Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.5 Powershift Tdci Nasıl Kullanilir?


Özkan Çakır

Soru

Arkadaşlar 2017 model1.5 tdci powershift aracın var. Sizler aracı nasıl kaldırıyorsunuz ve durduruyorsunuz. Ozellikle araci durduracagimizda fren e basılıyken start stop devreye giriyor ve tekrar park a aldigimizda tekrar motor calisiyor.Siz start stopu kapatiyor musunuz daha onceden park etme durumunda nasıl kullaniyorsunuz, ince ayrintilariyla bilgi verirseniz sevinirim.Şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
14 dakika önce, Mustafa Nartkaya yazdı:

Maalesef Afyon'da yetkili servis yok.

İl dışına çıktığımız da sorarız artık.

Ford Club kartımı da Denizli servisten aldım.

Telefon aracılığıyla, aracınızın bilgileriyle birlikte danışabilirsiniz. 

http://www.ford.com.tr/ford-servis/uzatilmis-guvence-paketi/ford-guvence

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
22 saat önce, Murat Kav. yazdı:

Duruyorum, P'ye alıyorum, el frenini devreye alıyorum, stop ediyorum. N'yi hiç, S'yi nadiren kullanıyorum.

Elektrikli  el freni koymuşlar ama hiç bir şekilde kendiliğinden devreye girmiyor. Bu duruma ayrıca gıcığım. İşin kötüsü bazen içinize bir şüphe düşer, el frenini devreye aldım mı diye. Dönüp bakınca da anlaşılmıyor ki el freni devrede mi :) 

N yi kullanmadan arabayı P ye getirip stop ettiğinde bir süre sonra vites kutusu içindeki Ø6 yada Ø8 bir pim var o pim yük nedeniyle kırılıp vites kutusu masrafı çıkıyor.Bu durumu da hiç bir servis söylemiyor.Neden bilmiyorum

--52 dakika sonra eklendi--
04.02.2018 - 08:48 tarihinde, Zafer Akbs yazdı:

1. Park edecekken; D+N+el freni+P

2. İlk harekette dip gaz şeklinde kalkış yapmayın 

3. Eğim derecesi yüksek yolları tırmanırken mümkün olduğunca S ile çıkmaya özen gösterin (vites kontrolü sizde olsun)

4. Eğim derecesi yüksek yolları tırmanırken araçda ağırlık varsa, gaz pedalını tabana yapıştırmadan standart bir devirle rampayı çıkın.

5. Uzun süreli dur kalkda stop&start'ı kullanın (örnek ışıklar)

6. İleri-geri vs. manevra yaparken aracı tamamen durdurmadan vites değiştirmeyin.

7. Bakımlarınızı yetkili servisinde yaptırın.

8. Garantinizi +2 yıl uzatın.

Bunlara ek olarak karlı zeminde otomatik vites araçların patinaj yapmasına izin vermek gerekiyor.Bunun için çekiş kontrolün devre dışı bırakılması gerekiyormuş.Sebebi çekiş kontrol açıkken tekerlekler fren yaptığından vites kutusunun beyni karışıp bozulmasıymış. 

 

1. Park edecekken; D+N+el freni+Ayak freni bırakılır araç kendini frenlere bırakır+P

olması daha iyidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
21 saat önce, Mustafa Nartkaya yazdı:

Maliyeti nedir, bilgisi olan söyleyebilir mi?

480 lira dediler bana 1 yıllık için.

 

04.02.2018 - 07:48 tarihinde, Zafer Akbs yazdı:

3. Eğim derecesi yüksek yolları tırmanırken mümkün olduğunca S ile çıkmaya özen gösterin (vites kontrolü sizde olsun)

Bunu yapmak çok zahmetli çünkü vitesi kısa süre içinde hemen otomatiğe alıyor. Sürekli elinizin kulakçıklarda, gözünüzün devir saatinde olması gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Erkan C yazdı:

480 lira dediler bana 1 yıllık için.

 

Bunu yapmak çok zahmetli çünkü vitesi kısa süre içinde hemen otomatiğe alıyor. Sürekli elinizin kulakçıklarda, gözünüzün devir saatinde olması gerekir.

4000-4500 devir bandında S modunda vitesi kendiliğinden değiştiriyo doğrudur.

Fakat bahsettiğim yol tipi eğimin çok olduğu durumlarda. Böyle bir yol tipinde sabit vites ve devirde rampayı tırmanmak daha verimli olacaktır. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Zafer Akbs yazdı:

4000-4500 devir bandında S modunda vitesi kendiliğinden değiştiriyo doğrudur.

Fakat bahsettiğim yol tipi eğimin çok olduğu durumlarda. Böyle bir yol tipinde sabit vites ve devirde rampayı tırmanmak daha verimli olacaktır. 

Bahsettiğim yüksek devirlerde değişmesi değil. Diyelim 2000 devirde 2. viteste ilerlemek istiyorsunuz. Süresini tam olarak tutmadım ama sanırım 15-20 saniye içinde F1 devreden çıkıyor. Yani uzun süre sabit viteste gitmek mümkün olmuyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 dakika önce, Erkan C yazdı:

Bahsettiğim yüksek devirlerde değişmesi değil. Diyelim 2000 devirde 2. viteste ilerlemek istiyorsunuz. Süresini tam olarak tutmadım ama sanırım 15-20 saniye içinde F1 devreden çıkıyor. Yani uzun süre sabit viteste gitmek mümkün olmuyor

Vitesin devir oranı var, hangi vitesdeysen sınır devire ulaştığında elbette değiştirecek.

Ama sen vites kolundan S den D ye almadığın müddetçe öyle kendi kendine D ye geçmez. 

Senin bahsettiğin durum; D konumunda kulakçıkdan vites değiştirdiğinde S modundaymışsın gibi algılıyo araç ve sen belli bir süre vites değiştirmediğinde D konuma geri dönüyo olay bu yani.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 saat önce, Erkan C yazdı:

S modunda start stopun aktif hale gelmediğini farkettim bugün. Trafikte S modunda gitsek dur kalklarda fazla mı yorarız arabayı?

sıkışık trafikte iyi olur nedeni ise gaz pedalını daha iyi kontrol edersiniz ve araç 1.viteste kalkar 2.vitese daha uzun sürede geçeceği için daha kontrollü olur.Ben öyle yapıyorum.Ağır akan dik rampalarda da aynısını yapıyorum.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.