Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

12 Focus Otomatik Gazdan Dolayı Silindir Kapağı Sıkışması


Mücahit Çayırtepe

Soru

Arkadaşlar   2. el 2012 otomatik focus aldık yalnz yolda giderken yokuşlarda ve hızı 120 civarlarında motor arızası vermeye başladı gaz doluyken de boş olarak gösteriyo ustaya götürdüm silindir kapağı sıkışmış dedi silkeleme yapıyor dedi gaz filtresini değiştirdik benzinde kullanmaya başlayınca arıza vermedi yalnz usta gazda kullanırsanız  yeniden olucanı söyledi  silindir kapağının değişilmesi gerekiyor dedi 3 bin küsür fiyat çıkarttı başına böyle bişey gelen varmı

Mücahit Çayırtepe tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Araç profildeki araç ise aracınız TDCİ değil.Ti-VCT olabilir.Silindir kapağı sıkışmasını ilk defa duydum.Usta size nasıl birşey olduğunu anlattıysa yazarmısınız.LPG'li araçların genel problemi subaplardır.Ustanız size subap sıkışması var demiş olabilirmi? Eğer sorun subaplarsa yenisiyle değiştirilir.Ama 3 bin küsur rakam çok geldi bana.2-3 sene önce 1000 liraya değiştirtmiştim ben tüm masraflar dahil.Şu andada 1500-2000 arası falan normaldir gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynen yanlış yazmışım ti-vct arızaya baktklarnda 1. Silindirde silkeleme yaziyodu ustada silindir kapağının sıkıştığını ve değişmesi gerektiğini söyledi yalnz arabayı benzinde kullandğmda hiç bi problem yok sadece LPG de oluyo sorun sıralı sistemdemde olabilirmi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Subap bozulduğunda benzindede bozuk çalışması lazım.LPG sisteminiz hangi markaysa onun servisine gidip LPG enjektörlerinizi kontrol ettirin.LPG sisteminizde problem olmadığına emin olun.Sonrasında subap değişirmeniz gerekse bile başka yerdende fiyat alın.Dediğim gibi 3 bin küsur lira fazla gibi geldi bana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

çok fazla bu işlerden anlamasam da "silindir kapağının sıkışması" tabirini ilk kez duydum ve uydurma bir tabir olduğuna eminim. hem madem sıkışmış nereye sıkışmış kim sıkıştırmış... silindir kapağı dediğimiz parça aralarda dar yerlerde gezen bir fare değil ki sıkışsın :) Mehmet Bey'in de söylediği gibi içten yanmalı motorların çalışma prensbine göre supablarla veya silindir kapağı ile ilgili sorun varsa yakıttan bağımsız olarak benzinle çalışırken de lpg ile çalışırken de aynı şey olmalı. son olarak; eğer kapak açılacaksa conta supablar iticiler vs parçalar değiştirilir ve hazır bu işlere girişmişken şunları şunları da değiştirelim denirse (yağ antifriz saymaya bile gerek yok) işçilik ile beraber 3000 olabilir bence normal... ama önce sorunun o olduğundan emin olmak gerek 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gazdan dolayı sıkışma yaptığını söyledi aynı şekilde benzinde yapmadığını söyledim benzin sıvı olduğu için arızayı göstermediğini ama gazda direk algıladığını ve gazda kullanınca tekrar olucanı belirtti başka bir yere gösterdim oda benzer şeyler söyledi ama bana da pek inandırıcı gelmedi bende ilk defa böyle bişeyle karşılaşıyorum belli bişey söylemiyolar 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 hour ago, Mücahit Çayırtepe said:

Gazdan dolayı sıkışma yaptığını söyledi aynı şekilde benzinde yapmadığını söyledim benzin sıvı olduğu için arızayı göstermediğini ama gazda direk algıladığını ve gazda kullanınca tekrar olucanı belirtti başka bir yere gösterdim oda benzer şeyler söyledi ama bana da pek inandırıcı gelmedi bende ilk defa böyle bişeyle karşılaşıyorum belli bişey söylemiyolar 

 

Sallamış resmen :) Gaz ve benzinde kapak başka başka tepki vermez, neyse odur. 

 

Kapak çatlak olabilir. Yanma odalarında çatlak olabilir. Veya sızıntı olabilir. Kapakta problem varsa yanma odasından hava/yakıt karışımı yağlama ve(ya) soğutma kanallarına sızar. Bu da birçok probleme yol açar. Aracın kontrolü sırasında ne tip işlemler yapıldı? Biraz ondan bahsedersen bizde afaki olarak doğru birşeylere mi bakılmış anlayabiliriz. Fakat yinede pek bir faydamız dokunmaz.

 

Servise gösterin arabayı. Eğer yetkili servise gösteremiyorsan, şaşmazda aydın otomotiv var, ekrem usta. Hilesi hurdası yoktur, gidip gösterebilirsin. Belkide saçmasapan bir sibop arızasıdır, hepi topu 1000-1500tl ye falan çıkarsın. Kapak değişmek nedir yahu...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mücahit bey aynı model ti-vct bende yeni aldım bende de aynı sorunu yaptı bende baya bı uğraştım en son Ankara da yetkili servis falan gezdim en son yaptırdım 3000 değil ama biraz daha uygun olması lazım dediğim gibi sorun subap larda oluyo genelde devir saati aşağı inip kalkıyorsa  kendiliğinden bende ki sorun buydu kesin sibop tur diyebiliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16 hours ago, Mücahit Çayırtepe said:

Eyw abicim bugün gösterdim başka bi ustaya o problem olmadığını söyledi ama araba gazda 80 km ile giderken 6 vitese çıkıyo kafalar iyice karıştı ?

Ne demek istedigini anlamadim.

--0 minutes later eklendi--
15 hours ago, Fuat Yğ said:

devir saati aşağı inip kalkıyorsa  kendiliğinden bende ki sorun buydu kesin sibop tur diyebiliyorum

Birsuru baska problemden kaynaklanabilir devir dalgalanmasi. Bu kadar emin olmayin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.