Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost 1.0 Motoru Tutan Braket Kırıldı ve Motor Düştü


Batuhan Gümüş

Soru

Merhaba arkadaşlar, 87000 km de 1.0 focus aracım ile Uludağa çıktım aracımı yanaştırdım motoru hemen stop etmiyim diye beklerken rölantide aracın önünün dışarda kaldığını fark ettim ve geri almak istediğim sırada geri vitese takıp ayağımı debriyajdan yarım kaldırdığım esnada bir patırtı kütürtü duydum ne oluyor dememe kalmadan aracı stop ettim ve kaputu açtığımda karşılaştığım manzara motorun eğik ve düşük durduğu idi. Motoru sağ taraftan tutan motor kulanığının bağlı olduğu alüminyum döküm malzemeden yapılmış olan braket diye tabir ettikleri kol kırılmış olarak gördüm. motor tek tarafa doğru düşmüş ancak hortumlar vs sıkışarak çok fazla aşağı doğru düşmeden sıkışıp o şekilde kalmış. Aracı bursada yetkili servise çekici ile indirdim oradaki arkadaşlar da bu duruma şaşırdılar şimdi sağ sol motor takozu ve o braket değişecek yaklışık şuan için görünen 2000tl gibi bir masraf var ancak bu parçalar takıldıktan sonra akslar vs tekrar kontrol edilecek, mevzu bahis olan parça otosanında elinde olmadığından dolayı minimum 10 gün parçanın gelmesi sürecek sadece. Benim merak ettiğim aracın uzatılmış garantisi biteli daha 2 ay oldu ben nereye başvuru yapıp bu arızayı garanti kapsamında yapılmasını isteyebilirim. Daha öncede motor sarsıntılı çalışıyor diye gittiğimde sağ motor takozunu değiştirmişlerdi, ben bir süre sonra daha yine aynı sorunla gittim baktılar ancak yok sarsıntılı falan değil normal bu demişlerdi.

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(1).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(2).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(3).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Iklim testlerini ballandira ballandira atan Ford sanirim bu tip bir hata yapmis olamaz. Muhtemelen malzeme hatasi yada baska bir sorunun sonuc noktasi.

 

Benim asil merak ettigim konu, fotografta motor niye o kadar yagli. Baktirmakta fayda var.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu kırılmanın yorulma kaynaklı mı yoksa malzeme kaynaklı mı olup olmadığı mikroyapı ve kimyasal analizlerle tespit edilebilir sadece. Bu kapsamda kırılma yüzeylerine yağ veya darbe vs gelmemeli. koruma altına alın. Otosan bu duruma kayıtsız kalamaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19.02.2018 - 14:37 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Benim asil merak ettigim konu, fotografta motor niye o kadar yagli. Baktirmakta fayda var.

yağ lekesi benim de dikkatimi çekmişti. bu konuda hassas olmak gerekir bence de 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19.02.2018 - 14:37 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Iklim testlerini ballandira ballandira atan Ford sanirim bu tip bir hata yapmis olamaz. Muhtemelen malzeme hatasi yada baska bir sorunun sonuc noktasi.

 

Benim asil merak ettigim konu, fotografta motor niye o kadar yagli. Baktirmakta fayda var.

bende ilk yağı görünce oradaki ustabaşına sordum o braketin bağlı olduğu yerin oradaki kısmın yan tarafında bulunan parçada lastik conta bulunmadığı sıvı conta olduğu onunda zamanla yağ kaçağına sebebiyet verebileceği sıradan bir durum olduğunu ve bu arıza ile alakası olmadığını o kısma sıvı conta süreceklerini söyledi

--0 dakika sonra eklendi--
20.02.2018 - 15:13 tarihinde, Turhan Onat yazdı:

Bu kırılmanın yorulma kaynaklı mı yoksa malzeme kaynaklı mı olup olmadığı mikroyapı ve kimyasal analizlerle tespit edilebilir sadece. Bu kapsamda kırılma yüzeylerine yağ veya darbe vs gelmemeli. koruma altına alın. Otosan bu duruma kayıtsız kalamaz.

kırılan parça üzerine yağ darbe vs gelmedi temiz bir şekilde duruyor

--1 dakika sonra eklendi--
20.02.2018 - 14:36 tarihinde, İlker İstengel yazdı:

Çok geçmiş olsun. İstanbul da ki sanayilerde bunu yaparlar diye düşünüyorum. Hatta bu işe arge si ile destek verebilecek birilerini tanıyorum. Aracı yaptırmadıysanız tavsiye edebilirim.

araç serviste ve parça bekliyor şuan yinede teşekkürler

--1 dakika sonra eklendi--
19.02.2018 - 21:00 tarihinde, Mehmet Demir yazdı:

kaç yaşıma girdiğimi bile hatırlamıyorum artık.

geçmiş olsun

sağolun teşekkürler

--3 dakika sonra eklendi--
18.02.2018 - 19:38 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Önce servisiniz tarafından başvuru isteyin, olumsuz yanıt gelirse Ford'a mail atın yine olumsuz yanıt gelirse mahkemeye verin. İlgili parçanın yorulmadan mı yoksa darbeden/yükten mi kırıldığı tespit ettirilir, bilir kişi bunun kararını verecektir. Bunun sonucunda da gerekenler yapılır zaten. Keza ilgili parçanın motorla bir bağı yoktur, herhangi bir motorla da olabilirdi. Geçmiş olsun.

Böylelikle bir yeni durum daha öğrenmiş olduk, muhtemelen ilk paylaşım.

Teşekkürler

--6 dakika sonra eklendi--
18.02.2018 - 15:43 tarihinde, Bülent Aydemir yazdı:

 

Öncelikle geçmiş olsun.

Bakımlarını zamanında aksatmadan yetkili servislerinde yaptırdı iseniz, onarımın garanti kapsamında yapılmasını servisten talep edin. Bahse konu arızanın, sarf malzemeden kaynaklanmadığını, aracınızın daha 100.000 km de bile olmadığını ve bakımlarını aksatmadan yetkili servislerinde yaptırdığınızı, üzerine basa basa başvurunuzda bildirin. Servisten olumsuz cevap alırsanız, OTOSANbaşvuru hattını arayın ve oraya başvuruda bulunun. OTOSAN kabul etmezse kendilerine aracınızı geri teslim almayacağınızı söyleyin. KOÇ Holding'i arayıp şikayet departmanını bağlatıp şikayet için ilgili kişiden mail adresi alıp, oraya da bu konuları detaylı bir şekilde anlatıp sonuna gerekirse konuyu yurt dışında ki merkezlerine de aktaracağınızı iletin. Tamamı olmasa bile en azından masrafın yarısını, büyük bir ihtimalle üstleneceklerdir. Bu süreçte sakın ikame araç kabul etmeyin.

bakımları hep serviste ve zamanında yaptırdım şuan için servis garanti başvurusunda bulunacaklarını söyledi ancak ben yinede otosana arayıp şikayette bulundum ancak ikame araç işi için sanırım biraz geç oldu aracı bıraktığım zaman ikame araç aldım servisten

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
25 dakika önce, Batuhan Gümüş yazdı:

Ford direkt hattından geri dönüş yaptılar aracın yaşının hayli fazla olduğunu ve bu durumun gayet normal bir arıza olduğunu aktarıp telefonu kapattılar.

Buyrun...

Neden şaşırmadım?

Hani araç 20 yaşında falan olsa anlayacağım da bilemedin 6 senelik sürede kopan bir motor kulağı normalse bu arabaları lütfen "kullan at" diye satsınlar. Varsa bir avukat arkadaşınız hukuk yolunu sorgulamanızı öneririm.

Bu arada forumdaşlardan benzer bir arıza duyan var mı?

Yani gayet normalse bizlerin de bir şekilde duymuş olması lazım diye düşünüyorum da...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Batuhan Gümüş yazdı:

Ford direkt hattından geri dönüş yaptılar aracın yaşının hayli fazla olduğunu ve bu durumun gayet normal bir arıza olduğunu aktarıp telefonu kapattılar.

Daha önceden belirttiğim gibi, ikame aracınızı hemen götürüp teslim edin. Ama onarımı biten aracınızı teslim almayın. Ödeme de yapmayın. Koç Holding santralini arayıp şikayet konusuyla ilgili birime bağlatın. Bağlandığınız kişiden, iştirakleriyle ilgili bir şikayetinizin olduğunu bununla ilgili bir mail adresi istediğinizi belirtin. Yazacağınız şikayete, bahse konu parçanın sarf malzemesi olmadığını, aracınızın yaşının daha on olmadığını, 100.000 km bile olmadığını, bugüne kadar bakımlarını sadece ama sadece yetkili servislerinde yaptırdığınızı, garanti süresinde bu konuyla ilgili şikayetinizin olduğunu ve servislerinin şikayetinize rağmen sorunu tespit edip garanti süresinde müdahale edememiş olmasının bedelini garanti bittikten sonra çıkan üretim hatası bu parçanın yarattığı hasarı size ödetilmesinin hem ahlaken hemde yasal olarak doğru bulmadığınız belirtin. Koç Holding olarak mağduriyetinizin giderilmesi adına herhangi bir adım atılmayacak olursa, konuyu gerekli yasal makamlara taşıyıp, sonuç alana kadar da bahse konu aracınızı yetkili servisten kesinlikle teslim almayacağınızı da ekleyin. Sonuna isterseniz, hevesle Focus 4'ü bekliyordum ama şu an itibariyle vazgeçmiş bulunmaktayım şeklinde bir şeyler de eklersiniz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Buyrun...

Neden şaşırmadım?

Hani araç 20 yaşında falan olsa anlayacağım da bilemedin 6 senelik sürede kopan bir motor kulağı normalse bu arabaları lütfen "kullan at" diye satsınlar. Varsa bir avukat arkadaşınız hukuk yolunu sorgulamanızı öneririm.

Bu arada forumdaşlardan benzer bir arıza duyan var mı?

Yani gayet normalse bizlerin de bir şekilde duymuş olması lazım diye düşünüyorum da...

Bu durum kesinlikle normal bir durum değil. Belliki parça ile ilgili bir üretim sıkıntısı var. Genele yaygın bir sorun olmadığıda belli. 

Malesef şikayet sisteminde yapısal bir sorun var. Şöyleki, ford direk hattını aradığınızda karşınıza çıkan görevliye derdinizi anlatmaya başlıyorsunuz. Oda anladığı kadarıyla not alıp otosanın ilgili birimine yönlendirme yapıyor. İştw buradaki sorunu anlama ve not alma kısmında ciddi problem yaşanıyor. Hele birde telwfona çıkan kişi arabalardan uzak ve not alma konusunda çok yetenekli değilse, otosandan size bu şekilde saçma sapan cevaplar gelebiliyor. 2 kez benimde başıma geldi çünkü. 

Koç grubunun şirkerlerinde genellikle uygulama bu şekilde malesef. Ben yapı kredi bankasında da benzer sorunları çok yaşadım. Sorunun direk muhatabına ulaşamıyorsunuz....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Kaan Zaim yazdı:

Bu durum kesinlikle normal bir durum değil. Belliki parça ile ilgili bir üretim sıkıntısı var. Genele yaygın bir sorun olmadığıda belli. 

Malesef şikayet sisteminde yapısal bir sorun var. Şöyleki, ford direk hattını aradığınızda karşınıza çıkan görevliye derdinizi anlatmaya başlıyorsunuz. Oda anladığı kadarıyla not alıp otosanın ilgili birimine yönlendirme yapıyor. İştw buradaki sorunu anlama ve not alma kısmında ciddi problem yaşanıyor. Hele birde telwfona çıkan kişi arabalardan uzak ve not alma konusunda çok yetenekli değilse, otosandan size bu şekilde saçma sapan cevaplar gelebiliyor. 2 kez benimde başıma geldi çünkü. 

Koç grubunun şirkerlerinde genellikle uygulama bu şekilde malesef. Ben yapı kredi bankasında da benzer sorunları çok yaşadım. Sorunun direk muhatabına ulaşamıyorsunuz....

 

--6 dakika sonra eklendi--

Koç grubu şirketi TürkTraktör de çalışıyorum. Bizde durum farklı; çağrı merkezi yetkilisi anladığı kadar notunu alır ve ilgili birim sorumlusuna yazılı olarak yönlendirir. Sorumlu bizzat müşteriyi kendisi arar bilgilendirir  / çözüme ulaştırır konuyu. Hani adetlerde düşük değil, pazar lideri..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Erdem Ay yazdı:

 

--6 dakika sonra eklendi--

Koç grubu şirketi TürkTraktör de çalışıyorum. Bizde durum farklı; çağrı merkezi yetkilisi anladığı kadar notunu alır ve ilgili birim sorumlusuna yazılı olarak yönlendirir. Sorumlu bizzat müşteriyi kendisi arar bilgilendirir  / çözüme ulaştırır konuyu. Hani adetlerde düşük değil, pazar lideri..

Aslında sizin söylediğinizde benim söylediğimden farklı değil. Eğer sorununuzu anlatmayı başarabilirseniz ya da telefonda size yardımcı olmaya çalışan görevli durumu olması gerektiği gibi aktarabilirse, konunun muhatabı tarafından aranıyorsunuz ve sorununuz çözülüyor.

 Otosan ya da başka bir firma olsun farketmez. 6 yaşında bu sorunu yaşamış bir araba için kimse arabanın yaşı çok olduğu için bu durum olabilir gibi bir cevap vermez. Demekki ilgili birime bazı bilgiler yanlış gitti. Belki not alan arkadai aracın yılını 2002 diye girdi.... 

Burada benim koç grubu şirketleri şeklinde bir ifade kullanmam yanlış olmuş olabilir. Genelde uygulama belki bu şekildedir. Bana göre uygulamada sıkıntılar var... Batuhan bey'e verilen cevapta bunu doğruluyor zaten...

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2/24/2018 - 08:42 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Yani gayet normalse bizlerin de bir şekilde duymuş olması lazım diye düşünüyorum da...

Sahtekar herifler. Otosan evreninde demekki bizim evrenden farkli seyler oluyor. Yada oyle oldugunu hayal ediyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.