Ali Danacı Oluşturma zamanı: Kasım 13, 2017 Raporla Share Oluşturma zamanı: Kasım 13, 2017 Ford Focus MK3 2012 model dizel aracımda enjektör ile ilgili olduğunu düşündüğüm bazı sorunlar vardı. Sorunlarla ilgili internetten ve forumdan araştırma yaparken “Öğrenilmiş enjektör püskürtme miktar değeri” diye bir şey gördüm ve araştırmamı bunun üzerinde yoğunlaştırdım. Bu değerler nedir ne değildir derken forumdan bazı konulara denk geldim. Özellikle bu konuyu iyice okudum Öncelikle iş enjektörle ilgili olunca çok tereddüt ettim ve ustasına yani Bosch servisine götürüp aracımı gösterdim. Fakat oradaki usta bana pekte inandırıcı ve güvenilir bilgiler vermediğinden oradan hiçbir işlem yaptırmadan ayrıldım. Beni tetikleyen ise @Servet Ö. 'nün bu konudaki yorumu oldu. Bir denemekte fayda var diye aracımı bilgisayara bağlayıp FORScan ile DTC’lere baktım. Evet işte şimdiye kadar herkesin bahsettiği hata kodlarıyla karşılaştım. Buyrun o kodlar: ===PCM DTC P02CD:00-6C=== Kod: P02CD - Silindir 1 Yakıt Enjektör Göreli Konum +=renimi Maks. Sınırda ===PCM DTC P02CF:00-6C=== Kod: P02CF - Silindir 2 Yakıt Enjektör Göreli Konum +=renimi Maks. Sınırda ===PCM DTC P02D1:00-6C=== Kod: P02D1 - Silindir 3 Yakıt Enjektör Göreli Konum +=renimi Maks. Sınırda ===PCM DTC P02D3:00-6C=== Kod: P02D3 - Silindir 4 Yakıt Enjektör Göreli Konum +=renimi Maks. Sınırda Bu hatalar (DTC kodları yukarıdaki gibiyse) benim arabadan hareketle şu sorunları meydana getiriyor -Sabah ilk çalıştırmada çok yoğun bir duman (Tam siyah değil) -İlk çalıştırmada düzensiz çalışma. -Motor sesinin bariz bir şekilde artması -Egzozdan çok kötü bir koku gelmesi -Nispeten artan yakıt -Araçta 2. Viteste gaza basınca vuruntu oluşması Bu konuda bilgisi olanlar enjektörlere kalibrasyon yapılmasını söylüyorlar fakat tam manasıyla nasıl yapılacağını belirten olmamış. Araştırmaları iyice derinleştirip şu forumdaki şu konuyu buldum. http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=468&start=10 FORScan forumunda bu olayla karşılaşıp kalibre yapanlar olmuş ve asıl güzel olan ise nasıl yapılacağı tam ifadelerle anlatılmış. Bu konuyu da iyice okuduktan sonra artık harekete geçme vakti geldi diye geçen hafta kalibre işini yaptım. Kalibre öncesi değerleri sıfırlama Öncelikle FORScan ile hata kodlarını silip ardından “INJ_LRN_C#” (resimde gösterildiği gibi) bu değerleri “0” yapmamız gerekiyor Daha sonra FORScan’da vida anahtarı görselli sekmeye tıklayıp resimdeki gibi pilot değerleri sıfırlıyoruz. "Tamam"'a basıp bekliyoruz. Uyarı gelince kontağı kapatıp tekrar uyarı verene kadar açmadan bekliyoruz. Tekrar uyarı verince sadece kontağı açıp “Tamam” a basıyoruz. İşlem tamamlandı. Görüldüğü gibi değerler “0” olmuş. Şimdi değerleri sıfırladığımıza göre motoru çalıştırıp kalibre yapma zamanı. İlk çalıştığında motorda anormal tepkiler oluşması gayet normal. Ses artıyor o kadar ki sanki pancar motoru var gibi. Gaz verirken sanki arkanızdan biri tekmeliyormuş gibi oluyor. Yakıt çok artıyor. Rölantide beklerken 0.8 – 0.9 lt/h gibi değerlere çıkıyor. Kalibre nasıl yapılıyor? Boş ve uzun düzlüğü olan bir yola çıkarak 3, 4, 5, 6. vitesten herhangi birini seçip 2500 d/d kadar hızlanıyoruz. Sonra frene basmadan 1500 d/d kadar arabanın yavaşlamasını bekliyoruz. (Ben 3. vitesi seçtim) Ve tekrar 2500 d/d hızlanma ve 1500 d/d yavaşlama… Hızlanırken tam gaza yakın pedala basıyoruz. Bunu 25 dakika kadar ara vermeden ve vites değiştirmeden hep aynı vites ile yapıyoruz. Devirlere kesinlikle uymamız gerekiyor. Yoksa forumda yazdığına göre tekrar baştan başlamak gerekiyormuş. 