Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.5 Powershift Tdci Nasıl Kullanilir?


Özkan Çakır

Soru

Arkadaşlar 2017 model1.5 tdci powershift aracın var. Sizler aracı nasıl kaldırıyorsunuz ve durduruyorsunuz. Ozellikle araci durduracagimizda fren e basılıyken start stop devreye giriyor ve tekrar park a aldigimizda tekrar motor calisiyor.Siz start stopu kapatiyor musunuz daha onceden park etme durumunda nasıl kullaniyorsunuz, ince ayrintilariyla bilgi verirseniz sevinirim.Şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

bu start stop faydalı bişey olmasa mühendisler bunu koymazdı ama bi türlü sevemedim gitti daha arabayı çalıştırmadan kapatıyorum.

--0 dakika sonra eklendi--

keşke yol bilgisayarında açma kapama olsaymış bir kere kapatır birdaha uğraşmazdık.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
27 dakika önce, Adem Kazıl yazdı:

bu start stop faydalı bişey olmasa mühendisler bunu koymazdı ama bi türlü sevemedim gitti daha arabayı çalıştırmadan kapatıyorum.

--0 dakika sonra eklendi--

keşke yol bilgisayarında açma kapama olsaymış bir kere kapatır birdaha uğraşmazdık.

İptal etme değilde, en son ki durumu muhafaza etse yeterli olurdu.

İsteyen istediği ayarda bırakır, o şekilde kullanılırdı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Volvo V40 ta parka aldıktan sonra kemer takılıyken kapıyı açarsam araba çalışıyordu. Ama parka aldıktan sonra kemeri çözüp kapıyı açarsam, tüm sistemleri kapatıyordu. Onda sevdiğim bir nokta da, araç start stop ile bekleme konumundayken direksiyona müdahale edildiğinde hemen çalışır hale geçmesiydi. Ford'ta direksiyon kıpırdamıyor bile. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 saat önce, H. Cenk yazdı:

P ye alınca değil yol üstünde Rden geçerken Rye alınmış zannedip tekrar çalıştırıyor. Motor stop etse bile Dden Pye alırken azıcık hızlıca olmak lazım ki Rye alınmış zannetmesin.. Ben genelde öyle yapıp anahtarı kapıyorum (anahtarlı sistem :( )   

Ben önce D de iken stop ediyprum start stop calisiyor.Ayagim debriyajda Sonra N ye alip el frenini cekiyorum ayagimi frenden kaldiriyorum.Sonra tekrar fren ve park a aliyorum en dogrusu bu degil mi ben mi yanlis yapiyorum?Cenk bey denedim hızlı alınca tekrar motor çalışmıyor.Peki hızlıca geçmek bir sıkıntı yaratır mi ve ilk söylediğime cevap lutfen

Özkan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 saat önce, Özkan Çakır yazdı:

Ben önce D de iken stop ediyprum start stop calisiyor.Ayagim debriyajda Sonra N ye alip el frenini cekiyorum ayagimi frenden kaldiriyorum.Sonra tekrar fren ve park a aliyorum en dogrusu bu degil mi ben mi yanlis yapiyorum?Cenk bey denedim hızlı alınca tekrar motor çalışmıyor.Peki hızlıca geçmek bir sıkıntı yaratır mi ve ilk söylediğime cevap lutfen

Bilemiyorum. Bu kadar ince, bu kadar narin değildir bunlar diye tahmin ediyorum.  Elfreni çekip D den haşırt diye Pye atıp kontağı kapatıyorum. Belki de ben yanlış yapıyorumdur. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 saat önce, H. Cenk yazdı:

Bilemiyorum. Bu kadar ince, bu kadar narin değildir bunlar diye tahmin ediyorum.  Elfreni çekip D den haşırt diye Pye atıp kontağı kapatıyorum. Belki de ben yanlış yapıyorumdur. 

 

Siz D den P ye atıyorsunuz ben N den P ye haşırt diye.Servisten kimse yok mu burada ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Özkan Çakır yazdı:

Kullanım klavuzunu baştan sona okudum yazmıyor ?

Yoksa, üstünde takılacak konu yok demektir :) Genel olarak tavsiye edilen şeylere dikkat etmek belki ömrü ve şansı uzatabilir ancak :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 saat önce, Özkan Çakır yazdı:

Kullanım klavuzunu baştan sona okudum yazmıyor ?

1. Park edecekken; D+N+el freni+P

2. İlk harekette dip gaz şeklinde kalkış yapmayın 

3. Eğim derecesi yüksek yolları tırmanırken mümkün olduğunca S ile çıkmaya özen gösterin (vites kontrolü sizde olsun)

4. Eğim derecesi yüksek yolları tırmanırken araçda ağırlık varsa, gaz pedalını tabana yapıştırmadan standart bir devirle rampayı çıkın.

5. Uzun süreli dur kalkda stop&start'ı kullanın (örnek ışıklar)

6. İleri-geri vs. manevra yaparken aracı tamamen durdurmadan vites değiştirmeyin.

7. Bakımlarınızı yetkili servisinde yaptırın.

8. Garantinizi +2 yıl uzatın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Duruyorum, P'ye alıyorum, el frenini devreye alıyorum, stop ediyorum. N'yi hiç, S'yi nadiren kullanıyorum.

Elektrikli  el freni koymuşlar ama hiç bir şekilde kendiliğinden devreye girmiyor. Bu duruma ayrıca gıcığım. İşin kötüsü bazen içinize bir şüphe düşer, el frenini devreye aldım mı diye. Dönüp bakınca da anlaşılmıyor ki el freni devrede mi :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Zafer Akbs yazdı:

Net cevabı yetkili servisden alabilirsiniz.

Maalesef Afyon'da yetkili servis yok.

İl dışına çıktığımız da sorarız artık.

Ford Club kartımı da Denizli servisten aldım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.