Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Dpf Temizliği


Yavuz Avcı

Soru

Yaklaşık 2 hafta önce aracın kitapçığında yazan herkesin bildiği kurum yakma işlemini yaptım. Daha doğrusu acaba yapabildim mi? Bunu nasıl anlarız.

Resimde görüldüğü gibi 20 dakika 3. vites ile gittim. Bu esnada motor sıcaklığı hiç değişmedi ve anlık yakıt tüketiminde inişli çıkışlı bir yol olduğu için artış fark edemedim.

Tecrübeli arkadaşların yardımlarını bekliyorum. IMG_20171205_123437.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 15 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Normal şartlar altında sizin bir şey yapmanıza gerek yok, sistem kendi kendini temziliyor.

Ancak çok kısa süreli, rölantinin bol olduğu ve dur-kalklı trafikte yol alıyorsanız bu temizlik kedniğinden tetiklenmiyor.

Böyle bir durumda iseniz aracı trafiğin yoğun olmadığı bir yolda en az 20 dakika tercihen 3000 dd civarında sürmeniz yeterli olur. 

Bu süreç rejenerasyon işlemini tetikler. 

Kontrola gerek yok, yazılanı yapın yeter. 

Aslında yol bilgisayarında DPF temizleniyor, temizlik gerekli, servis gerekli, temizlik bitti gibi uyarılar var, ama pratikte görünüyor mu emin değilim, en azından ben şahit olmadı. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

20dk. 3 vites devirli kullanmakla temizlenmez. ECU emir vermediği müddetçe temizlik işlemi olmaz. Ford grubunda herhangi bir, ikaz lambası yok. Bunu anlamak için, rolanti fazlalığı fan açması gaza yüklenince, daha boğuk bir ses gelmesinden sistemin çalıştığını maalesef duyularımızla anlıyoruz. Bunu anladığımızda o şekil bir sürüş gerçekleştirmemiz gerekmektedir. Başka bir alternatif yol ise İDS ile bağlanıp, rejenerasyon yapılmasıdır. Kendini temizleyemeyecek duruma geldiğinde motor arıza lambası yakar ve akabinde eoyls sıvısı ile temizlenir. 2009 öncesi kuru tip dpf olmakta, bunlara depo yanındaki eoyls sıvısı ilave yeri olmamakta, 2010 sonrası sıvı tip olanlara, sıvı eklemesi yapılmakta, sanayide bu sıvıyı bulamadıkları için genelde ustalar mazot koymakta yanlış bilgidir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Göksel Yaman yazdı:

20dk. 3 vites devirli kullanmakla temizlenmez.

Ben temizlenir demedim zaten, sadece temizleme işlemini tetiklemek için bu koşullarda yol almak gerekir dedim.

Temizleme işlemi başladıktan sonra kendiliğinden sürer ve biter, araç durduğunda bile... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Ben temizlenir demedim zaten, sadece temizleme işlemini tetiklemek için bu koşullarda yol almak gerekir dedim.

Temizleme işlemi başladıktan sonra kendiliğinden sürer ve biter, araç durduğunda bile... 

Abi araç durduğunda temizlemez. Yarım kalır ve tekrar temizlemek için, başlar. Temizleme işleminin olması için yakıt göndermesi gerekiyor aracın. Hego sensörü emri verir. Art yakıcı enjektör püskürterek kurumları yakar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Göksel Yaman yazdı:

Abi araç durduğunda temizlemez. Yarım kalır ve tekrar temizlemek için, başlar. Temizleme işleminin olması için yakıt göndermesi gerekiyor aracın. Hego sensörü emri verir. Art yakıcı enjektör püskürterek kurumları yakar

Temizliyorum diyor ama kendisi ve kılavuz. Hatta dikkat et egzoz altında kuru yaprak vs olmasın diyor. ("Yakarım, bilirsin" misali.)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kurum yakmanın başlayıp başlamadığı anlamak için biraz tecrübe gerekiyor galiba. Ben 20 dk. boyunca devir yüksek olması sebebiyle daha fazla motor sesinden başka birşey duymadım. :D
Peki aracın fan açtığını nasıl anlarım giderken.
Olmazsa yakın zamanda araca bakım yaptıracağım. Ustaya sorayım filtre ne durumda diye. Benden önceki sahibi bu konuda ne yaptı hiç sıkıntı yaşadı mı onuda bilmiyorum. Tedbir almakta fayda var gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Temizliyorum diyor ama kendisi ve kılavuz. Hatta dikkat et egzoz altında kuru yaprak vs olmasın diyor. ("Yakarım, bilirsin" misali.)

Şöyleki araç durduğunda derken, motor çalışıyorsa devam eder elbette. Motor mu durduruluyor, araç mı ? Cem abi belki rolantide durmaktan bahsediyor olabilir.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 dakika önce, Göksel Yaman yazdı:


Şöyleki araç durduğunda derken, motor çalışıyorsa devam eder elbette. Motor mu durduruluyor, araç mı ? Cem abi belki rolantide durmaktan bahsediyor olabilir.

Düzeltiyorum, motor kapalıyken yapmıyor. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Belki konu ile ilgisi yok ancak fan açma deyince benim araç ta kış diyemi bilmiyorum hararet saati hiç 70 i geçmiyor hava sıcaklığı 18 derece genelde Mersin den yazıyorum. Geçen adana ya gittim 1 saat lik yok maksimum 75 i anca buldu. Normal midir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
22.12.2017 - 18:15 tarihinde, Çağlar Kaya yazdı:

Belki konu ile ilgisi yok ancak fan açma deyince benim araç ta kış diyemi bilmiyorum hararet saati hiç 70 i geçmiyor hava sıcaklığı 18 derece genelde Mersin den yazıyorum. Geçen adana ya gittim 1 saat lik yok maksimum 75 i anca buldu. Normal midir.

Bence normal değildir.

 

@Göksel Yaman tanıdığım kadarıyla bu işte ustadır . Yaptığınız 20 dk lık sürüş bence temizleme olayına faydalı olmuştur. Ama temizlemiştir denemez. Sağdan soldan duyduğum kadarıyla belli bir yüzde tıkanıklığa gelince jenerasyon başlıyor. 3 senedir bu aracımı kullanıyorum. 3-4 jenerasyonu farkında olmadan stop ederek kaçırmışımdır. En az 5-6 jenerasyonu fark ederek tamamladım. Artık bende huy haline geldi. Stop etmeden önce anlık tüketime bakıyorum. Motor çok soğuk değilse rolentide anlık tüketim 0.9 litre oluyor. Motor daha titreşimli çalışıyor. Fan açılıyor. Böyle oldumu stop etmeyip 5 dakika kullanıyorum arabayı. İyi mikötü mü bilmiyorum. Bu konuları araştırırken denk gelmişti video.

 

https://www.youtube.com/watch?v=c-CSC-u6Sbs&list=LLVso_9nFJcrpqE2VySFMqKQ&index=25

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cevaplar için teşekkür ederim.

 

 

@Fırat Ö.Bu statik rejenerasyon için sanırım modifiyeli bir elm327'ye ve forscan uygulamasına ihtiyacım var. N11'de 90 liraya var elm ama kalitelimi işimi görürmü bilmiyorum. Forscan ücretsiz sanırım.

 

Bu statik rejenerasyonu sanayide falanda yaparlar heralde. Yaptıran var mı? Ne kadara yaparlar bilgisi olan var mı?

 

 

Düzenleme: 3 kere denedim sadece video kısmını alıntılamayı beceremedim [emoji19]  

 

 

 

 

 

 

 

Yavuz Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.