Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
1 hafta önce 2009 model focus titanium tdci araç aldım. 103.000 km.
birkaç gün sıkıntısız kullandım, geçen gün 150 km'lik şehirdışı seyahatim oldu. Otoyola çıkıp yaklaşık 30 dk. ilerledikten sonra hızım 110-120 civarındayken araç sanki arkadan tutup tekrar bırakırmışcasına tekleme -gaz kesme gibi bir durum yaşadım. motor kısmından tuhaf sesler duyunca aracı sağa çektim bakıp anlamaya çalıştım fakat birşey bulamadım. aracı tekrar çalıştırdım ve yola devam ettim, yolum bitinceye kadar bir daha yapmadı. ertesi gün geri gelirken yine aynı şeyi yaptı. kenara çekip stop edip tekrar çalıştırınca sorun düzeldi. Tabiki bu durum çok canımı sıktı.Eve gelince detaylı inceleme yaparken baktım-ki turbodan hava filtresine giden hortum kenarından çatlamış. fakat giderken ilk arızayı verdiğinde bu çatlak yoktu. ertesi gün ustama durumu anlatınca sorunun çatlayan hortumdan değil, egr selenoid valfinden olduğunu söyledi. valf düzensiz çalışınca hortuma vakumlama yaptırıp hortum yarılmıştır, esas sorun egr valfi dedi. tamir öncesi test turuna çıktık ama malesef araç 30 dk falan uzun yol yaptıktan sonra arızayı teşkil ettiği için usta tam anlamıyla gözüyle göremedi. benim anlattığım şekle göre teşhis koymaya çalıştı. turbo hortumu ve valfi değiştirdik fakat henüz fazla bir yol yapamadığım için arızanın giderildiğine emin değilim. forumda da araştırdım fakat net bir bilgiye ulaşamadım. daha önce bu arıza başına gelmiş olan var mı ?
Soru
Emre Şener
Selamün aleyküm arkadaşlar.
1 hafta önce 2009 model focus titanium tdci araç aldım. 103.000 km.
birkaç gün sıkıntısız kullandım, geçen gün 150 km'lik şehirdışı seyahatim oldu. Otoyola çıkıp yaklaşık 30 dk. ilerledikten sonra hızım 110-120 civarındayken araç sanki arkadan tutup tekrar bırakırmışcasına tekleme -gaz kesme gibi bir durum yaşadım. motor kısmından tuhaf sesler duyunca aracı sağa çektim bakıp anlamaya çalıştım fakat birşey bulamadım. aracı tekrar çalıştırdım ve yola devam ettim, yolum bitinceye kadar bir daha yapmadı. ertesi gün geri gelirken yine aynı şeyi yaptı. kenara çekip stop edip tekrar çalıştırınca sorun düzeldi. Tabiki bu durum çok canımı sıktı.Eve gelince detaylı inceleme yaparken baktım-ki turbodan hava filtresine giden hortum kenarından çatlamış. fakat giderken ilk arızayı verdiğinde bu çatlak yoktu. ertesi gün ustama durumu anlatınca sorunun çatlayan hortumdan değil, egr selenoid valfinden olduğunu söyledi. valf düzensiz çalışınca hortuma vakumlama yaptırıp hortum yarılmıştır, esas sorun egr valfi dedi. tamir öncesi test turuna çıktık ama malesef araç 30 dk falan uzun yol yaptıktan sonra arızayı teşkil ettiği için usta tam anlamıyla gözüyle göremedi. benim anlattığım şekle göre teşhis koymaya çalıştı. turbo hortumu ve valfi değiştirdik fakat henüz fazla bir yol yapamadığım için arızanın giderildiğine emin değilim. forumda da araştırdım fakat net bir bilgiye ulaşamadım. daha önce bu arıza başına gelmiş olan var mı ?
yardımlarınız için teşekkürler.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 16 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap