Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Silindir Kapak Contasını Yakan Var mı? (MK3)


Mert U

Soru

Merhaba, 2016 Ekim ayında ikinci el olarak 70 bin KM'de satın aldığım 2013 model 1.6 TDCI Focus aracımda 2017'nin şubat ayından beri su eksiltme sorunu var. Araç şu an 95 bin kilometrede ve bu zamana kadar Opet'ten aldığım mavi antifriz ile %50-%50 musluk suyu-antifriz karışımı yapıp takviye yapıyordum. Bugün kontrol ettiğimde genleşme kabındaki antifrizin siyaha dönmeye başladığını gördüm. Sanırım soğutma suyunun içine motor yağı karışıyor.

 

Geçtiğimiz aylarda aracı arıza tespiti amacıyla Ankara'daki Otokoç'a götürmüştüm, sağ olsunlar aracı 1 gün serviste yatırıp hiçbir test yapmadan teslim ettiler conta yaktığını belirterek. Benden ne arıza tespit ücreti aldılar, ne de bana herhangi bir evrak/test sonucu/rapor verdiler aracımda ne yapıldığına dair. Yoğunluk sebebiyle muhtemelen hiçbir şey yapmadılar, bana direkt silindir kapak contasının yandığını söylediler, tamiri için 4bin ile 20bin TL arasında bir masraf çıkacağını söylediler.

 

Ankara'da motorun arızasını tespit edebilecek yetkinlikte bir Ford Servisi veya ustası bilenleriniz var mı? Şayet silindir kapak contası yanmadıysa sizce sorunun kaynağı nedir?

 

Not: Su eksiltme sorununu başladığından beri motor yağı kontrol edildiğinde renginin normal, köpüklenme ve grileşme olmadığını gözlemledim. Egzostan beyaz duman atma durumu var ancak göze batacak şekilde fazla değil. Sadece soğuk havalarda oluyor.

 

Araçta hararet göstergesi hiçbir zaman orta çizgiden yukarıya çıkmıyor. (35 Derece yaz sıcağında bile yüksek devirle 300KM yol kat edildiğinde bile bir kez olsun yarıdan yukarıya çıkmıyor.)

 

Su eksiltme durumu uzun yol ve yüksek devirli kullanımlarda çok daha fazla oluyor. (1 günde 300-400ml kadar azalmadan bahsediyorum. )

Mert U tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 2 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

selam  daha önce forumda  bir arkadaşın yedek su deposuna yağ karışıyordu.onun aracının yağ soğutucusu arızalandığı için yedek depo yağ dolmuştu.belki forumda bulabilirsin.ben en yakın zamanda başka bir ustaya göstermeni tavsiye ederim.üst kapak contasında ise konu önemli.ama servisin verdiği fiyatlar çok fazla.kimse kapağı açmadan birşey söyleyemez.bu şekilde kullanırsan arızayı ve masrafı büyütürsün.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
06.01.2018 - 22:58 tarihinde, Alp Kaya yazdı:

selam  daha önce forumda  bir arkadaşın yedek su deposuna yağ karışıyordu.onun aracının yağ soğutucusu arızalandığı için yedek depo yağ dolmuştu.belki forumda bulabilirsin.ben en yakın zamanda başka bir ustaya göstermeni tavsiye ederim.üst kapak contasında ise konu önemli.ama servisin verdiği fiyatlar çok fazla.kimse kapağı açmadan birşey söyleyemez.bu şekilde kullanırsan arızayı ve masrafı büyütürsün.

3 gündür kullanmıyorum aracı, bugün motor yağına bir bakayım dedim. Köpürme yok ancak yağın rengi hafiften maviye dönmüş. Yağ çubuğunu temizlemek için kullandığım peçetede bunu gördüm. Cidden conta yanmış sanırım. Ankara'da bunu tamir edebilecek kim var acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.