Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Boş Viteste, Rölantiye Düşerken Titreme Var (Mk3 LPG'li)


Serkan erden

Soru

Merhaba arkadaşlar, bugün farkettigim bir durum var. Aracıma boş viteste gaz verdiğimde devir saati rölanti seviyesine inerken titreyerek iniyor.motor sıcak,dış hava sıcaklığı 6 derece. Rölantide sorun yok. İlk defa denk geldim. Aracta lpg var ama hiçbir sorun yaşamıyorum.p.ofisinden gaz fulledim,onunla ilgili olabilirmi.. yada hava soğuk diyemi oluyor, araç 22000 de. Gaz takılali 10000 km. oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Subap olabilir mi? Benim arabada rölanti de silkeleme sorunu başlamıştı lpg de 20.000 km yaptıktan sonra lpg elektrik tesisatı enjektör vs değişti araba 3 haftadir serviste? sorun subaptan ustalar en baştan beri söylüyor(sorun ağustos ayında başladı) Landirenzo firması kabul etti garantiden subap değişimi saglayagiz dediler fakat ben üst kapağın yetkili servis, otokoç da açılmasını istediğim için iş sarpa sardı.. hala arabayı deniyorlar elektrik tesisatini söküp takıyorlar falan.. uzun lafın kısası suan ikame araç olarak dizel otomatik verdiler keyfim yerinde ama bir daha lpg li araç mı tövbe.. benim sorunu benzinde de yapiyor ama benzinde lpg ye gore daha nadir ve siddeti yavaş. Motor sıcakken yapiyor ayni sekilde ve sizin dediğiniz gibi devri yavaş yavaş yukseltirken 2000 dd duzeyine titreşim de yapiyor. Devir düşerken dikkat etmedim.. Diyeceğim şu; sizin subaplardan birinde veya bir kaçın da deformasyon başlamış olabilir.. 10.000 erken ama atkadasin 2013 1.2 fiestasinda 8.000 km de bariz subap sıkıntısı çıktı.. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Subap olabilir mi? Benim arabada rölanti de silkeleme sorunu başlamıştı lpg de 20.000 km yaptıktan sonra lpg elektrik tesisatı enjektör vs değişti araba 3 haftadir serviste[emoji16] sorun subaptan ustalar en baştan beri söylüyor(sorun ağustos ayında başladı) Landirenzo firması kabul etti garantiden subap değişimi saglayagiz dediler fakat ben üst kapağın yetkili servis, otokoç da açılmasını istediğim için iş sarpa sardı.. hala arabayı deniyorlar elektrik tesisatini söküp takıyorlar falan.. uzun lafın kısası suan ikame araç olarak dizel otomatik verdiler keyfim yerinde ama bir daha lpg li araç mı tövbe.. benim sorunu benzinde de yapiyor ama benzinde lpg ye gore daha nadir ve siddeti yavaş. Motor sıcakken yapiyor ayni sekilde ve sizin dediğiniz gibi devri yavaş yavaş yukseltirken 2000 dd duzeyine titreşim de yapiyor. Devir düşerken dikkat etmedim.. Diyeceğim şu; sizin subaplardan birinde veya bir kaçın da deformasyon başlamış olabilir.. 10.000 erken ama atkadasin 2013 1.2 fiestasinda 8.000 km de bariz subap sıkıntısı çıktı.. 

Şahsen lpgden memnunum,focus 3. Gazlı aracım ve hiç sorun yaşamadım. Aracımı 3000-3500 devir yukarısında lpgli kullanmam. Soğukken motora yüklenmem,gazı marka istasyonlardan alırım. Arada bir benzinde giderim. Bahsettiğim sorun bugün olmadı. Çok sıkışık trafikte kullandım ve ilk defa farklı bir istasyondan gaz aldım. Galiba ondan oldu. Aracı benzinli gibi gazda kullananlar genelde sorun yaşıyor. Motoru zorlamazsan, bakımlar aksamazsa kolay kolay sorun çıkmaz kanaatindeyim. Dizelin arıza ve bakım masrafı ile kıyaslandığında lpg daha iyi bence..

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Serkan bey, bende çok dikkat ettim yakıtı hep opet' den aldım arada benzinde kullandım, bakımları aksatmadım fakat bunlara rağmen sıkıntı ortaya çıktı. Sanırım şans işi biraz. Lpg ekonomik ve performansı düşürmüyor(en azindan standart kullanıcı anlamıyor) fakat bazı çok bilmiş ustalarımız standart bir montaj prosedürü izlemek yerine arada inisiyatif kullandıkları yada işi kritik aşamalarda çıraklara emanet ettikleri için bu sonuçlar ortaya çıkıyor kendi görüşümce.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eğer doğru anladıysam ve aracınızın çalışması normal ise, rölanti dalgalanması vs. yok ise o titreme normaldir ve LPG ile alakası yoktur. Devir saati içindeki step motor dişli mekanizmasının doğal sonucudur. Çok dikkatli bakılırsa anlaşılır. Belki daha önce o kadar dikkatli bakmamışsınızdır. Hiç LPG takılmamış benzinli bir aracın devir saatine de dikkatli bakarsanız o titremeyi görebilirsiniz. 

Bedirhan Doğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

24.12.2017 - 23:18 tarihinde, Bedirhan Doğan yazdı:

Devir saati içindeki dişli mekanizmasının doğal sonucudur

Devir saati içinde dişli mekanizma ne arasın? Kadranın arkasında her kolda elektrikli motor var.

De ki var arkasında dişli mekanizma, neden böyle bir şeye sebep olsun :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.