2500 --> 1500 1500 --> 2500 Burada hızlanma değil yavaşlama işlemi kalibre ediyor. Buna daha fazla özen göstermeliyiz. Hepsi bu kadar… Fakat ben ilk denememde başarılı olamadım. Çünkü kalibreyi yaklaşık 15 dk kadar yapmıştım. Bir gün sonra yine seste bariz bir yükseklik hissedince aracı bilgisayara bağlayıp baktım ve yine o hata kodları orada öylece bana bakıyordu. Yeniden değerleri sıfırladım ve tam 25 dakika hiç kesmeden ve devirlere tam riayetle kalibreyi tamamladım. Kalibre edildiğini araç ilerledikçe çalışmasının normale yavaş yavaş geldiğinden anlayabiliyoruz. Yoksa aslında onu da bilgisayara bağlayıp öğrenme şansımız var ama ben yap(a)madım. SONUÇ Aradan 3 gün geçtikten sonra hata kodlarına baktım. İşteee… Artık hiçbiri yok. Sabahları ilk çalıştırmadaki duman artık yok ve düzenli bir çalışma karakteri oluştu. Sese gelince… Gerçekten arabam sessizleşti. Hem de psikolojik değil bizzat ölçüm ile elde ettiğim verilere dayanarak söylüyorum. Arabada hata varken 83 db olan ses dün itibari ile 76 db’ye düşmüş. Ölçümlerimi normal motor sıcaklığında ve rölantide yaptım. Yakıt için ise biraz daha ölçüm yapmam lazım ama sanırım daha iyi. Özellikle 2. Viteste gaza basınca oluşan vurma hissi neredeyse yok olmuş durumda. Aşağıdaki resimde rölantide beklerken ölçtüğüm ses yüksekliği görülebilir. 11 5 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 2 hours ago, Ali Danacı said: Beni tetikleyen ise @Servet Ö. 'nün bu konudaki yorumu oldu. Bak sen su ise Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yahya Akman Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 Güzel paylaşım olmuş. Elinize emeğinize sağlık. Güle güle kullanın aracınızı. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Semih O. Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 7 saat önce, Ali Danacı yazdı: Boş ve uzun düzlüğü olan bir yola çıkarak 3, 4, 5, 6. vitesten herhangi birini seçip 2500 d/d kadar hızlanıyoruz. Sonra frene basmadan 1500 d/d kadar arabanın yavaşlamasını bekliyoruz. (Ben 3. vitesi seçtim) Ve tekrar 2500 d/d hızlanma ve 1500 d/d yavaşlama… Hızlanırken tam gaza yakın pedala basıyoruz. Bunu 25 dakika kadar ara vermeden ve vites değiştirmeden hep aynı vites ile yapıyoruz. Ben bu kısmı tam anlayamdım. 3. viteste 25 dakika boyunca 1500-2500 devir çevirip duracak bir yol bulmak Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yahya Akman Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 Ben bu kısmı tam anlayamdım. 3. viteste 25 dakika boyunca 1500-2500 devir çevirip duracak bir yol bulmak [emoji4]Cevre yolu , otoban ,gece 12 den sonra ana yollar [emoji5] 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Semih O. Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 13 dakika önce, Yahya Akman yazdı: Cevre yolu , otoban ,gece 12 den sonra ana yollar Çok zor yinede abi. Dyno gibi bişey olması lazım bence. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Furkan Çiçek Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 1 dakika önce, Semih O. yazdı: Çok zor yinede abi. Dyno gibi bişey olması lazım bence. Dyno da olur mu acaba? Sonuçta hiç yük yok --1 dakika sonra eklendi-- Başlığı okuyunca dayanamadım gittim az evel ForScanı bağladım. Bende sadece tek bir enjektörde sorun çıktı, yalnız onda da Kod: P02CE - Silindir 2 Yakıt Enjektörn Göreli Konum +=renimi Min. Sınırda Diye bir kod aldım. Sizin paylaştığınızda remini Max. sınırda yazıyordu.. Her neyse, ben yine de değerleri öğrenimi sıfırlayıp yaklaşık 30 dk boyunca 2500-1500 devir yaptım. Yalnız son 6-7 dakikasında dik rampa inişlerinde frenle 1500 devire indirmek zorunda kaldım 6-7 kere. Kalibrasyonu bozacak birşeymidir? Ayrıca, hata kodlarını silemedim. 7 rakamını gösterdiğiniz resimde 3. sekmede nereye gireceğimi bilmediğim için hata kodlarını silmeden bu işlemleri yaptım, haliyle evin önüne geldiğimde yine aynı şekilde elm ile bağlanınca Silindir 2 yakıt enjektörü hatası aldım. Dediğiniz gibi öğrenimi sıfırlayınca araba çok enteresan tepkiler ile çalıştı hele ilk hızlanamsında resmen gaz yemedi. Merak ettiğim şey, bu işlemi 30 dk yaptıktan sonra kontak kapatıp açmam gerekiyormuydu? Zira, ben tepkilerini ölçmek için hiç stop etmeden geri dönüp 220 km ye kadar hızlandırdım arabayı. Enteresan bir şekilde 2. vites de ki tak sesi gitti. Yokuş yukarı çıkarken enjektörlerin yoğun sesi düz yolda da bazen geliyordu o tamamen gitti ve hafif rampa çıkarken bile eskisi gibi yoğun ses gelmiyor. Kısaca işe yaradı sanırım. Ama yukarıdaki soruma cevap verebilirseniz sevinirim, içime bir kurt düştü zira. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
deniz öztürk Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 13, 2017 (düzenlendi) Arkadaşlar merhaba.benim aracım 2011 ford fiesta 1.4tdci.Araçta vuruntu oluyor sabit hızla giderken gazdan ayağınızı çekip tekrar bastığınızda.Modifiyeli elm327 ile araca bağlandığımda enjektör ile ilgili değerleri göremiyorum.sadece silindir 1 2 3 4 deki verileri görebiliyorum sizce neden gözükmüyor ve cyc1 2 3 4 verileri birbirinden farklı.yardımcı olursanız çok sevinirim Bendeki gözüken moduller bu kadar.hscan ms can nedir birde onlarla alakalı olabilir mi --41 minutes later eklendi-- Ek olarak abs beynine girdiğim zaman ABSTCVVS kutusu sürekli on off oluyor.bu bir problem mi? Video ektedir. Kasım 14, 2017 deniz öztürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ali Danacı Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 @Furkan Çiçek Eğer kalibre etme işini 30 dakika kadar yaptıysanız ve son 6-7 dk si frene basma ile geçtiyse, bu da 23 dk kadar kalibre zamanı ki sanırım yeterli. Enjektör değerlerini 3. sekmede alt taraftan listeyi açıp eklemeniz gerekiyor. En sağdaki butona basıp listeden seçiniz. Ayrıca hata kodlarını mümkünse silip deneyin. Mümkünse görece düz ve frene basma gerektirmeyen bir yolda deneyin. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 13 hours ago, Semih O. said: Çok zor yinede abi. Dyno gibi bişey olması lazım bence. Senin araba 3. vitese 10dk da falan geliyor herhalde, niye zor olsun. Cevre yoluna cik her turlu yaparsin, abartma... --2 minutes later eklendi-- 13 hours ago, Furkan Çiçek said: Dyno da olur mu acaba? Sonuçta hiç yük yok Yuklu dynolar var ama gerek yok, herhangi bir uzun otoyol isini gorur. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Semih O. Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 Senin araba 3. vitese 10dk da falan geliyor herhalde, niye zor olsun. Cevre yoluna cik her turlu yaparsin, abartma...10 dakika olmasa da...Anında gömdün he, trafik koşulları vs. düşününce benim aklıma öyle bir yer en azından Eskişehir'de gelmiyor. Bulunur elbette bir şekilde. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Süleyman Özen Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 15 saat önce, Furkan Çiçek yazdı: ForScan Cahilliğime verin.Nedir bu forscan?Aracı işletim sistemini güncellemek için kullanılan bir aygıt mı? Benim aracımın motoru da son zamanlarda gürültü ve titreşim fazla.Servise götürdüm usta bakıma erken getir enjektörleri ayarlarız dedi.İçime kurt düştü benimde. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 4 minutes ago, Süleyman Özen said: Servise götürdüm usta bakıma erken getir enjektörleri ayarlarız dedi.İçime kurt düştü benimde. Bakima zamaninda gidilince enjektor ayarlanmiyor mu? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
deniz öztürk Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 arkadaşlar soruma cevap verebilecek birisi yok mu acaba Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Berat Öztürk Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2017 enjektörlerimi yeni temizlettim şuan için bir sorun yok yapılması gereken bir şey mi bu Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap