Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.


onderpeker

Önerilen Mesajlar

Aha... Yukarıdaki tabloya göre ben çok cıvık mıçmışım.. :)

Arabayı temmuzda aldım bugün itibari ile 2400 km de falan. 8 ayda 2400 km.. Yılda 3600 km eder.. 30 yılda falan ödermiki acaba aradaki farkı. :D

sizinki iyiymiş.. :D Biz 3(4) ayda 750 km.. :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

BU

Mantıklı sınırlar dahilinde olmak kaydıyla, araç kullanımında hem ekonomik ve hem de keyifli sürüş yapılabileceğini çok kez kendi kendime de olsa ispatlamışımdır.

Özellikle Focus gibi bir otomobiliniz (Mk1,2,3 farketmez) varsa şayet 10 yıldır uyguladığım aşağıdaki sürüş karakteri herkesi tatmin edecektir diye düşünüyorum:

---> Düz yolda sakin kullanmak (Ekonomik)

---> Virajlarda hız kesmeden (fizik kurallarına karşı gelmeden) yol almak (Ekonomik - Keyifli)

---> Arada bir trafik ışıkları sonrası devirli kalkmak (Keyifli)

---> çok yüksek olmayan, trafik kuralları dahilinde "süratli" uzun yol yapmak (Ekonomik - Keyifli)

---> Yüksek süratin ve devirli araç kullanmanın doğaya ve cebinize zarar verdiğinin bilincinde araç kullanmak (Tamamen Ekonomik)

---> Ve en Önemlisi EuroNCAP testlerinden 5 yıldız alan araçlarımızın aslında o testlerde Önden çarpmada yalnızca 64km/h hızla, yandan çarpma testinde ise yalnızca 50km/h yol aldığını, gündelik kullanımlarımızda bu değerlerin çok çok üstünde seyahat ettiğimizi ve can güvenliğimizin çok çok tehlikede olduğunu hiç unutmamak (Yaşam Sevinci)

gibi düşüceler ve taktikler hepimiz için Önemlidir diye düşünmekteyim.

Yakup, benzinli-dizel tartışmalarına kızıyor ancak yeri gelmişken ben de bir iki laf etmek isterim. Dizellerin ilk zamanlarında fiyat farkı şimdiki gibi uçurumlarda olmadan Önce senede 25000km yapan bir insan için mantıklı olabilirdi dizel araç almak. Ancak şimdiki fiyatlar gÖz Önüne alındığında dizel araç verilen ekstra paradan başka birşey değil gibime geliyor. Bir miktar daha para cepten çıkarılacaksa hem keyifli hem de gÖrece ekonomik olan Ecoboost'a yÖnelinmeli diye düşünür dururum.

Aşağıda gün itibariyle güncellediğim Ti-VCT -- TDCi karşılaştırmamı bulabilirsiniz...

post-395-0-05166200-1329335667_thumb.png

TABLO çOK İYİ BİR çALIŞMA OLMUŞ

YILDA 25000 KM RAHAT YAPARIM SON 10 YILLIK ORTALAMAM VE 2006 TDCİ FOCUS U SATMAYA KARAR VERİNCE AYNI HESABI YAPTIM VE ALACAĞIM ARACA DA EN AZ 4 YIL BİNECEĞİMİ DE HESAP EDİNCE TAM çİZGİDE İDİM VE YİNE BİR TDCI ALDIM

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benzin dizel kıyaslaması yapan arkadaşlara en azından focus3 kıyaslayanlara bende hem benzinl hem dizel focuz3 var.size şukadarını söyleyim dizel şehir içi (çogunlukla seri kullanım)6.4 lt.benzinli 9.5 lt (coğunlukla sakin kullanım)yakıyor.kullanım mesafeleri ve şartlar hemen hemen aynı.ben size şu kadarını söyleyim dizelin gözünü seveyim.dizel km ye 250 kuruşu gecmedi benzinli ise kmye 460 kuruşun altına inmedi.bence arada 8-9 binlira fark olmasına ragmen yılda 10 bin km den fazla yol yapılacaksa her türlü dizel derim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup, benzinli-dizel tartışmalarına kızıyor ancak yeri gelmişken ben de bir iki laf etmek isterim. Dizellerin ilk zamanlarında fiyat farkı şimdiki gibi uçurumlarda olmadan Önce senede 25000km yapan bir insan için mantıklı olabilirdi dizel araç almak. Ancak şimdiki fiyatlar gÖz Önüne alındığında dizel araç verilen ekstra paradan başka birşey değil gibime geliyor. Bir miktar daha para cepten çıkarılacaksa hem keyifli hem de gÖrece ekonomik olan Ecoboost'a yÖnelinmeli diye düşünür dururum.

çok ayrıntılı ve güzel hazırlanmış tablo için teşekkür ederim.

Ancak

1. Amortismanı değerlendirirken alış fiyatının ikinci elde satış fiyatına Önemli Ölçüde yansıdığını,

2. Dizel bakımlarının gÖreceli pahalı olduğunu,

3. DPF'nin doğru kullanılmazsa sıkıntı ve masraf yaratabileceğini,

4. Aşırı soğuklarda dizelin pratikte işlevsiz hale geldiğini unutmamak lazım.

Motor seçiminde ekonomik olmanın Ötesinde de beklentiler olabiliyor. Ben de dizel yerine EB fikrine katılan ve bunu gerçekleştirmiş biriyim.

Dizelin yüksek torkuna karşın kısıtlı devir aralığı, yeni modellerde pek hissedilmese de turbo boşluğu ve gürültülü çalışma gibi olumsuzlukları kullanım zevkini olumsuz etkiliyor.

Ben de EB ile TDCi'yi kıyaslayan ama yılda 15000 km esaslı bir tablo yaptım, ayrıca formüllü bir Excel tablosu olarak da buradan indirebilirsiniz: http://www.MegaShare.com/3943018

(Belki Yakup dosyayı direkt mesaja ekler???)

Herkes değerleri değiştirerek kendi hesaplamasını yapar bÖylece.

t_ketim.jpg

Bende de amortisman için en kÖtü şartlarda yaklaşık iki yıl geçmesi gerekiyor, EB'un keyfi için ben gÖze alırım.

Düzeltme: Tablodaki hatalı hesaplama, geri dÖnüş süresi kısaldı (maalesef :P)

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tekrar ilk mesaja dönecek olursak Style HB Ti-Vct 1.6 Powershift sahibi olarak, değerlere sevindiğimi söyleyebilirim. genel olarak sakin bir sürüş karakterine sahibim. umuyorum aynı değerlere ulaşabilirim.

kaldı ki, şu soğuk havalarda, TDCI sahibi arkadaşlar ile yakın değerlerde yaktığımızı düşünürsek yine sevindirici haberler bunlar. henüz tam açılmamış, devamlı soğuk motor ve şehiriçi kullanım 10.5 civarı tüketim. 10.3'e filan iniyor zaman zaman...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

çok ayrıntılı ve güzel hazırlanmış tablo için teşekkür ederim.

Sayın Hocam, eklediğiniz bilgilerle daha da açıklayıcı hale geldi.

Hem kullanım keyfi açısından hem de sözünü ettiğiniz olumsuzluklardan dolayı size sonuna kadar katılıyorum. Otomatik vites almak zorunluluğum olmasa tercihimi EB'den yana kullanacaktım. Ancak eşime söz verdiğim için ve Ford'da PS şanzımanı yalnızca Ti-VCT üniteye entegre ettiği için pek fazla seçeneğim kalmadı.

Şimdiki şartlarda bile aracımı 4 yıldan az kullanacağımı düşünürsem -biraz da mental olarak düşünmeye zorlarsam kendimi- amortisman sürem dolmadan aracımı elden çıkarmış olacağım ki TDCi ünite için fazladan ödemiş olabileceğim meblayı da taksitlere yayarak benzinli bir aracın konforunu yaşamış olacağım.

