Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost 1.0 Motoru Tutan Braket Kırıldı ve Motor Düştü


Batuhan Gümüş

Soru

Merhaba arkadaşlar, 87000 km de 1.0 focus aracım ile Uludağa çıktım aracımı yanaştırdım motoru hemen stop etmiyim diye beklerken rölantide aracın önünün dışarda kaldığını fark ettim ve geri almak istediğim sırada geri vitese takıp ayağımı debriyajdan yarım kaldırdığım esnada bir patırtı kütürtü duydum ne oluyor dememe kalmadan aracı stop ettim ve kaputu açtığımda karşılaştığım manzara motorun eğik ve düşük durduğu idi. Motoru sağ taraftan tutan motor kulanığının bağlı olduğu alüminyum döküm malzemeden yapılmış olan braket diye tabir ettikleri kol kırılmış olarak gördüm. motor tek tarafa doğru düşmüş ancak hortumlar vs sıkışarak çok fazla aşağı doğru düşmeden sıkışıp o şekilde kalmış. Aracı bursada yetkili servise çekici ile indirdim oradaki arkadaşlar da bu duruma şaşırdılar şimdi sağ sol motor takozu ve o braket değişecek yaklışık şuan için görünen 2000tl gibi bir masraf var ancak bu parçalar takıldıktan sonra akslar vs tekrar kontrol edilecek, mevzu bahis olan parça otosanında elinde olmadığından dolayı minimum 10 gün parçanın gelmesi sürecek sadece. Benim merak ettiğim aracın uzatılmış garantisi biteli daha 2 ay oldu ben nereye başvuru yapıp bu arızayı garanti kapsamında yapılmasını isteyebilirim. Daha öncede motor sarsıntılı çalışıyor diye gittiğimde sağ motor takozunu değiştirmişlerdi, ben bir süre sonra daha yine aynı sorunla gittim baktılar ancak yok sarsıntılı falan değil normal bu demişlerdi.

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(1).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(2).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(3).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Geçmiş olsun. Bu motorun kaderi bu herhalde. Motorun kendisi çok iyi ama etrafındaki parçaların dayanıksız olması nedeniyle sorunlu motor olarak anılacak. Garanti bittiği için ben ücretsiz değişime yanaşacaklarını sanmıyorum. Benim ecoboostunda garanti dolduktan 3 ay sonra taşma haznesi çatlamıştı ama garantiye sokmadı otosan. Yine de bi şansınızı deneyin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun. Kasa ve motor farklı ama aynı olay benim başıma da geldi. Motor duruşu da aynı böyleydi. 2 sene kadar önce 150-200 TL filan parçanın orijinali ve bir de ustaya işçilik verdim. Eğer garanti yoksa sanayi derim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 dakika önce, Uğur Akdaş yazdı:

Geçmiş olsun. Kasa ve motor farklı ama aynı olay benim başıma da geldi. Motor duruşu da aynı böyleydi. 2 sene kadar önce 150-200 TL filan parçanın orijinali ve bir de ustaya işçilik verdim. Eğer garanti yoksa sanayi derim.

dışarıda sanayide de sordum aynı parçaları 1300 lira dediler parçalara sadece işçilik hariç serviste işçilik dahil 1920 TL dediler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

6 saat önce, Batuhan Gümüş yazdı:

Merhaba arkadaşlar, 87000 km de 1.0 focus aracım ile Uludağa çıktım aracımı yanaştırdım motoru hemen stop etmiyim diye beklerken rölantide aracın önünün dışarda kaldığını fark ettim ve geri almak istediğim sırada geri vitese takıp ayağımı debriyajdan yarım kaldırdığım esnada bir patırtı kütürtü duydum ne oluyor dememe kalmadan aracı stop ettim ve kaputu açtığımda karşılaştığım manzara motorun eğik ve düşük durduğu idi. Motoru sağ taraftan tutan motor kulanığının bağlı olduğu alüminyum döküm malzemeden yapılmış olan braket diye tabir ettikleri kol kırılmış olarak gördüm. motor tek tarafa doğru düşmüş ancak hortumlar vs sıkışarak çok fazla aşağı doğru düşmeden sıkışıp o şekilde kalmış. Aracı bursada yetkili servise çekici ile indirdim oradaki arkadaşlar da bu duruma şaşırdılar şimdi sağ sol motor takozu ve o braket değişecek yaklışık şuan için görünen 2000tl gibi bir masraf var ancak bu parçalar takıldıktan sonra akslar vs tekrar kontrol edilecek, mevzu bahis olan parça otosanında elinde olmadığından dolayı minimum 10 gün parçanın gelmesi sürecek sadece. Benim merak ettiğim aracın uzatılmış garantisi biteli daha 2 ay oldu ben nereye başvuru yapıp bu arızayı garanti kapsamında yapılmasını isteyebilirim. Daha öncede motor sarsıntılı çalışıyor diye gittiğimde sağ motor takozunu değiştirmişlerdi, ben bir süre sonra daha yine aynı sorunla gittim baktılar ancak yok sarsıntılı falan değil normal bu demişlerdi.

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(1).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(2).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(3).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10.jpeg

Öncelikle geçmiş olsun.

Bakımlarını zamanında aksatmadan yetkili servislerinde yaptırdı iseniz, onarımın garanti kapsamında yapılmasını servisten talep edin. Bahse konu arızanın, sarf malzemeden kaynaklanmadığını, aracınızın daha 100.000 km de bile olmadığını ve bakımlarını aksatmadan yetkili servislerinde yaptırdığınızı, üzerine basa basa başvurunuzda bildirin. Servisten olumsuz cevap alırsanız, OTOSANbaşvuru hattını arayın ve oraya başvuruda bulunun. OTOSAN kabul etmezse kendilerine aracınızı geri teslim almayacağınızı söyleyin. KOÇ Holding'i arayıp şikayet departmanını bağlatıp şikayet için ilgili kişiden mail adresi alıp, oraya da bu konuları detaylı bir şekilde anlatıp sonuna gerekirse konuyu yurt dışında ki merkezlerine de aktaracağınızı iletin. Tamamı olmasa bile en azından masrafın yarısını, büyük bir ihtimalle üstleneceklerdir. Bu süreçte sakın ikame araç kabul etmeyin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Batuhan Gümüş yazdı:

dışarıda sanayide de sordum aynı parçaları 1300 lira dediler parçalara sadece işçilik hariç serviste işçilik dahil 1920 TL dediler

Ben sadece kırılan parçayı almıştım ama galiba sizde zarar gören ya da zarar gördü denilen başka parçalarda var. Servis dışında başka usta gördü mü? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Eren K. yazdı:

Konu dışı olacak ama bu kısmın nedenini bulamadım. Neden ikame araç alınmasın? 

Hukuki sebebten dolayı. İş, eğer ki tüketici hakem heyetine kalırsa, tüketici aleyhine bir durum oluşturabiliyor diye. Resmi olarak garantisi biten bir araçta, ikame araç kabul edildiğinde, arızanın garantiye girmediği müşteri tarafından bir şekilde kabul edildiği anlamına geliyormuş. Benzer bir durum yaşamıştım ve avukat bir arkadaşım ile ford müşteri hizmetlerinde çalışan bir yakınım aynı tavsiyede bulunmuştu bana.

Bülent Aydemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Önce servisiniz tarafından başvuru isteyin, olumsuz yanıt gelirse Ford'a mail atın yine olumsuz yanıt gelirse mahkemeye verin. İlgili parçanın yorulmadan mı yoksa darbeden/yükten mi kırıldığı tespit ettirilir, bilir kişi bunun kararını verecektir. Bunun sonucunda da gerekenler yapılır zaten. Keza ilgili parçanın motorla bir bağı yoktur, herhangi bir motorla da olabilirdi. Geçmiş olsun.

Böylelikle bir yeni durum daha öğrenmiş olduk, muhtemelen ilk paylaşım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim dikkatimi çeken uludağ oldu... yıllar önce babam karlı yolda dağa tırmanırken vectra blok dağıtmıştı !!!

iki olaydaki benzerlikler soğuk hava karlı buzlu yol ve motorun epey uzun süre bu şekilde zorlanarak çalıştırılması şeklinde özetlenebilir ve bu şartların yaşanan olay ile ilgisi olmalı bence.

Batuhan Bey'in gönderdiği resimlerden görebildiğim kadarıyla kırılan parça DÖKÜM gibi duruyor ki döküm parçaların en zayıf noktası ani sıcaklık değişimleridir. Dışarıdaki soğuk hava ve o kısıma patinaj vb sebeplerle gelen kar buz su gibi etkiler parçayı soğuturken motordan gelen sıcaklık ısıtıyor... ve sonuç kırılgan çatlamaya müsait döküm bir parça... iyi senaryo yazdım ama şaka bir yana etkisi olabilir diye düşünüyorum 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçmiş olsun allahtan seyir halinde olmamış ...

sağ taraftaki motor kulağını söküp değiştiren ustaya sol tarafı hava filtre kutusunu söküp kontrol etmediği için kulaklarını çınlatarak ufak bir selam yolluyorum :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok büyük geçmiş olsun.Her marka aracın forumlarını okumaya seven biri olarak ilk kez böyle bir durumla karşılaştım.Arkadaşların dediği gibi iyi ki seyir esnasında olmamış.

1 saat önce, Menderes Urun yazdı:

döküm parçaların en zayıf noktası ani sıcaklık değişimleridir.

Bu ani sıcaklık olayı benim de kafama yattı.Döküm malzeme de bu tip durumlar olabilir.Hakkınızı arayın bence.Bu parçaların dayanıklı ve her ortama uygun olması lazım.Bu sebeple Ford diğer marka forumlarda ti ye bile alınabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Menderes Urun yazdı:

benim dikkatimi çeken uludağ oldu... yıllar önce babam karlı yolda dağa tırmanırken vectra blok dağıtmıştı !!!

iki olaydaki benzerlikler soğuk hava karlı buzlu yol ve motorun epey uzun süre bu şekilde zorlanarak çalıştırılması şeklinde özetlenebilir ve bu şartların yaşanan olay ile ilgisi olmalı bence.

Batuhan Bey'in gönderdiği resimlerden görebildiğim kadarıyla kırılan parça DÖKÜM gibi duruyor ki döküm parçaların en zayıf noktası ani sıcaklık değişimleridir. Dışarıdaki soğuk hava ve o kısıma patinaj vb sebeplerle gelen kar buz su gibi etkiler parçayı soğuturken motordan gelen sıcaklık ısıtıyor... ve sonuç kırılgan çatlamaya müsait döküm bir parça... iyi senaryo yazdım ama şaka bir yana etkisi olabilir diye düşünüyorum 

Olabilir, metaller belli sıcaklıktan sonra gevrekleşir bu da test edilmesi gereken detaylardan lakin atlanacağını düşünemiyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 saat önce, Bülent Aydemir yazdı:

 

Öncelikle geçmiş olsun.

Bakımlarını zamanında aksatmadan yetkili servislerinde yaptırdı iseniz, onarımın garanti kapsamında yapılmasını servisten talep edin. Bahse konu arızanın, sarf malzemeden kaynaklanmadığını, aracınızın daha 100.000 km de bile olmadığını ve bakımlarını aksatmadan yetkili servislerinde yaptırdığınızı, üzerine basa basa başvurunuzda bildirin. Servisten olumsuz cevap alırsanız, OTOSANbaşvuru hattını arayın ve oraya başvuruda bulunun. OTOSAN kabul etmezse kendilerine aracınızı geri teslim almayacağınızı söyleyin. KOÇ Holding'i arayıp şikayet departmanını bağlatıp şikayet için ilgili kişiden mail adresi alıp, oraya da bu konuları detaylı bir şekilde anlatıp sonuna gerekirse konuyu yurt dışında ki merkezlerine de aktaracağınızı iletin. Tamamı olmasa bile en azından masrafın yarısını, büyük bir ihtimalle üstleneceklerdir. Bu süreçte sakın ikame araç kabul etmeyin.

 

Harfiyen katılıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
27 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Olabilir, metaller belli sıcaklıktan sonra gevrekleşir bu da test edilmesi gereken detaylardan lakin atlanacağını düşünemiyorum. 

egzos manifolduda döküm ona kalırsa defalarca 1000 derecelere ulaşıp soğuyor bundaki sıkıntı bence ilk motor kulağı değişiminde sağ taraftakinin bozuk olup anlaşılıp servis ziyaretine kadar belli bir süre geçmiş oda motor tek taraftan sağlam diğer taraftan sağlam tutulmadığı için ani gazlamalarda ani duruşlarda sol taraftaki motor kulağını yıpratmış uludağ yolu malum sürekli tırmanış ve vites düşür gaza bas sol kulak kendini bırakmış artık :) 

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

egzos manifolduda döküm ona kalırsa defalarca 1000 derecelere ulaşıp soğuyor bundaki sıkıntı bence ilk motor kulağı değişiminde sağ taraftakinin bozuk olup anlaşılıp servis ziyaretine kadar belli bir süre geçmiş oda motor tek taraftan sağlam diğer taraftan sağlam tutulmadığı için ani gazlamalarda ani duruşlarda sol taraftaki motor kulağını yıpratmış uludağ yolu malum sürekli tırmanış ve vites düşür gaza bas sol kulak kendini bırakmış artık :) 

Ben dökümde öyle olur vs demedim. Her metalin geçiş sıcaklığı olur bu sıcaklık altında malzeme gevrekleşir, bu tartışmaya açık bir bilgi değil ve dediğim gibi bu atlanamaz bir detay. ULUDAĞ -soğuk hava- konusu için yazdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.