Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

H7 Ampul Karşılaştırmalı İncelemesi


Önerilen Mesajlar

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Karşıdan gelen sürücüler bu konuda ne düşünüyor acaba?

İşte bunun için zifiri karanlık bir yolda, tabii trafiği bol olan bir yol olmalı, çıkıp bolca tur atıyorsunuz. Kumandadan hem sizin en iyi aydınlatma performansını alabileceğiniz hem de karşıdan gelenlerin selektör yakmayacağı bir ayarı seçiyorsunuz. Bir kaç turdan sonra ideal ayarı bulabiliyorsunuz. Ben bu şekil bir ayarlama yaptıktan sonra, gerekli turları atıp trafiktekilerin nabzını ölçtükten sonra hiç bir sıkıntı yaşamadım. Kumandadan belirlediğim ayarı seçtiğimde muayeneden farlarım kusursuz geçti, karşıdan gelenler rahatsız olmadı ve bu ampullerden de %100 verim aldım diyebilirim. Tabii bu noktada kişisel olarak sorumluluk sahibi olmalısınız ve bencil düşünmemelisiniz. Bu söylediğim ayarlama şeklini suistimal edecekler muhakkak olacaktır ama etmeyecek kişiler için tam verim almaları mümkün.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yaptığınız şey en hafif tabirle yanlış. herhangi bir ampulle yukarı ayarlama yaparsanız daha iyi gösterir zaten. bunun "İşte bunun için zifiri karanlık bir yolda, tabii trafiği bol olan bir yol olmalı, çıkıp bolca tur atıyorsunuz." gibi bir ayarı yok. sıfır konumu ve yapılan ayar bunun doğrusudur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Ozan Kar yazdı:

yaptığınız şey en hafif tabirle yanlış. herhangi bir ampulle yukarı ayarlama yaparsanız daha iyi gösterir zaten. bunun "İşte bunun için zifiri karanlık bir yolda, tabii trafiği bol olan bir yol olmalı, çıkıp bolca tur atıyorsunuz." gibi bir ayarı yok. sıfır konumu ve yapılan ayar bunun doğrusudur.

Uzun ömürlülük esasına uygun üretilen stok ampullerle de aynı yolu denedim fakat o ampuller bu tür bir ayarlamaya zaten yetersiz kalıyor. Yüksek performans ampullerinin diğer herhangi halojen ampullerden en büyük iki farkı; V açısını geniş tutabilmesi ve ışığın ileride son düştüğü yerin karanlık değil aydınlık olmasını sağlamasıdır. Focus'ların üzerinde gelen fabrikasyon ampuller bu iki unsuru minimum düzeyde yapabiliyor. Keza uzun ömürlülük esasıyla üretilen diğer halojen ampuller de bu konuda eksikler. O yüzden her halojen ampulde bu söylemiş olduğum ayar işe yaramıyor.

 

Ek olarak neye göre yanlış ? Kimseden bir kez olsun bile uyari selektoru yemiyorum. Tuvturk muayenesinden kusursuz geciyorum, ustelik muayeneyi yapan calisana ozel olarak sordum far ayarlarinda problem olup olmadigini ve kusursuz oldugunu soyledi. Tum bunlara ek olarak da guvenli gorus mesafesini cok rahat yakalayip trafikte geceleri hem kendi adima hem karsidan gelen adina daha guvenli yolculuk cikarabiliyorum. Eğer ben karşıdan gelenleri düşünmüyor olsaydım yüksek performans halojen ampullerini alıp 1-1,5 senede bir değiştirme zahmetine hiç girmem, kullanımı yasal olan ve göz kör eden led ampulleri takar zaten kendi keyfime bakar, karşımdakileri düşünmezdim. Ben burada sorumluluk sahibi olabilecek ahlaklı insanlara yüksek performanslı ampullerinden nasıl daha iyi verim alabileceğinin yolunu karşıdan gelenleri rahatsız etmeden anlatmaya çalışıyorum. Söylediklerimi tabii ki art niyetli insanlar kötü yönde uygulayıp insanları rahatsız edebilirler ama böyle insanlar her yerde var maalesef. Sizin kisisel fikrinize gore yanlis olabilir saygim var. Ama hem yasal hem ahlaki tum sorumluluklarimi tam anlamiyla yerine getirdikten sonra guvenli surusumu gerceklestirebiliyorsam burada herhangi bir yanlis yoktur diye dusunuyorum.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şöyle yanlış, ben senin arabaya bindim ve 0'ın en üst seviye olduğunu düşünürek/bilerek bu ayara aldım ve sürmeye başladım bu haliyle tamamen hatalı sürmüş oldum arabayı. Sırf buna sebebiyet verilmemesi adına 0'da ayar yapılması bana çok mantıklı geliyor. Burada senaryoya takılmayalım, far çizgisini maksimum yükseklikte sıfırlamak gibi düşünelim.

Fırsat olursa, serviste bunun yönergesiyle alakalı belge varsa bakarım ona dönerim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Şöyle yanlış, ben senin arabaya bindim ve 0'ın en üst seviye olduğunu düşünürek/bilerek bu ayara aldım ve sürmeye başladım bu haliyle tamamen hatalı sürmüş oldum arabayı. Sırf buna sebebiyet verilmemesi adına 0'da ayar yapılması bana çok mantıklı geliyor. Burada senaryoya takılmayalım, far çizgisini maksimum yükseklikte sıfırlamak gibi düşünelim.

Fırsat olursa, serviste bunun yönergesiyle alakalı belge varsa bakarım ona dönerim.

Benim aracımı zaten benden başkası kullanmıyor. Eğer kendi aracında bu ayarlarla oynanabileceğini düşünen birileri varsa zaten bu tarz bir ayara hiç girişmez olur biter. Netice itibariyle ben bu ayarı yetkili Ford servisindeki ustaların tavsiyesiyle yaptım, Tüvtürk muayenesinden kusursuz geçtim, kimseden de selektör yemeden her iki taraf adına güvenli sürüşü gerçekleştirebiliyorum. O zaman burada yanlış giden bir şey de göremiyorum. Dediğim gibi bu tarz bir ayarı, aracını başkası aldığında kötü niyetle kullanabilecek olan varsa zaten yaptırmasın. Ama ben sorumluluk sahibiyim, benim dışımda da kimse bu ayarla oynamaz diyen varsa kimseye zararı olmayan uygun yolu anlatmış oldum hepsi bu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Benim aracımı zaten benden başkası kullanmıyor. Eğer kendi aracında bu ayarlarla oynanabileceğini düşünen birileri varsa zaten bu tarz bir ayara hiç girişmez olur biter. Netice itibariyle ben bu ayarı yetkili Ford servisindeki ustaların tavsiyesiyle yaptım, Tüvtürk muayenesinden kusursuz geçtim, kimseden de selektör yemeden her iki taraf adına güvenli sürüşü gerçekleştirebiliyorum. O zaman burada yanlış giden bir şey de göremiyorum. Dediğim gibi bu tarz bir ayarı, aracını başkası aldığında kötü niyetle kullanabilecek olan varsa zaten yaptırmasın. Ama ben sorumluluk sahibiyim, benim dışımda da kimse bu ayarla oynamaz diyen varsa kimseye zararı olmayan uygun yolu anlatmış oldum hepsi bu.

Peki

araca 3-4 kisi binince yani yuklu olarak gece yolculuk edince farlar dahada yuksegi aydinlatmiyormu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

23 dakika önce, BulentGulsahin yazdı:

Peki

araca 3-4 kisi binince yani yuklu olarak gece yolculuk edince farlar dahada yuksegi aydinlatmiyormu. 

O zaman da 3 ve 4.seviyeye veya aralarında ki diğer seviyeye indiriyorsunuz. Böylece farlar yere bakıyor. Normalde focus'ların far kumandasını bilirsiniz; 0.1.2.3.4 şeklinde 9 tane ayarlama seçeneği mevcuttur. Genellikle 0 konumunda farları ayarlattığınız zaman çoğu kişiye halojen farlar yetersiz geldiği gibi 0'ın altında kalan seviyeleri zaten kullanamaz hale geliyorsunuz. Benim söylediğim ayarlama şeklinde 9 haneli aydınlatma seviyelerinin hemen hemen hepsini etkin şekilde kullanabiliyorsunuz. Araç yüklüyse rakamı indiriyorsunuz, yüksüzse yükseltiyorsunuz. Önemli olan hangi ayardan sonra karşıdakilerin gözü rahatsız oluyor bunu bilmeniz. Aracınız çok yüklüyse 4.seviyeye yani en aşağı bakan noktaya indirir sorunu çözersiniz. Dediğim gibi önemli olan art niyetli ve bencil olmamak. Zaten ben bencillik yapacak olsam halojen ampullerle falan uğraşmazdım. Takardım led ampulleri bakardım keyfime. Kimsenin göz sağlığını ve sürüş güvenliğini düşünmezdim.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

O zaman da 3 ve 4.seviyeye veya aralarında ki diğer seviyeye indiriyorsunuz. Böylece farlar yere bakıyor. Normalde focus'ların far kumandasını bilirsiniz; 0.1.2.3.4 şeklinde 9 tane ayarlama seçeneği mevcuttur. Genellikle 0 konumunda farları ayarlattığınız zaman çoğu kişiye halojen farlar yetersiz geldiği gibi 0'ın altında kalan seviyeleri zaten kullanamaz hale geliyorsunuz. Benim söylediğim ayarlama şeklinde 9 haneli aydınlatma seviyelerinin hemen hemen hepsini etkin şekilde kullanabiliyorsunuz. Araç yüklüyse rakamı indiriyorsunuz, yüksüzse yükseltiyorsunuz. Önemli olan hangi ayardan sonra karşıdakilerin gözü rahatsız oluyor bunu bilmeniz. Aracınız çok yüklüyse 4.seviyeye yani en aşağı bakan noktaya indirir sorunu çözersiniz. Dediğim gibi önemli olan art niyetli ve bencil olmamak. Zaten ben bencillik yapacak olsam halojen ampullerle falan uğraşmazdım. Takardım led ampulleri bakardım keyfime. Kimsenin göz sağlığını ve sürüş güvenliğini düşünmezdim.

Aynen mantikli 1 veya 2 seviyesinde ayar yapmak lazim. 

Dediginiz gibi apaci sekilde göz almak isteyen zaten holojen ampul kullanmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11.12.2017 - 12:53 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Bu da ayrı ve karışık bir konu.

Her ne kadar "beyaz" ampuller gün ışığını anımsatsa da ıslak zeminlerde daha başarısız olabiliyorlar. 

Ayrıca halojende ne kadar uğraşırlarsa uğraşsınlar bir xenon beyazlığına yaklaşmaları zor. 

Diğer bir deyişle beyaz ışık hevesi ile bunu vaat eden halojen ampullerin peşinden gitmeye gerek yok. 

Ama bence 4000-4500 Kelvin arası optimal, xenon beyazlığı 4800'den sonra kendini göstermeye başlıyor.

image.png

 Abi gözle görülecek en net ışık 4350 kelvin. BMW 5500 K beyazlık kullanıyor. Bunun üstü dediğin gibi yağmurlu havalarda aydınlatmayı zayıflatıyor. Benim xenonlar mesela 6000 kelvin;ama sisler 4350 kelvindir. Ne halogen, ne de led, xenon kadar yoğun ışık ve aydınlatma veremez. Hele ki 55 wattlık xenon ise, süper performans verir; ama ülkemizde satılanların hepsi 35 watt. Xenondan daha iyisi d2s ya da d3s olan direkt balastlı olan ampuller var, bunlardır. Bunlar da zaten D segment araçlarda var. Ampullerinin tanesi 400 tl falan. H7 olarak Bosch 120 tavsiye ederim. Arkadaşın aracına takmıştık. Gayet güzel aydınlatma sağlıyor.

--1 dakika sonra eklendi--
Bir saat önce, BulentGulsahin yazdı:

Aynen mantikli 1 veya 2 seviyesinde ayar yapmak lazim. 

Dediginiz gibi apaci sekilde göz almak isteyen zaten holojen ampul kullanmaz. 

  İyi aydınlatacak diye ampul ayarlamak kendi güvenliğinizi riske atmak demektir. Ben yolda görürsem selektör yakıyorum. Siz de öyle yapın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, BulentGulsahin yazdı:

Aynen mantikli 1 veya 2 seviyesinde ayar yapmak lazim. 

Dediginiz gibi apaci sekilde göz almak isteyen zaten holojen ampul kullanmaz. 

Farlarını sıfır konumundayken ayarlatma yapanlar, daha alt rakamları hiç bir şekilde kullanamıyor. Sıfır konumu ise bir çok kullanıcıya halojen farlarda yetmiyor. Burada farların ayarlatılması ve yüksek performans halojen ampullerin alınması, hem aracı kullanan hem de karşıdan gelen için sürüş güvenliği sağlamak amacıyla değil mi ? Sürücü önünü yeterli derecede göremiyorsa yapılan ayarlama teknikleri doğru olsa da işlevsel değil demektir. Herkes doğruya tek bir yoldan ulaşacak diye bir kaide yok. Dediğim gibi, sorumluluk alabileceğini ve ahlaki yönden üstüne düşeni yapabileceğini düşünen kişiler söylediğim ayarlamayı yaparsa hem kendi sürüş güvenliğini hem karşısındakinin güvenliğini riske atmadan mutlu mesut yolculuğunu yapabilir. Forum sakinleri de lütfen beni yanlış anlamasın; amacım kimseye muhalefet etmek değil. Sadece sorumluluk alabilecek insanlara daha rahat ve güvenli gece yolculuğu yapabileceklerini belirtmeye çalışıyorum hepsi bu.

 

Bi xenon fara ihtiyacım kalmadı, karşıdan gelenler rahatsız olmuyor, muayeneden kusursuz geçiyorum, gece yolculuklarım çok güvenli ve huzurlu geçiyor. Sonuç mükemmelse geriye kalan teknik konular benim için teferruattır. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha önce de Otokoç benim farlarımı 2.5 seviyesinde 0 ayar yapmıştı tabi ben bunu bilmediğim için uzun süre sorun yaşadım ve tekrar ayar yaptırmak durumunda kaldım. Bu yöntemi daha önce birkaç kişiyle konuşup mantıklı bulmuştuk. Sıkıntı gerçekte 0 olan seviyenin bilinip bilinmemesi, bunu da trafiğe çıkıp kontrol etmek bence çok sağlıklı değil. Ancak yüksüz durumda yarım ya da 1 kademe kaldırmanın çok ciddi rahatsızlık yaratacağını düşünmüyorum eğer far ayarı düzgün yapılmışsa. 

 

Kendimden bir örnek daha vereyim son muayeneden araç kusuruz olarak geçti ama benim fikrimi soracak olsalardı farlar ayar yapıldığı zamana nazaran oldukça aşağı bakıyor. Rakamları atıyorum tabi ama ayar sonrası aydınlatma mesafesi 30 metreyken, şu an 20 metre. Bu da ayrı bir muamma.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Farlarını sıfır konumundayken ayarlatma yapanlar, daha alt rakamları hiç bir şekilde kullanamıyor.

anlamadığınız şey zaten kullanılmaması gerektiği. Sıfır konumu aracın yüksüz halindeki olması gereken en yüksek halidir zaten. Siz kabul etmesenizde bunun kuralı uygulaması budur, ben bunu kafama göre daha yüksek yaparım sorumluluk bende demekte yanlıştır. Muayene sonucu güvenilir değil, heleki muayeneye zaten 2-3 konumunda girdiyseniz normal çıkması zaten normal, sıfırda girdiyseniz de adam bakmamış/yazmamış olabilir. Hafif kusurları önemsemeyebiliyorlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir araç için ayar değiştirip görece mükemmel bir aydınlatma sağlandığında nasıl oluyor da hala karşıdakini rahatsız etmiyor anlamış değilim. Ben araç içindeki düğmeden bir kademe dahi yükseltsem neredeyse karşıdan gelen bütün araçlar sözleşmiş gibi selektör yapıyor. Yakın takipte öndekinin aynasına çarpma mesafesi bile değişiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.