Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

C-Max 1.6 Tdci 35 Gün -1000 Km- İlk İzlenimlerim


suat coşkun

Soru

Merhaba Arkadaşlar,

 

  Aracı alalı 35 gün ve tam 1000 km oldu.Araçtan tam anlamıyla çok memnunum.Özellikle performansı beni çok memnun etti ve şaşırttı.Gerçekten araç bana göre -tabii hız ve performans göreceli- çok performanslı.

 

  Araçla ilgili tek endişem partikül filtresi idi.Sebebi ise aracın kısa mesafelerde kullanılıyor olması.Ben işime toplu taşıma ile gidiyorum.Aracı eşim gün içinde market,kurs gibi çok yakın mesafeler için kullanıyor.Geçen hafta bunun için yaklaşık 30 dk devirli kullanarak partikül filtresini çalıştırdığımı düşünüyorum çünkü alt taraftan yanma kokusunu aldım.Keşke Audi veya diğer araçlarda olduğu gibi ekranda bunun için uyarı ışığı olsaydı.Araçta bana ters gelen çok erken vites değiştirme uyarısı vermesi.Tabii bildikleri bir şey vardır.Ama 1600 devirde vites değişimi bana saçma geliyor.Bu sebeple vites değişimlerimi 2500-3000 aralığında yapıyorum.Eşime de bu şekilde yapmasını söyledim.Şu an için yakıt tüketimim 7.5 lt gösteriyor.Şehir dışı yapma imkanım olmadı.Ayrıca rolanti de yakıt tüketimim 0.6 ile 0.9 arası değişiyor.Zaman zaman 0.3 lere de düşüyor.Ayrıca yaprakların hepsi şu an dolu.Herhalde araçtan tam puan aldık..

 

  Belki bu konu çok tartışılmış olabilir.Partikül filtesi ve egr valfi iptali yaptıran oldu mu?Bu konuyla ilgili fikirleriniz nedir?Ben orjinalin bozulmasından yana değilim.Dikkatli ve kurallara uygun kullanılırsa sıkıntı olacağını sanmıyorum.Ayrıca enjektörler için katkı maddesine ihtiyaç var mıdır?Özellikle Würth için iyi işler yaptığı söyleniyor.Bu arada yakıtı BP den alıyorum.Fakat shell ile devam edeceğim.Shell Nitro için iyi yorumlar var.

 

  Chip konusuna geleceğim.Geçenlerde bu işte meşhur bir firmayı aradım.Aracı 145 bg ve 320 tork vereceklerini,egr ve dbf yi iptal ederek bu işlemi yapacaklarını söylediler.1250 tl fiyat verdiler.Böyle maceralara giren oldu mu acaba?Focus la ilgili yapanlar var ama cmax te yapan oldu mu?

 

   Bazen araç ilk kalkışta ses yapıyor.Bununla ilgili sitede bir video var.Sanırım pek dert edilecek bir problem değilmiş.

 

   Kısacası 2.el , 3.sahibi ve 110.000 km de aracımla sıkıntısız 1 ay geçirdim.İnşallah böyle de devam eder..

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
Bir saat önce, suat coşkun yazdı:

alt taraftan yanma kokusunu aldım

30 dk çok bile 10 dakkika 3000 üzeri git yeter

Bir saat önce, suat coşkun yazdı:

Ama 1600 devirde vites değişimi bana saçma geliyor.Bu sebeple vites değişimlerimi 2500-3000 aralığında yapıyorum

aynen buda doğru.. 

 

yerinde olsam aile arabası cipe mipe girmem oynatmam arabamamla :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, okan ali yazdı:

30 dk çok bile 10 dakkika 3000 üzeri git yeter

aynen buda doğru.. 

 

yerinde olsam aile arabası cipe mipe girmem oynatmam arabamamla :)

 Bende aynı düşüncedeyim..yaptıran oldumu cmax e ,merak ettim..yoksa bu hali benim gibi 45 e gelmiş adama yeter de artar bile..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
59 dakika önce, suat coşkun yazdı:

Tabii bildikleri bir şey vardır.Ama 1600 devirde vites değişimi bana saçma geliyor.Bu sebeple vites değişimlerimi 2500-3000 aralığında yapıyorum.Eşime de bu şekilde yapmasını söyledim.

 

 

duz yollarda kullaniyor ve gazi koklemiyorsanir 2.000 devir yeterlidir vites degisimi icin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Ibrahim U. yazdı:

duz yollarda kullaniyor ve gazi koklemiyorsanir 2.000 devir yeterlidir vites degisimi icin.

Benim vites değişimim de mantığım şu..vitesi değiştirip devam edince devir 1500 altına düşmeyecek,hatta 1800-2000 devirde devam edecek..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
  1. Akıcı ve düz bir yolda 2000 dd civarında vites değştirmek ve yaklaşık 1400-1500 dd'dan yavaşça hızlanmak ekonomiyi arttırır. Ancak atak kullanmak istiyor ve gaza anında tepki bekliyorsanız politikanız doğru. Belli ki araçta bundan pek şikayetçi değil ki yonca yapraklarını koparmamış. 
  2. EGR düzgün çalıştığı sürece DPF ise asla ipatl edilmemeli. Çevreye saygı ve çocuklarınıza yaşanabilir bir dünya bırakmak adına.
  3. Tüketim üst sınırda, kısa mesafede soğuk kullanma ve göreceli yüksek devir bir etkendir. Düşürmenin yolunu yukarıda yazdım.
  4. Performanstan memnunsanız çip işine girmeyin, hele böyle şunu bunu iptal edeceğiz diyen kasaplara hiç bulaşmayın. 
  5. Mazot katkısına güncel yakıt kalitesi gözönünde bulundurulduğunda pek gerek yok. Ancak arada 30-60 dakika devirli uzun yol yapmak silindir içindeki kurumları yakmak için gerekli ve keyifli bir eylemdir.
  6. Yakıtın markasından çok aldığınız istasyon önemli. Shell Nitra da BP Ultimate de kendini kanıtlamış kaliteli yakıtlar. 

Keyifle kullanmaya devam edin.

Ya hanımın izlenimleri?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Ya hanımın izlenimleri?

Bayanlar genelde direksiyon şöförleridir.Teknik konulara girmezler.Eşim için ses sistemi harika)))Bu O nun için yeterli kriter..Şaka bir yana,daha önce de yazmışımdır,eşim işi icabı connect kullanıyordu.Haliyle bu aracı çok sevdi..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hayırlı olsun araç,

cem abi yazmış..2000-2500 arası vites yükseltme, 1750 devir gibi sürerseniz motoru titretmeden ekonomik kullanırsınız. normalde düz yolda 1500 le yürür bu araba

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
28 dakika önce, Cem Boneval yazdı:
  1.  
  2. Mazot katkısına güncel yakıt kalitesi gözönünde bulundurulduğunda pek gerek yok. Ancak arada 30-60 dakika devirli uzun yol yapmak silindir içindeki kurumları... 

Ben bu devirli kullanma işini beceremiyorum Powershift araçta. 3000 devir demek 150 km/h demek. O hızla 30 dakika gidemem. 5 viteste bile 3000 devir 120 km/h.  4. Viteste de motor çok bağırıyor. E bizim burda da otoyol yok. Naapacağum ben şimcek? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Vites değişim konusunda bende arkadaşlara katılıyorum,2000 devir bence dizel araç için ve ekonomi için en ideal devirdir .Performanslı kullacaksanız tabi 4000bine kadar zorlayabilirsiniz o ayrı konu ama günlük kullanım ve ekonomi için 1750 2000devir idealdir ...Zaten bu şekilde kullanmış olsaydınız ortalama tüketiminiz 7.5 değilde 6.5 lt olurdu...

Keyifli sürüşler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bağırtacaksın amaç bu zaten, Ovit geçidinden İspir üzerinden bir Yusufeli yapıp döneceksin. 

Bir türlü kıyamıyorum böylesine bağırtmaya. Böyle yapıp zorlarsam sonrasında eskisi kadar sessiz olmaz diye saçma bir evham da peşimi bırakmıyor. Araç kendi kendine kurum temizliğini yapar diye ümit ediyorum. Umarım yanlış yolda değilimdir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tam bir kararlılıkla otobana çıkıyorum. "3. viteste 3000 devirde 15 dakika gideceğim." diyorum birkaç dakika sonra kıyamayıp otomatiğe geçiyorum. :P Bu konuda tek yaptığım yaklaşık olarak ayda bir kez 160-200 km arasında bir müddet kullanmak. O da en fazla 5 dakika sürüyor. Malum hız koridoru dolayısıyla artık otobanda trafik çok sıkışık. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 saat önce, Serkan Z. yazdı:

O da en fazla 5 dakika sürüyor.

Süre ve ısı önemli. Düşük devirde motor kurum yakacak kadar ısınmaz, hele kış günü. Alt viteste hızı yükseltmeden devri ayarlayıp en az 30 dakika sürmek lazım. Zor değil ki. Tabii benim gibi 6.viteste yapmaya kalkınca riskli oluyor :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.