Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2008 Ghia Otomatik Vites


Erdal Kızılyar

Soru

İyi forumlar ,

 

Böyle büyük bir ailenin parçası olmak güzel bir şey kafama takılan bir şey olduğunda rahatlıkla soracağım bi platforma dahil olmak ise daha da güzel.

 

Daha önce de bahsettiğim gibi 2008 model focus  2 ghia model bir araç aldım ekim ayında fakat kim görse "Bu otomatik değil yhaa yarım otomatik bu sana otomatik diye vermişler " diyorlar sahibinden.com üzerinden araştırdığımda ise ghia donanımda yarım otomatik araç bir tane çıkıyor, kullanma kılavuzuna baktığımda ise vct adında bir şanzumandan bahsediliyor anlamlandıramadım yardımcı olurmusunuz ? Aracımın otomatik olduğunu biliyorum fakat insanların ağzı çorba değil ki süzesin demişler. aracımın vites görüntüsü ektedir. Ayrıca bazı araçlarda     P/R/N/D/S+ -     var benim aracımda ise      P/R/N/D/M+ -       arasındaki farklılıklar nedir 

34EM6959(1).jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 10 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

focus 2 de yarım otomatik yok. Yarım otomatik diyenler aradaki farkı biliyor muymuş acaba?

 

aracınız dizelse CVT şanzıman var, benzinli ise tork konvertörlü. Her ikisi de tam otomatik diye geçer. Yarım otomatik klasik manuelin bir robot ile otomatikleştirilmesidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 dakika önce, rıdvan can yazdı:

hocam tam otamatik degil aksine yarım otomatik buda şu ki M ye cekip motor devir saatinr göre hız artırmak + hız düşürmek - ile oluyor tekrar d ye alındığında normale döner

hocam belirttiğim gibi yarım otomatik olarak bir tane ilan var sahibinden.com da oda 2005 model hb bir araç çıkıyor otomatik olarak arattığımda ise 160 adet araç çıkıyor. Otomatik ghia sahipleri araçlarını satıyor fakat yarı otomatik araç sahipleri satmıyor ise bu orantı anlaşılabilir ki böyle bir oran gerçekliğe aykırıdır diye düşünüyorum , diğer marka model araçlarda tam otomatiklerde M/S modu yok evet ama gördüğüm ve kullandığım tüm focus 2 lerde vites kutusu bu şekildeydi dediğim gibi yanlızca bazılarında S bazılarında ise M modu vardı.

15 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

focus 2 de yarım otomatik yok. Yarım otomatik diyenler aradaki farkı biliyor muymuş acaba?

 

aracınız dizelse CVT şanzıman var, benzinli ise tork konvertörlü. Her ikisi de tam otomatik diye geçer. Yarım otomatik klasik manuelin bir robot ile otomatikleştirilmesidir.

aracım 1.6 benzinli , ruhsatta da bir bilgi göremedim otomatik yada yarım otomatik gibi , sinir krizi geçirme noktasına kadar getiriyorlar insanı kullanma kılavuzuna baktığımda tam otomatik olarak benim aracımın vites kutusuna benzer bir görsel bulunuyor fakat dediğim gibi tam emin olamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 Biraz geç cevap verdim kusura bakmayın, verdiğiniz bilgi için teşekkürler bende sizin yazdıklarınıza benzer bilgilere sahibim fakat gel gelelim insanlara bunu anlatmak sancılı bir süreç oluveriyor bir anda 

3 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Son kullanıcıya göre hepsi otomatik bu sebeple sağda solda detay bulmak zordur ayrıca piyasada bilinen yarı otomatik, Focus'ta hiç olmadı.  Sizinki ise 4 ileri tam otomatik 17 senelik şanzımandır ortalama.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
20 dakika önce, Erdal Kızılyar yazdı:

 Biraz geç cevap verdim kusura bakmayın, verdiğiniz bilgi için teşekkürler bende sizin yazdıklarınıza benzer bilgilere sahibim fakat gel gelelim insanlara bunu anlatmak sancılı bir süreç oluveriyor bir anda 

Kimlere anlatmak zorundasınız bilemiyorum tabii ki ama tavsiyem çok fazla anlatmaya çalışmayın madem :D 

Sonuç olarak vites kolunun yanındaki özellikler ile şanzıman türünün hiç ilgisi yok, nitekim yukarda gördüğünüz gibi arkadaşımız da yanlış biliyormuş :) 

 

- M denilen şey Manuel yönetme pozisyonuna geçmek, +,- de vites değişikliği.

 

Bazı arabaların da ne yazdığı çok önemli değil büyük ihtimal S; Spor konumdur o da vites değiştirme aralığını değiştirir, keza o konumda vites değişikliğini manuel sunan da vardır. Tekrar etmek gerekirse bu özelliklerin şanzıman tipiyle alakası yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim araçta benzinli aynı 4 ileri otomatik. Otomatiği kolay kolay arıza yapmaz diyorlar. Yokuş kalkış desteği filan yok. Bildiğin manueli karadüzen otomatikleştirmişler gibi. Tek şikayetim yokuş çıkarken 1. ile 2. vites arasında kalmam. hani bir buçuk vitese ihtiyacım var sanki. o aradan bir vites çıkarıpta 4 vites yapmışlar gibi. birazda fazla yakıyor şehir içinde....
Bence debriyaj yoksa yarı yada tam bilemem otomatiktir ve hep otomatik kalacaktır. [emoji23]

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 dakika önce, Ömer Er yazdı:

Otomatiği kolay kolay arıza yapmaz diyorlar.

öyledir. tork konvertörlü şanzıman uzun ömürlüdür.

15 dakika önce, Ömer Er yazdı:

Bildiğin manueli karadüzen otomatikleştirmişler gibi.

Alakası yok. tamamen farklı bir sistem. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tork konvertörlü şanzıman yani tam otomatik araçlarda vites nasıldır. P-R-N-D-3-2-1 şeklinde değil mi kabaca. Sizin aracınızda +/- yönleri de bu 3-2-1 kısmını kullanmak içindir. Focus 1 lerde kullanılan şanzıman ile sizinki arasında mekanik bir fark yok yani tam otomatik bir şanzımana sahipsiniz. Şehir içinde ve dışında çok yakması da bu nedenledir. Dizel olanlar cvt şanzımandır ve nazlıdır. Benzinli otomatikler tam otomatik ve uzun ömürlüdür. Eğer yarı otomatik şanzıman Ford araçlarda nasıl olur diye merak ediyorsanız 2004 fiesta otomatik lere bakabilirsiniz. İçiniz rahat olsun 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
05.01.2018 - 22:07 tarihinde, Ali_Ünal yazdı:

Tork konvertörlü şanzıman yani tam otomatik araçlarda vites nasıldır. P-R-N-D-3-2-1 şeklinde değil mi kabaca. Sizin aracınızda +/- yönleri de bu 3-2-1 kısmını kullanmak içindir. Focus 1 lerde kullanılan şanzıman ile sizinki arasında mekanik bir fark yok yani tam otomatik bir şanzımana sahipsiniz. Şehir içinde ve dışında çok yakması da bu nedenledir. Dizel olanlar cvt şanzımandır ve nazlıdır. Benzinli otomatikler tam otomatik ve uzun ömürlüdür. Eğer yarı otomatik şanzıman Ford araçlarda nasıl olur diye merak ediyorsanız 2004 fiesta otomatik lere bakabilirsiniz. İçiniz rahat olsun 

 

05.01.2018 - 00:36 tarihinde, Ozan Kar yazdı:

öyledir. tork konvertörlü şanzıman uzun ömürlüdür.

Alakası yok. tamamen farklı bir sistem. 

 

 

05.01.2018 - 00:20 tarihinde, Ömer Er yazdı:

Benim araçta benzinli aynı 4 ileri otomatik. Otomatiği kolay kolay arıza yapmaz diyorlar. Yokuş kalkış desteği filan yok. Bildiğin manueli karadüzen otomatikleştirmişler gibi. Tek şikayetim yokuş çıkarken 1. ile 2. vites arasında kalmam. hani bir buçuk vitese ihtiyacım var sanki. o aradan bir vites çıkarıpta 4 vites yapmışlar gibi. birazda fazla yakıyor şehir içinde....
Bence debriyaj yoksa yarı yada tam bilemem otomatiktir ve hep otomatik kalacaktır. emoji23.png

 

04.01.2018 - 22:27 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Kimlere anlatmak zorundasınız bilemiyorum tabii ki ama tavsiyem çok fazla anlatmaya çalışmayın madem :D 

Sonuç olarak vites kolunun yanındaki özellikler ile şanzıman türünün hiç ilgisi yok, nitekim yukarda gördüğünüz gibi arkadaşımız da yanlış biliyormuş :) 

 

- M denilen şey Manuel yönetme pozisyonuna geçmek, +,- de vites değişikliği.

 

Bazı arabaların da ne yazdığı çok önemli değil büyük ihtimal S; Spor konumdur o da vites değiştirme aralığını değiştirir, keza o konumda vites değişikliğini manuel sunan da vardır. Tekrar etmek gerekirse bu özelliklerin şanzıman tipiyle alakası yok.

Arkadaşlar herkese ayrı ayrı saygı ve sevgilerimi iletiyorum ayrıca verdiğiniz bilgiler içinde çok çok teşekkür ediyorum böyle bir ailenin ferdi olmaktan da mutlu olduğumu ayrıca belirtmek isterim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.