Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Söz konusu araç her ne kadar Volvo S40 D2 olsa da, TDCİ 115 ile aynı motor olduğundan burada sormakta bir sakınca görmedim. Bu nedenle sorumu burada sordum.
Kayınpederimin yoğun ısrarı, tutku derecesindeki S40 isteği sebebiyle 2012 model 88 Bin km de Volvo S40 D2 (tüm opsiyonları satın alınmış bir arabaydı) arabayı yaklaşık 13-14 ay kadar önce 66500 TL ye satın aldık. Aldığımız yerde ekspertiz yaptırdık. Ekspertizde satıcının bize söylediği bagaj kapağında bir miktar boya ve satıcının söylemediği sol ön çamurluk ile sol ön kapıda da boya çıktı. Mikron seviyesi de çok absürt değildi. Alt takımında yürüründe vs de bir problem yoktu. Motor performansı da % 93 çıkınca almaya karar verdik ve aldık.
Aracı Antalya'dan satın aldık. Benim Focus 3 dizel arabam ile yolda sıklıkla denedik. Benim arabam ondan kısmen daha performanslıydı. Ankara'ya geldiğimizde benim arabam S40'tan kısmen daha az yakıt tüketmişti.
O zamanlarda bir sıkıntı görmedik ama akabinde arabanın başımıza açtığı sorunlarla uğraşıp duruyoruz.
90 bin km bakımı için Ankara VOLAN'a gittik. Hava filtresi değişmedi, mazot filtresi değişmedi 600 TL bakım masrafı çıkarttılar. Ayrıca Xenon ampülü de kırık çıktığı için 300 TL de ona ödedik.
Bir süre sonra arabanın direksiyon kutusu arıza verdi. Ankara'da Volvo'ya falan bakan özel bir serviste direksiyon kutusunu tamir ettirdik. 900 TL.
Bir süre sonra araba su eksiltmiş, gösterge ekranında bir ışık yanmış falan derken, su ekledik doğru sanayiye. Orası burası derken motorda donma riskine karşı su tahliye tıpaları varmış. O tıpalar ÇÜRÜMÜŞ. Artık içinde ne vardıysa. 900 TL de ona masraf ettik.
Derken kış aylarının gelmesiyle beraber sabah duman atmalar, aşırı yakıt tüketimi, ciddi performans kaybı vs sebeplerden enjektörlerde problem olduğu ve bakımının ya da tamirinin yapılması gerektiği söylendi.
Yine Ankara'da direksiyon kutusunu tamir eden Volvo özel servisine götürdük.
Enjektörler tamir edildi. Tabi şu yapıldı bu yapıldı bilemiyorum. Muhtemelen memeler değişmiştir falan filan. Ancak maliyet 3500 TL.
Yani arabayı aldık alalı sorunuyla derdiyle uğraşıyoruz.
300 TL Xenon ampülü
900 TL direksiyon kutusu
900 TL Su tahliye tıpaları
3500 TL enjektörler olmak üzere toplam Ankara'ya gidiş geliş falan derken 6000 TL nin üzerinde masraf yaptık arabaya.
Benim merak ettiğim meseleyse enjektörlerin 3500 TL ye tamir edilmiş olması pahalı değil mi?
Enjektör tamirinin maliyetleri normalde ne kadardır?
Bilgisi olan varsa ve tecrübelerini bizimle paylaşırsa sevinirim.
Soru
Ümit Vaysaloğlu
Söz konusu araç her ne kadar Volvo S40 D2 olsa da, TDCİ 115 ile aynı motor olduğundan burada sormakta bir sakınca görmedim. Bu nedenle sorumu burada sordum.
Kayınpederimin yoğun ısrarı, tutku derecesindeki S40 isteği sebebiyle 2012 model 88 Bin km de Volvo S40 D2 (tüm opsiyonları satın alınmış bir arabaydı) arabayı yaklaşık 13-14 ay kadar önce 66500 TL ye satın aldık. Aldığımız yerde ekspertiz yaptırdık. Ekspertizde satıcının bize söylediği bagaj kapağında bir miktar boya ve satıcının söylemediği sol ön çamurluk ile sol ön kapıda da boya çıktı. Mikron seviyesi de çok absürt değildi. Alt takımında yürüründe vs de bir problem yoktu. Motor performansı da % 93 çıkınca almaya karar verdik ve aldık.
Aracı Antalya'dan satın aldık. Benim Focus 3 dizel arabam ile yolda sıklıkla denedik. Benim arabam ondan kısmen daha performanslıydı. Ankara'ya geldiğimizde benim arabam S40'tan kısmen daha az yakıt tüketmişti.
O zamanlarda bir sıkıntı görmedik ama akabinde arabanın başımıza açtığı sorunlarla uğraşıp duruyoruz.
90 bin km bakımı için Ankara VOLAN'a gittik. Hava filtresi değişmedi, mazot filtresi değişmedi 600 TL bakım masrafı çıkarttılar. Ayrıca Xenon ampülü de kırık çıktığı için 300 TL de ona ödedik.
Bir süre sonra arabanın direksiyon kutusu arıza verdi. Ankara'da Volvo'ya falan bakan özel bir serviste direksiyon kutusunu tamir ettirdik. 900 TL.
Bir süre sonra araba su eksiltmiş, gösterge ekranında bir ışık yanmış falan derken, su ekledik doğru sanayiye. Orası burası derken motorda donma riskine karşı su tahliye tıpaları varmış. O tıpalar ÇÜRÜMÜŞ. Artık içinde ne vardıysa. 900 TL de ona masraf ettik.
Derken kış aylarının gelmesiyle beraber sabah duman atmalar, aşırı yakıt tüketimi, ciddi performans kaybı vs sebeplerden enjektörlerde problem olduğu ve bakımının ya da tamirinin yapılması gerektiği söylendi.
Yine Ankara'da direksiyon kutusunu tamir eden Volvo özel servisine götürdük.
Enjektörler tamir edildi. Tabi şu yapıldı bu yapıldı bilemiyorum. Muhtemelen memeler değişmiştir falan filan. Ancak maliyet 3500 TL.
Yani arabayı aldık alalı sorunuyla derdiyle uğraşıyoruz.
300 TL Xenon ampülü
900 TL direksiyon kutusu
900 TL Su tahliye tıpaları
3500 TL enjektörler olmak üzere toplam Ankara'ya gidiş geliş falan derken 6000 TL nin üzerinde masraf yaptık arabaya.
Benim merak ettiğim meseleyse enjektörlerin 3500 TL ye tamir edilmiş olması pahalı değil mi?
Enjektör tamirinin maliyetleri normalde ne kadardır?
Bilgisi olan varsa ve tecrübelerini bizimle paylaşırsa sevinirim.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 16 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap