Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

3000 Devri Geçmeme Sorunu


Andaç Kaya

Soru

    Merhabalar  2007 Model Ford Focus 1.6 tdci Ghia model araç sahibiyim . Araç Bazen 3000 devri geçmiyor , dikkat ettiğim şey sabahları gayet güzel çalışıyor motor ısındığı zaman ve ya havalar ısındığında tekrar 3000 devri geçmemeye başlıyor. 3-4 aydır uğraşıyoruz , elektrikçi mekanikçiye mekanikçi elektrikçiye yönlendiriyor sürekli ,  en son buji değiştirmek istediler 4 bujiden biri patlaksa yapar dedi bir usta başka bir usta ise biri bile sağlamsa ondan yapmaz elektrik tesisatına bakılması gerekli dedi , 2  buji çıkarılıp bakıldı 2 side çalışıyor. Map sensörü ve trubo sensoru degiştiril denendı ondan yapmadığı anlaşıldı .Başka bir usta ben hatanı çözerim beyni formatlayıp  hatayı düzeletecem dedi 750 tl para istedi başka bir beyinci ile görüştüm aracın güvenli mod ayarlarını değiştirip 3bin devri  6bin devre alacak sende hissetmeyeceksin ama sorunu çözmüş olmayacak dedi. İzmirde ikame etmekteyim , tokatta gittiğimiz Mobset  elektonık dıye bır yer tavsıye ettiler , Gittik gördüğüm kadarıyla  map senasoru kablosunu bantladı hatayı sildi  ve araç düzeldi ,  2-3 ay bir daha hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım . Bu aralar gene bu hata ile karşı karşıyayım ve izmirdeki ustalar buji değiştirme konusunda çok ısrarcı ne yapmalıyım tavsiyenizi bekliyorum . Buıji degişimi sonunda olmaz ise mesuliyet kabul etmiyorlar deneyerek bulacaklarmış.

 

ilginiz ve yorumlarınız için şimidedn teşekkürler.

 

 

20170811_151341.jpg.58b16d490ec014590b8845253497462a.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 14 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

3000 deviri geçmediği durumlarda:

-Hava sıcaklığı kaç derecenin üzerinde?

-Araç duman atıyor mu?

-3000 devir altında motordan tork alabiliyor musunuz?

-1500devirde gaza yüklendiğinizde araçta bir silkeleme vs. oluyor mu?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öncelikle geçmiş olsun.   Şundan olabilir bundan olabilir, deneme yanılma yöntemiyle teşhis koymak isteyen ustalardan uzak durun, aracınıza el bile sürdürmeyin onlara.

sorununuz saki dpf gibi görünüyor fakat sizin gitmeniz gereken tek yer yetkili servis.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Citroen c5 aracımda aynı motor var ve aynı sorunu yaşadım,3000 devri geçmeme ve yüksek sesle çalışma(şakırdama dedikleri)

Aracın sesini duyunca mazot yerine benzin koymuşlar dediler,neyse sonra mazot basınç sensörü bozulmuş onu değiştirdiler,elleri değmişken mazot filtresi de değişti filan

Netice itibariye fotodaki değişince sorun çözüldü,umarım aynı sorundur

 

images.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, İbrahim Dikmen yazdı:

3000 deviri geçmediği durumlarda:

-Hava sıcaklığı kaç derecenin üzerinde?

-Araç duman atıyor mu?

-3000 devir altında motordan tork alabiliyor musunuz?

-1500devirde gaza yüklendiğinizde araçta bir silkeleme vs. oluyor mu?

 

Tam olarak hava sıcaklığından emin değilim geçenlerde havalar sogudu 4 - 5 derece duştu sevınmıştım araç sıkıntı yapmadan çalıştı .

Araç duman atmıyor.

3000 devri geçmediği durumlarda tork alamıyoruz çekiç duşuyor bayırlarda vites kuçultme zorunda kalıyorum araç solluyamıyorum.

Silkeleme olmuyor bir ara crank sensör kablosu zedelenmişti o aralar silkeleme yapıyordu artık onu yapmıyor.

--2 dakika sonra eklendi--
2 saat önce, Burhan Bakar yazdı:

Citroen c5 aracımda aynı motor var ve aynı sorunu yaşadım,3000 devri geçmeme ve yüksek sesle çalışma(şakırdama dedikleri)

Aracın sesini duyunca mazot yerine benzin koymuşlar dediler,neyse sonra mazot basınç sensörü bozulmuş onu değiştirdiler,elleri değmişken mazot filtresi de değişti filan

Netice itibariye fotodaki değişince sorun çözüldü,umarım aynı sorundur

 

images.jpg

Aynen motordan çok yuksek ses gelıyor Map sensourumu acaba ona baktırdım ama bu parçanın ne oldugunu bılmıyorum bıde aracı kaldırıp  motorun altından bır parça degiştirip denediler ondan da değil dediler . İzmirde tavsiye edebilceğiniz bir yetkili servis var mıdır?

 

--3 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Emre Şener yazdı:

öncelikle geçmiş olsun.   Şundan olabilir bundan olabilir, deneme yanılma yöntemiyle teşhis koymak isteyen ustalardan uzak durun, aracınıza el bile sürdürmeyin onlara.

sorununuz saki dpf gibi görünüyor fakat sizin gitmeniz gereken tek yer yetkili servis.

DPF  yle ilgili ustalar birsey demediler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
50 dakika önce, Andaç Kaya yazdı:

Tam olarak hava sıcaklığından emin değilim geçenlerde havalar sogudu 4 - 5 derece duştu sevınmıştım araç sıkıntı yapmadan çalıştı .

Araç duman atmıyor.

3000 devri geçmediği durumlarda tork alamıyoruz çekiç duşuyor bayırlarda vites kuçultme zorunda kalıyorum araç solluyamıyorum.

Silkeleme olmuyor bir ara crank sensör kablosu zedelenmişti o aralar silkeleme yapıyordu artık onu yapmıyor.

--2 dakika sonra eklendi--

Aynen motordan çok yuksek ses gelıyor Map sensourumu acaba ona baktırdım ama bu parçanın ne oldugunu bılmıyorum bıde aracı kaldırıp  motorun altından bır parça degiştirip denediler ondan da değil dediler . İzmirde tavsiye edebilceğiniz bir yetkili servis var mıdır?

 

--3 dakika sonra eklendi--

DPF  yle ilgili ustalar birsey demediler.

OBD2 üzerinden bluetooth ile bağlanabiliyorsanız MAF ve MAP sensörlerinin değerlerini kontrol etmenizi tavsiye ederim. Sabit gaz ve hız ile gidilirken salınım vs. gözlemliyorsanız sensör değişimi ya da kablo kontrolü/onarımına yönelebilirsiniz.
Yazılımda bu iki sensör değerlerinin birbirlerine göre karşılaştırması yapılıyor, ikisi arasında beklenmedik bir uyumsuzluk gözlenirse hata alabilirsiniz.. Bu durumda aldığınız hataya göre motor koruma moduna geçebilir..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
42 dakika önce, İbrahim Dikmen yazdı:

OBD2 üzerinden bluetooth ile bağlanabiliyorsanız MAF ve MAP sensörlerinin değerlerini kontrol etmenizi tavsiye ederim. Sabit gaz ve hız ile gidilirken salınım vs. gözlemliyorsanız sensör değişimi ya da kablo kontrolü/onarımına yönelebilirsiniz.
Yazılımda bu iki sensör değerlerinin birbirlerine göre karşılaştırması yapılıyor, ikisi arasında beklenmedik bir uyumsuzluk gözlenirse hata alabilirsiniz.. Bu durumda aldığınız hataya göre motor koruma moduna geçebilir..

Teşekkür ederim izmirde gitmediğim yer kalmadı ama yapan yok :S

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Andaç Kaya yazdı:

Aynen motordan çok yuksek ses gelıyor Map sensourumu acaba ona baktırdım ama bu parçanın ne oldugunu bılmıyorum bıde aracı kaldırıp  motorun altından bır parça degiştirip denediler ondan da değil dediler . İzmirde tavsiye edebilceğiniz bir yetkili servis var mıdır?

Parçanın adı mazot basınç sensörü,yakıt yüksek basınç sensörüde diyorlar

Aracı kaldırmadan motor kapağını sökünce bu parçaya ulaşıyorlar,bence aynı sorun gibi duruyor

Benim aracı Adana yetkili serviste yaptılar,ustalar aracı ilk görünce direk benzin koymuşlar bu araca dediler ama sensör değişince sorun çözüldü.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 saat önce, Servet Ö. yazdı:

EGR valfi arizali, acik kalmis, turbo bu nedenle duzgun calismiyor.

 

3 saat önce, Burhan Bakar yazdı:

Parçanın adı mazot basınç sensörü,yakıt yüksek basınç sensörüde diyorlar

Aracı kaldırmadan motor kapağını sökünce bu parçaya ulaşıyorlar,bence aynı sorun gibi duruyor

Benim aracı Adana yetkili serviste yaptılar,ustalar aracı ilk görünce direk benzin koymuşlar bu araca dediler ama sensör değişince sorun çözüldü.

Zaten baska cihazlara bağladığımız zaman bu hatalarıda görmüştük teşekkürler yardımınız için

aasdasd.PNG

hata1.PNG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arabayı hiç düşük aküde çalıştırılmayı denediniz mi?

Voltaj düşük uyarıları bu nedenle gelebiliyor. Böyle bir durum olmadıysa, kızdırma bujileri, egr valfi ve krank sensörünü değiştirmek gerekebilir. Ki muhtemlen bunlara map sensörü de eklenebilir. Ben olsam map ve egr ile başlardım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.