Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2 1,6 Tdci Hızlanamıyor


EmreYılmaz

Soru

Merhaba 

147.000 KM de 2008 Model Focus 2  1.6 tdci ghia 110 hp aracım var. aracımda son 1000 km dir bazı problemler oluşmaya başladı, sizlerden bu konuda yardımlarınızı rica ediyorum. 

1) Aracım ilk kalkışında aşırı derecede ağırlaşmaya başladı. araç ısınsada aynı ağırlaşma devam etmekte.

2) Araç 2. vitesten 3. vitese atınca düze yolda bile bi anda devirden düşüyor ve hız dibe durmaya başlıyor(2000-2500 devir arası vites atıyorum)

3) Son hızı neredeyse 120 km hıza düştü ne kadar gitsemde 120 km hızı çok geçemiyor.

4) 5. vites 2500 devirde 120 km hızla girdiğim hafif bir rampada bile devir düşmeye başlıyor hız 80-70 km hızlara düşüyor.( araçta tek olduğumda bile)

5) ne kadar devirli girersem gireyim rampada araç direk devir kaybediyor hatta 1. vitesde bile zorlanabiliyor. rampalar çok dik değil.

100,000 km de trigeli değişti, enjektorleri temizlendi, debriyaj balatası 115,000 de değişti. son rutin bakımları 140,000 km de yapıldı. yağı değişti, filtreleri değişti.

*Motorini Shell V power olarak alıyorum.

*aracı dik bir rampada 1. vitese atıp kontağı kapatıp el frenini indirdiğimde kademeli olarak kaçırıyor fakat üçdört kaçırmadan sonra duruyor gibi.(bir arkadaşımın balatayı kontrol etmek için böyle bir deneme yapmamı söylemişti)

 

siz değerli arkadaşlardan başına bu tür bir problem gelen oldumu, sizce çözümü nedir ne veya nelerden kaynaklı olabilir.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
3 saat önce, Cankut Bulut yazdı:

Paller kırılsa etkisi daha büyük olmaz mı? En azından araç içerisindeki yolcularında bunu anlayabilecek düzeyde bir sıkıntı yaratır diye düşünüyorum.

          Benim öyleydi, içini açmıştık , değiştirdik. Kafasına göre performans veriyordu motor. Haklısınız ama bazen anlaşılamıyor. Kullanıcı arabasının performansını daha iyi bildiği için anlaması daha kolay oluyor. Bir de kırılma derken ortadan ikiye ayrılma gibi düşünmeyin. Normal ufak parçalar da olabilir. yamulmalar olabilir. Pervanenin iç kısmında yamulmalar, segmanlarda yamulmalar, vs... Ben değiştirip rahatlamıştım.  

          

Çağdaş Kolcuoğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

          Benim öyleydi, içini açmıştık , değiştirdik. Kafasına göre performans veriyordu motor. Haklısınız ama bazen anlaşılamıyor. Kullanıcı arabasının performansını daha iyi bildiği için anlaması daha kolay oluyor. Bir de kırılma derken ortadan ikiye ayrılma gibi düşünmeyin. Normal ufak parçalar da olabilir. yamulmalar olabilir. Pervanenin iç kısmında yamulmalar, segmanlarda yamulmalar, vs... Ben değiştirip rahatlamıştım.  

          

Bu revizyon size ne kadara mâl olmuştu acaba? Sakıncası yoksa tabii..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
17 saat önce, Cankut Bulut yazdı:

Bu revizyon size ne kadara mâl olmuştu acaba? Sakıncası yoksa tabii..

               O zaman turbo'nun sıfırı orjinal garrett marka tabii, 109 ps lik benimki. Ben hepsi birlikte 1.500 tl ye yaptırmıştım. Ama benim dayımın oğluunun kendi yeriydi o yüzden işçilik vermedim. Şu an olsa sanırım 2.200 olur parçayı siz almak kaydıyla. Ben parçacıdan getirtmiştim turboyu. Servise giderseniz  3.500- 4.000 tl arası bir miktar tutar tahminimce.

--2 dakika sonra eklendi--
12 saat önce, Murat Alasulu yazdı:

Ne kadara patlar yeni turbo bilen var mı aşağı yukarı? 90 beygir 2008 focus. 

           1200-1300 arası sıfır turbo olsa, işçiliğine de 300-350 alsa usta, hesap çıkar ortaya. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

 Servise giderseniz 3.500- 4.000 tl arası bir miktar tutar tahminimce.

--2 dakika sonra eklendi--

           

Serviste turbo değişim ücreti 4 yaş indirimi vs her şey dahil 5300 tl idi 1 ay önce. Buna birde yağ bakımı eklenecek mecbur turboyu değiştirince. 600-700 de o olsa düz 6000 tl. 

Ben 1-2 aya garrett marka turbo alıp kendim değiştirmeyi düşünüyorum. Hafif hafif ıslık sesi geliyor turbodan. Araç 159.xxx de. 

Sıfır turbo 1700 tl civarı internette. Sanayi de parçacıya da sordum 1850 tl fiyat verdi. 

Eren K. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 saat önce, Eren K. yazdı:

Serviste turbo değişim ücreti 4 yaş indirimi vs her şey dahil 5300 tl idi 1 ay önce. Buna birde yağ bakımı eklenecek mecbur turboyu değiştirince. 600-700 de o olsa düz 6000 tl. 

Ben 1-2 aya garrett marka turbo alıp kendim değiştirmeyi düşünüyorum. Hafif hafif ıslık sesi geliyor turbodan. Araç 159.xxx de. 

Sıfır turbo 1700 tl civarı internette. Sanayi de parçacıya da sordum 1850 tl fiyat verdi. 

        Ben tabii biraz daha makul fiyat söyledim. Yağ bakımında, yağ ve filtre ile birlikte hava filtresi de değişir. Tabii hepi birlikte bunlar düz hesap 6000 olabilir. Forumun sponsoru EROL Otomotiv'den de fiyat alın. Forum üyelerine özel indirim de yapıyorlar bildiğim kadarıyla.  Tabii sanayi ustasına yaptırırsanız en az yarı yarıya kazançlı yaptırıyorsunuz. Bu arada siz turboyu kendiniz değiştiremezsiniz. Turbo takmak usta işidir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

        Ben tabii biraz daha makul fiyat söyledim. Yağ bakımında, yağ ve filtre ile birlikte hava filtresi de değişir. Tabii hepi birlikte bunlar düz hesap 6000 olabilir. Forumun sponsoru EROL Otomotiv'den de fiyat alın. Forum üyelerine özel indirim de yapıyorlar bildiğim kadarıyla.  Tabii sanayi ustasına yaptırırsanız en az yarı yarıya kazançlı yaptırıyorsunuz. Bu arada siz turboyu kendiniz değiştiremezsiniz. Turbo takmak usta işidir. 

Erol Otomotive de sorarım tabi ki. 

Usta çok yakın bir abim. Beraber yapıyoruz böyle işleri. Hem yardım etmiş oluyorum hem öğrenmiş oluyorum merakımı gideriyorum. 

Baskı balata, ön amortisörler vb beraber değiştirdik hep. İşin çoğunu o yapıyor tabi ki sadece yardım gereken yerler de ben devreye giriyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
30.07.2018 - 22:31 tarihinde, Murat Alasulu yazdı:

Son bir haftadır benimde turbodan hem ıslık sesi geliyor hem de turbo sanki bi hızlanıyor bi yavaşlıyor gibi araç bi hızlanıp bir yavaşlıyor. Ama bunu araçtakiler anlamıyor ben hissediyorum o kadar az seviyede. Turbo değişir mi yoksa bakım temizlik vs düzelir mi? Bu arada aracım 2008 260bin de. Yaşlandı baya... 

Dün fark ettim ki yukarıda anlattığım problem olduğu anda egzoz duman atıyor. Sonrasında duman kesiliyor. Turbo değil başka sorun var gibi... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.