Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2013 C-Max Boya Micron Degeri Hk


Özkan Şahin

Soru

Merhaba,

2015 Focus trend x benzinli hatasız boyasız 18.000 km aracımı 69.000 TL satarak 80.000 tl'ya boyasız hatasız 2013 fakat 2014 çıkışlı 37.000 km'de C-Max Titanyum X paket Dizel araç almış bulunuyorum. Öncelikle yaptığım satışlar fiyat vs. olarak sizce mantıklı mıdır? 10.000 TL gibi bir paraya hem full bir araca hem de dizele geçmiş olduk. İkinci sorum expere girdiğimizde ortalama boya micron değeri 223 çıktı. Bazı yerlerinde 310 gibi bir değer de gördüm. Sonuç olarak araç boyasız orijinal ama fabrikadan böyle çıkmış. Böyle birşey yaşayan oldu mu? Bana ileride sorun çıkarır mı? Ford otosana başvurmalımıyım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
10 dakika önce, Özkan Şahin yazdı:

Böyle birşey yaşayan oldu mu? Bana ileride sorun çıkarır mı? Ford otosana başvurmalımıyım?

Oldu.

Bilmem, siz alırken çıkardınız mı sorun?

Ne için? Ford servislerine gidip boyayı kontrol ettirebilirsiniz. Sıfır olsaydı belge verirlerdi o da uygundur diye sadece :) 

İlgili mevcut yazılar: https://www.focusclubtr.com/search/?&q=boya mikron&sortby=newest

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus ta 110 ile 130 mikron çıkıyor (metalik renk, ben alırken ölçtürmüştüm bayide.) c-max de aynıdır diye düşünüyorum.

 

Fabrikada kalite kontrolden geçemeyip tekrar boyandı ise 200 gibi çıkabilir ama her yeri eşitse ve boya ustası detaylı inceledi ise kabul edilebilir. 300 çıkan yerlerde sonradan işlem vardır bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim başıma Leon'da gelmişti,mecburiyet fiyatı 2 bin tl aşağı indirmek zorunda kalmıştım. Araç boyasız belki ama gel bunu insanımıza anlat. Bazı araçlar fabrikadan böyle çıkıyormuş ve bayiler bu araçları daha uyguna veriyorlarmış diye duymuştum boya kusurlu olduğu için. Yaptığınız değişimli bence olumlu olmuş ama bu boya değeri canınızı sıkabilir ilerde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öncelikle cihazdan cihaza fark olabiliyor (kalibrasyon vs) arabanın tamamı aşağı yukarı aynı değerdeyse sorun yoktur (fabrikada iki kere komple boyanması çok düşük ihtimal)

benim başıma gelen, arabanın geneli 180-230 ancak kaput 320lere çıkıyor. Otosan normal diye cevap verdi ancak bu cevapta ne ölçülen değerler yazıyor ne de normal sınırı. Bir başkasına 300 mikrona kadar olabilir cevabı verdiklerini gördüm. Bende 300 küsürler olunca o kısmı kaldırdılar muhtemelen :) 

Birde ben baya bir ustaya gösterdim, ölçüm yapanlar dışında herkes orijinal dedi. Buradan çıkan sonuç fabrikada 2 kere boyanmış.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 saat önce, Özkan Şahin yazdı:

Bana ileride sorun çıkarır mı?

Halkım kılı kırk yarmaya devam edip anlamsız bir kaygı silsilesi içinde boğulmaya devam ettiği ve her şeyden nem kaptığı sürece sorun olur.

Ne olur?

"A bu boyalı, sen beni aldatmaya mı çalışıyorsun" diye fiyat kırmaya çalışan uyanıklar çıkabilir.

İtibar etmezsiniz, halden anlayan, aklı başında bir müşteri bulana kadar oyalanırsınız. 

Otosan şu aşamada hiç bir fayda sağlayıcı işlem yapmaz.

Boya ortalama değerinden %30-35 sapma anormal kabul edilmez, edilmemeli, her yer 150 kaput 300 olsa idi tekrar boyandığı anlamına gelirdi. Fabrikada veya sonrasında. Ne olacak? Yeniden boyansa ne olur? Kaportacıda düzeltilip boyanmış olsa ne olur? İşlevsel ve görsel olarak sorun olmadıktan sonra...

Yani böyle takıntılara prim vermeyelim, takıntısı olanlar da kendi yoluna gitsin. 

Ayrıca Ozan'ın da bahsettiği gibi boya ölçüm cihazlarının kalitesi ve kalibrasyonu da farklılık gösterebiliyor. Önemli olan boya değerlerinin değişik bölgelerde eşit veya yakın olması.

Fabrika çıkışı genelde 140-150 mikron değerlerinde geliyor, ama fabrikada hata görülerek komple yeniden boyama mümkün, benim sıfır aldığım Fusion 300 mikrondu söz gelimi. Satmaya niyetlendiğimde Otokoç takasa aldı iyi bir değerden.

Nakil esansında çizik veya küçük hasar nedeni ile sıfır araçlar sonradan lokal de boyanabiliyor. Bu koşullarda satıcının mutlaka durumu belgelemesi ve bir indirim yapması gerekir, aksi dolandırıcılığa girebilir. 

Yani sizin koşullarınızda bence aracın keyfini çıkarın. 

"Satışım mantıklı mı" bence sorulması için geç kalınmış ve cevaplarının kafanızı karıştıracağı bir soru. Kimine mantıklı, kimine anlamsız gelebilir, beklentiler değişkendir, aldınızsa sizin için mantıklıdır, bu da yeter, keyfini sürün. 

Bu arada Focus'tan sonra Cmax nasıl geliyor bize de anlatın.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Focus'tan sonra Cmax nasıl geliyor

Cem abi son cümleye cevaben; yol tutuş ve güven aynen devam ediyor, dinamiklik konusunda bi tık alt kademeye düşüş (tartışılır ama öyle diyelim) ve bunların yanında “more space” ile ailecek keyifli yolculuk...

 

Kalın mikron boya konusu ise dediğiniz gibi takılmaya/can sıkmaya değmez bir durum.

4-5 tane aracımda denk geldim (3 füme renk-2 g.gri renkte).

Sadece füme F2.5 SW yi satarken alıcı vatandaş yetkili servisin boya makinesi ile bakıp “bu araba komple boyalı/kazalı” demesiyle bana dönerek ağlamaklı bir yüz ifadesiyle “hocam bizi mi kandıracaktın” tepkisiyle karşılaşmış ve kaporasını iade etmiştim. Bir hafta sonra akıllı/mantıklı bir arkadaşa sorunsuz satmıştım “boyasız/orjinal” arabamı...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
23 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Sadece füme F2.5 SW yi satarken alıcı vatandaş yetkili servisin boya makinesi ile bakıp “bu araba komple boyalı/kazalı” demesiyle bana dönerek ağlamaklı bir yüz ifadesiyle “hocam bizi mi kandıracaktın” tepkisiyle karşılaşmış ve kaporasını iade etmiştim. Bir hafta sonra akıllı/mantıklı bir arkadaşa sorunsuz satmıştım “boyasız/orjinal” arabamı...

Benim füme f2.5'da aynı muameleyi gördü. 200 mikronun altında boya ölçmedik hiçbir yerinde. Servis normal dedi 300 mikrona kadar. Ama ben dahil kimseyi tatmin etmedi bu cevap.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem Abi aslında birbirine geçiş söz konusu Focus'tan bir önceki aracımda 2012 C-max Titanyum- X paket Dizeldi ve 6.000 km'de satmak zorunda kalmıştım. Sonrasında 2015 Focus Trend-X benzinli ile devam ettim. Tabi ki benzinli ve trend-x araçtan dizel titanyum x-paket araca geçiş inanılmaz fark ettiriyor. Performans konusunda focus düşük devirde yokuşlarda veya ilk kalkışlarda çok hantal iken C-max dizel şuan uçuyor hissi veriyor. Son olarak C-max dizel titanyum-x paket yıl sonu indirimleriyle en düşük 139.000 TL'ya verildi. Kaldı ki içinde bi-xenon far falan eklenmemiş hali bizim 2013-2014 grubundaki titanyum x- paketlerde hepsi dolu dolu var. Dolayısıyla bu araç çok rahat bu parayı hak ediyor. Benim için mantıklı olan tarafı daha yüksek bir araç ve geniş oluşu, dizel olması, full oluşu (cam tavan-otomatik park-otomatik bagaj-yağmur far sensörü-sesli komut-bi xenon far- bluetooth) trend-x sonra bu özellikleri saydığımızda 10.000 TL'lık ekleme ile bu araca geçişimi mantıklı gördüm. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.