Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2018 Adac Yaz Lastiği Test Sonuçları 205/55 R16 V


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

2018 yaz lastiği testi için, ADAC düşük-orta sınıf otomobiller için 16 205/55 R16 91V lastiğini seçmiş.

Artık Goodyear E.P. tercihini sorgulamak gerekir, diğerleri beklendiği gibi diyebiliriz. :) 

 

Testin tamamı: https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-adac-yaz-lastigi-test-sonuclari-205-55-r16-v/

 

İlk 5

Screen Shot 2018-03-09 at 22.26.24.png

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A. bu konuyu sabitlemiş ve öne çıkarılmış

Tüketici yorumları candır fakat böyle eşit koşullarda (aynı anda, aynı yolda vs vs detaylar linkte) dürüst (Adac gibi) deneyenlerin yerini tutar mı? Bence zor.

Ayrıca boyutlar ile sonuçların dramatik şekilde değişebildiğini de unutmamak gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Tüketici yorumları candır fakat böyle eşit koşullarda (aynı anda, aynı yolda vs vs detaylar linkte) dürüst (Adac gibi) deneyenlerin yerini tutar mı? Bence zor. 

Kime göre dürüst? Bence bu testi bizim ülke yollarında yapsılar; ki yapmazlar bize öyle konuşuruz :D Conti 5 mi. Aldığım güne lanet olsun :D Hep suçlusu sensin Yakup :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Teoman S. yazdı:

Kime göre dürüst? Bence bu testi bizim ülke yollarında yapsılar; ki yapmazlar bize öyle konuşuruz :D Conti 5 mi. Aldığım güne lanet olsun :D Hep suçlusu sensin Yakup :D

Ben memnunum Conti'den. Güncel olarak Yokohama, Nokian 4, GY ve Conti 5 aldık iki arabaya ve hepsi iyi bana kalırsa. Dediğim gibi aynı koşulda denemedikten sonra kıyaslamak verimli değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

kullanıcı yorumları tamamen beklenti ve kıyaslama ile alakalı. mesela kuzen kumhonun 4 mevsim lastiğini aldı acayip memnun. Arkadaşta (Yalın) yazlık kumho var oda çok çok memnun. nokian wr d4ten herkes memnun ben değilim (kuruda ciddi zayıf). conti sport contact 2 mi 3mü ne gelmişti focusun üstünde kısa süre sonra kötüleşmişti şehir içi kullanımında ama premiumlardan (5) çok çok çok memnunum hem cmaxte hem puntoda, golftede conti eco geldi kışlıklara geçince pek kullanılmadı tabi ama "eco"ya göre fena değildi. vs vs.

ölçüde çok şey değiştiriyor tabi.

ps gönlüm premium contact 6da ama çok pahalı yahu :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

hepsi iyi bana kalırsa. Dediğim gibi aynı koşulda denemedikten sonra kıyaslamak verimli değil.

7 saat önce, Ozan Kar yazdı:

kullanıcı yorumları tamamen beklenti ve kıyaslama ile alakalı.

8 saat önce, Teoman S. yazdı:

Ben şimdi diyecem buişte iş var.

Bir iki yorumda bulunmak isterim.

Öncelikle GY EGP ile ilgili olarak, artık yavaş yavaş eskimeye yüz tuttu, dört senedir piyasada, ilk çıktığı yıllara göre karşılaştırmalarda bariz bir düşüş var. Ancak bu ADAC testinde çabuk yıpranması nedeniyle puan kaybetmiş. 

Sonra karşılaştırma ve incelemelere duyulan güvensizliğe yönelik birkaç düşünce...

Yıllardır kendini kabul ettirmiş medya kuruluşlarının, otomobil kulüplerinin, inceleme ve değerlendirme kuruluşlarının tarafsızlığından kuşkulanmak yersiz.

Olmaz demiyorum, ama ülkemizde görülen sahtekarlık oranında ve düzeyinde olmadığından eminim. 

Söz gelimi Nokian'ın teste özel üretim lastikleri gönderdiğini hep beraber okuduk, ama derhal ortaya çıktı, firma özür diledi, bu süreçte diğer firmalar için de inceleme yapıldı, tedbirler alındı.

Sonuçta sözünü ettiğimiz kapsamlı incelemeleri asla yok sayamayız ve taraflı görmemeliyiz.

Bu tür incelemeleri de birbiri ile kıyasladığınızda sonuçlar farklılık gösterecektir.

Pek çok nedeni var, bazılarını yazayım:

  1. Kullanılan araç sonucu etkiler, aynı lastik farklı araçlarda farklı sonuç verebilir.
  2. Aynı araçta farklı ebadlar, ya da aynı lastiğin farklı araçlarda farklı ebadları farklı sonuç verebilir.
  3. Hava koşuları, özellikle nem oranı sonucu etkileyebilir.
  4. Test yöntemleri farklıdır, bu sonucu etkileyebilir.
  5. Kullanım değerlendirmesinde, mesela slalomda, sürücü performansı sonucu etkileyebilir. 
  6. Yıpranma dayanıklılığını ölçmek için kullanılan model farklı sonuçlara neden olabilir.
  7. Kıyaslamaya alınacak lastiklerin tercih şekli sıralamaya etki eebilir.

Sonuçta liste uzar gider. 

Bütün bu zaaflar yine elde edilen sonuçların güvenilirliğinin düşük olduğu anlamına gelmez. 

İstatistikte güvenirliği arttırmak için örneklemi büyütmek gerekir.

Satın alma kararını verirken farklı inceleme sonuçlarını birlikte değerlendirmek mantıklı bir yöntem olabilir. 

Bakın mesela CPC5 ve GY EGP test şecerelerine bakalım, hepsi 205/55-16 için:

image.png

Sonuçta CPC5 daha başarılı görünüyor, ama bazı testlerde GY daha iyi çıkmış. 

Yani ikisi de iyi ama sanki CPC biraz daha başarılı gibi. 

Farklı inceleme sonuçlarına bakarak tercih edilecek lastik listesini kısaltmak mümkün.

 

Belki bir sonraki aşamada da kullanıcı izlenimlerini dikkate almak lazım, ancak çok da fazla önem atfetmek doğru olmayacaktır.

Nedeni de beklentilerin karşılanma durumunun nesnel bir ölçeğinin olmamasındandır. 

Biri çok para verip en iyi lastiği almış, fizik kanunlarına karşı gelebilmeyi umarken, bunu başaramayınca da lastiği kötülürken, diğeri en ucuz lastiği alıp kısa mesafelerde gayet efendi ve zorlamadan kullanıp yere göğe sığdıramıyor olabilir.

Ayrıca hemen hiç kimse de malım kötü demez kolay kolay. 

 

Sonuçta ortalama bir kullanıcı için, şartları zorlamadıkça bildik markaların popüler modelleri fazlası ile tatminkar olacaktır. Lastik seçimini dünyayı beter bir sondan kurtaracak kararı alamk kadar kritik bir süreç olarak algılamamakta yarar var. 

 

Benim bir sonraki lastiğim de Michelin Pilot Sport 4 olacak.

Sadece adedinin 500 TL olması sorununu henüz çözemedim. :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, H. Cenk yazdı:

bu gazla bugün gidip michelinlerimi taktırayım ben :D

 

abi benim yazlıklar michelin p3 dün öğle vakitlerinde diğer bi lastik konusunda kışlıkları çıkartıp michelin p3 leri takacağımdan bahsetmiştim görüş rica etmiştim kimse bişey yazmadı üstüne Yakup bu konuyu açtı iyide oldu rahatladım haftaya bende taktırayım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Ozan Kar yazdı:

conti sport contact 2 mi 3mü ne gelmişti focusun üstünde kısa süre sonra kötüleşmişti şehir içi kullanımında

Bundan dolayı abi. @Cem Boneval Asıl intihar lastiği csc3. Kesinlikle şehir içi kullanım lastiği değil. Frenlemede kaliteli asfaltta bile kayıyor. Bir esneme yok. Aracı aldığımda üzerinde olan lastikler malesef.

Michelinleri yumuşak bilirdim. Sava eskimo lar daha bir yumuşak. Frenleme dozajın süper. Ses yapmıyor. Ve 3 aylık kullanımımda ufalama yok. Karda deneme fırsatım olmadı.

Ramazan D. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Michelin’in energy saver’ından ne kadar hoşnutsuzsam şuan aracımdaki primacy 3’lerden o kadar memnunun. Kuru, ıslak ve çamur (bu yaz karadeniz memleket turunda kesin kalacak dediğim yerlerden geçip beni kurtardı.) Bu sonuçları da görünce yanılmadığımı gördüm (Bkz. Kendi malını överek iyi hissetmeye çalışan kullanıcı :) )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.