Ogün Özemre Oluşturma zamanı: Aralık 9, 2017 Raporla Share Oluşturma zamanı: Aralık 9, 2017 Merhaba arkadaşlar. Bilenleriniz vardır yakın zamanda 7 senelik yol arkadaşım canım focusum ile ufak çaplı bir kaza yaptım. Şükür yolda bırakmadı o haliyle o işyerinden öbür işyerine hayatın koşturmacasında taşıyor beni. Yıl başından sonra arabayı yaptırıp satma planım var. Kendisi 200 bine geldi. Artık yenileme zamanı geldi diye düşünüyorum. Kamp ve karavancılık hobim olduğundan. Çadırdan karavana terfi etme planlarımda var yakın gelecekte. Ve alacağım otomobili de buna göre seçmek istiyorum. 2013 model civarı Volvo V60 1,6D almaya karar verdim. Düz vitesi birkaç tane var. Hatta bir tanesinde çeki demiri bile hazır takılı. Ama hem seçim şansım daha fazla olduğundan hemde daha donanımlı araçlar olduğundan powershift şanzımanlı olan V60 lar daha bir aklıma yatıyor. Şimdi asıl kafamı kurcalayan soru şu. alacağım karavan 740 kg olacak ancak kamp yüküyle 1 tona yaklaşır. Powershift şanzıman bana bu konuda problem çıkartır mı ? Powershift şanzımanlı Ford araçlarınızda şimdiye kadar yaşadığınız problem varmı ? Bir beyin problemi okudum bir kaç sefer. Mekanik olarak sıkıntı yaşayanıız oldu mu bu şanzıman ile ? V60 ın düz vitesinimi düşünsem acaba ? Yada mk3 yada 3.5 SW focus mu düşünsem ? Kararsız kaldım size danışmak tecrübelerinizden yararlanmak istedim Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Uğur Akdaş Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2017 1.6 115 Hp dizel ve otomatik şanzıman bence şehir içerisinde yada uzun yolda birkaç kişi ve belki biraz bagaj yükü gibi bir mühendislik hesabı ile tasarlanıp üretilmiş makinalardır. Bunun arkasında fazladan 1 tonluk yük çekişi mahvedip frenleri çok ısıtabilir. Tırmanırken bayılmalar ve kavramadan kokular, inerken frenden balata kokuları olabilir. Hacim, güç ve tork olarak daha sağlam birşeyler gerekebilir. Tecrübe etmiş yada teknik olarak bilgili olanlardan umarım daha faydalı yanıtlar alırsınız. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2017 Alacağım karavan kendinden fren sistemli. Frenlerden yana sıkıntı yaşamam. Çekiş açısından tork ile ilgili bir sıkıntım yok. 1,4 tdci fiesta ile 1,3 multijet palio ile fiorino ile 750-1000 kg arası karavan çeken arkadaşlar var. Çok dik rampalar ve dur kalk yapılacak rampalar harici sorun yaşayacağımı sanmıyorum. Maksimum 3 ton olacak katar ağırlık 270 nm yeterli gelir. Zaten hız önemli değil. Yorulduğum yerde yatar uyurum kaplumbağa misali. Ülkedeki vergi politikası ile yüksek hacim düşünmüyorum. Benim için tek önemli olan PS şanzımanın 1 ton yük çekerken bana sıkıntı çıkartıp çıkartmayacağı. Normalde çıkartsın fazla dert etmem ama tatilimin ortasında çıkartırsa o zaman çok üzer beni. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 Volvo 6 ileri Geartronic otomatik şanzıman Volvo verilerine göre 1500-1600 kg kendinden frenli yük çekebiliyor. Ford 1.5 dizel PS içinse aynı değer 1200 kg. Bu sanırım Volvo için de farklı değildir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Erhan Er. Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 2.0 tdi a4 allroad yada a4 avant düşündünüz mü? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 2 dakika önce, Erhan Er. yazdı: 2.0 tdi a4 allroad yada a4 avant düşündünüz mü? Düşünmek yetse akla neler geliyor da alış ve ikame bedelleri üzüyor. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Erhan Er. Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 14 dakika önce, Cem Boneval yazdı: Düşünmek yetse akla neler geliyor da alış ve ikame bedelleri üzüyor. Düşünüp bırakıyoruz 2013 V60 powershift 90-95k civarında galiba.. AUDRIVE 'dan, A4 AVANT 2.0 TDI 143 hp Multitronic PI İlan No: 448109962https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-audrive-dan-a4-avant-2.0-tdi-143-hp-multitronic-pi-448109962/detay Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 42 dakika önce, Cem Boneval yazdı: Volvo 6 ileri Geartronic otomatik şanzıman Volvo verilerine göre 1500-1600 kg kendinden frenli yük çekebiliyor. Ford 1.5 dizel PS içinse aynı değer 1200 kg. Bu sanırım Volvo için de farklı değildir. Çekmeden yana sıkıntım yok. Ah bir şanzımana güvensem ? Büyük ihtimalle düz vitesine bakacağım. En fazla debriyajı erken değiştiririm. Öbür türlü mekatronik aksamların değişimi daha üzücü olur. İş yerinden arkadaşın Caddysinin dsg robotu değişti geçen sene 8000 tl istediler. Yetkili serviste iyi niyet garantisiyle düşürdüler biraz. 35 dakika önce, Erhan Er. yazdı: 2.0 tdi a4 allroad yada a4 avant düşündünüz mü? Ülkedeki vergi politikasından dolayı yüksek hacim düşünmüyorum. Bu tamamen inattan kaynaklı. Yoksa aynı fiyata V60 2,0D var. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-ozel-siparis-ozel-donanim-r-desing-461944731/detay 163 hp 400nm değerleri. Audiden kağıt üzerinde daha avantajlı. Ya Ford ya da Volvo harici otomobil düşünmüyorum. Alıp 7-8 sene belki de daha fazla kullanma düşüncem var. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 26 dakika önce, Ogün Özemre yazdı: Ah bir şanzımana güvensem ? Verdiğim değerler resmi fabrika verileri, yani şanzımanın da buna dayanacağı anlamına geliyor. Ama elbette yüksüz bir arabaya göre aşınma daha fazla olacaktır. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 4 dakika önce, Cem Boneval yazdı: Verdiğim değerler resmi fabrika verileri, yani şanzımanın da buna dayanacağı anlamına geliyor. Ama elbette yüksüz bir arabaya göre aşınma daha fazla olacaktır. 365 günde en fazla 35-40 gün (bayram izinleri senelik izin haftasonu kaçamakları falan). Kullanırkende üzmedikten sonra sıkıntı çıkmaz. Hayırlısı bakalım. 2018 güzel olacak inşallah. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 Cem abinin verilere ek 1.6 tdci PowerShift S60'ın frenli çekme kapasitesi 1300 kg, frensiz 750 kg. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 10, 2017 Ranger Uzun yol ve kamp hayatı için çok mu rahatsız olur. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2017 1.6 dizelde kullanılan powershift şanzıman her çift kavramalı şanzıman gibi kavrama aşınmasından kaynaklı sorunlar yaşatıyor. Şanzıman yağını düzenli değişmek gerekiyor. Aşınınca kavramayı değiştiririz diye düşünüyorsanız maliyetini de göz önünde bulundurmanız lazım, yetkili servislerde 6000-7000 TL civarında maliyet çıkıyor kavrama için. Bakımların tamamı yetkili serviste yapılmış, eksiksiz ve düzenli ise 5 yıl/150.000 km kadar iyi niyet garantisinden faydalandırıyorlar çoklu kavrama ünitesini. Karavan çekecek isem son seçimim çift kavramalı şanzıman olurdu. İllaki otomatik isteniliyorsa 2.0 dizel tam otomatik veya 1.5 benzinli tam otomatik bakılabilir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2017 Yerinde olsam sanırım manuel bakardım@Ogün Özemre 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Misafir Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2017 Karavan sevdanız varsa devamlı biyerlere gideceğiniz anlamına geliyo. Bu nedenle otomobil bu iş için çokda uygun degil. Limitlerin üzende yük olmadıkdan sonra bi problem yaratmaz ama; Neden pickup düşünmüyorsunuz? Şöyle 4 yaşında 2.2 ranger (yaş itibari ile mtv de düşük olur). Karavanınızı götüremediğiniz yer kalmaz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap