Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Şanzıman Yağı Değişimi, Yağ Filtresi ve Far Içi Temizleme Hakkında


Mehmet Fatih Genç

Soru

merhaba arkadaşlar. yeni araç aldığım için ard arda 3 sorum olacak.

 

1- 2010 model ford focus 1.6 benzin/lpg li otomatik aracım var ve 95 binde. Aracın bu zamana kadar şanzıman yağı değişmemiş. Ford servisine gittiğimde de kapalı sistem olduğu için herhangi bir problem olmadığı sürece şanzıman yağı değişmez dedi. DIşarıda ustalara sorduğumda da 45 binde yada 60 bin de bir değişmesi lazım. Herhangi bir şey var mı ki ömrü olmasın dediler ve kararsız kaldım.

 

2 - aracın yağ filtresi kısa tip mi yoksa uzun tip mi ?

 

3 - son olarak da ön farın içindeki lamba patladığı için içerisinde beyaz bir leke bırakmış. toz olabilir mi ? sökülüp temizlenebilir mi?

Şimdiden kıymetli bilgileriniz için teşekkür ederim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 4 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Otomatik Mesaj

Bu konu, Otomobiller Hakkında > Bakım - Servis & Yedek Parça kategorisinden Focus II > Ford Garajı > Mk2- Sorular ve Sorunlar kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, Mehmet Fatih Genç yazdı:

2010 model ford focus 1.6 benzin/lpg li otomatik aracım var ve 95 binde. Aracın bu zamana kadar şanzıman yağı değişmemiş. Ford servisine gittiğimde de kapalı sistem olduğu için herhangi bir problem olmadığı sürece şanzıman yağı değişmez dedi. DIşarıda ustalara sorduğumda da 45 binde yada 60 bin de bir değişmesi lazım. Herhangi bir şey var mı ki ömrü olmasın dediler ve kararsız kaldım.

 

Şanzıman yağı değişmeyip, selenoid valflerin tıkanıp geçişlerde vuruntu yapma süreci genellikle 150.000 km'den sonra olduğu için ve  bu süreçte garanti kalmadığı için yetkili servisler bu şekilde rahatlıkla bilgi verebiliyorlar.

 

Şanzıman yağı sıcaklık değişimlerine,yüksek sıcaklığa(100-120 derece) , basınca, sürtünmeye, metal tozlarına maruz kalıyor. 

Dolayısıyla değişimi gerekli. Aracınız 100.000 km'ye ulaştığı için şanzıman yağ filtresinde de metal tozlar,tortular muhakkak birikmiştir.

Şanzıman yağ filtresini de temizleyerek yağ değişimini öneririm.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.