Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Öğrenilmiş Pilot(Ön) Enjeksiyon Püskürtme Değeri Sıfırlama


Ali Danacı

Önerilen Mesajlar

arkadaşları enjeksiyon verilerini sıfırladım konuda anlatıldığı gibi .Araç stop ediyor çok kötü vuruntu oluyor, devir dalgalı, araba hareket etmiyor idi. Biraz gaza basmadan bekleyip motor ısınınca normale döndü az da olsa. Benim tavsiyem yapacaksanız motor sıcakken sıfırlama yapıp öyle yola çıkın. Ben tırstım baya ilk etapta. Öğrenme işini de yapıp geldim inşallah olmuştur. 

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
8 hours ago, Ozan Kar said:

sanıyorum benimde bunu yapmam gerekecek, 3. silindirle ilgili bir DTC vardı detayına bakmadım bir daha DTC olursa yapacağım.

Bence kafadan yap, bildigim kadariyla yakit tuketimin de fazla, kis sartlarinda kalbrasyonunu yapmasi faydana olur.

Not: Araba sicakken yap sifirlamayi ve kalibrasyonu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Bence kafadan yap, bildigim kadariyla yakit tuketimin de fazla, kis sartlarinda kalbrasyonunu yapmasi faydana olur.

Not: Araba sicakken yap sifirlamayi ve kalibrasyonu.

başka hiç bir işlem yapmadan (temizlik vs), durduk yerde(hata arıza vs olmadan), sıfırlama ve kalibrasyon yapmak anlamlı mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 hours ago, Ozan Kar said:

başka hiç bir işlem yapmadan (temizlik vs), durduk yerde(hata arıza vs olmadan), sıfırlama ve kalibrasyon yapmak anlamlı mı?

Evet, ilk günkü kalibrasyon ayarında araban ama, enjektörlerin ilk günkü gibi değil öyle düşün.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Evet, ilk günkü kalibrasyon ayarında araban ama, enjektörlerin ilk günkü gibi değil öyle düşün.

araç zaten normal kullanımda bu duruma göre kalibre etmiyor mu kendisini? bizim yaptığımızda bu kalibre edilmiş değerleri sıfırlayıp baştan düzgünce öğretmek değil mi?

ilk mesajda epey şikayet var, benim tek şikayetim yüksek yakıt. Gereksiz iş yapıp daha kötü şeylerle karşılaşmaktan korkuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Ozan Kar yazdı:

araç zaten normal kullanımda bu duruma göre kalibre etmiyor mu kendisini? bizim yaptığımızda bu kalibre edilmiş değerleri sıfırlayıp baştan düzgünce öğretmek değil mi?

ilk mesajda epey şikayet var, benim tek şikayetim yüksek yakıt. Gereksiz iş yapıp daha kötü şeylerle karşılaşmaktan korkuyorum.

Bir süredir bende takip ediyorum bu konuyu.Benimde tek şikayetim diğer 1.6 tdci lere göre benim araç daha gürültülü çalışıyor.Yeniden öğreteyim şu arabaya dünyanın kaç bucak olduğunu diyorum :smiley2k:  Ama motorun bana dünyanın kaç bucak olduğunu öğretmesinden korkuyorum açıkçası :wacko:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 hours ago, Ozan Kar said:

araç zaten normal kullanımda bu duruma göre kalibre etmiyor mu kendisini? bizim yaptığımızda bu kalibre edilmiş değerleri sıfırlayıp baştan düzgünce öğretmek değil mi?

ilk mesajda epey şikayet var, benim tek şikayetim yüksek yakıt. Gereksiz iş yapıp daha kötü şeylerle karşılaşmaktan korkuyorum.

Arac 0 kalibrasyonla varolan donanima gore calismayi kalibre ediyor. Daha sonraki kendi kalibrasyonlari enjektorler icin degil bildigim kadariyla.

Ne olabilir ki? Zaten varolan bir prosedur, normal olmayan bir isleme zorlamiyorsun arabayi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 saat önce, Ozan Kar yazdı:

benim tek şikayetim yüksek yakıt.

4 saat önce, Mehmet Çallı yazdı:

diğer 1.6 tdci lere göre benim araç daha gürültülü çalışıyor.

Bu iki sorundan da olumlu geri dönüşler almanız mümkün. Ses konusunda ciddi iyileşme sağlıyor. Zaten ölçüm değerlerini vermiştim. Yakıtta ise 1,5 aydır kullanıyorum %10'a kadar iyileşme sağladığını düşünüyorum. Hatta şu an arabada kış lastikleri olmasına rağmen daha iyi bir yakıt tüketimim var. Önce sabit 90 km/h hızda aynı yolda aynı yükte anlık tüketimi 4 lt altına düşmezken şimdi 3.6 - 3.7'yi geçmiyor. Defalarca denedim. Tüm bu değerler benim aracım özelinde... Sizde daha farklı bir sonuç verebilir.

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 dakika önce, Ali Danacı yazdı:

Bu iki sorundan da olumlu geri dönüşler almanız mümkün. Ses konusunda ciddi iyileşme sağlıyor. Zaten ölçüm değerlerini vermiştim. Yakıtta ise 1,5 aydır kullanıyorum %10'a kadar iyileşme sağladığını düşünüyorum. Hatta şu an arabada kış lastikleri olmasına rağmen daha iyi bir yakıt tüketimim var. Önce sabit 90 km/h hızda aynı yolda aynı yükte anlık tüketimi 4 lt altına düşmezken şimdi 3.6 - 3.7'yi geçmiyor. Defalarca denedim. Tüm bu değerler benim aracım özelinde... Sizde daha farklı bir sonuç verebilir.

 

3,6 - 3,7 mi :pray:   Benim düz bir yolda 90 km/h hızla yakıt ortamalamın 5 litrenin altına düşeceğini hiç sanmıyorum :kızgın:  Sanırım benim yakıt sarfiyatıyla ilgili sıkıntılarımda var.En kısa zamanda bu işlemi uygulayım bende.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Mehmet Çallı yazdı:

En kısa zamanda bu işlemi uygulayım bende.

Doğru bir şekilde uygulama yaptığınız takdirde kesinlikle olumlu sonuç alırsınız. İsterseniz şu anki haliyle bir test yapın daha sonra kalibre yaptıktan sonra tekrar aynı testi uygulayın. Sonucu daha net anlarsınız. Fakat kalibre yaptıktan sonra belirli bir sürenin geçmesi gerektiğini düşünüyorum. En azından benim araba da böyle oldu. Yani yaklaşık 10 gün gibi bir süre sonra tekrar test yapın. Forscan forumunda yazdığına göre zaten 70 - 80 bin km'de bir servisce uygulanması gereken bir yöntemmiş. Hatta 100k km'yi geçmemesine dikkat edin gibi bir şeyde yazıyordu. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Ali Danacı yazdı:

 Forscan forumunda yazdığına göre zaten 70 - 80 bin km'de bir servisce uygulanması gereken bir yöntemmiş. Hatta 100k km'yi geçmemesine dikkat edin gibi bir şeyde yazıyordu. 

Benim araç 85000 km de şu anda.Kalibrasyon zamanı gelmiş anlaşılan.Dediğiniz gibi kalibrasyon öncesi Db ölçümü ve yakıt ölçümü yapıp,kalibrasyon sonrasıda test edip karşılaştırma yaparım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

genelde dizel üzerine konuşulmuş, benzin ve veya lpg için de var mı böyle bir işlem ? kullanıcılar olarak "Gaz Ayarı" diye tabir ettiğimiz işlem bu bahsettiğinizin Lpg versiyonu mu ? hangi yıla kadar olanlara uygulanabiliyor ? bilgi verebilir misiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.