Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önemli: 1.6 Ecoboost Motorlar İçin Geri Çağırma


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

36 dakika önce, Hakan Fatih yazdı:

otosanın ne yaptığını anlamış değilim. bundan birkaç ay önce benim 1.0 focus ecoboost aracımın su kabı hortumu çatladı ve ford u aradım. pek ilgilenmediler.bende ford servise gidip hortumu kendim ücretli olarak alıp değiştirdim. oysa ki bu araçlar bu hortum nedeniyle geri çağırılmıştı. ford anladığım kadarıyla birkaç kişiyle özel olarak ilgilenip örnek gösterme çabasında. başka bir açıklaması olan varsa yazsın lütfen. ben olaydan bunu anladım.

 

5 dakika önce, Ali Ö. yazdı:

Benim araç için de servisi aradım (Eski hortum ve çatlamalar mevcut) sizin araç değiştirilme kapsamında değil dediler ücreti ile değiştireceğimi belirttiler. Bunun için ne yapmam gerekir? Aracım 1.0

1.0 için bir çağrı yok çünkü. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

1.0 için bir çağrı yok çünkü. Geçmiş olsun.

İhtimal var mıdır acaba? Benim yazma sebebim daha önce 1.0lar çağırılmış ce hortumları değiştirilmiş fakat benim araç çağırılmadı ve hortum değişmedi aradığımda siz bu kapsamda değilsiniz deniliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

1.0 için bir çağrı yok çünkü. Geçmiş olsun.

güncellenen hortum vardı daha önceki gönderimde mevcut. aynı hortum yine çatladı. herkes dikkatli olsun, avrupa da bununla ilgili çok şikayet var. bizde hukuk sistemi ve tüketici hakları tam anlamıyla otumadığından ücretsiz değişim ve onarım yapılmıyor.işimiz zor görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 dakika önce, Ali Ö. yazdı:

İhtimal var mıdır acaba? Benim yazma sebebim daha önce 1.0lar çağırılmış ce hortumları değiştirilmiş fakat benim araç çağırılmadı ve hortum değişmedi aradığımda siz bu kapsamda değilsiniz deniliyor.

 

17 dakika önce, Hakan Fatih yazdı:

güncellenen hortum vardı daha önceki gönderimde mevcut. aynı hortum yine çatladı. herkes dikkatli olsun, avrupa da bununla ilgili çok şikayet var. bizde hukuk sistemi ve tüketici hakları tam anlamıyla otumadığından ücretsiz değişim ve onarım yapılmıyor.işimiz zor görünüyor.

İlgili 1.0 konumuz olması gerekiyor arkadaşlar. Ben sizin sorunuza cevap vermeye çalıştım sadece çünkü buradaki değişimler ve TSB 1.6’ya ait. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Yeni gelisme,

Bugun kardesim Ford Luleburgaz Tuzcular servisinden arandi ve araci alabilirsiniz diye cagrildi.

Servis'ten yapilan aciklama " etis mesaji icin Otosan ile temasa gecildi ve cagri normal kontrol icinmis , sorun yok ,araciniz icin parca degisimi yada guncellemeye gerek yok denmis"

Asagida en son etis ekraninin resmini koyuyorum ve olayi yoruma aciyorum.

Benim ingilizce bilgilme gore "sogutma suyu seviye sensoru kurulumu"  yaziyor ben mi yanlis okuyorum , egerki benim aracimda bu sistem kurlulu ve  varsa neden etis te aksiyon olarak gorunuyor , ha yoksa Otosan neden gerek yok diyor , yoksa benim servisim beni mi salliyor arada kaldm :)

 

Ford etis.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

33 dakika önce, Tamer Perperek yazdı:

egerki benim aracimda bu sistem kurlulu ve  varsa neden etis te aksiyon olarak gorunuyor

Çünkü yapılması gerekiyor.

33 dakika önce, Tamer Perperek yazdı:

Otosan neden gerek yok diyor

Bence masraftan kaçıyor.

Otosan Kuga'larda değişimi şart koşmuş, yetkili servislere de bildirmiş.

Ama hala yazılımla ilgili sorun varmış.

Focus 1.6 EB çok az olduğu için ilgilenmiyorlar bence.

Umarım bu yüzden mahkemelik olmayız. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Zaten geri çağırmalar böyle işliyor ve ETIS son kullanıcı için bir çağrı yeri değil aslında, yani bizim ona takip etmemiz gerekmiyor. 

 

Umarız ki kalıcı çözüm olur.

Haklısın Yakup Etis bir son kullanıcı yada bireysel kullanıcı yeri değil belki ,hal gerçekten böyleyse Etis kullanımını yeniden düzenlemeliler diye düşünüyorum:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

35 dakika önce, Tamer Perperek yazdı:

Haklısın Yakup Etis bir son kullanıcı yada bireysel kullanıcı yeri değil belki ,hal gerçekten böyleyse Etis kullanımını yeniden düzenlemeliler diye düşünüyorum:)

Parasını verenler için güzel bir kaynak, teknik servisseniz özellikle.

 

Welcome to FordEtis – the Online Technical Information and Services website from Ford.

FordEtis provides fast, online access to everything you need to know about servicing and repairing Ford vehicles.

 

Kullanıcı için geçerli olan https://owner.ford.com'un Avrupa'ya adapte olması lazım.

İlgili örnek sayfası:

Screen Shot 2018-04-04 at 21.35.46.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Zaten geri çağırmalar böyle işliyor ve ETIS son kullanıcı için bir çağrı yeri değil aslında, yani bizim ona takip etmemiz gerekmiyor. 

Bence iyi ki takip ediyor ve Otosan'ı "zorluyoruz". 

Yoksa pek bir şey yapacakları yok ve hala 4 yılda bir triger değiştiriyor olurduk. 

Yani iyileştirme sürecine katkılarımız kuşkusuz oluyordur. 

Bu arada ben de bir 1.6 EB kullanıcısı olarak hala resmi bir çağrı bekliyorum mesela...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

51 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bu arada ben de bir 1.6 EB kullanıcısı olarak hala resmi bir çağrı bekliyorum mesela...

Beklemeyin , siz bir adim atin belki onlar size koşarak gelicek :)

şaka bir yana 2-3 haftaya kadar çözüm üretirlerse iyi haber bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Merhabalar.

Geri çağırma kapsamında, 2 Mayıs'ta aracımı Otokoç Antalya'ya bıraktım. Yapılacak işlemler ve sipariş verilecek parçalar tespit edildi. 3 Mayıs'ta işlemler uygulandı ve mesai bitiminde aracımı teslim aldım. Servis tarafından bana verilen, yapılan işlemlerin dökümü aşağıdadır.

Aracı teslim aldığımda, önceden bildiğim üzere Bluefin ile yüklediğim yazılımın silindiğini ve yeni yazılım güncellemesi yapıldığını gördüm. İşlemi yaptıracak arkadaşlar araçlarında yazılım varsa silineceğini unutmasın. Motor bölümünde yeni su kabı ve kapağı, motor soğutma suyu seviye sensörü, yeni kablolar ve hortumlar fark ediliyor. Ayrıca göstergelerin ortasındaki ekrana, su seviyesi azalacak olursa uyarı göstermesi için güncelleme yapılmış.

Benim için sürpriz olan, yapılan işlemlerden sonraki 3-4 günlük kullanımda farkettiğim, araçla yaklaşık 5 km. yaptıktan sonra gaza tam yüklenmelerde teklemeler ve devam edilirse güç kesme oluyor. Gaza sonuna kadar basmanıza rağmen araç düşük viteste dahi hızlanmıyor. Bu konuyla ilgili servisten randevu aldım. Salı günü aracı tekrar teslim edeceğim. Çıkan sonucu buradan paylaşırım.

service report1.jpg

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.