Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Öğrenilmiş Pilot(Ön) Enjeksiyon Püskürtme Değeri Sıfırlama


Ali Danacı

Önerilen Mesajlar

@Ali Danacı öğrenmeyi tamamladıktan sonra veya öğrenme sırasında INJ_LRN değerlerini takip ettiniz mi? Bu değer öğrenme işleminin durumunu gösteriyormuş ve 7 olunca işlem tamamlanmış demek oluyormuş. 

 

Birisi forscan ile işlemi yapmış sorunları düzelmemiş, servise gitmiş (yaptığını söylememiş) servis işlemin 3000 devirden 1000 devire yapılması gerektiğini söylemiş, o şekilde yapınca biraz daha düzelmiş ancak hala BAZEN hata alıyormuş.

 

2500-1500 değerlerini yazanda bunları IDSten okumuş, fotoğraf çekmek istemiş ancak teknisyen izin vermemiş :) ayrıca teknisyen aracı normal kullanırken de bu işlemin devam ettiğini söylemiş. Önümüzdeki 1 ay kadar focusu kullanmayacağım, sonrasında yapayım bari diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Ozan Kar Resimle de belirttiğim gibi INj_LRN değeri sıfırlanıyor. Öğrenme sırasında kontrol edemedim fakat işlemi bitirdikten sonra kontrol ettiğimde değerin 7 olduğunu gördüm. Diğer yazılanları bende okudum zaten işlemi de buna göre yaptım. IDS'den öğrenmek mümkünmüş ama ben tabi yapamadım. 3000 -> 1000 olacağını zannetmiyorum. Ben bu işlemi iki kez tekrarladım. ikisinde de 2500 ->1500 yaptım. İlki biraz kısa olduğu için pek içime sinmedi ve enjektörlerden halen yüksek ses geldiği için işlemi tekrarladım. Hiç ara vermeden 25 dk yaptım. İlk işlemi yaptıktan bir gün sonra forscan ile baktığımda hatalar yeniden oluşmuştu ama ikinci işlemden 3 gün sonra baktığımda hiçbir hata kodu oluşmamıştı. Ben de bu yüzden ikinci işlemin olduğunu düşünüyorum. Zaten gelen enjektör sesinden rahatlıkla anlaşılıyor işlemin olup olmadığı. Sıfırlama işlemi yaptıktan sonra araba öyle acayip çalışıyor ki alıştırma olmasa buna tahammül edilemez. :D Fırsat olursa hafta sonu tekrar forscan ile bakayım hata kodu var mı diye. O yazıda adam teknisyene sormuş bende IDS yok ne yapacağım diye. Mantıklı olarak o da "ben 15 dk yaptım sen bunu 30 dk yaparsın." demiş. Buna göre zaten ben de 25 dk yaptım. Sonra zaten yol şartları izin vermedi. :) 

Sıfırlama yaptıktan sonra forscanda şöyle yazdığını hatırlıyorum. "Şimdi hızlı bir alıştırma evresi başlatıldı" Bence çekinilecek bir durum yok. Hatta sizin konunuz var yokuş kalkış vb. özellikleri açmak için. Bana göre o daha riskli. :D Çünkü arabanın ayarlarıyla oynuyorsunuz ve bunu tekrar kaydediyorsunuz. O aşamada bir sıkıntı olsa... Bunda ise sadece sıfırlayıp arabayı kendi haline bırakıyorsunuz. Ama yeni de karar sizin. (bkn. Sorumluluk almama :D:D )  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Ali Danacı yazdı:

@Ozan Kar Resimle de belirttiğim gibi INj_LRN değeri sıfırlanıyor. Öğrenme sırasında kontrol edemedim fakat işlemi bitirdikten sonra kontrol ettiğimde değerin 7 olduğunu gördüm. Diğer yazılanları bende okudum zaten işlemi de buna göre yaptım. IDS'den öğrenmek mümkünmüş ama ben tabi yapamadım. 3000 -> 1000 olacağını zannetmiyorum. Ben bu işlemi iki kez tekrarladım. ikisinde de 2500 ->1500 yaptım. İlki biraz kısa olduğu için pek içime sinmedi ve enjektörlerden halen yüksek ses geldiği için işlemi tekrarladım. Hiç ara vermeden 25 dk yaptım. İlk işlemi yaptıktan bir gün sonra forscan ile baktığımda hatalar yeniden oluşmuştu ama ikinci işlemden 3 gün sonra baktığımda hiçbir hata kodu oluşmamıştı. Ben de bu yüzden ikinci işlemin olduğunu düşünüyorum. Zaten gelen enjektör sesinden rahatlıkla anlaşılıyor işlemin olup olmadığı. Sıfırlama işlemi yaptıktan sonra araba öyle acayip çalışıyor ki alıştırma olmasa buna tahammül edilemez. :D Fırsat olursa hafta sonu tekrar forscan ile bakayım hata kodu var mı diye. O yazıda adam teknisyene sormuş bende IDS yok ne yapacağım diye. Mantıklı olarak o da "ben 15 dk yaptım sen bunu 30 dk yaparsın." demiş. Buna göre zaten ben de 25 dk yaptım. Sonra zaten yol şartları izin vermedi. :) 

Sıfırlama yaptıktan sonra forscanda şöyle yazdığını hatırlıyorum. "Şimdi hızlı bir alıştırma evresi başlatıldı" Bence çekinilecek bir durum yok. Hatta sizin konunuz var yokuş kalkış vb. özellikleri açmak için. Bana göre o daha riskli. :D Çünkü arabanın ayarlarıyla oynuyorsunuz ve bunu tekrar kaydediyorsunuz. O aşamada bir sıkıntı olsa... Bunda ise sadece sıfırlayıp arabayı kendi haline bırakıyorsunuz. Ama yeni de karar sizin. (bkn. Sorumluluk almama :D:D )  

İlk işlem sonunda baktınız mı? INJLRN değerlerine? Teknisyenin dediği 4üde 7 olmadan işlem tamamlanmaz, buda yaklaşık 15 dk. Ama ids olmadan emin olamazsın. Sonradan forscanede eklemişler bu değerleri izlemeyi, ancak 7 olsa bile şikayetleri devam eden var. 

 

Konfigurasyon değiştirmenin farkı, yazılacak değerler belli, en kötü durumda forddan orijnal değerler yüklenir olur biter (kamera konfigürasyonu öyle olmadı gerçi ya neyse) ama burada eskisi kadar iyi kalibre edememe ihtimali var. 

--1 dakika sonra eklendi--

Birde oldu mu olmadımı olayını çözmek önemli benim için. İlk yaptığınızda da 7 olduysa pek bulaşmayı düşünmüyorum mesela. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

İlk yaptığınızda da 7 olduysa

Evet ilk yaptığımda da 7 değerini görmüştüm. Fakat hata kodu belirmişti. İkincide belirmedi.

Ben yaptım ve yaptığım için memnunum. Tam kalibre olmuş mudur? Bilemeyeceğim. Yalnız önceki haline göre şimdi daha iyi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Ali Danacı yazdı:

Evet ilk yaptığımda da 7 değerini görmüştüm. Fakat hata kodu belirmişti. İkincide belirmedi.

Ben yaptım ve yaptığım için memnunum. Tam kalibre olmuş mudur? Bilemeyeceğim. Yalnız önceki haline göre şimdi daha iyi.

İşte bu benim için kötü haber, sonuçta öğrenme işlemini başarı ile tamamlamışsınız ancak sorun çözülmemiş. 

 

Sizin yerinizde olsam (dtc, diğer sorunlar vs) ancak tek sorun yüksek yakıtken sebebinin bu olduğuna emin olmadan yapmak pek mantıklı gelmiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

tek sorun yüksek yakıtken

Bende sadece yüksek yakıt yoktu. İlk mesajda yazdığım tüm sorunlar ve 4 enjektörde de hata kodu vardı. Evet sadece yüksek yakıt için yapılmayabilir. Çünkü yüksek yakıtın nedeni bu mu bilemiyoruz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Bende 2012 fucus 3 115bg tdci titanyum var. Seviste enjektör değişimi yaptım. Sakirti vardı. Şimdi sıfır enjektör taktik. Ama araç duman atmaya başladı. Kalkista ve vites degisiminde kısa süreli yüke bindiğinde siyah duman atıyor. Kime gittiysem bir cevapta alamadım. Ne yapmam gerektiğini bilmiyorum. Sorun ne olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 saat önce, Ümit Bayram yazdı:

Bende 2012 fucus 3 115bg tdci titanyum var. Seviste enjektör değişimi yaptım. Sakirti vardı. Şimdi sıfır enjektör taktik. Ama araç duman atmaya başladı. Kalkista ve vites degisiminde kısa süreli yüke bindiğinde siyah duman atıyor. Kime gittiysem bir cevapta alamadım. Ne yapmam gerektiğini bilmiyorum. Sorun ne olabilir.

hava filtresini değiştirip maf map sensörünü temizletin saliselik  bir siyah duman söz konusu ise normal ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hava filtresini her iki ayda değiştiriyorum. Ama yüke bindiğinde gaza devamlı basınca duman bayağı atıyor. Cekiste sorunyok yakıt 9.6 gösteriyor. 

--2 dakika sonra eklendi--

Servis çözemedi birkaç defa yazılım attı ayar yaptı. Yinede duman kesilmedi. Egr Olabilir mi. Yada Enjektör pulları hatalı olabilir mi. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

bakımdan önce yaptım bakalım.

pek bir fark görmedim ama dtc yok şimdilik.

3. viteste yaptım.

ilk 5dk 5km de INJ_LRN_C# değerleri tekrar 7 oldu ancak özellikle 2000-1500 devir arasında tıkı tıkı tık gibi ses geliyordu, 20dk 20km kadar durmadan devam ettim, arada bir kere kavşak dönerken 2. vitese düştüm sadece. Sesler filan kesildi herşey normal görünüyordu. Bilgisayardan kontrol ettim dtc yoktu. sonrasında yine eve kadar mümkün olduğunca 2500-1500 şeklinde geldim. Park edip stop ettiğimde sorun yoktu (sesli ve sarsıntılı stop ediyordu) ancak bi daha çalıştırıp stop ettiğimde yine sesli stop etti.

Ortalama yakıtta bariz bir düşme oldu (8 küsürden 7ye) ancak bu 8lik ortalama 20kmlik kısa mesafe yokuş ortalamasıydı, aynı yolu kalibrasyon olmadan yapsam da düşerdi diye tahmin ediyorum.

Yarın bakıma gideceğim fırsat olursa.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende aylardır yapcam ama yapmadım bir türlü.DTC atma durumu yok ama motor sanki diğer 1.6 tdci lere göre sesli çalışıyor ve yakıtta diğerlerine göre biraz fazla gibi.Ne demiş bir çin ata sözü "çalışıyorsa dokunma" (sanırım çin atasözüydü ? )  . Bende bu atasözüne dayanaraktan kalibrasyon işini erteliyorum sürekli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Ozan Altundal yazdı:

Yazılımlı arabada bu işi yapmak mantıklı mı? çünkü yazılımda zaten enjektör çalışmasına müdahale ediliyor, değerleri ile oynanıyor. 

 

Yazilim kalibrasyon degerlerini degistirsede ecu kendi baz degerlerini ogrenerek optimum hale getirir, yazilim onun uzerinden devam eder, kisacasi problem yok. 50bin km de bir bence kalibrasyon sifirlanmali.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.