Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Katalizör ve Enjektör Temizliği Sonrası Yakıt Tüketimin Artması


Canberk Tan

Soru

Merhaba,

 

2006 Ghia Model 1.6 Manuel C-Max aracımız var. Motor arızası uyarısı vermesi nedeniyle bir servise bıraktık aracı. Birçok sorun çıkardılar önümüze.

 

Öncelikle katalizör temizliği yapıldı (Boşaltma değil temizleme). Yakıt deposu temizlendi. Sonrasında enjektör temizliği/ayarı yapılması gerektiği söylendi. Bostancı sanayide birine yaptırdık. Bu aşamadan sonra yaşadığımız sorunlar şöyle;

 

Yakıt tüketimi 100 km'de yaklaşık 1 litre arttı. Yaz aylarında şehiriçi 7.4 lt./100km yakıt tüketimi olan araç 8 lt./100km üstüne çıkmaya başladı. Kış olması ve debriyaj yukarıda kavradığı için yakıt tüketimin artması mümkün ancak baskı/balata çok kötü durumda değil. Yani yokuşlarda çekiş sorunu yaşamıyoruz. Bu nedenle bu kadar artması anormal geldi bize. Yaklaşık olarak 100km. daha az yol alıyoruz.

 

Bir diğer sorunumuz da araç ekranındaki ortalama yakıt tüketimini gösteriminin yanlış olması. Sadece şehiriçi kullanıma rağmen şu an 5.6 lt./100 km gibi komik bir ortalama gösteriyor :) Yapılan onarımlardan sonra bu hâle geldi, önceden böyle bir sorun yoktu. Her yakıt aldığımızda sıfırlıyorduk ortalama tüketimi. Bundan kaynaklanabileceğini söylediler ancak bana saçma geldi. 4 ay boyunca bu şekilde kullandığımızda sorun olmadı, onarımdan sonra olması garip.

 

Bu gibi sorunları yaşayanlar varsa bilgilendirme yapabilirler mi acaba? Ve baskı/balata değişimi yaptıranlar varsa ne kadar tuttuğunu paylaşabilirler mi?

 

Şimdiden teşekkür ederim.

 

EK: Unuttuğum bir diğer sorun da şu;

Hızı sabitleyip + tuşuna basılı tuttuğumda -yani sabitlenen hızı yükseltmek istediğimde- araç biraz hızlanıyor ancak sonra hız sabitleyici devredışı kalıyor. Bu neden kaynaklanıyor olabilir? Onarımdan önce böyle bir sorun yoktu.

Canberk Tan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 4 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

slm eski aracım 2007 focus tdci.enjektör temizliği sonrası benimde fazla yakmaya başlamıştı.bir daha eski değerleri göremedim.yakıt tüketimi göstergemde az gösteriyordu, ama araç 1-1,5 litre fazla yakıyordu. .onun neden olduğunu çözemedim ama yakıt tüketimimin artmasındaki sebebi buldum.ayardan sonra enjektörlerimin montaj  sırası değişmişti.usta kafasına göre takmış.nasıl  anladın dersen forumda paylaşmak aracımın enjektörlerinin üsttten fotosunu çekmiştim.fotoğraftaki sıradan takılmamış.aracı öyle sattım.seninde sökülen enjektörlerinin sırası karışmış olabilir.son soruna cevabım yok benim araçta yoktu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 hours ago, Canberk Tan said:

Hızı sabitleyip + tuşuna basılı tuttuğumda -yani sabitlenen hızı yükseltmek istediğimde- araç biraz hızlanıyor ancak sonra hız sabitleyici devredışı kalıyor. Bu neden kaynaklanıyor olabilir? Onarımdan önce böyle bir sorun yoktu.

Sırf şu söylediğinizden arabanın birşeyleri beğenmediği kesin. 

Yorumum şu: arabanız kendi hesapladığı gibi gitmiyor ve hız sabitleyiciyi bile bırakıyor. Normal zamanlardaki kullanımınıza göre daha az performanslı çalıştığından aynı düzeyde gidebilmek için siz daha fazla gaz pedalını kulanıyorsunuz. Sizin sanayide enjektör temizliği yaptırdığınız vatandaş enjektörleri düzgün tadilat yapmamış olabilir. Eğer düzgünse kalibrasyon yapmamış olabilir. "abi ne gerek var", "abi zaten onlar kendi kalibrasyon oluyor"  vs gibi saçma söylemlerle bile sizi karşılayabilir. Enjektör kalibrasyonu bu tip işlerden sonra sıfırlanıp tekrar yaptırılmalıdır. Serviste yaparlar, forscanle sizde yaparsınız. 

 

Bunun haricinde başka problemlerde olabilir, örneğin turbo hortumlarından biri yada birkaçı çatlamış, düzgün takılmamış, yırtılmış olabilir.

 

İşbilmez insanlara iş yaptırdığınız sürece, ucuz etin yahnisinin berbat kokusunu çok uzaklardan alırsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Sırf şu söylediğinizden arabanın birşeyleri beğenmediği kesin. 

Yorumum şu: arabanız kendi hesapladığı gibi gitmiyor ve hız sabitleyiciyi bile bırakıyor. Normal zamanlardaki kullanımınıza göre daha az performanslı çalıştığından aynı düzeyde gidebilmek için siz daha fazla gaz pedalını kulanıyorsunuz. Sizin sanayide enjektör temizliği yaptırdığınız vatandaş enjektörleri düzgün tadilat yapmamış olabilir. Eğer düzgünse kalibrasyon yapmamış olabilir. "abi ne gerek var", "abi zaten onlar kendi kalibrasyon oluyor"  vs gibi saçma söylemlerle bile sizi karşılayabilir. Enjektör kalibrasyonu bu tip işlerden sonra sıfırlanıp tekrar yaptırılmalıdır. Serviste yaparlar, forscanle sizde yaparsınız. 

 

Bunun haricinde başka problemlerde olabilir, örneğin turbo hortumlarından biri yada birkaçı çatlamış, düzgün takılmamış, yırtılmış olabilir.

 

İşbilmez insanlara iş yaptırdığınız sürece, ucuz etin yahnisinin berbat kokusunu çok uzaklardan alırsınız.

Merhaba,

 

Onarımdan sonra aracın performansı yükseldi. Çekiş gücü arttı. Enjektör temizliği için de iki kez kontrol yaptık. Temizlik düzgün yapılmış. 

 

Turbo ile ilgili de bir sorun yok. Yukarıda da söylediğim gibi aracın performansında ve çekişinde herhangi bir sorun yaşamıyoruz. Ucuz etin yahnisi derken ucuza kaçtığımızı düşünüyorsanız, düzgün bir serviste 1500-2000 TL civarı para harcadığımızı bilmelisiniz.

 

Yine de cevapladığınız için teşekkürler.

 

Ek olarak, cc'den + tuşuna tek tek bastığımda bir sorun yaşamıyorum, basılı tutunca devredışı kalıyor.

--1 dakika sonra eklendi--
3 saat önce, Alp Kaya yazdı:

slm eski aracım 2007 focus tdci.enjektör temizliği sonrası benimde fazla yakmaya başlamıştı.bir daha eski değerleri göremedim.yakıt tüketimi göstergemde az gösteriyordu, ama araç 1-1,5 litre fazla yakıyordu. .onun neden olduğunu çözemedim ama yakıt tüketimimin artmasındaki sebebi buldum.ayardan sonra enjektörlerimin montaj  sırası değişmişti.usta kafasına göre takmış.nasıl  anladın dersen forumda paylaşmak aracımın enjektörlerinin üsttten fotosunu çekmiştim.fotoğraftaki sıradan takılmamış.aracı öyle sattım.seninde sökülen enjektörlerinin sırası karışmış olabilir.son soruna cevabım yok benim araçta yoktu

Cevabınız için teşekkür ederim. Montaj sırasında yanlış takılsa da bilgisayardaki yazılımdan değerler görülmüyor mu? Oradan anlaşılmadı mı?

--3 dakika sonra eklendi--
3 saat önce, Özer Aksu yazdı:

 

Canberk Tan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.