Sanırım firmalar tarafından yapılmaya çalışılan da yaklaşık olarak bu bahsettiklerimiz. Bir insan normal kullanım alışkanlıklarında aracını yılda 25.000km kullanırsa 4 yıl sonunda Ti-VCT olsun TDCi olsun veya EB olsun hemen hemen aynı toplam tüketime sevkediliyor. Karar verilmesi gereken bu 4 yıl süresince aracın neyinden keyif alınacağı...

onderpeker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla ben 10.000 km falan yapmıyorum,çok uzun yol maceramda olmuyor,sıklıkla kısa mesafeli yoğun trafikli şehir içi kullanımdayım...Şu anda ortala yakıt tüketimim 9.5 ,ortalama hızım 18 Km....Şunu anladım ki dizel soğuk havada kısa kullanımda hiç de az yakmıyor ve benzinliye göre aman aman bir fark sağlamıyor...Ama öte yandan benzinliden sürüş keyfi konusunda farklı da değil,ben çok memnunum,ne ses var ne titreşim....Sadece sabah ilk çalıştığında biraz tırıltı oluyor ama en fazla 5 dakika sonra hiçbir ses duymuyorsunuz,öte yandan rampalardaki çekiş gücü muhteşem...Dizel aldığıma çok memnunum....

Bu arada ben daha şampiyon olamadım çünkü bu kadar kısa mesafelerde kullandığım için ortala hız yıldızı hem eksik kalıyor...Araba hızını alamıyorki,tam hızlancam zırt durmak zorunda kalıyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben genel kanının aksine çok km yapana değil az km yapana dizel öneririm..çünkü 100bini geçmiş bir ford dizelini satmak ölüm oluyor (sattım ordan biliyorum) ..Alıcılar cüzzamlı gibi kaçıyor 100bini geçmiş dizelden yok motor biter yok turbo patlar yok enjektör ister vs vs.. 115binde cmax sattım. Ben de büyük çoğunluk gibi 50 binde 70 binde falan ara ara kafa ilanlar vermiştim. Bu km lerde arabaya talip çok çıkmıştı hatta güzel para verenler de çıktı ama 100bini geçti mi geçmiş olsun..

Bir ford dizelini 70bin olmadan elden çıkarmak lazım. Yılda 30bin yapıyorsanız . Bu aşağı yukarı 2 yıla tekabül eder.

4 sene sonra 40binde falan bir dizeli satmaya kalksanız ; havada kaparlar istediğiniz fiyatı da hemen verirler.

Zaten çok km yapana orta donanım atmosferik LPGli araç en iyisi..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben hala satamadım Bora abi tam 6 gün oldu :yeah: ve benim bütün kriterler uyuyor fazlasıyla.

Satarsın satarsın merak etme...Şu sıralar piyasa biraz durgun...Ayrıca sakın satamıyorum diye fiyat kırma....Ankarada olsaydı o araba çoktan satmıştın,Zonguldaktan satmak zor olur....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Satarsın satarsın merak etme...Şu sıralar piyasa biraz durgun...Ayrıca sakın satamıyorum diye fiyat kırma....Ankarada olsaydı o araba çoktan satmıştın,Zonguldaktan satmak zor olur....

Haklısın abi dediğin gibi durgun piyasa,biraz fiyat kırdım ama değişen pek bişiy yok kafamda hala aynı rakam ama 500tl düşürdüm göze hoş gözüksün diye sadece :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

soran oluyorda fiyattan mı kalıyor yoksa hiç mi aranmıyor...

Arayan yok diyebilirim msj yoluyla ulaşıyorlar ne kadar ciddiye alınabilirki?adam araba alcak msj atıyor sadece.Bizim bu bölgede tanıdık arkadaşlar falan var onlardan ilgilenenler varda fiyat konuşacak kadar olmadı henüz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.