İsmail Doğanay Oluşturma zamanı: Aralık 4, 2017 Raporla Share Oluşturma zamanı: Aralık 4, 2017 İyi günler Arkadaşlar aracımın trigerini,devir daim pompasını ve v kayışını değiştirecem Triger=Dayco,devir daim=skf, v kayışı Conti 330 lira fiyat aldım Triger= Orijinal,devir daim=pierbug,v kayışı=conti 355 lira sizce hangisini tercih etmeliyim birde bu orjinal ürünü nasıl anlayabiliriz Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Aralık 4, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 4, 2017 13 dakika önce, Doğan Kestel yazdı: bir parçanın orjinalini yetkili servisten başka bi yerde bulamazsınız diye biliyorum ben. ozel servislerde yada parcacilarda orjinal diye satilan orjinal degil ama birebir kopya oldugu icin anlasilmaz diye tahmin ediyorum. Hayır tabii, piyasada bulabilirsiniz. Geneli FoMoCo amblemlidir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Uğur Akdaş Yanıtlama zamanı: Aralık 4, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 4, 2017 80 bin km kullanacağınız 2 parçaya 20-30 tl fazla verip orijinal almak tabiki daha mantıklı bence. Aslında ne alırsanız alın, fark cebinizi zorlamayacaksa daha mantıklı Bunun dışında kayışlar için Dayco kalitelidir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 İsmail Doğanay Yanıtlama zamanı: Aralık 4, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 4, 2017 2 saat önce, Uğur Akdaş yazdı: 80 bin km kullanacağınız 2 parçaya 20-30 tl fazla verip orijinal almak tabiki daha mantıklı bence. Aslında ne alırsanız alın, fark cebinizi zorlamayacaksa daha mantıklı Bunun dışında kayışlar için Dayco kalitelidir. İşin enteresan tarafı orjinal satan kişi daycoyuda öneriyor fark yok arada diyor ? bir çıkmaza girmiş gibi oldum herkes bişey söylüyor Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Bedirhan Doğan Yanıtlama zamanı: Aralık 4, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 4, 2017 4 saat önce, Doğan Kestel yazdı: bir parçanın orjinalini yetkili servisten başka bi yerde bulamazsınız diye biliyorum ben. ozel servislerde yada parcacilarda orjinal diye satilan orjinal degil ama birebir kopya oldugu icin anlasilmaz diye tahmin ediyorum. Bulunur, neden bulunmasın ki? Yetkili servis de Otosan’dan alıyor, parçacı da Otosan’dan alıyor. Ford aracı üretirken Dayco’ya (veya başkasına) ürettirir üzerine FoMoCo yazar. Değişim zamanı gelince sırf üzerinde FoMoCo yazdığı için aynı kayışa daha fazla ödemek pek mantıklı değil. Dayco yazıyorsa içinizi ferah tutun, takın gitsin. Ayrıca, orjinal olmayan bazı parçaların orjinalinden daha sağlam ve dayanıklı olduğunu düşünüyorum. Örneğin BSG marka Z-rotu eskitememiştim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2017 (düzenlendi) Triger kitinin yetkili serviste orijinal parça ile değişmesinden yanayım. İşçilik ve/veya parça hatası olma ihtimali çok yüksek. Trigerin kopma,boşa çıkma durumunda çok ciddi masraf açarsınız. Parça satıcısı ustayı kötüler, usta parçayı kötüler. Yetkili serviste yaptırdığınızda parça ve işçilik garantisi olacağından hiç başınız ağırmaz. 300-500 TL fazla verirsiniz, bu kaçınılmaz fakat kafanız rahat olur. Dip not: Trigeri dışarda değiştirecekseniz de Dayco almayın Aralık 5, 2017 Çağlar Sertan KASIMOĞLU tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2017 5 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı: Dip not: Trigeri dışarda değiştirecekseniz de Dayco almayın serviste takılan dayco değil mi? hiç mi olmadı? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Uğur Akdaş Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2017 17 saat önce, Bedirhan Doğan yazdı: Bulunur, neden bulunmasın ki? Yetkili servis de Otosan’dan alıyor, parçacı da Otosan’dan alıyor. Ford aracı üretirken Dayco’ya (veya başkasına) ürettirir üzerine FoMoCo yazar. Değişim zamanı gelince sırf üzerinde FoMoCo yazdığı için aynı kayışa daha fazla ödemek pek mantıklı değil. Ford için OEM üretici olan firmaların ürünleri her zaman kullanılabilir. Ki biraz daha ucuz olduğundan tercih edilebilir. Tabi bunun için üreticileri bilmek gerekir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2017 13 dakika önce, Uğur Akdaş yazdı: Ford için OEM üretici olan firmaların ürünleri her zaman kullanılabilir. Ki biraz daha ucuz olduğundan tercih edilebilir. Tabi bunun için üreticileri bilmek gerekir. Doğru da bu ifade bu haliyle bir işe yaramıyor. Ford fason ürettiriyor, üreticiler arasında Dayco ve Continental var. Hangisini bulursanız kullanabilirsiniz. Ancak ustanın titiz ve işini biliyor olması gerekli. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2017 19 saat önce, Ozan Kar yazdı: serviste takılan dayco değil mi? hiç mi olmadı? Servisten aldığın Ford kutulu Dayco üretimi ile, senin piyasadan alacağın Dayco kutulu ürün arasında fark var. Markalar kendi isteğine göre parça ürettiriyorlar, şöyle ki Ford Dayco'ya 2379 çelikten üretilmiş bilya ile gergi makarası yap, yataklarını 1.2080 çelik ile yap diyebiliyor. Ayrıca her ürünü tek tek testlerine sok diyebiliyor. Dayco'da Ford'a özel malzemelerden üretmiş olduğu parçaları satıyor. Kendisi ise her 100'lük partiden sadece 3 tanesini teste sokuyor, bu 3 parçada hata yoksa tüm partiyi hatasız olarak kabul ediyor.Ford'a ürettiği gibi kaliteli çelikler değil, daha uygun fiyatlı, daha kolay işlenebilir çelikler kullanabiliyor. Ve en önemlisi Dayco Türkiye birimine ulaşmak, kopan triger kayışının zarar verdiği motorun bedelini alabilmek çok çok zor. Bu yüzden trigerde Dayco markasını tercih etmemek doğru olur. V kayış gergisi, V kayışı olarak satın alınabilir, kopsa en fazla yolda bırakır, gidip sıfırdan gergi ve kayış alırsınız, biraz güçlüyseniz kendiniz bile takarsınız V kayışını. Triger için bunu söylemek mümkün değil, subaplar açıkken trigerin kopması durumunda komple motor değişimine kadar gidiyor olay. Kafam rahat olsun, koparsa muhattap bulabileyim, canım yanmasın diyorsanız biraz daha paraya kıyıp yetkili serviste değiştirmek en mantıklısı... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2017 Bir saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı: Kafam rahat olsun, koparsa muhattap bulabileyim, canım yanmasın diyorsanız biraz daha paraya kıyıp yetkili serviste değiştirmek en mantıklısı... Şunlardan emin miyiz? - Tüm yetkili servisler Otosan ithalatı orijinal parça mı kullanıyor, yoksa piyasadan alım yapıyor mu? - Yetkili servis parça garantisi verirken, olası zararlarını da karşılamayı kabul ediyor mu? Canlı örneği var mı? - OEM özelliği taşıyan üretici, markaya uyumlu ürünü kendi markası altında satarken gerçekten ikinci kalite mal mı veriyor piyasaya? Bu bilginin kaynağı ne? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2017 (düzenlendi) 4 saat önce, Cem Boneval yazdı: Şunlardan emin miyiz? - Tüm yetkili servisler Otosan ithalatı orijinal parça mı kullanıyor, yoksa piyasadan alım yapıyor mu? - Yetkili servis parça garantisi verirken, olası zararlarını da karşılamayı kabul ediyor mu? Canlı örneği var mı? - OEM özelliği taşıyan üretici, markaya uyumlu ürünü kendi markası altında satarken gerçekten ikinci kalite mal mı veriyor piyasaya? Bu bilginin kaynağı ne? 1) Yetkili servislerde orijinal parça kullanmak zorunda. Yetkili servis kendisi risk alıp yan sanayi takıyorsa bununla ilgili başına gelebilecek her türlü sorunu karşılamak zorunda. Şöyle ki bakım yapılırken yetkili servis yan sanayi hava filtresi taktı, hava filtresinden kaynaklı yada başka bir sebepten kaynaklı turbo bozuldu. Araç kullanıcısı başka bir yetkili servise götürdü, yan sanayi hava filtresi takıldığı tespit edildiğinde masrafları bakımda yan sanayi hava filtresini takan servise iletirler, iletiyorlar da. 2) Trigerin kopmasında kullanıcının kullanım hatası yapması çok zor. Ancak dizel araçla 5. viteste 4000 devirde giderken kazayla yada bilerek 3. vitese atıp, devri aniden 7000 lere çıkartırsanız kopar. Yüksek devirde ECU'da arıza kaydına yol açar, diagnostic bağlantısıyla tespit edilir. Diğer türlü yetkili serviste eksiksiz yapılacak bakımların minimum 1 sene yasal garantisi mevcut, Ford 2 sene veriyor diye biliyorum. Bu tür olaylarda direkt Otosan müdahalesi oluyor. 3) Her tedarikçi piyasaya ikinci kalite malzeme veriyor demek yanlış olur fakat çoğu tedarikçi bu şekilde yapıyor. Detaylı bilgiyi özelden yazıyorum hocam kanıtlarla beraber Aralık 6, 2017 Çağlar Sertan KASIMOĞLU tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2017 4 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı: Servisten aldığın Ford kutulu Dayco üretimi ile, senin piyasadan alacağın Dayco kutulu ürün arasında fark var. Markalar kendi isteğine göre parça ürettiriyorlar, şöyle ki Ford Dayco'ya 2379 çelikten üretilmiş bilya ile gergi makarası yap, yataklarını 1.2080 çelik ile yap diyebiliyor. Ayrıca her ürünü tek tek testlerine sok diyebiliyor. Dayco'da Ford'a özel malzemelerden üretmiş olduğu parçaları satıyor. Kendisi ise her 100'lük partiden sadece 3 tanesini teste sokuyor, bu 3 parçada hata yoksa tüm partiyi hatasız olarak kabul ediyor.Ford'a ürettiği gibi kaliteli çelikler değil, daha uygun fiyatlı, daha kolay işlenebilir çelikler kullanabiliyor. Ve en önemlisi Dayco Türkiye birimine ulaşmak, kopan triger kayışının zarar verdiği motorun bedelini alabilmek çok çok zor. Bu yüzden trigerde Dayco markasını tercih etmemek doğru olur. V kayış gergisi, V kayışı olarak satın alınabilir, kopsa en fazla yolda bırakır, gidip sıfırdan gergi ve kayış alırsınız, biraz güçlüyseniz kendiniz bile takarsınız V kayışını. Triger için bunu söylemek mümkün değil, subaplar açıkken trigerin kopması durumunda komple motor değişimine kadar gidiyor olay. Kafam rahat olsun, koparsa muhattap bulabileyim, canım yanmasın diyorsanız biraz daha paraya kıyıp yetkili serviste değiştirmek en mantıklısı... Danke, anlaşılmıştır Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Erhan Erten Yanıtlama zamanı: Mart 10, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 10, 2018 Bugün triger seti(dayco) v kayışı(ford), devirdaim(pri..) değişti. Çıkan triger kayışına ustalar şaşırdı en ufak bir yıpranma görmediler fomoco marka idi. Değiştireceklere önerim kesinlikle fomoco marka triger almalarıdır. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ali Güvenç Yanıtlama zamanı: Mart 10, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 10, 2018 4 saat önce, Erhan Erten yazdı: Bugün triger seti(dayco) v kayışı(ford), devirdaim(pri..) değişti. Çıkan triger kayışına ustalar şaşırdı en ufak bir yıpranma görmediler fomoco marka idi. Değiştireceklere önerim kesinlikle fomoco marka triger almalarıdır. Aracın km,sini ve trigerin ne kadar zamanda değiştiğini söyler misiniz? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Serdar Eryürekli Yanıtlama zamanı: Mart 10, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 10, 2018 4 saat önce, Erhan Erten yazdı: Bugün triger seti(dayco) v kayışı(ford), devirdaim(pri..) değişti. Çıkan triger kayışına ustalar şaşırdı en ufak bir yıpranma görmediler fomoco marka idi. Değiştireceklere önerim kesinlikle fomoco marka triger almalarıdır. Tabi bulurlarsa alsınlarda... Marka ile pek alakası yok. Daha çok kullanım ile ilgili. Ben 7 yıl oldu 75.000 km de değiştirmek istedim (dayco) daha yazıları üstündeydi. Bu arada farklı konuda faturanızı inceledim; çok iyi fiyata triger seti almışsınız. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Soru
İsmail Doğanay
İyi günler
Arkadaşlar aracımın trigerini,devir daim pompasını ve v kayışını değiştirecem
Triger=Dayco,devir daim=skf, v kayışı Conti 330 lira fiyat aldım
Triger= Orijinal,devir daim=pierbug,v kayışı=conti 355 lira sizce hangisini tercih etmeliyim birde bu orjinal ürünü nasıl anlayabiliriz
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 19 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap