu yazdı:

Hararet gördü ise üst kapak contası yanmış olabilir . Silindirlere kaçırıyordur oradan da egzosttan dışarı atıyordur.

suda yağ, yağda su yok egzozda gariplik yok. kapta fokurdama yok. çekişte düşme yok.

üst kapak triger değişirken söküldümü bilmiyorum. (normalde sökülüyor ama sanayide söküldümü bilmiyorum)

--5 dakika sonra eklendi--
13 saat önce, Aydın Baran yazdı:

@Ozan Kar ne punto su? :blink: focus?

punto 2006dan beri bizde abi, şuan kardeşim kullanıyor :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Kapak bir şey değiştirmedi. Bugün yine gittim servise usta yine görünürde bir şey yok dedi altına da baktılar yine bir şey yok. Termostatı değiştirdik, ben değişmedi sanıyordum ama usta bu değişmiş diyince baktım nisan 2015te değişmiş kendi contasının üzerine birde sıvı conta yapmışlar o yüzden mi hafif hafif kaçırıyor bilmiyorum. Sorun çözüldü mü meçhul tabi takibe devam.

Esas farketmediğim aks çıkmış yerinden. Şanzımanda yağ vardı ama hafif kaçırıyor diye önemsemiyordum. Yine nisan 2015te aks keçesi değişmişti tam takamamışlar heralde. Oda yapıldı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 saat önce, Ozan Kar yazdı:

Termostatı değiştirdik

Bunu biz de değiştirmiştik hatırlarsın.

 

Şimdi trigeri vs değiştirmek istiyorum, Kavak. 1000 demişti liste fiyatı. Sence ne yapmalı parça alıp sanayiye mi gitmeli. Şanzımanda yağ sızıntısı var demiş tüvtürk ona da baktırmam lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bunu biz de değiştirmiştik hatırlarsın.

 

Şimdi trigeri vs değiştirmek istiyorum, Kavak. 1000 demişti liste fiyatı. Sence ne yapmalı parça alıp sanayiye mi gitmeli. Şanzımanda yağ sızıntısı var demiş tüvtürk ona da baktırmam lazım.

iki türlüde fiyat almak lazım :) 2015te bana da demişlerdi şanzımanda yağ kaçağı diye onun üzerine Çağdaş keçeyi değiştirmişti. Aksın çıkması o zaman mı oldu sonradan mı oldu bilmiyorum. Dün eve gelince baktım yoktu sızıntı. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Termostat değişimi de çözmedi sorunu, artık mecburen silindir kapağını açtırdım. Genel olarak çok iyi değildir, bir yerde de yanma vardı dedi usta. Sübaplarda değişti. Kapakta bir şey çıkmadı. 15 günü geçti alalı şimdilik sorun yok. Contada sorun olduğunu gösteren belirtilerin hiç birisi yoktu ama sorun yine de conta çıktı. Büyümeden yapılması masrafı nispeten düşük tutuyor.

 

Aslında bu tip kaçakların contadan olup olmadığını anlamak için CS motor test diye bir şey varmış. Sudaki egzoz gazına bakıyor özetle. Ondan almıştım ama bozuk geldi sonuç alamadım, yenisini istedim kalmadı dediler :) yani çalışıyormu test edemedim ama mantıklı görünüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.