Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Merhaba, 2016 Ekim ayında ikinci el olarak 70 bin KM'de satın aldığım 2013 model 1.6 TDCI Focus aracımda 2017'nin şubat ayından beri su eksiltme sorunu var. Araç şu an 95 bin kilometrede ve bu zamana kadar Opet'ten aldığım mavi antifriz ile %50-%50 musluk suyu-antifriz karışımı yapıp takviye yapıyordum. Bugün kontrol ettiğimde genleşme kabındaki antifrizin siyaha dönmeye başladığını gördüm. Sanırım soğutma suyunun içine motor yağı karışıyor.
Geçtiğimiz aylarda aracı arıza tespiti amacıyla Ankara'daki Otokoç'a götürmüştüm, sağ olsunlar aracı 1 gün serviste yatırıp hiçbir test yapmadan teslim ettiler conta yaktığını belirterek. Benden ne arıza tespit ücreti aldılar, ne de bana herhangi bir evrak/test sonucu/rapor verdiler aracımda ne yapıldığına dair. Yoğunluk sebebiyle muhtemelen hiçbir şey yapmadılar, bana direkt silindir kapak contasının yandığını söylediler, tamiri için 4bin ile 20bin TL arasında bir masraf çıkacağını söylediler.
Ankara'da motorun arızasını tespit edebilecek yetkinlikte bir Ford Servisi veya ustası bilenleriniz var mı? Şayet silindir kapak contası yanmadıysa sizce sorunun kaynağı nedir?
Not: Su eksiltme sorununu başladığından beri motor yağı kontrol edildiğinde renginin normal, köpüklenme ve grileşme olmadığını gözlemledim. Egzostan beyaz duman atma durumu var ancak göze batacak şekilde fazla değil. Sadece soğuk havalarda oluyor.
Araçta hararet göstergesi hiçbir zaman orta çizgiden yukarıya çıkmıyor. (35 Derece yaz sıcağında bile yüksek devirle 300KM yol kat edildiğinde bile bir kez olsun yarıdan yukarıya çıkmıyor.)
Su eksiltme durumu uzun yol ve yüksek devirli kullanımlarda çok daha fazla oluyor. (1 günde 300-400ml kadar azalmadan bahsediyorum. )
Soru
Mert U
Merhaba, 2016 Ekim ayında ikinci el olarak 70 bin KM'de satın aldığım 2013 model 1.6 TDCI Focus aracımda 2017'nin şubat ayından beri su eksiltme sorunu var. Araç şu an 95 bin kilometrede ve bu zamana kadar Opet'ten aldığım mavi antifriz ile %50-%50 musluk suyu-antifriz karışımı yapıp takviye yapıyordum. Bugün kontrol ettiğimde genleşme kabındaki antifrizin siyaha dönmeye başladığını gördüm. Sanırım soğutma suyunun içine motor yağı karışıyor.
Geçtiğimiz aylarda aracı arıza tespiti amacıyla Ankara'daki Otokoç'a götürmüştüm, sağ olsunlar aracı 1 gün serviste yatırıp hiçbir test yapmadan teslim ettiler conta yaktığını belirterek. Benden ne arıza tespit ücreti aldılar, ne de bana herhangi bir evrak/test sonucu/rapor verdiler aracımda ne yapıldığına dair. Yoğunluk sebebiyle muhtemelen hiçbir şey yapmadılar, bana direkt silindir kapak contasının yandığını söylediler, tamiri için 4bin ile 20bin TL arasında bir masraf çıkacağını söylediler.
Ankara'da motorun arızasını tespit edebilecek yetkinlikte bir Ford Servisi veya ustası bilenleriniz var mı? Şayet silindir kapak contası yanmadıysa sizce sorunun kaynağı nedir?
Not: Su eksiltme sorununu başladığından beri motor yağı kontrol edildiğinde renginin normal, köpüklenme ve grileşme olmadığını gözlemledim. Egzostan beyaz duman atma durumu var ancak göze batacak şekilde fazla değil. Sadece soğuk havalarda oluyor.
Araçta hararet göstergesi hiçbir zaman orta çizgiden yukarıya çıkmıyor. (35 Derece yaz sıcağında bile yüksek devirle 300KM yol kat edildiğinde bile bir kez olsun yarıdan yukarıya çıkmıyor.)
Su eksiltme durumu uzun yol ve yüksek devirli kullanımlarda çok daha fazla oluyor. (1 günde 300-400ml kadar azalmadan bahsediyorum. )
Mert U tarafından düzenlendiYorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 2 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap