Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost 1.0 Motoru Tutan Braket Kırıldı ve Motor Düştü


Batuhan Gümüş

Soru

Merhaba arkadaşlar, 87000 km de 1.0 focus aracım ile Uludağa çıktım aracımı yanaştırdım motoru hemen stop etmiyim diye beklerken rölantide aracın önünün dışarda kaldığını fark ettim ve geri almak istediğim sırada geri vitese takıp ayağımı debriyajdan yarım kaldırdığım esnada bir patırtı kütürtü duydum ne oluyor dememe kalmadan aracı stop ettim ve kaputu açtığımda karşılaştığım manzara motorun eğik ve düşük durduğu idi. Motoru sağ taraftan tutan motor kulanığının bağlı olduğu alüminyum döküm malzemeden yapılmış olan braket diye tabir ettikleri kol kırılmış olarak gördüm. motor tek tarafa doğru düşmüş ancak hortumlar vs sıkışarak çok fazla aşağı doğru düşmeden sıkışıp o şekilde kalmış. Aracı bursada yetkili servise çekici ile indirdim oradaki arkadaşlar da bu duruma şaşırdılar şimdi sağ sol motor takozu ve o braket değişecek yaklışık şuan için görünen 2000tl gibi bir masraf var ancak bu parçalar takıldıktan sonra akslar vs tekrar kontrol edilecek, mevzu bahis olan parça otosanında elinde olmadığından dolayı minimum 10 gün parçanın gelmesi sürecek sadece. Benim merak ettiğim aracın uzatılmış garantisi biteli daha 2 ay oldu ben nereye başvuru yapıp bu arızayı garanti kapsamında yapılmasını isteyebilirim. Daha öncede motor sarsıntılı çalışıyor diye gittiğimde sağ motor takozunu değiştirmişlerdi, ben bir süre sonra daha yine aynı sorunla gittim baktılar ancak yok sarsıntılı falan değil normal bu demişlerdi.

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(1).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(2).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(3).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

geçmiş olsun sadece kırık olanı değiştirin yada kırık olanla şanzıman alt takozunu değiştirin. soldaki motor takozunu değiştirmeyin. 1000tl civarında tutan asıl pahalı parça soldaki sağlam olan.

diğer ikisi çok pahalı değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
18.02.2018 - 09:20 tarihinde, Batuhan Gümüş yazdı:

Merhaba arkadaşlar, 87000 km de 1.0 focus aracım ile Uludağa çıktım aracımı yanaştırdım motoru hemen stop etmiyim diye beklerken rölantide aracın önünün dışarda kaldığını fark ettim ve geri almak istediğim sırada geri vitese takıp ayağımı debriyajdan yarım kaldırdığım esnada bir patırtı kütürtü duydum ne oluyor dememe kalmadan aracı stop ettim ve kaputu açtığımda karşılaştığım manzara motorun eğik ve düşük durduğu idi. Motoru sağ taraftan tutan motor kulanığının bağlı olduğu alüminyum döküm malzemeden yapılmış olan braket diye tabir ettikleri kol kırılmış olarak gördüm. motor tek tarafa doğru düşmüş ancak hortumlar vs sıkışarak çok fazla aşağı doğru düşmeden sıkışıp o şekilde kalmış. Aracı bursada yetkili servise çekici ile indirdim oradaki arkadaşlar da bu duruma şaşırdılar şimdi sağ sol motor takozu ve o braket değişecek yaklışık şuan için görünen 2000tl gibi bir masraf var ancak bu parçalar takıldıktan sonra akslar vs tekrar kontrol edilecek, mevzu bahis olan parça otosanında elinde olmadığından dolayı minimum 10 gün parçanın gelmesi sürecek sadece. Benim merak ettiğim aracın uzatılmış garantisi biteli daha 2 ay oldu ben nereye başvuru yapıp bu arızayı garanti kapsamında yapılmasını isteyebilirim. Daha öncede motor sarsıntılı çalışıyor diye gittiğimde sağ motor takozunu değiştirmişlerdi, ben bir süre sonra daha yine aynı sorunla gittim baktılar ancak yok sarsıntılı falan değil normal bu demişlerdi.

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(1).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(2).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10(3).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-18 at 09.16.10.jpeg

   Geçmiş olsun. 

   Motor tutan kulaklar 3 tanedir. Bunlardan bir tanesi çatladı mı motor sallanmaya başlar. Bu sallantı erken farkedilmezse diğer kulakları da çatlatmaya ve sallamaya başlar; zamanla da eğer motora tam gaz verip, seri kalkışlar yapıyorsanız bu daha kısa sürede olur ki, kulağı bitirir. Sizin de sanırım öyle oldu. Kulakların gevşemesini direksiyonun titremesinden, kontağı çalıştırır ya da kapatırken ki titreşiminden anlayabilirsiniz. 

   Bu braketi değiştirin ve motorun kulaklarını kontrol ettirin. O zaman herşey düzelir. Allah beterinden saklasın. Yolda yüksek hızda giderken olmamış şansınıza. Tekrardan geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.