Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 6 saat önce, Furkan Çiçek yazdı: Forumda ki arkadaşların unuttuğu bir şey var, evet 1.0 litre ecoboost size atik bir kullanım sunsa da, 1.3 atmosferik motorlara nazaran daha düşük hacimle daha iyi bir kullanım deneyimi oluşturmak için yapılan bir motordur. Kesinlikle rampalara tam gaz ile çıkmanız için dizayn edilmedi. Böyle bir sonuca nasıl varıyorsunuz çok merak ettim. Hangi motor rampaları tam gaz çıkmak için tasarlanmış madem? Ayrıca daha düşük hacimle daha iyi bir kullanım deneyimi ne anlama geliyor? Rampadan bayılmamak bu deneyimin neresinde? @Ugur Ş. Beyin kafasını fazla karıştırmadan şuraya bırakayım: Hacim küçültme ya da sanayideki yaygın ismi ile "downsizing" Avrupa Birliğinin emisyon ve karbon salınımı konusundaki titizlenmeleri karşısında üreticilerin saptığı bir yol oldu. Sonra bunu iyi becerenler (mesela Ford) pazarlama stratejisi olarak kullanmaya başladı ve diğer rakip üreticiler de bu pazarı kaybetmemek için takip etmeye başladılar. Tersi yoldan gidenler de olmadı değil. Mesela Mazda skyactiv teknolojisi ile kompresyonu yüksek tutarak hatırı sayılı bir tasarruf sağlayabildi. Tabii bir de küçük motorlar hibrid araçlarda iyi bir temel motor görevi görecekti. Temel kural: Belli bir kütleyi hareket ettirmek için tüm değişkenler sabitse aynı enerji gerekir. Bunun tek yolu da termal verimliliği arttırmaktır. Hacim küçülmesi ancak enerji verimliliği gözetilirse işe yarar. Ancak son yıllarda hacim küçültmenin arzulanan ekonomi ve çevre dostu olma özelliğini pek sağlamadığını düşünenler de yok değil. Günlük kullanımdaki emisyon değerlerinin fabrika çıkışı norm ölçümlerin çok üzerinde olduğunu iddia edenler var. Ayrıca turbo beslemeli motorlarda erken gelen torkun verdiği zevk sürücüleri daha agresif kullanma itiyor diyenler var. Ben hacim küçültmenin daha aşırıya kaçmasa da bir endüstri standardı olarak kalacağını düşünenlerdenim. Ford'un motorunun özeline gelirsek: 1.6 ısıya daha fazla dayanan, ancak eski teknoloji ve verimsiz bir motor. Anak piyasada hala ilgi görüyor ve beğensek de beğenmesek de LPG uyumluluğu daha yüksek. 1.0 ise çok daha verimli çalışan ve her koşulda performans açısından abisinin gerisinde kalmayan, özellikle şehir içi kullanımda daha atak bir motor. Rampada da istediğiniz gibi yüklenebilirsiniz. Habire vites küçültmeden çok keyifli yol alırsınız. Yanan motorlar konusunda gelirsek, giderilmiş olan talihsiz bir hortum tasarımı nedeniyle su kaçıran ve motorun ısıya dayanıklılığı yüksek olmadığı için ciddi hasar gören az sayıda motor var gerçekten. Sorunun hortum bazında giderilmiş olduğunu düşünsem de su kaybını izleyen bir uyarı sistemi olmadığı sürece ısıya dayanıklı bir motoru kullanmanın ne kadar güvenli olduğuna kolay karar veremiyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Erhan Erten Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 1.6 atmosferik +lpg candır[emoji106] en azından yılın 9 ayının soğuk ayaz sabahı olan Ankara da arabanın 1 dakika içinde sıcacık olabilmesi her sabah çocuğunu taşıyan ben için tercih sebebidir. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan erden Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Yeni nesil turbo ve küçük cc motorlar masraf çıkarmaya çok musait..şahsen yolda kopayım diye bakım ve tamir masrafları cebe dokunacak yeni nesil motor alacağıma,masrafı az,sanayi yolu çok görmeyen atmosferik motor tercihimdir..zaten şehiriçi kullanım ağırlıklı kullanıyorum ve aile sahibiyim,biraz hız yapınca hanım söyleniyor.rallide yapmıyoruz zaten. İşin özü: az masraf çıkartan,parça fiyatı uygun,konforuda tatminkâr olsun..zaten yattığı yerde 2000 tl. yiyor. İşimi görsün,beni üzmesin diyorsan 1,6 iyidir.. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Misafir Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Ben @Ugur Ş. beyin duymak istediğini anladım bu yüzden (1.6 atmosferik candır bide sıralı lpg bağladınmı ooouuuu değmeyin keyfinize ) yazıyorum. Ama işin gerçeği böyle değil ( malesef ) Siz 1.0 Ecoboost ve 1.6 atmosferik motoruda deneyin. Bu deneyimden sonra burada yazılanları pekiştirirsiniz. Kararı buna göre verirsiniz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Dizel otomatik ilgi görmediğine göre ben de alternatif görüşümü bildireyim. 1.6 Ti-VCT, 5 ileri, Trend X. Neden? Orta yaşlı birinin ilk arabası için performansı idare edecektir. Üst donanımlar her adımda 10'ar bin atıyor. Style +10.000, Titanium +20.000. Donanım farkları bence hayatta o parayı etmez. En arayacağım şey kendiliğinden kararan ayna olurdu, onu da çıkma bulur takarım. Gerisi göz boyama. Düşünsenize aradaki fark neredeyse 4-5 yıllık yakıt parasına eşit. En kolay satılacak modeldir. Benzin üzecekse LPG dönüşümü en mümkün araçtır. 1.0 EB için önerdiğim modele göre neredeyse 30.000 TL fark vermek gerekecek ki bu ancak delilik olarak nitelendirilebilir. Sokakta kendi haline bırakacağınız bir araca yatırımın da bir sınırı olmalı. Yine de satın alma karar vermeden bulabilirseniz ya test aracı ya da kiralık araç, ya da dost aracı kullanın kararınız netleştirin. Far konusuna gelince: Ne idüğü belirsiz Çin mallarına harcanan paraya değeceğinden emin değilim. Muayenede yükseklik ayarı olduktan sonra halojen ampullerle sorun yaşatacağını düşünmem. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Yürüyen Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Enteresan... Turbo motorlu az yakan çok kaçan ve hemen hemen atmosferik motordan hiç bir bakımı farklı olmayan motor potansiyel masraf kapısı olarak görünürken daha üretimi benzinli yakıta göre yapılan ama sonradan -mış gibi yapılıp LPG taktırılan yarın bir gün hem maddi hem manevi ne biri bir hasar vereceği belli olmayan araçlar ekonomik oluyor... Gerçekten enteresan Konu hakkında hiç bir fikri olmayan bir kişiye aradaki farkları anlatmak çok zor, yaşayan bilir, mesela ben Ama aklım şunu almıyor... Performansı önemsemeyin, herkesin öncelikleri farklı bizde sonucunda 250 km hız ile gitmiyoruz hatta 120 km'yi bile aştığım çok nadirdir benim. Ama para çokomel eğrisinde eldeki para ile daha az yakıp daha teknolojik olanını almak varken satması bile ızdırap olan eski usul bir atmosferik motor aracı neden alsın insanlar... Ben şahsen 1.0 motoru da tavsiye etmiyorum (ford için), çünkü ford gerekli pazarlamayı beceremediği için bu aracın ikinci el piyasası zarar verici derecede düşük düzeyde. Bunun yerine komple ford'dan sıyrılın. VW grubuna gidin, orada da 1.0 tsi motorlar var, yada 1.4 bir jetta da alabilirsiniz. Hatta octavia çok çok iyi bir tercih olabilir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 4 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı: daha az yakıp daha teknolojik olanını almak varken satması bile ızdırap olan eski usul bir atmosferik motor aracı neden alsın insanlar Sana göre öyle ama muhafazakar geniş bir kesim için bu söylediklerin geçerli değil. Eski usul motor bakımı daha bilinen, parçası daha bol olan ve ustaların kendini iyi hissedeceği bir motor. Aradaki yakıt ekonomisi öyle ahım şahım değil. 1-1,5L/100 km dolaylarındadır. Turbo motorlarda gazı cömert kullanırsan affetmiyor. Vergiden kazandığını motor yağına harcıyorsun. Diyelim yakıt masrafından bunaldın LPG takıyorsun, tabii detaylı düşünülürse o da zannedildiği kadar ekonomik değil ama müptelası çok. Piyasadaki "sözde" kötü imaj ikinci eli zayıflatıyor. EB motora vereceğin ekstra 10.000 TL atmosferikte 5-6 senelik yakıt masrafının peşin ödemesi gibi bir şey oluyor. 10 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı: VW grubuna gidin, orada da 1.0 tsi motorlar var, yada 1.4 bir jetta da alabilirsiniz. Hatta octavia çok çok iyi bir tercih olabilir. Kesinlikle... Suyu bulandırmamak için yazmadım alternatifleri. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan erden Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Trendx alıp üstüne navigasyon paketi vs. ekletebiliyormuyuz ? Teşekkürler en kötü lpg taktırmayı düşünüyorum performansa çok etki ediyor mu acaba --18 dakika sonra eklendi-- 1.0 Ecoboost 0-100 oranı nedir? Baktım ama bulamadım sedan makyajlı 1.6 ise 0-100 10Sn.Geçenlerde araca 8 kişi bindik. Çekmeköyden başakşehire gittim. Sanki araç boşmuş gibi en ufak bayma olmadan rahat gittim geldim.. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Turhan Atasoy Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 1 saat önce, Cem Boneval yazdı: Sana göre öyle ama muhafazakar geniş bir kesim için bu söylediklerin geçerli değil. Eski usul motor bakımı daha bilinen, parçası daha bol olan ve ustaların kendini iyi hissedeceği bir motor. Aradaki yakıt ekonomisi öyle ahım şahım değil. 1-1,5L/100 km dolaylarındadır. Turbo motorlarda gazı cömert kullanırsan affetmiyor. Vergiden kazandığını motor yağına harcıyorsun. Diyelim yakıt masrafından bunaldın LPG takıyorsun, tabii detaylı düşünülürse o da zannedildiği kadar ekonomik değil ama müptelası çok. Piyasadaki "sözde" kötü imaj ikinci eli zayıflatıyor. EB motora vereceğin ekstra 10.000 TL atmosferikte 5-6 senelik yakıt masrafının peşin ödemesi gibi bir şey oluyor. Cem hocam,foruma üyeliğimden bu kısa süre içerisinde yorum yaptığınız neredeyse tüm konulara göz attım,ve yorumlarınızın tamamına yakınına noktasına virgülüne kadar imzamı atarım.Bu son yorumunuzda'ise tüm düşüncelerime tercuman oldunuz.Aslında bir ti-vct kullanıcısı olarak konuyu baştan sona kadar okuyarak yorum yapmayı düşünmüyordum zira bu atmosferik1.6 ve EB1.0 motor mevzusu kabak tadı vermiş ne söylesem yanlış anlaşılır tartışmalara yol açacağından mevzuya maydanoz olmak istemedim.Benim şahsi görüşüm öncelikle çok ön yargılı bir millet olduğumuzdur,bir şeye çok çabuk kötü yada iyi diyebiliyoruz.Belki hatırlarsınız,ben farklı bir konudada bahsetmiştim neden ti-vct tercihi yapmamı:Özetlemem gerekirse aslında şu yukardaki 5 maddede saydığınız şeyler en açıklayıcı sebeplerdir.Param yetse yinede EB1.0 yada EB1.6 alırdım,ama bu motor tüm samimiyetimle söylüyorum beni üzmüyor.Atmosferik motora bukadar kötümser yaklaşımlarada karşıyım doğrusu,zira bu yeni nesiller piyasaya gireli 3-5 sene oldu daha.YIL OLMUŞ 2017 SEN HALA ATMOSFERİK'Mİ DİYORSUN söylemi kimse kusura bakmasın ama bu yüzden bana saçma geliyor.Unutulmamalıki Atmosferik motor hala üretilmekte!Benim araç alırken kriterlerimi en önemliden en önemsize doğru sıralarsak söyledir: 1)Aracın iç ve dış görüntüsü 2)Motor 3)Sağlamlık,parça maliyetleri,serviz ağı v.s Ben aslında iyi bir kullanıcıyım,hız yapmayıda severim gönül isterdiki bu Atmosferik-EB1.0 muhabetti yapacağımıza(sanki bir at diğeri eşek) bir Mustang alayım ama malesef şuan bu mümkün değil,bu yüzden konu sahibinin gibi bir Dizel düşmanı olduğumdan ve şu ciddi hız sınırları/cezaları düşünürsek, bütçeminde sınırları içinde olan öyle uçan-kaçan bir şey yerine iç-dış görüntüsüyle beni tatmin eden ti-vct'yi seçtim,kaldıki okadar anlatıldığı gibi hantal bir motor değildir(Ne beklediğin önemli)..Ha şunuda açık açık söyleyeyim,ben 2000 model focus1 2.0L 130hp focus'ta kullandım,oda atmosferikti ama müthiş seri ve güçlü bir motordu,benim gibi daha önce bu motoru kullanan ti-vct'in HP değeri yakın olduğundan iki motorun performansını biribirine yakın düşünebilir ama alakası yok,yani ti-vct bariz bir şekilde çok daha hantal o motora göre.Aslında bana göre ti-vct hantalda değil,sadece halkımız şu son nesil yüksek torklu Dizel'lerden(BUNA KAMYONET TİPİ DAHİL)alıştı o rampalardaki ivmelenmelere,uçup kaçmalara bu yüzden ti-vct ve benzer Atmosferik motorlara Hantal damgası kondu:Şimdi diyeceksiniz-E ozaman daha iyi kaçanı varken ben neden daha eski teknoloji daha az kaçanı alayım,ozamanda ben o yukardaki sebepleri sayarım,en öenemliside MADDİYAT! Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 4 saat önce, Cem Boneval yazdı: Dizel otomatik ilgi görmediğine göre ben de alternatif görüşümü bildireyim. 1.6 Ti-VCT, 5 ileri, Trend X. Neden? Orta yaşlı birinin ilk arabası için performansı idare edecektir. Üst donanımlar her adımda 10'ar bin atıyor. Style +10.000, Titanium +20.000. Donanım farkları bence hayatta o parayı etmez. En arayacağım şey kendiliğinden kararan ayna olurdu, onu da çıkma bulur takarım. Gerisi göz boyama. Düşünsenize aradaki fark neredeyse 4-5 yıllık yakıt parasına eşit. En kolay satılacak modeldir. Benzin üzecekse LPG dönüşümü en mümkün araçtır. 1.0 EB için önerdiğim modele göre neredeyse 30.000 TL fark vermek gerekecek ki bu ancak delilik olarak nitelendirilebilir. 1. Yaşanılan yer yokuşlu ise atmosferik motora lanet olsun denip 1-2 aya satışa çıkarılacaktır. Deniz kenarı düz ayak ise performans idare eder. 2. TrendX ile Style arası 10 bin fiyat farkı ancak Forda yakışır bir arsızlık . Ancak herkes sizin gibi değil bulamayan bulamaz o kararan aynayı netekim ben japon arabalarım için bulamamıştım. Style da perde hava yastıkları var. Çocuk torun vs arka koltukta taşınıyorsa bence style alınsa iyi olur. 3. En kolay satılacak focus modeli güzel fiyatlı düşük km li, boyasız 1.6 dizeldir diye düşünüyorum. 1.6 atmosferik düz vites ikinci elde o kadar tutulmaz ama otomatiği tutulur. 4. Başka yok zaten. Otosan da onun için getiriyor. Çevrilsin diye. 5. Yorum yok ama herhangi bir arabayı almak delilik olmalı. Eğer amaç bir yerden bir yere gitmezse dacia da aynı şeyi yapar. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ugur K. Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 (düzenlendi) Bütün yorumları okudum teşekkür ederim hepinize. Arkadaşlar inanın duymak istediğim benzinli değil bilmiyorum neden bende benzinli istiyorum ısrarla, eskiden hani derlerdi ya benzinden şaşma diye işte kafamda o kalmış belliki. Özür diliyorum hepinizden yanlış anlaşıldıysam. Çoğu kişi bana dizel öneriyor vardır bir bildikleri elbet. Benzinle yeterince bilgi aldım biraz da dizel sormak istiyorum maruz görürseniz. Bu ford focus sedan 2015-2017 makyajlı kasalar turbo dizel midir hepsi? Birde merak ettiğim. 1.5L TDCi 120ps 300nm iken 1.6L TDCi 115ps 270nm nasıl olabiliyor. Bunuda Manuel 6 vites olarak ele alırsak benzinliye göre nasıl bir performansım olur? Çok fazla okudum kalkışta dizel rahat önde gider ama sonra benzinli basıp gider deniyor. Rampa yukarı nasıl bir performans elde edilir ve 1.6 olmasına rağmen neden kayıp mevcut 1.5e göre acaba? Teşekkür ederim Kasım 21, 2017 Ugur Ş. tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan erden Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Bütün yorumları okudum teşekkür ederim hepinize. Arkadaşlar inanın duymak istediğim benzinli değil bilmiyorum neden bende benzinli istiyorum ısrarla, eskiden hani derlerdi ya benzinden şaşma diye işte kafamda o kalmış belliki. Özür diliyorum hepinizden yanlış anlaşıldıysam. Çoğu kişi bana dizel öneriyor vardır bir bildikleri elbet. Benzinle yeterince bilgi aldım biraz da dizel sormak istiyorum maruz görürseniz. Bu ford focus sedan 2015-2017 makyajlı kasalar turbo dizel midir hepsi? Birde merak ettiğim. 1.5L TDCi 120ps 300nm iken 1.6L TDCi 115ps 270nm nasıl olabiliyor. Bunuda Manuel 6 vites olarak ele alırsak benzinliye göre nasıl bir performansım olur? Çok fazla okudum kalkışta dizel rahat önde gider ama sonra benzinli basıp gider deniyor. Rampa yukarı nasıl bir performans elde edilir ve 1.6 olmasına rağmen neden kayıp mevcut 1.5e göre acaba? Teşekkür ederimTurbosuz dizel motor olmaz. Motor farkı ise geliştirilmiş yada çift turbo kullanım farkıdır.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ali Danacı Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 1.5 TDCI yeni nesil motor 1.6 TDCI eski nesil motor. TDCI'nin manası Turbo Diesel Common Rail Injection demek. 1.6 tdci de güç kaybı yok. İsteseler 160 hp yaparlar. Lakin başka sebeplerden ötürü Ford bunu yapmıyor. Yapanlar var bkz. Renault, Honda... Bunun yerine şimdilik 1.5'i geliştiriyorlar. 1.5 manuel 120 hp Avrupa'da satışta. Türkiye'de yok. Diğer konu ise günümüzde kaputun altındaki motorun ne olduğu nasıl çalıştığı önemsiz. Bende siz 20 sene öncesi gibi düşünmeyip motor hacmini görmezden gelerek sadece Güç-Tork değerlerine bakın. İnanın daha hızlı sonuca varırsınız. Bana göre öncelik sırası 1. İlla Focus ise 1.5 TDCI 2. İlla Focus illa manuel ise 1.6 TDCI 3. İlla Focus illa benzinli ise 1.0T 4. İlla Focus illa LPG ise 1.6 Ti-Vct 5. İlla benzinli ise %90 VAG Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 23 dakika önce, Ugur Ş. yazdı: benzinliye göre nasıl bir performansım olur? Çok fazla okudum kalkışta dizel rahat önde gider ama sonra benzinli basıp gider deniyor. Nasıl bir yarışa katılmayı düşünüyorsunuz? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2017 Bir saat önce, Ugur Ş. yazdı: Bütün yorumları okudum teşekkür ederim hepinize. Arkadaşlar inanın duymak istediğim benzinli değil bilmiyorum neden bende benzinli istiyorum ısrarla, eskiden hani derlerdi ya benzinden şaşma diye işte kafamda o kalmış belliki. Özür diliyorum hepinizden yanlış anlaşıldıysam. Çoğu kişi bana dizel öneriyor vardır bir bildikleri elbet. Benzinle yeterince bilgi aldım biraz da dizel sormak istiyorum maruz görürseniz. Bu ford focus sedan 2015-2017 makyajlı kasalar turbo dizel midir hepsi? Birde merak ettiğim. 1.5L TDCi 120ps 300nm iken 1.6L TDCi 115ps 270nm nasıl olabiliyor. Bunuda Manuel 6 vites olarak ele alırsak benzinliye göre nasıl bir performansım olur? Çok fazla okudum kalkışta dizel rahat önde gider ama sonra benzinli basıp gider deniyor. Rampa yukarı nasıl bir performans elde edilir ve 1.6 olmasına rağmen neden kayıp mevcut 1.5e göre acaba? Teşekkür ederim 1.5 dizel motor Eu6 emisyon normlarını karşılayan yeni teknoloji bir motor . Daha güçlü daha ekonomik dolayıısyla daha pahalı. Bunun düz vitesi de 270 Nm torklu, otomatiği ise 300 (şanzıman dayanımı nedeniyle düz viteste düşük tork tercih etmiş Ford mühendisleri). Bize sadece otomatiği geldiği için tork 300 görünüyor.Düz vitesi gelse o da 270 Nm tork olacaktı. 1.6 dizel motor ise Eu5 emisyon normunda. Şu an AB dahilinde satışı yok. Çünkü Eu5 araç satılamıyor. 1.6 dizel 1.6 benzinliye göre çok atak hissettirir. Rampaları şimşek gibi çıkar. 1.6 benzinli ise devrini aldı mı (yüksek hız yüksek devirlerde mesela ototyollarda mesela pistlerde ) performans olarak yeterli olur. Ancak performanslı kullanımda berbat bir ekonomisi olur. - Dizel gürültülüdür. Bunu sevmiyorsanız almayı düşünmeyin . Makyajlı kasa biraz daha sessiz ve izolasyonu iyi ama o fark verilir mi bilemeyeceğim. - Yaşadoığınız yer çok yokuşlu ise 1.6 benzinliyi düşünmeyin derim. Ya da en azından bir deneyin. Gerçekten rampa kalkışlarında falan yetersiz kalabilir. İlk günler muhakkak stop ettirirsiniz. - LPG çevrimi düşünüyorsanız 1.6 benzinliyi alın. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap